Telenet HD Digicorder niet interactief te krijgen.

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
DaXearo
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:27

Hello,

Wij hebben sinds kort Digitale TV van Telenet met een HD Digicorder.
TV kijken werkt perfect, alleen is deze niet interactief te krijgen.
Bij de instellingen zie je dat het IP adres 169.254.... is (Lijkt mij een DHCP probleem).

Tussen de Telenet modem en deze HD Digicorder is er noch een router noch een switch aangesloten. (Er zit enkel een patchpaneel tussen).
Ik heb de RJ45 verbindingen nagekeken en daar is geen enkel probleem mee.

In het begin bleef het 'online' lampje van de Telenet modem uit.
Ik heb al meermaals naar Telenet gebeld maar het probleem blijft. Ondertussen brandt het lampje 'online' van de modem maar de Digicorder is nog steeds niet interactief te krijgen. Heb al factory reset gedaan, stroomkabels uit/in etc... Niets helpt.

De Telenet support desk zegt me naar een Telenet center te gaan met dit probleem, maar ik vermoed dat er een probleem is bij Telenet zelf (MAC adres niet actief in hun systeem?)

Iemand een idee?



Bedankt!
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Test eerst eens men een andere netwerkkabel, waarschijnlijk is de kabel die je nu gebruikt defect.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DaXearo schreef:Iemand een idee?
Via http://Mijn.Telenet.be kan je je geregistreerde decoders en hun MAC adres zien.

Kijk alvast eens of hij daar goed ingegeven staat.... en zoniet, je mist niet veel aan de interactiviteit :lol:
DaXearo
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:27

iceke schreef:Test eerst eens men een andere netwerkkabel, waarschijnlijk is de kabel die je nu gebruikt defect.
Netwerkkabel is in orde. Heb met verschillende getried.
DaXearo
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:27

r2504 schreef:
DaXearo schreef:Iemand een idee?
Via http://Mijn.Telenet.be kan je je geregistreerde decoders en hun MAC adres zien.

Kijk alvast eens of hij daar goed ingegeven staat.... en zoniet, je mist niet veel aan de interactiviteit :lol:
Hmmm nu je het over die "Mijn Telenet' hebt, ik heb mij hierop nog niet ingeschreven.
Ik ga dit vanavond even proberen.
Eerlijk gezegd die interactiviteit ga ik waarschijnlijk niet veel gebruiken, das waar, maar het zou toch moeten werken hé. :)
Heb ik dit trouwens niet nodig om de Digicorder 'op afstand' (= via tv.be) te kunnen programmeren?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DaXearo schreef:Heb ik dit trouwens niet nodig om de Digicorder 'op afstand' (= via tv.be) te kunnen programmeren?
Inderdaad... (heb je trouwens TN internet ook... werkt dat ?)
DaXearo
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:27

r2504 schreef:
DaXearo schreef:Heb ik dit trouwens niet nodig om de Digicorder 'op afstand' (= via tv.be) te kunnen programmeren?
Inderdaad... (heb je trouwens TN internet ook... werkt dat ?)
Neen, wij hebben enkel Digitale TV van Telenet.
DaXearo
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:27

Kan ik trouwens die 'interactiviteit' ook activeren via PC? (Dmv van netwerkkabel van Telenet modem naar pc)
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

DaXearo schreef:maar ik vermoed dat er een probleem is bij Telenet zelf (MAC adres niet actief in hun systeem?)
Als het probleem achterliggend zou zijn dan was je IP 172.x.x.x of een IP in hun internet range (maar je hebt geen internet van Telenet) dus dit lijkt me niet echt het issue.
Ik zeg niet dat de provisionering in orde is maar dat kan je helaas niet afleiden van een 169.x.x.x IP.

Je kan via Mijn Telenet je Self Starter activeren (als je dit als installatietype hebt).
DaXearo
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:27

Ik heb ondertussen de Telenet diensten gekoppeld aan mijn login via Mijn Telenet.
Bij status van Digicorder staat er:

*
Interactiviteit
Niet interactief

Je Digicorder is niet interactief. Hierdoor kun je niet optimaal van digitale televisie genieten. Meer info om je Digicorder interactief te maken vind je op Online Support .


Helaas, geen stap verder.
Ik heb eens die UTP van de Telenet modem aan mijn laptop gehangen en vreemd genoeg gaat het lampje niet branden aan de ethernetpoort van de laptop. Toen dacht ik het TOCH een probleem was met de bekabeling tot ik een router aansloot op die bestaande bekabeling en daar werkte alles perfect. Aan de bekabeling ligt het dus zeker niet.
Zou die ethernetpoort op de Telenet modem stuk zijn?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Waarschijnlijk he, ontkoppel dat ding eens, misschien zit er een vuiltje/papiersnipper in die poort of is er een beentje wat verschoven.
DaXearo
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:27

iceke schreef:Waarschijnlijk he, ontkoppel dat ding eens, misschien zit er een vuiltje/papiersnipper in die poort of is er een beentje wat verschoven.
Heb ik al nagekeken...
Wat ik wel vreemd vind is als ik die UTP afkoppel van de Digicorder dan heeft die IP 127.0.0.1
Als ik die UTP aansluit krijgt hij die 'foutieve' 169.254. .....
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

169.254. ..... is een intern ip-adres gegeven door uw systeem.
DaXearo
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:27

technieker schreef:169.254. ..... is een intern ip-adres gegeven door uw systeem.
Dat zou een IP adres moeten zijn die uw Digicorder, computer,... neemt indien die geen reactie krijgt op een DHCP request...
Die UTP moet toch weldegelijk STRAIGHT zijn en niet CROSSOVER hé??
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Dat je 127.0.0.1 krijgt zonder netwerkkabel is logisch.
Dat je 169.254.x.x krijgt als je de netwerkkabel met de modem verbindt wil zeggen dat:
1) De client (digicorder) is geconfigureerd als DHCP client. Normale manier van werken.
2) Er is een netwerkkabel aangesloten en terminated.
3) De modem die normaal als DHCP server fungeert levert GEEN IP adres en daarom krijg je een IP adres uit de Automatic Private IP Addressing range.

Ik zou eens naar Telenet bellen. Ik weet het niet 100% zeker maar ik dacht dat interactiviteit ook geactiveerd moet worden.
DaXearo
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:27

Uiteindelijk is er een Telenet technieker 'moeten' langskomen.
Toen die binnekwam en ik hem wou tonen wat het probleem was, was er "toevallig" ineens geen probleem meer. Normaal IP 10.x.x.x ...
Er was dus iets weldegelijk verkeerd bij Telenet zelf vermits ik zelf niets aangepast had.

Technieker was snel weg dus. Alles werkt dus nu perfect :)


Bedankt voor de hulp.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”