Het antwoordapparaat, de nieuwe melkkoe...

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Thierry76
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2010, 13:07
Bedankt: 1 keer

Ik stoor me tegenwoordig mateloos als ik naar iemand zijn gsm bel, je krijgt na 15 seconden al het antwoordapparaat! 15 SECONDEN! Je moet je gsm bijna in je hand houden om nog op tijd te zijn. Probeer maar eens een vrouw op te bellen die haar gsm in haar handtas bewaard, dat kost je gegarandeerd enkel pogingen. Voor elke poging mag je natuurlijk wel connectie kosten betalen!

Bij de klantendienst gaan ze er niet verder op in, ze zeggen ook niet sinds wanneer dat dat zo is. ze geven enkel een oplossing om je eigen antwoordapparaat aan te passen met de volgende codes:

15 seconden: **61*+32475151525*11*15#
30 seconden: **61*+32475151525*11*30#

gewoon intikken als telefoonnummer en doorsturen met de groen knop.

Ik ben al sinds het begin klant bij proximus en toen kon je nog zelf je antwoordapparaat deactiveren, tegenwoordig is dat enkel mogelijk via de klantendienst. Nu gaan ze echt te ver, ze misbruiken deze "dienst" duidelijk om extra inkomsten te genereren.

Is dit ook zo bij Mobistar of Base?
Wie heeft hier nog last van? en kunnen we ergens klacht indienen tegen deze praktijk?
Laatst gewijzigd door Thierry76 06 sep 2010, 13:35, in totaal 1 gewijzigd.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Hmmm, ik was altijd in de overtuiging dat een boodschap op iemands voicemail inspreken gratis was.

Ben je zeker dat er connectiekosten aangerekend worden wanneer je op iemands voicemail terechtkomt ?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dat is altijd al zo geweest. Altijd.

Prepaid-kaarten bij Proximus en Mobistar kunnen voicemail NIET uitschakelen, bij Base denk ik wel.
En jouw 55 seconden zal eerder 45 seconden zijn met die kiesregel, al dacht ik dat het maximum 30 seconden was.

Nieuwe melkkoe is het dus niet. Vandaar dat ik altijd na 15 seconden dicht leg en opnieuw bel, kwestie van geen connectie naar de voicemail gestart te hebben.
En uiteraard is een voicemail inspreken niet gratis; wat de uitgaande operator betreft is dat immers een geslaagde communicatie.
Thierry76
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2010, 13:07
Bedankt: 1 keer

Ik ben al klant bij proximus van in de tijd dat het nog Mob3 noemde. toen kon je gewoon via het menu van je gsm de omleiding van gesprekken deactiveren. Probeer dat nu maar eens, de optie staat nog altijd in je gsm. Je zal er helaas niet in slagen om zelfs je antwoord apparaat af te zetten zonder naar de klantendienst te bellen.

Je kan het niet afzetten en de standaard tijd is 15 seconden. Dit antwoordapparaat noem ik geen service naar de klanten toe, maar een ordinaire melkkoe.
SvenV
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2009, 11:04
Locatie: Wambeek
Bedankt: 7 keer

Ik kan dit zelf niet uittesten wegens geen Pay&Go, maar ik dacht wel dat je dit kan activeren/deactiveren via de MyProximus (E-services) op de website.
In elk geval voor abonnementen werkt dit nog steeds.

Voor de beller lijkt dit misschien een melkkoe, maar voor de ontvanger is dit een service.
Zelf ben ik ook geen voorstander, dus staat deze al een paar jaar af.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

SvenV schreef:Ik kan dit zelf niet uittesten wegens geen Pay&Go, maar ik dacht wel dat je dit kan activeren/deactiveren via de MyProximus (E-services) op de website.
In elk geval voor abonnementen werkt dit nog steeds.

