Trage verbinding & storing op Digitale TV

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Dauntless
Starter
Starter

Hallo,

Ik heb een BBox 2 en heb het 'Intense' abonnement. Normaal moet ik dus 30Mbps hebben (of toch tenminste 20 ?) maar daar kom ik momenteel dus niet aan:

* VDSL2 modem tool 1.6 *

download upload
line: 21628 kbps 2860 kbps
payload: 16536 kbps 2056 kbps
max line: 68760 kbps
max payload: 56212 kbps
bands used: 2 2
bandplan: 8D
training: 27.3 dB
loop length: 483 m
near end: 579 m
far end: 475 m
avg. length: 512 m
snr margin: 26.8 dB
attenuation: 16.8 dB
avg. margin: 27.3 dB
avg. snr: 41.1 dB
forecast max line: 122850 kbps
forecast max payload: 99645 kbps

Hoe kan ik dit oplossen?

Daarnaast is er ook iets mis met de digitale TV. Na enkele uren kijken is het beeld corrupt (blokkerig, storingen, etc) en ook de audio is met onderbrekingen. Ik moet dan de bbox uit de stroom halen en weer opzetten, wachten tot hij opgestart is en dan kan ik weer enkele uren kijken. Wat zou er hier mis gaan?

Zowel het internet als de digitale TV heeft al gewerkt.

Als er meer info nodig is, laat maar weten :)
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

bel eens naar de 080022700 om de lijn te laten testen.
Dauntless
Starter
Starter

Zamba schreef:bel eens naar de 080022700 om de lijn te laten testen.
Ik heb gebeld met de volgende resultaten:

- Er zijn ooit storingen vastgesteld op mijn lijn en daarom is mijn profiel 'verlaagd'
- Dit werd gevolgd door 'uw profiel was altijd al 16k', wat dus bullsh*t is aangezien hij zelf eerst zei dat ik verlaagd was
- De lijn stond op 1HD en 2SD wat blijkbaar niet mocht (ondanks dat men mij in de winkel garandeerde dat dit ging)
- De lijn is overgezet op 1HD en 1SD maar ik blijf op het 16k profiel staan
- Ik zou dus ook niet kunnen meegaan op de 30k terwijl dit gaat volgens het tooltje en ik ook zeker ben dat ik hoger heb gestaan.

Ik betaal nu dus voor het hoogste abo bij belgacom voor een veel te lage snelheid.

Ik overweeg het om naar Telenet over te stappen. Nog raad ?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

probeer eens te bellen naar 0800/22424 (vol automatische lijntest), misschien word je automatisch terug gezet op 20

voor de rest... vdsl heeft blijkbaar ook z'n beperkingen, en met de recente upgrade komen die nog meer boven water.... verschil tussen 16.5 en 20 was niet veel. maar 16.5 en 30 is een groot verschil, en dat mogelijks voor hetzelfde geld.... persoonlijk vind ik het vooral vervelend dat je niet kan opnemen terwijl je HD kijkt. van de snelheid van dat internet zou ik niet van wakker liggen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
knuppel
Member
Member
Bedankt: 17 keer

OK, nu betaal je dus 56€ per maand voor een 'up to' 30Mbps down, 4,5Mbps up en onbeperkt internet, en het stoort je dat je je snelheid niet haalt.

Mogelijkheden die ik zie zijn de volgende:
1° Belgacom lost het probleem op
2° Je neemt Favorite in plaats van Intense voor 42,9€, eventueel met de optie 'onbeperkt'. Je betaalt dan ofwel 42,9 of 52,9€. Je snelheid zal op 16,5Mbps down blijven, en je upstream zal mogelijk wat stijgen boven de 2Mbps die je nu hebt. Je volume is 100GB/maand of onbeperkt als je voor de optie betaalt. Gevolg: je betaalt minder, en je krijgt quasi hetzelfde als nu.
3° Je gaat naar Telenet en kiest voor Expresnet. Snelheid down tot 30Mbps, up tot 1,25Mbps en volume 80GB per maand, voor 42,91€. Tov Favorite zonder volumepack krijg je meer downspeed, minder upstreamspeed en minder volume voor 1€cent meer.
4° Je gaat naar Telenet en kiest voor Turbonet. Snelheid down tot 30Mbps, up tot 1,25Mbps en volume wordt vrij downloaden, dus onbeperkt ... ten minste tot Telenet beslist dat je al teveel gedownload hebt (want dan zetten ze je op 512kbps :bang: ), voor 61,32€.

Conclusie: bij Belgacom meer upstream, meer volume en/of goedkoper. Bij Telenet meer downloadsnelheid maar wel een belachelijke volumepolicy.
Elk zijn goesting. Persoonlijk heb me nog nooit beperkt gevoeld op downstream sinds ik VDSL heb (ook doordat reële snelheid toch vaak bepaald wordt door websites of door leechers), maar volume en stijging van upstream vind ik dan weer wel comfortabel.
Dauntless
Starter
Starter

Ik heb alvast de test gestart op de automatische lijn.

