Volgens de test die je kan maken op de site van Belgacom TV kan ik 'slechts' 1 TV aansluiten en heb ik geen HD kwaliteit.
Als ik een programma direct opneem door op de rec knop te drukken op de afstandsbediening, kan ik doorzappen naar andere zenders terwijl het programma wordt opgenomen.
Als er een programma wordt opgenomen omdat ik dat via de Guide heb geprogrammeerd, dan zapt de tuner automatisch naar die zender als de opname begint, met de waarschuwing dat als ik wegzap de opname zal geannuleerd worden.
Ik geraak er even niet meer aan uit.
Iemand ervaring hiermee?
Kan ik nu 1 of 2 zenders tegelijk opnemen/bekijken?
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Het is toch logisch.
Je kan slechts 1 "zender" gelijktijdig ontvangen om het zo te zeggen.
Dat betekent dat als je televisie kijkt, ondertussen niet kan opnemen en andersom.
Je kan wel opnemen en naar dezelfde zender kijken (alhoewel lijkt dit me niet zo heel nuttig)
Dat betekent dat als je televisie kijkt, ondertussen niet kan opnemen en andersom.
Je kan wel opnemen en naar dezelfde zender kijken (alhoewel lijkt dit me niet zo heel nuttig)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik ben niet zeker of het al actief is, maar belgacom werkt aan een "oplossing" voor dit probleem door de opnames op de server van belgacom op te slaan ipv decoder zodat klanten met maar één stream toch iets anders kunnen kijken dan ze aan het opnemen zijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
honda4life schreef:Het is toch logisch.
Dan heb ik het niet zo goed uitgelegd precies.
Ik kan dus wel degelijk iets opnemen en gelijkertijd naar een andere zender kijken, maar alleen als de opname is gestart door op 'rec' te duwen op de remote, en dus niet als het programma wordt opgenomen omdat ik dat op voorhand geprogrammeerd heb.
Als er dus op deze (laatste) manier een opname gaat beginnen, en ik naar een andere zender kijk, krijg ik eht bericht dat er zal gezapt worden naar het programma dat ik voor opname heb geprogrammeerd.
Ik hoop dat deze uitleg duidelijker is.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
"Ondertussen" is ook de snelheid verhoogd op sommige lijnen. Misschien gaat het daarom beter nu (dan voor 1 september) ??Gemzy schreef:Nu begrijp ik er niets meer van. Ondertussen kan ik twee programma's tegelijk opnemen (misschien zelfs 3 of meer, heb het nog niet geprobeerd), én ondertussen zappen naar andere kanalen.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Pff ik raak er niet meer aan uit. Daarnet kreeg ik de melding dat de tuner automatisch ging zappen naar het programma dat ik geprogrammeerd had. Dus opnemen is dan toch weer gelijk aan kijken. Dus ik stop de opname (programma was nog niet begonnen) en neem nu manueel op. Nu kan ik terug zappen én opnemen... ![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
aangezien jij maar één tv kan aansluiten veronderstel ik dat je nog adsl zit? Heb je bbox of bbox 2?
[
Post made via mobile device ]
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Bbox. 't Is eigenlijk bij mijn schoonmoeder het hele gedoe.
Ik heb wel al ontdekt dat - hoewel er een 5tal films in de PVR staan - de capaciteit van de harde schijf nog altijd 100% is. Dus het vermoeden klopt wel denk ik dat Belgacom inderdaad de opnames op een server opslaat. Maar in mijn geval gebeurt dit niet voor elke opname. Soms wordt er opgenomen op de HD en dan kan ik niet naar iets anders kijken. Ik zou graag weten wanneer er waar wordt opgenomen.
Trouwens als er gebeld wordt dan valt het signaal soms weg van de decoder (nog een ander probleem), en dat gebeurde ook terwijl ik een opname aan het bekijken was, dus dan ben ik wel zeker dat die opname niet op de HD maar op een server staat.
Ik heb wel al ontdekt dat - hoewel er een 5tal films in de PVR staan - de capaciteit van de harde schijf nog altijd 100% is. Dus het vermoeden klopt wel denk ik dat Belgacom inderdaad de opnames op een server opslaat. Maar in mijn geval gebeurt dit niet voor elke opname. Soms wordt er opgenomen op de HD en dan kan ik niet naar iets anders kijken. Ik zou graag weten wanneer er waar wordt opgenomen.
Trouwens als er gebeld wordt dan valt het signaal soms weg van de decoder (nog een ander probleem), en dat gebeurde ook terwijl ik een opname aan het bekijken was, dus dan ben ik wel zeker dat die opname niet op de HD maar op een server staat.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
interessant.
dus als je op het rec-knopje drukt neemt hij op server op.
programmeer je de opname dan op de harde schijf...
ik zal het hier eens testen
update 19H01: hier werkt dat niet, manuele of automatisch opname, maakt geen verschil
misschien krijgen mensen die maar 1 tv kunnen aansluiten deze speciale server-service
dus als je op het rec-knopje drukt neemt hij op server op.
programmeer je de opname dan op de harde schijf...
ik zal het hier eens testen
update 19H01: hier werkt dat niet, manuele of automatisch opname, maakt geen verschil
misschien krijgen mensen die maar 1 tv kunnen aansluiten deze speciale server-service
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Als nPVR aktief is en de opname gebeurd op een server bij Belgacom dan zie je dat door het aantal dagen dat er achter de opname staat, bvb. 30d. Elke dag gaat dat getal met 1 naar beneden. Het is namelijk zo dat de opnames standaard maar 30 dagen worden bijgehouden. Staat er niets achter de opname, dan is het opgenomen op de lokale schijf.Gemzy schreef:Bbox. 't Is eigenlijk bij mijn schoonmoeder het hele gedoe.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
De eerste opname wordt lokaal opgenomen. Als je een andere opname start die overlappend is met de eerste, dan zal die opname op de server van Belgacom opgenomen worden. Dus kan je als gebruiker er wel voor kiezen welke lokaal moet opgenomen worden door die opname als eerste te kiezen.Gemzy schreef:Ha dat is goed om weten. Alleen was het handig geweest te weten wanneer Belgacom bepaald waar het wordt opgenomen .
[Post made via mobile device ]
Je kan ook in PVR gaan en dan in planning en als je daar ziet dat er een opname is waarachter 30d. staat en je wil die liever lokaal, kan je deze annuleren tesamen met de andere die overlappend is en ze terug alle twee programmeren in de volgorde die jij wenst (de eerste lokaal, de tweede op afstand).
quistnix schreef:De eerste opname wordt lokaal opgenomen. Als je een andere opname start die overlappend is met de eerste, dan zal die opname op de server van Belgacom opgenomen worden. Dus kan je als gebruiker er wel voor kiezen welke lokaal moet opgenomen worden door die opname als eerste te kiezen.Gemzy schreef:Ha dat is goed om weten. Alleen was het handig geweest te weten wanneer Belgacom bepaald waar het wordt opgenomen .
[Post made via mobile device ]
Je kan ook in PVR gaan en dan in planning en als je daar ziet dat er een opname is waarachter 30d. staat en je wil die liever lokaal, kan je deze annuleren tesamen met de andere die overlappend is en ze terug alle twee programmeren in de volgorde die jij wenst (de eerste lokaal, de tweede op afstand).
Geldt jouw uitleg dan ook voor een combinatie van iets opnemen en naar een ander kanaal kijken?