Voor de beller lijkt dit misschien een melkkoe, maar voor de ontvanger is dit een service.
Zelf ben ik ook geen voorstander, dus staat deze al een paar jaar af.
Hier wel P&G (toch nog even). Na inloggen bij "mijn diensten en opties beheren) op "Abonnementsinstellingen bekijken" klikken.
Nadat de pagina geladen is kan je bij "Diensten zonder vast maandelijks bedrag" je voicemail gewoon uitschakelen.

Voicemail verlengen kan niet vanuit MyPayAndGo. En blijkbaar ook niet via de eerder opgegeven code (**62...)
Dus verlengen is enkel mogelijk voor mensen met proximus abo lijkt me.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Thierry76 schreef:Ik ben al klant bij proximus van in de tijd dat het nog Mob3 noemde.
Thierry ... Het is ons niet duidelijk welk typ abbo je hebt: pre-paid (pay-and-go) of een abonnement ??
Dit maakt blijkbaar een groot verschil kwa instelmogelijkheden voor voice-mail.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Thierry76
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2010, 13:07
Bedankt: 1 keer

philippe.deleye schreef:
Thierry76 schreef:Ik ben al klant bij proximus van in de tijd dat het nog Mob3 noemde.
Thierry ... Het is ons niet duidelijk welk typ abbo je hebt: pre-paid (pay-and-go) of een abonnement ??
Dit maakt blijkbaar een groot verschil kwa instelmogelijkheden voor voice-mail.
Philippe.
Ik heb een abonnement, Pay&Go bestond vroeger niet.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

proximus heeft nooit een andere naam gehad of proximus !
wat is er nu mis aan dat ge naar de kd moet bellen om je voice mail af te leggen.
En bij een vriend van mij is het nog gelukt daarnet alle doorschakelingen annuleren
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bij mobile vikings is het heel simpel om voicemail uit te schakelen, i love it :banana:

http://mobilevikings.com/nl/faq/#faq_23
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Thierry76
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2010, 13:07
Bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef:proximus heeft nooit een andere naam gehad of proximus !
wat is er nu mis aan dat ge naar de kd moet bellen om je voice mail af te leggen.
En bij een vriend van mij is het nog gelukt daarnet alle doorschakelingen annuleren
Proximusboyke, Kijk eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/GSM_(communicatie), daar staat duidelijk in waarom het in het begin Mob3 noemde.

Uwe gsm zal wel zeggen dat het gelukt is, maar uw antwoordapparaat blijft gewoon aan staan. Vraag na het deactiveren de status maar eens op...

Waarom ik het niet via de klantendienst wil afzeggen? omdat ik vaak in het buitenland zit: dan wil ik geen antwoordapparaat gebruiken en moet ik internationaal bellen om het af te zetten. Via de e-services website kan ook, maar voor een simpele functie die normaal gewoon via de gsm kan vindt ik dat er nu net over.

Zorg dat je alle feiten goed hebt voor je reageert, fanboy.
Thierry76
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2010, 13:07
Bedankt: 1 keer

xenne schreef:bij mobile vikings is het heel simpel om voicemail uit te schakelen, i love it :banana:

http://mobilevikings.com/nl/faq/#faq_23
Het is inderdaad heel netjes van ze om het bij hun veelgestelde vragen te zetten. Makkelijk terug te vinden, daar kunnen sommige concurenten nog wat van leren.

Wat is de standaard tijd bij Mobile Vikings? ook 15 seconden?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Thierry76 schreef: Ik heb een abonnement, Pay&Go bestond vroeger niet.
Het is niet omdat je al van in het begin "Proximus klant" bent, dat wij kunnen rieken dat je een abonnement hebt .... Ik had ook al vele jaren een abonnement en ben overgegaan naar pre-paid als ik op pensioen ging (en mijn nummer overnam van mijn ex werkgever).
Vandaar de vraag ;).

