Heb een 2dehands iPhone 3G (16GB) aangekocht en is vandaag aangekomen. Ik heb echter een klein probleempje.
Ik stak mijn SIM kaart in de SIM tray, en hij vroeg om hem te ontgrendelen. Heb mijn PIN code ingegeven. Alles oké. Maar hij vindt geen netwerk? Linksbovenaan staan er gewoon 4 "puntjes" ofzo (zoiets als ".___"). Als ik bij "Info" kijk zegt hij "Netwerk: Niet beschikbaar". Ik weet niet wat het probleem is? Het toestel is vanuit het fabriek simlock-vrij.
Alvast bedankt
Edit:
Kort nadat ik dit bericht heb gepost, kwam er opeens "Geen service". 'k Ga hierop eens googlen, want met die netwerk niet beschikbaar heb ik niet veel gevonden.
Lees hier ergens dat als een SIM kaart te oud is, dat hij niet meer goed werkt? Ik ga binnenkort toch op MV overstappen, maar moet nog even Proximus gebruiken.
Als ik in SBSettings 3G en EDGE uit en aan zet, springt het op "Zoeken..." en dan vraagt hij weer "Simlock actief", ik klik Ontgrendel, toets m'n PIN code in, en weer hetzelfde probleem (".___")
iPhone - Netwerk niet beschikbaar
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Heb je nog echt zo'n eerstegeneratie sim-kaart?
Die zijn eigenlijk niet geschikt voor 3G (kan je gratis laten simwisselen met eentje met een USIM met 128k geheugen en m*banxafe).
Zet de service van je iPhone eens op GSM only?
Die zijn eigenlijk niet geschikt voor 3G (kan je gratis laten simwisselen met eentje met een USIM met 128k geheugen en m*banxafe).
Zet de service van je iPhone eens op GSM only?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Op m'n SIM kaart staat: 32k 3/5V S3.03. Dit is een oude, I guess?
Gewoon in een Belgacom boetiek binnengaan en ze kunnen direct eentje teruggeven? Of hebben ze wat tijd nodig. Alvast bedankt
Gewoon in een Belgacom boetiek binnengaan en ze kunnen direct eentje teruggeven? Of hebben ze wat tijd nodig. Alvast bedankt
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
het kan ook zijn dat er een jailbreak op gedaan is maar dat de simlock niet verwijderd is. (waar heb je hem gekocht ?)
Dit kan je zelf doen met verschillende software.
Niet moeilijk om zelf te doen
Dit kan je zelf doen met verschillende software.
Niet moeilijk om zelf te doen
- hardyscript
- Premium Member
- Contacteer:
Indien niet kan ik je wel verder helpen, moet maar pm sturendean3009 schreef:De verkoper zei dat het simlock-vrij was vanuit het fabriek. Zal morgen zien of het werkt met de nieuwe SIM kaart.
succes
-
- Elite Poster
Het lag dus aan een simlock. Ben achter een nieuwe sim geweest. Werkte nog steeds Niet. Heb ultrasn0w geinstalleers en werkt perfect. Ik vind dit wel Niet eerlijk van de verkoper maarten ja het is nu zo. Bedankt voor de gulp
[ Post made via mobile device ]
Oops Ben duidelijk de iPhone nog Niet gewoon
Oops Ben duidelijk de iPhone nog Niet gewoon
- hardyscript
- Premium Member
- Contacteer:
(lol : gulp)dean3009 schreef:Het lag dus aan een simlock. Ben achter een nieuwe sim geweest. Werkte nog steeds Niet. Heb ultrasn0w geinstalleers en werkt perfect. Ik vind dit wel Niet eerlijk van de verkoper maarten ja het is nu zo. Bedankt voor de gulp
let er wel op dat je geen updates doet voor je iphone.
Dan is je jailbraik weg + de simlock is er weer...
-
- Elite Poster
Ja sorry ben het nog niet gewoon. Heb autocorrectie uitgezet . Dit toestel is al oudr dan 12 maanden volgens mij, kan dit dan niet gewoon gratis unlockt worden door Apple zelf?
