beste dommelaars aangesloten op vdsl2
ik vroeg mij af of iemand van jullie op het 16,5mbps profiel staat, of staan jullie allemaal op 20mbps (of hoger)??
dit omdat er veel bij belgacom op 16,5mbps gezet worden, en ik vroeg mij af of bij jullie ook die normen gelden die ze bij belgacom toepassen mbt afstand + verzwakking van de lijn
dank voor uw medewerking
mvg,
speedconnect, dommelaars - synct hier iemand aan 16,5mbps
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
dat is een bewering van jou die ik eens wil staven door deze vraagstelling. we'll see.......alwa schreef:dommel klanten staan ook op 16,5
zelfde regels als belgacom/scarlet/edpnet klanten.
als je +700meter zit sta je op 16,5 +400 20mb
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Speedconnect is gewoon een favorite wholesale en speedconnect+ is een intense wholesale waarbij precies dezelfde script gaan lopen op te bepalen of je op 30,20 of 16Mb komt te staan. Zo is het ook met netconnect abonnementen.xenne schreef: dat is een bewering van jou die ik eens wil staven door deze vraagstelling. we'll see.......
Als je ergens ook logisch nadenkt dan moet je toch beseffen dat dommel geen snellere abonnementen levert dan belgacom.
Hogere snelheden aanbieden op 8Mhz en meer dan 700 meter kan niet alleen storingen veroorzaken op die lijn zelf maar ook op andere lijnen in de buurt.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
laat ons eens de reacties afwachten, ik ben hier namelijk nog nooit een dommelaar tegen gekomen op 16,5mbps. merk ook op dat dommel de speedconnect-snelheden die op site staat garandeert dit in tegenstelling tot belgacom
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
okay. dit is dan duidelijk...
ik zie trouwens dat dommel site aangepast is... naast snelheid staat er een (1) ... naar wat dat verwijst is blijkbaar verdwenen (vroeger stond er gegarandeerd)
ik zie trouwens dat dommel site aangepast is... naast snelheid staat er een (1) ... naar wat dat verwijst is blijkbaar verdwenen (vroeger stond er gegarandeerd)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
dommel site
vroeger
nu
(1) ????
vroeger
nu
(1) ????
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik syncte in het begin aan 20mbit met speedconnect ...en nu al tijdje 16,5 mbit.
Eerlijk gezegd heb ik dit zelfs niet gemerkt tot sinds kort ...het stoort me dus niet maar ik vind het wel vreemd aangezien ik geen issues had met 20mbit.
Eerlijk gezegd heb ik dit zelfs niet gemerkt tot sinds kort ...het stoort me dus niet maar ik vind het wel vreemd aangezien ik geen issues had met 20mbit.
Bij dommel heeft men VDSL2 van belgacom, dezelfde profielen als bij belgacom zijn van toepassing 30 - 20 - 16,5 mbps (30 mbps is recent toepasselijk en niet overal) De snelheid hangt af van de afstand tot de KVD (kabelverdeler op straat)
Maar ga je nu echt Dommel nemen ?????
We zijn even ingedommeld.
Geduld, geduld, geduld… Domme_l.
Alvorens je bij Dommel wordt aangesloten dien je de activatiekosten te betalen
samen met de eerste maand abonnementsgeld.
Eens je aangesloten bent is men vergeten dat je dat al betaald hebt.
Als het ware facturen ze om de week, terwijl dat elders om de maand is.
In Juli kreeg ik al de factuur van september.
Op 30 juli betaal ik september, en in augustus sturen ze je die opnieuw.
Na me te informeren ontving ik uiteindelijk een mail terug dat de betalingen
in orde waren tot oktober 2010.
Oef denk je dan, nu laten ze je ff gerust.
Nee, het begint opnieuw. Waarom zou je reageren denk je dan, je hebt betaald.
Hun administratie is gewoon hopeloos, nu ze hebben me afgesloten terwijl
er meer dan 2 maanden vooruit betaald zijn.
De redenen die ze aanhalen is dat hun systeem geen vrije mededelingen kan lezen.
Terwijl ik daar thans dezelfde mededeling had geschreven als per e-mail ontvangen.
Nog thans was het van mijn rekening af.
Dan laten ze het na om zich te verontschuldigen, nee, het is je eigen fout zeggen ze
dan, en u moet nu maar enkele dagen wachten voor je we lijn terug activeren.
Wat zou je wel niet voor hebben bij een technisch probleem.
Dommel was voor mij een test, en Dommel is er niet op geslaagd.
Maar ga je nu echt Dommel nemen ?????
We zijn even ingedommeld.
Geduld, geduld, geduld… Domme_l.
Alvorens je bij Dommel wordt aangesloten dien je de activatiekosten te betalen
samen met de eerste maand abonnementsgeld.
Eens je aangesloten bent is men vergeten dat je dat al betaald hebt.
Als het ware facturen ze om de week, terwijl dat elders om de maand is.
In Juli kreeg ik al de factuur van september.
Op 30 juli betaal ik september, en in augustus sturen ze je die opnieuw.
Na me te informeren ontving ik uiteindelijk een mail terug dat de betalingen
in orde waren tot oktober 2010.