Maar ik begrijp je probleem niet goed. Voor zover ik weet kunnen abonnees hun voicemail zelf volledig beheren: aan- en uitschakelen, tijd instellen, mode instellen (permanent doorschakelen, doorschakelen bij bezet of geen netwerk, enz.).
Ik dacht dat alleen Pay&Go klanten deze flexibiliteit niet hadden.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Thierry76 schreef:Wat is de standaard tijd bij Mobile Vikings? ook 15 seconden?
ik zou het niet weten, het eerste dat ik gedaan heb is de voicemail afgelegd, als ik onbereikbaar wil zijn ben ik nu onbereikbaar 8)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Thierry76
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2010, 13:07
Bedankt: 1 keer

philippe.deleye schreef: Maar ik begrijp je probleem niet goed. Voor zover ik weet kunnen abonnees hun voicemail zelf volledig beheren: aan- en uitschakelen, tijd instellen, mode instellen (permanent doorschakelen, doorschakelen bij bezet of geen netwerk, enz.).
Dus jij vindt het normaal dat er na 15 seconden al wordt overgeschakeld naar een antwoordapparaat? Dat je dat antwoordapparaat niet met je gsm kan uitzetten (wat vroeger perfect mogelijk was) zonder de klantendienst te bellen of een website te bezoeken? en dat je de connectie kost plus een gesprek van een minuut moet betalen gewoon omdat de telefoon 16 seconden belt?

Het is misschien omdat ik heel veel met de gsm bel dat het mij stoort, maar ik zie daar toch echt een systeem achter dat niet op klantenservice is gericht maar op uitmelken.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik weet niet of je vroeger sneller voicemail kreeg als er niemand oppakte. Ik weet zeker dat als je vroeger belde naar iemand in het gesprek je bezettoon kreeg 9/10. Nu is het altijd voicemail = $. Het is al een tijdje geleden maar bij base (prepaid) konden ze dat niet uitschakelen (dus voicemail ipv bezettoon)
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 jan 2010, 11:51
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

Ik geloof ook wel dat de Belgische operatoren de voice mail gebruiken om meer te verdienen, zo ken ik ze toch tenminste. Toen ik vroeger bij Base zat moest ik soms hemel en aarde bewegen om mijn voice mail volledig uit te laten schakelen. De meeste helpdeskmedewerkers beweerden zelfs dat dit niet mogelijk was. De truc bestond er toen in om telkens terug te bellen naar de helpdesk tot je iemand aan de lijn kreeg die het wel wilde doen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Het ergste is wel het feit dat indien je iemand belt, je zijn voice mail kan krijgen, en je dit niet kan afzetten.

Men zou dial opties moeten voorzien, zodat bij een uitgaand gesprek je niet met een mailbox verbonden wenst te worden, ipv je telkens een bedrag wordt aangerekend bij elke poging om te checken of iemand bereikbaar is. Dat is pas uitmelkerij ... dit is ook de reden waarom de meeste operatoren altijd 1 minuut aanrekenen. Milk the customer.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Thierry76 schreef: Dus jij vindt het normaal dat er na 15 seconden al wordt overgeschakeld naar een antwoordapparaat? Dat je dat antwoordapparaat niet met je gsm kan uitzetten (wat vroeger perfect mogelijk was) zonder de klantendienst te bellen of een website te bezoeken? en dat je de connectie kost plus een gesprek van een minuut moet betalen gewoon omdat de telefoon 16 seconden belt?
Neen, ik vind dit niet normaal. Ik begrijp alleen niet dat je nu dit probleem hebt. Zoals ik zei: ik denk dat je als abonnee dit zelf allemaal kan instellen, en als jij dat niet kan, is er ergens een ander probleem.

... en dat je de connectie kost plus een gesprek van een minuut moet betalen gewoon omdat de telefoon 16 seconden belt ...
dit zijn nu eenmaal de tarieven, waarvoor jij gekozen hebt. Indien niet akkoord kan je toch van provider wisselen ?

Met mijn ISDN telefoon betaal ik voor iedere mislukte oproep poging. Ik vind dit niet prettig, niet normaal, niet eerlijk ... maar dat zijn nu eenmaal de gepubliceerde tarieven. Niet akkoord > ISDN lijn opzeggen ;).