- hardyscript
- Premium Member
- Contacteer:
een echte oude heeft een zilveren achterzijdedean3009 schreef:Ja sorry ben het nog niet gewoon. Heb autocorrectie uitgezet . Dit toestel is al oudr dan 12 maanden volgens mij, kan dit dan niet gewoon gratis unlockt worden door Apple zelf?
-
- Elite Poster
Ja, idd, de eerste generatie iPhone, maar dus de iPhone 3G wordt niet gratis unlockt? Hoeft niet persé, maar zou leuk zijn.hardyscript schreef:een echte oude heeft een zilveren achterzijdedean3009 schreef:Ja sorry ben het nog niet gewoon. Heb autocorrectie uitgezet . Dit toestel is al oudr dan 12 maanden volgens mij, kan dit dan niet gewoon gratis unlockt worden door Apple zelf?
Dat doen ze wel, maar dan ga je volgens mij wel naar nederland mogen gaan. Toestellen in belgie zijn niet ge-simlocked dus hoe ga je het hier uitleggen in een mobistar winkel bv dat die locked is? Volgens mij doet mobistar dit ook niet aangezien ze ze zelf niet locken. In nederland doen ze dit bij mijn weten wel nadat je abbonement afgelopen is.dean3009 schreef:Ja, idd, de eerste generatie iPhone, maar dus de iPhone 3G wordt niet gratis unlockt? Hoeft niet persé, maar zou leuk zijn.hardyscript schreef:een echte oude heeft een zilveren achterzijdedean3009 schreef:Ja sorry ben het nog niet gewoon. Heb autocorrectie uitgezet . Dit toestel is al oudr dan 12 maanden volgens mij, kan dit dan niet gewoon gratis unlockt worden door Apple zelf?
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Da's wel ambetant natuurlijk, je kan nu ook niet gewoon de updates ontvangen via Itunes, want dan is je simlock er weer...
bah, oneerlijke verkopers.. Maar je zal hem dan wel heel goedkoop gekocht hebben?
Ik verkoop de mijne (3GS 16GB van 01/2010 en fabriek af unlocked) maar aan de normale prijs. Ik ben er heel tevreden van dus als niemand hem moet hebben, gaat hij ook niet weg. Die 4 zou leuk zijn, maar geen must als je al een 3GS hebt. Als ik een 3G had daarintegen...
bah, oneerlijke verkopers.. Maar je zal hem dan wel heel goedkoop gekocht hebben?
Ik verkoop de mijne (3GS 16GB van 01/2010 en fabriek af unlocked) maar aan de normale prijs. Ik ben er heel tevreden van dus als niemand hem moet hebben, gaat hij ook niet weg. Die 4 zou leuk zijn, maar geen must als je al een 3GS hebt. Als ik een 3G had daarintegen...
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Het verschil tussen het scherm van een 3GS en een 4 is anders wel groter dan je zou denken.
Mr. Steve heeft wel veel kak aan zijn retina display gehangen, maar nu dat ik de iPhone4 al een tijdje gebruik, is het volledig terecht. Als ik het scherm van mijn iPhone 4 naast dat van m'n iPad leg dan is het verschil echt duidelijk zichtbaar. Zeker als je 1080P materiaal streamt is het véél scherper op de iPhone4 dan op de iPad. Het is niet "een beetje" scherper als je het onder de goede hoek houdt, of als je er met je neus opzit, maar echt van het eerste ogenblik dat je het zien 10 keer zo scherp!
Ik zou niet meer naar het scherm van een 3GS kunnen kijken eigelijk
Mr. Steve heeft wel veel kak aan zijn retina display gehangen, maar nu dat ik de iPhone4 al een tijdje gebruik, is het volledig terecht. Als ik het scherm van mijn iPhone 4 naast dat van m'n iPad leg dan is het verschil echt duidelijk zichtbaar. Zeker als je 1080P materiaal streamt is het véél scherper op de iPhone4 dan op de iPad. Het is niet "een beetje" scherper als je het onder de goede hoek houdt, of als je er met je neus opzit, maar echt van het eerste ogenblik dat je het zien 10 keer zo scherp!
