Twee nieuwe mobiel internettarieven voor iPad bij Proximus

Nieuws omtrent telecom
Voyager
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jun 2007, 18:29
Bedankt: 1 keer

Het bijladen op dat pay&surf systeem is mij niet geheel duidelijk.

Als je voor 10€ bijlaadt, krijg je dan weer 30 dagen en 500Mb, of val je terug naar het standaard pay&surf waar je maar 6 dagen en 300MB krijgt?

In het tweede geval is het dan gewoon veel goedkoper om elke maand de sim in de vuilbak te kieperen en een nieuwe te gaan halen. :bang:
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Voyager schreef:Het bijladen op dat pay&surf systeem is mij niet geheel duidelijk.

Als je voor 10€ bijlaadt, krijg je dan weer 30 dagen en 500Mb, of val je terug naar het standaard pay&surf waar je maar 6 dagen en 300MB krijgt?

In het tweede geval is het dan gewoon veel goedkoper om elke maand de sim in de vuilbak te kieperen en een nieuwe te gaan halen. :bang:
Heeft iemand dit al kunnen testen?
Na bijna 1 maand mijn micro sim van 10 euro voor de iPad van Proximus te gebruiken krijg ik dit te zien in men e services:
Afbeelding

Vraag me af als ik voor 10 euro ga herladen dat deze dan ook werkelijk terug 500MB gaat geven voor 1 maand...
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb de prepaid optie "internet op e-tablet" genomen bij Proximus op 1 augustus. Nu in september is mijn data al enkele dagen niet meer actief daar mijn eerste maand is vervallen, maar het bijladen van de volgende 10 euro is onmogelijk. Na contact met de helpdesk heb ik het probleem gevonden:

iPad prepaid micro simkaart is 10 euro voor 500mb. In hun systeem staat dit weggeschreven als 75 euro (omdat hun normaal tarief 2,5 euro per dag is (2,5x30=75euro).
Je micro simkaartje van Proximus gaat in vanaf de eerste dag van gebruik en is op dat moment 1 maand geldig (na deze maand is de kaart letterlijk onbruikbaar). Na deze maand vervalt je volume van 500mb alsook de geldigheid van je microsim kaart. Om de geldigheid van 1 jaar te krijgen ben je dus verplicht een eerste herlading uit te voeren van 10 euro binnen deze eerste maand om terug 500mb voor 1 maand te krijgen alsook vanaf dit eerste oplaadpunt is je kaart nu geldig voor 1 jaar ! Bij elke volgende herlading zal je microsim kaart dus 1 jaar geldig blijven. Je volume blijft natuurlijk vervallen na elke maand.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Toch wel heel erg verwarrende formule, die Pay & Surf... :-/
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Het is bijna handiger om gewoon een reeks van deze prepaid micro sim kaartjes te kopen en ze gewoon te gebruiken wanneer je een maandje internet wil.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”