Er moet ook nog ergens anders iets mis gaan want ik haal een echte snelheid van maximum 800KB/s terwijl dit dus vroeger 1.96MB was. Die 1.96 zou ik nu dus ook moeten kunnen halen op een 16000Kb profiel. Zijn er nog andere dingen die ik kan nakijken?
xenne
Elite Poster
Elite Poster

er is toch geen probleem met uw binnenbekabeling ?
Dauntless
Starter
Starter

xenne schreef:er is toch geen probleem met uw binnenbekabeling ?
Ik zal de draad eens aflopen, misschien heeft een hond iets uitgespookt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

knuppel schreef:Mogelijkheden die ik zie zijn de volgende:
2° Je neemt Favorite in plaats van Intense voor 42,9€, eventueel met de optie 'onbeperkt'. Je betaalt dan ofwel 42,9 of 52,9€. Je snelheid zal op 16,5Mbps down blijven, en je upstream zal mogelijk wat stijgen boven de 2Mbps die je nu hebt. Je volume is 100GB/maand of onbeperkt als je voor de optie betaalt. Gevolg: je betaalt minder, en je krijgt quasi hetzelfde als nu.
Ik zou hieraan een optie 2-bis toevoegen:
2bis° Je neemt Generation in plaats van Intense voor 35,15€ ... Je snelheid zal op 16,5Mbps down blijven ... Je volume is 200GB/maand. Gevolg: je betaalt minder, en je krijgt quasi hetzelfde als nu.
Dat zijn upstream mogelijk wat zal stijgen boven de 2Mbps zou ik niet durven beweren. Op het 16,5 Mbps profiel is ook de upload beperkt (waarschijnlijk ook max 1.88 Mbps)

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

hoe test je? Gebruik je wifi? Doe je speedtests?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dauntless
Starter
Starter

Ik test de snelheid met speedtest.nl . Maar ook op major servers haal ik geen goede snelheid (apple, microsoft, adobe; heb net mijn computer geformateerd)
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 76 keer

Dit kan verschillende oorzaken hebben:
- binneninstallatie : bekabeling, geen ntp, oxidatie...
- stubs (aftakkingen) op de binnenbekabeling
enz.

Beschrijf eens uw binneninstalatie dan kunnen we meer zeggen.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Het kan natuurlijk zijn dat zijn lijn gewoon niet meer aan kan, ik zit hier op hetzelfde profiel.

technieker
ISP Staff
ISP Staff

xenne schreef:Het kan natuurlijk zijn dat zijn lijn gewoon niet meer aan kan, ik zit hier op hetzelfde profiel.

Akkoord, maar het lijkt dat zijn lijn niet in orde is ook al staat hij op dit profiel.

Dauntless, pm me uw aansluitnr dan meet ik uw lijn. Ik denk dat er serieuze errors op uw lijn zitten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

technieker schreef:Dit kan verschillende oorzaken hebben:
- binneninstallatie : bekabeling, geen ntp, oxidatie...
- stubs (aftakkingen) op de binnenbekabeling enz.
Uit de vorige posts begrijp ik dat de TS:
- synct op een 16.5 Mbps profiel en dit door BGC bevestigd is (kwaliteit van de lijn)
- een effective snelheid haalt van 800KB/s (6.4 Mbps)

Voor zover ik het begrijp heeft dit niets te maken met zijn binnenbekabeling (toch niet met de DSL installatie), gezien zijn modem stabiel synct op een 16Mpbs profiel ...
Indien er iets ernstig mis is met zijn binnenbekabeling zou hij op een repair profile terechtkomen, niet ?

Met een sync van 16.5 Mpbs moet hij een netto snelheid kunnen halen van 15.5 Mbps (1.94 KB/s).
Er is dus degelijk iets mis met zijn intern netwerk.
De vraag van Goztow is dus heel relevant: hoe heb je de speedtest gedaan ?

attn Dauntless ...
Kan je aub bevestigen dat je de speedtest hebt gedaan met een PC die rechtsreeks verbonden is met de BBox2 ? Met andere woorden: géén router ertussen, géén switch, géén wireless ????
Alle andere testresultaten zijn gewoon zinloos ....

Philippe.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

technieker schreef:Dauntless, pm me uw aansluitnr dan meet ik uw lijn. Ik denk dat er serieuze errors op uw lijn zitten.
Technieker
Dit is heel vriendelijk van jou om de mensen te helpen en hun lijn te testen ...
Maar toch vind ik dat we hen zouden moeten leren eerst duidelijk te antwoorden op onze vragen, en te bevestigen dat ze de speedtest op een correcte manier hebben uitgevoerd.
Het is niet de eerste keer in dit Forum dat er hard uitgehaald wordt naar de providers ... om dan vast te stellen dat hun wireless netwerk niet deugt, of hun router de snelheid niet haalt :?

Philippe.
technieker
ISP Staff
ISP Staff

philippe.deleye schreef:
technieker schreef:Dauntless, pm me uw aansluitnr dan meet ik uw lijn. Ik denk dat er serieuze errors op uw lijn zitten.
Technieker
Dit is heel vriendelijk van jou om de mensen te helpen en hun lijn te testen ...
Maar toch vind ik dat we hen zouden moeten leren eerst duidelijk te antwoorden op onze vragen, en te bevestigen dat ze de speedtest op een correcte manier hebben uitgevoerd.
Het is niet de eerste keer in dit Forum dat er hard uitgehaald wordt naar de providers ... om dan vast te stellen dat hun wireless netwerk niet deugt, of hun router de snelheid niet haalt :?

Philippe.
Philippe, ik wou zijn lijn is meten omdat hij ook last heeft van blokjes enzo. Dan ben ik zeker dat zijn lijn in orde is en kan hij verder zoeken.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”