Ik zou niet meer naar het scherm van een 3GS kunnen kijken eigelijk
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
Huh, hij werkte dus goed met ultrasn0w unlock. Ik heb hem dan gerestored (3.1.3) en kwam op het scherm voor het activeren. Hij vroeg toen mijn PIN en hij werd geactiveerd, en nu vindt hij meteen een netwerk! Dit wil toch zeggen dat hij geen simlock heeft toch? Ik ben blij nu
Edit:
Bij een restore wordt ultrasn0w toch verwijderd he?
Ik heb ook redsn0w gebruikt (maar bleef hangen op "Waiting for reboot"). Kan het hierdoor zijn? Ik denk het niet toch? Ik wil straks naar iOS 4.1 updaten, en die is niet unlockable door software, dusja.
Edit:
Oké, ben 4.1 aan het installeren. Heb wel even geen jailbreak maar da's niet zo erg. Ik hoop echt dat het lukt. Anders ben ik
Edit:
iOS 4.1 staat erop en alles werkt!
Edit:
Bij een restore wordt ultrasn0w toch verwijderd he?
Ik heb ook redsn0w gebruikt (maar bleef hangen op "Waiting for reboot"). Kan het hierdoor zijn? Ik denk het niet toch? Ik wil straks naar iOS 4.1 updaten, en die is niet unlockable door software, dusja.
Edit:
Oké, ben 4.1 aan het installeren. Heb wel even geen jailbreak maar da's niet zo erg. Ik hoop echt dat het lukt. Anders ben ik
Edit:
iOS 4.1 staat erop en alles werkt!
-
- Elite Poster
Heb eigenlijk nog een klein vraagje. Toen ik m'n iPhone de eerste keer verbond, toen kon ik m'n foto's "raadplegen" via Computer en dan iPhone. Maar nu komt dit niet meer. Hoe krijg ik dit terug?
Zie hier voor wat ik bedoel: http://www.trickyways.com/2010/01/trans ... windows-7/
Edit:
Laat maar, opgelost Was omdat er geen foto's opstonden
Zie hier voor wat ik bedoel: http://www.trickyways.com/2010/01/trans ... windows-7/
Edit:
Laat maar, opgelost Was omdat er geen foto's opstonden
-
- Elite Poster
Ik ben terug gegaan naar 3.1.3, omdat er nog steeds geen jailbreak is, en ik begin het toch wel te missen.
Op 4.1 kon Google Maps mijn locatie zeer accuraat weten. Ook de app GPS Status gaf altijd Good fix... Nu echter weer op 3.1.3 zit Google Maps er helemaal naast, 2-3km verder, en geeft de app GPS Status altijd Bad fix... TomTom niet kunnen testen op 4.1, maar op 3.1.3 vindt hij helemaal geen GPS fix.
Iemand ervaring of oplossing? Heb al liggen zoeken, maar dan ligt het zogezegd aan een jailbreak, maar zonder werkt het ook niet op 3.1.3.
Op 4.1 kon Google Maps mijn locatie zeer accuraat weten. Ook de app GPS Status gaf altijd Good fix... Nu echter weer op 3.1.3 zit Google Maps er helemaal naast, 2-3km verder, en geeft de app GPS Status altijd Bad fix... TomTom niet kunnen testen op 4.1, maar op 3.1.3 vindt hij helemaal geen GPS fix.
Iemand ervaring of oplossing? Heb al liggen zoeken, maar dan ligt het zogezegd aan een jailbreak, maar zonder werkt het ook niet op 3.1.3.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Waarom geen 4.0.1? Die is perfect te jailbreaken...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
Zijn hier niet veel issues mee in verband met snelheid/performance? Ik zal nu eens kijken, krijg hem blijkbaar niet geupgrade van 3.1.2 naar 4.0.1. Zal eerst moeten upgraden naar 4.1 I guess.