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

het heeft nooit mob 3 genoemd !!
ik werk er van de eerste minuut
mob3 komt omdat ze gsm vanuit het buitenland deden komen, toen de gsms werden gemaakt wast de naam proximus niet bekend en kwam er heel sporadisch mob3 op mischien 0.000000001%
was altijd het nr van het net werk of bel prox
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zo uit het hoofd:
Instellen **61*TELNR*11*AANTALSEC#
Status opvragen: *#61#
Doorschakeling opheffen ##61#

Onvoorwaardelijk doorschakelen is met **21*TELNR# (dus zonder wachttoon), je gsm gaat niet over.
Status opvragen met *#21#
Uitschakelen met ##21#

//edit: ik stel vast dat ik met een corporate abonnement bij Proximus bij het opheffen van een doorschakeling naar voicemail bij niet aannemen gereset word naar de standaardinstelling van voicemailbox en 15 seconden. Blijkbaar kan je de voicemail dus inderdaad niet uitschakelen. Vreemd.
Thierry76
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2010, 13:07
Bedankt: 1 keer

ub4b schreef:Het ergste is wel het feit dat indien je iemand belt, je zijn voice mail kan krijgen, en je dit niet kan afzetten.
Gelukkig, toch iemand die snap waarom het mij zo stoort :beerchug:. Het zou me ook niet storen moest ik niet veel bellen, het zou me waarschijnlijk zelf niet opvallen. Ik vindt gewoon dat we ons niet zo moeten laten uitmelken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

meon schreef://edit: ik stel vast dat ik met een corporate abonnement bij Proximus bij het opheffen van een doorschakeling naar voicemail bij niet aannemen gereset word naar de standaardinstelling van voicemailbox en 15 seconden. Blijkbaar kan je de voicemail dus inderdaad niet uitschakelen. Vreemd.
Ja, zeer vreemd.
Vraag is of dit gewild is ("uitmelken" ?) of een (tijdelijke) storing.
Dit kan inderdaad niet de bedoeling zijn.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Ik denk dat ik mss voor een stuk het juiste antwoord kan geven:

PROXIMUS:
- Pay&Go: mogelijk
- Abo: mogelijk

MOBISTAR:
- Tempo: niet mogelijk
- Abo: mogelijk

BASE:
- Prepaid: mogelijk
- Postpaid: mogelijk

Bij Proximus en BASE is het altijd mogelijk om de instellingen te doen via de shortcodes of via het menu van je gsm (die overigen dezelfde codes gebruikt. Om de een of andere reden (de-)activeren ze bij Proximus/BASE een functie op het netwerk waardoor de 'doorschakelingen' op netwerkniveau geregeld worden en niet via de netwerkcodes kunnen overruled worden. Of je het nu aanpast of niet, de voicemail zal altijd op de instelling staan die Proximus/BASE voor jou gekozen heeft (tof!). Deze onvoorwaardelijke doorschakelinstelling-optie moet met andere woorden meestal nog van de lijn gehaald worden. Bij BASE heet deze optie DCF (Default call forwarding), bij Proximus is het gelijkaardig maar ik ben niet meer zeker wat de precieze naam is (ik dacht 'automatic call forwarding'). Van zodra deze beperking van je lijn is kan je naar hartelust de codes / het menu in je gsm gebruiken om de instellingen te doen. Behalve bij Tempo dan. Voor Mobistar abo's weet ik dat het mogelijk is, maar heb ik het zelf nog niet getest.

Normaalgezien zou het dan moeten lukken, al leert de ervaring dat sommige instellingen bij sommige abo-types bij bepaalde operatoren een error geven. Soms is het een beetje zoeken. Bijvoorbeeld bij een abo van Proximus kan het zijn dat een doorschakeling naar een voicemail (bvb onmiddellijk of na een x-aantal seconden) niet via het gewone voicemailnummer moet (0475/151230), maar wel via de 0475 15 15 16 (zie bovenstaande link).

Nog een belangrijk onderscheid: als je bovenstaande stappen hebt gevolgd, dan kan je met de codes / in de menu's ook kiezen voor 'deactiveren'. Dat wil zeggen dat in dat geval de persoon niet meer zal doorgestuurd zal worden naar de voicemail (er is immers geen doorschakeling meer). Maar de voicemailbox zelf bestaat nog wel. ANDERZIJDS kan je je voicemail ook helemaal laten deactiveren, maar dan bestaat je voicemailbox niet meer en zal niemand - ongeacht de doorschakelinstellingen - nog iets kunnen inspreken. Dit moet altijd via de klantendienst (of bij Proximus via MyProximus), waar in de draad over gesproken werd.
Het best is dus om de voicemailbox te houden en de codes te gebruiken om het te deactiveren. Als je dan terug wilt activeren moet je gewoon de code / het menu terug activeren et voila :'). Oproep naar de klantendienst uitgespaard...!

Wat betreft met de vraag of de voicemail nu sneller 'aanslaat' qua standaardinstelling. Ik heb ook een zwaar vermoeden dat de vroegere netwerkinstelling op 20 seconden stond, en nu 15 seconden gemeengoed is geworden...
meon schreef:En jouw 55 seconden zal eerder 45 seconden zijn met die kiesregel, al dacht ik dat het maximum 30 seconden was.
Nieuwe melkkoe is het dus niet. Vandaar dat ik altijd na 15 seconden dicht leg en opnieuw bel, kwestie van geen connectie naar de voicemail gestart te hebben.
Meon, wat bedoel je daar mee? Ik kan niet volgen (wsl omdat de topicstarter zijn post aangepast heeft).
Thierry76 schreef:
proximusboyke schreef:proximus heeft nooit een andere naam gehad of proximus !n
Proximusboyke, Kijk eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/GSM_(communicatie), daar staat duidelijk in waarom het in het begin Mob3 noemde.
Zorg dat je alle feiten goed hebt voor je reageert, fanboy.
Ik ben nie helemaal zeker maar mij hebben ze altijd verteld dat er eerst MOB1 was, daarna MOB2. Vanuit MOB2 is Proximus ontstaan; technologie nog een tijdje gebruikt, daarna samen met de huidige gsmtechnologie (2G), daarna alleen gsmtechnologie. En in de beginperiode hebben ze de 2G-technologie eventjes de noemer MOB3 gegeven, maar dat was maar een titel van het type netwerk/systeem. Dat had niets te maken met een merknaam of bedrijf. Dit is voor zover ik weet juist, en ik denk dat Wikipedia dat ook bevestigt: http://nl.wikipedia.org/wiki/GSM_(communicatie) / http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgacom
Thierry76 schreef:Het is inderdaad heel netjes van ze om het bij hun veelgestelde vragen te zetten. Makkelijk terug te vinden, daar kunnen sommige concurenten nog wat van leren.
Ok, die hebben mss dan geen enorm toegankelijke FAQ. Maar Google eens 'BASE doorschakelingen' of 'Proximus doorschakelingen', en je hebt het...

Voila, ik hoop dat dit al een beetje duidelijkheid geeft over de werking van doorschakelingen etc.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

wie we hier hebben de leppens
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Hoe kan je die "Default Call Forwarding" dan deactiveren bij proximus P&G?
De shortcodes werken hier iig niet, wat dus waarschijnlijk aan die DCF ligt...
Afbeelding
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Daar bel je voor naar de klantendienst, zowel bij BASE (1999) als bij Proximus (6000). Ik weet niet meer hoe het bij Proximus heet, maar ze begrepen mij toen ik sprak van DCF van bij BASE...
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

LPS schreef:
meon schreef:En jouw 55 seconden zal eerder 45 seconden zijn met die kiesregel, al dacht ik dat het maximum 30 seconden was.
Meon, wat bedoel je daar mee? Ik kan niet volgen (wsl omdat de topicstarter zijn post aangepast heeft).
inderdaad: stond nog een regel met een 55 seconden-voorbeeld, maar in de shortcode stond 45.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Thierry76
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2010, 13:07
Bedankt: 1 keer

LPS schreef:Daar bel je voor naar de klantendienst, zowel bij BASE (1999) als bij Proximus (6000).
Het antwoordapparaat uitzetten via de klantendienst heeft een groot nadeel: je verliest alle instellingen en berichten. Zo is het in ieder geval bij proximus. Dat wordt netjes meegedeeld voor je de optie deactieveerd via klantendienst 6000. Het is dus niet mogelijk om in het weekend dus even je antwoordapparaat uit te schakelen zoals het zou moeten kunnen. Achteraf moet je dus op zijn minst je boodschap opnieuw inspreken.

Ik ben er echt van overtuigd dat het uitschakelen van het antwoordapparaat wordt tegengewerkt door het nodeloos omslachtig te maken en er wat nadelen aan te kleven. Dat kan toch maar één reden hebben...
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

meon schreef:inderdaad: stond nog een regel met een 55 seconden-voorbeeld, maar in de shortcode stond 45.
Ahzo, ok. Het is idd maximum 30 seconden bij alle operatoren.
Thierry76 schreef:Het is dus niet mogelijk om in het weekend dus even je antwoordapparaat uit te schakelen zoals het zou moeten kunnen. Achteraf moet je dus op zijn minst je boodschap opnieuw inspreken.
Lees:
LPS schreef:Het best is dus om de voicemailbox te houden en de codes te gebruiken om het te deactiveren. Als je dan terug wilt activeren moet je gewoon de code / het menu terug activeren et voila :'). Oproep naar de klantendienst uitgespaard...!
De voicemailbox van je lijn halen is inderdaad drastisch, en het is een beetje logisch dat je daarna die rompslomp moet doorlopen. Als je je auto verkoopt, en nadien terugkoopt, mja dan moet je ook alle procedures terug doorlopen. Best is dus je voicemailbox te houden maar via de codes de doorschakeling te regelen. Concreter: je houdt de voicemailbox, maar de doorschakeling ernaar deactiveer je waardoor niemand in het weekend op je voicemail zal komen. Deze werkwijze is in mijn ogen erg gemakkelijk én je moet niet telkens alles opnieuw instellen of de klantendienst bellen. Als je dan nog eens de code opslaat in je adresboek en er een 'snelkeuze' van maakt, dan kan je het met 1 druk op de knop inschakelen. Na 5 seconden is het in orde. Dus helemaal niet moeilijk.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
SvenV
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2009, 11:04
Locatie: Wambeek
Bedankt: 7 keer

fyi, de wijziging van 20 naar 15 seconden is blijkbaar sinds 01/08/2010
met volgende reden :
"Vele klanten vinden dat het te lang duurt om doorgeschakeld te worden naar de voicemail."

Let wel, de tijd aanpassen kan blijkbaar enkel met Postpaid klanten.

Volgende tijden staan vermeld:
"Doorschakeltijd = 5 , 10 , 15 , 20 , 25 of 30 seconden."
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

"Vele klanten vinden dat het te lang duurt om doorgeschakeld te worden naar de voicemail."
Bron????
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Thierry76
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2010, 13:07
Bedankt: 1 keer

Lees:
LPS schreef:Het best is dus om de voicemailbox te houden en de codes te gebruiken om het te deactiveren. Als je dan terug wilt activeren moet je gewoon de code / het menu terug activeren et voila :'). Oproep naar de klantendienst uitgespaard...!
LPS, Jij werkt duidelijk voor Belgacom en zal er blijkbaar alles aan doen om het probleem te minimaliseren. Je zou echter beter alle posts hier eens lezen. JE KAN JE ANTWOORDAPPARAAT NIET (meer) DEACTIVEREN MET DE CODES!

Probeer het zelf maar eens. Je gsm zal zeggen dat het gelukt is, maar toch staat je antwoordapparaat nog gewoon aan. Gewoon even doen... dan leer je wat bij...
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Thierry76, eventjes duidelijk stellen:

Ik werk voor een werkgever die op geen enkele manier te maken heeft met telecom. En op geen enkel andere manier heb ik ook maar 1 band met telecom of haal ik er voordeel uit.

Een jarenlange interesse in telecom (extreem) heeft me deze kennis opgeleverd, en ik probeer ze ook zo objectief mogelijk weer te geven omdat ik er nog steeds een gezonde(re) interesse in heb.

Ik heb alle posts gelezen, en er ook een omstandige reply op gedaan. Ik snap niet dat het voor jou zo moeilijk is om te aanvaarden dat jouw beschuldiging en bijhorende verontwaardiging naar de telecomoperatoren toe weerlegd wordt door objectieve feiten. Ik heb alleen de bedoeling om mensen hier te helpen met hun probleem, niet met hun frustraties. Het lijkt me eerder dat jij de telecomoperatoren in een slecht daglicht wil brengen terwijl je verzuchtingen objectief weerlegd worden. Dus als je me niet wil geloven: let it be. Zolang de andere topiclezers er maar mee geholpen zijn. Geloof gerust dat je VM niet uitgeschakeld kan worden, ik lig er niet wakker van. Maar het is wel niet eerlijk om af te geven op de operatoren obv onjuiste feiten. En dan nog, mocht ik fout zitten: roepen is nergens voor nodig, en verwijten dat ik bij BGC/P^ werk is al helemaal te gek voor woorden.

En dan nog enigszins ontopic:
Dat het mogelijk is weet ik zeker, omdat ik nog steeds werk met verschillende netwerken en simkaart + regelmatig in mijn omgeving mensen daar mee moet helpen. Ik heb het al tweemaal herhaald: het zal liggen aan een netwerkinstelling mbt het al dan niet onvoorwaardelijk doorschakelen naar de voicemail.

(als het echt te offtopic is, dan mag dit bericht verwijderd worden; ik weet nog niet goed in hoeverre er op dit forum mag ingegaan worden op zulke dingen)
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Thierry76
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2010, 13:07
Bedankt: 1 keer

Ik geloof dat je ervaring hebt in de telecom sector, maar blijkbaar zijn de feiten voor jou gewoon anders. Met een proximus abonnement (een ander netwerk heb ik niet getest) is het echt niet mogelijk om het antwoordapparaat uit te zetten met de codes. Dat heb ik ook op meerdere toestellen gestest. Het is ook zo dat recent de tijd is aangepast naar 15 seconden voor dat er wordt doogeschakeld naar het antwoordapparaat. Zelf krijg ik ook van mijn klanten meer en meer de vraag om de tijd te verlengen naar 30 seconden, vandaar mijn eerste post.

Ja, heel deze situatie frustreerd mij, maar dat kon je in mijn vorige post ook al lezen. Ik vindt dit gewoon niet normaal dat grote bedrijven zo een aanpassingen doen onder het mom van 'klantenservice', daar heeft het (volgens mij) niks meer mee te maken.

Ik zal niet meer roepen, maar je hebt me niet kunnen overtuigen. :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Thierry76 schreef:Met een proximus abonnement (een ander netwerk heb ik niet getest) is het echt niet mogelijk om het antwoordapparaat uit te zetten met de codes. Dat heb ik ook op meerdere toestellen gestest. Het is ook zo dat recent de tijd is aangepast naar 15 seconden voor dat er wordt doogeschakeld naar het antwoordapparaat.

Ik zal niet meer roepen, maar je hebt me niet kunnen overtuigen. :-)
Thierry ... roepen moet je inderdaad niet doen, maar wel eens goed de vorige bijdragen lezen.
Het probleem dat jij nu hebt, namelijk dat je via de codes het antwoordapparaat niet kan afzetten is heel duidelijk door de vorige poster uitgelegd.
Het is een netwerksetting (DCF), die je met één eenvoudig telefoontje naar de klantendienst kan wijzigen.

Met andere woorden: je moet éénmalig bellen naar Proximus, en daarna kan je zelf alles terug instellen via de codes. Is dit nu zo moeilijk om te begrijpen ?

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Thierry76
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2010, 13:07
Bedankt: 1 keer

philippe.deleye schreef: Met andere woorden: je moet éénmalig bellen naar Proximus, en daarna kan je zelf alles terug instellen via de codes. Is dit nu zo moeilijk om te begrijpen ?
Philippe, Ik dacht even dat je misschien de oplossing had. Mijn voicemail was al gedeactiveerd door naar de klantendienst te bellen. Ik heb hem terug proberen te activeren met de codes, maar dat werkt helaas niet. De GSM geeft wel melding dat de doorschakeling bij geen antwoord aan staat, maar de telefoon begint gewoon een tweede keer te bellen ipv naar het antwoordapparaat te gaan.

Afzetten via de klantendienst geeft dus niet de mogelijkheid om het terug zelf te kunnen beheren.

edit: typo
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Dat is volstrekt normaal dat die codes niet werken als je de voicemail hebt laten deactiveren.
Waar wij het over hebben is dat je bij een WERKENDE (geactiveerde) voicemail de DCF moet laten deactiveren (en niet de voicemail!)
Dat is een instelling die er voor zorgt dat je de codes NIET kan gebruiken. Dus die moet er af als je die WEL wil gebruiken.

Thierry, laatste poging: zet uw koppigheid aan de kant en bel Proximus om
a. EERST je voicemail terug actief te laten zetten EN
b. VERVOLGENS de standaardinstelling ivm doorschakelingen (analoog met DCF bij BASE, exacte naam weet ik niet) er af te laten halen

Dan kan je het probleemloos voor elkaar krijgen.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Thierry76 schreef: Afzetten via de klantendienst geeft dus niet de mogelijkheid om het terug zelf te kunnen beheren.
Ja, natuurlijk niet. Maar ik had je niet gezegd dat je de voicemail moet laten afzetten.
Lees nog eens goed na wat LPS schreef in zijn vorige post:
LPS schreef:Deze onvoorwaardelijke doorschakelinstelling-optie moet met andere woorden meestal nog van de lijn gehaald worden. Bij BASE heet deze optie DCF (Default call forwarding), bij Proximus is het gelijkaardig maar ik ben niet meer zeker wat de precieze naam is (ik dacht 'automatic call forwarding'). Van zodra deze beperking van je lijn is kan je naar hartelust de codes / het menu in je gsm gebruiken om de instellingen te doen.

Nog een belangrijk onderscheid: als je bovenstaande stappen hebt gevolgd, dan kan je met de codes / in de menu's ook kiezen voor 'deactiveren'. Dat wil zeggen dat in dat geval de persoon niet meer zal doorgestuurd zal worden naar de voicemail (er is immers geen doorschakeling meer). Maar de voicemailbox zelf bestaat nog wel. ANDERZIJDS kan je je voicemail ook helemaal laten deactiveren, maar dan bestaat je voicemailbox niet meer en zal niemand - ongeacht de doorschakelinstellingen - nog iets kunnen inspreken
Met andere woorden: jij hebt waarschijnlijk aan de klantendienst gevraagd om jouw voicemail te de-activeren, in plaats van de onvoorwaardelijke doorschakelinstelling-optie van de lijn te halen ??

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Thierry76
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 sep 2010, 13:07
Bedankt: 1 keer

Als ik er nog eens zin in heb, dan zal ik dat proberen. Maar ik blijf er bij: Iets wat vroeger geen enkel probleem was wordt nu gewoon buitengewoon moeilijk gemaakt. Als deze optie bestaat, waarom informeren ze mij daar dan niet van via hun klantendienst of de website? :?

In ieder geval, bedankt voor jullie reacties.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”