Oef denk je dan, nu laten ze je ff gerust.
Nee, het begint opnieuw. Waarom zou je reageren denk je dan, je hebt betaald.
Hun administratie is gewoon hopeloos, nu ze hebben me afgesloten terwijl
er meer dan 2 maanden vooruit betaald zijn.
De redenen die ze aanhalen is dat hun systeem geen vrije mededelingen kan lezen.
Terwijl ik daar thans dezelfde mededeling had geschreven als per e-mail ontvangen.
Nog thans was het van mijn rekening af.
Dan laten ze het na om zich te verontschuldigen, nee, het is je eigen fout zeggen ze
dan, en u moet nu maar enkele dagen wachten voor je we lijn terug activeren.
Wat zou je wel niet voor hebben bij een technisch probleem.
Dommel was voor mij een test, en Dommel is er niet op geslaagd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Heb je je nu speciaal geregistreerd op dit forum om dit in ELK topic te zetten?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Net hetzelfde als bij iedere Elektriciteitleverancier. Probeer dat maar eens bij Belgacom, Electrabel e.a., ... met een 'vrije mededeling'... Ze lappen je exact hetzelfde... Grapjas.Erwin1970 schreef:De redenen die ze aanhalen is dat hun systeem geen vrije mededelingen kan lezen.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Begrijpelijk. Ik boek zelf de facturen in van een bedrijf en hoewel het maar over een 5 a 20 facturen per dag gaat, ben ik soms hier ettelijke minuten zoet mee. Klanten die hun klantennummer of factuurnummer bij de mededeling ingeven zijn uiteraard snel gedaan, maar klanten die op hun naam (of pseudoniem) een product kopen, met de kaart van de mama of de papa betalen (dus je kan niet op de naam afgaan), het verkeerde bedrag intikken (27.87 euro betalen ze als ofwel 27 euro ofwel 28 euro, te zien hoe het hun uitkomt), dan heb je nog die als mededeling het product zetten (wat zijn we daar nu weer mee???) of gewoon niks zetten. En dan mag je beginnen puzzelen en zoeken en doen. En dat zijn dan maar een goede 10 facturen gemiddeld per dag. Kan mij voorstellen dat als je per dag een paar duizenden betalingen hebt dit nog meer verwarring, administratie en dus manuren met zich meebrengt...Ken schreef:Net hetzelfde als bij iedere Elektriciteitleverancier. Probeer dat maar eens bij Belgacom, Electrabel e.a., ... met een 'vrije mededeling'... Ze lappen je exact hetzelfde... Grapjas.Erwin1970 schreef:De redenen die ze aanhalen is dat hun systeem geen vrije mededelingen kan lezen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
byter schreef:Ik syncte in het begin aan 20mbit met speedconnect ...en nu al tijdje 16,5 mbit.
Eerlijk gezegd heb ik dit zelfs niet gemerkt tot sinds kort ...het stoort me dus niet maar ik vind het wel vreemd aangezien ik geen issues had met 20mbit.
als je de 20mb terug wenst kan je dommel contacteren ze maken dan een ticket aan wordt de lijn nagekijken of er een goede carrier data is want soms wordt de lijn automatisch op 16mb geplaatst om dat er ergens een probleem wordt gededecteerd. of is er ooit een technieker langs geweest en dat er een probleem was op de lijn en men beslist heeft voor deze stabiel te houden men ze op 16mb heeft geplaatst.
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Strange.. Dus Belgacom komt met een verhoging op VDSL2 uit (van 20 naar 30 Mpbs). Maar plaatst iedereen die een 20 Mpbs profiel had, terug op 16,5. Raar.. Misschien doen ze dit uit voorzorg. Om eventjes af te wachten dat de lijnen niet te zwaar belast geraken (?)
Dit is alvast het eerste wat ik hierover verneem.
Waar Userbase al niet goed voor is
Dit is alvast het eerste wat ik hierover verneem.
Waar Userbase al niet goed voor is
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
belgacom zet niemand terug.... belgacom of dommel , maakt niet uit.... profiel wordt toegekend op basis van afstand rop/verzwakking. dus 't zijn enkel de gebruikers met goeie waarden die een upgrade zullen krijgen naar 30mbps. wat er gaat gebeuren met de mensen die nu op 16,5 staan, daarover wordt in een ander topic gespeculeerd. komt er op neer dat het adsl probleem van vroeger een beetje terug is, je kan hetzelfde betalen en toch een internet hebben dat 2x zo snel is. maakt niet uit welke provider, uiteindelijk komt alle vdsl2 van belgacomGent32m schreef:Strange.. Dus Belgacom komt met een verhoging op VDSL2 uit (van 20 naar 30 Mpbs). Maar plaatst iedereen die een 20 Mpbs profiel had, terug op 16,5. Raar.. Misschien doen ze dit uit voorzorg. Om eventjes af te wachten dat de lijnen niet te zwaar belast geraken (?)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Xenne, als ik het goed gelezen heb, zijn hier userbase leden, die vroeger aan 20 Mbps synchroniseerden en nu op 16,5 terugvallen. Dat is toch een "vermindering". Of niet ?xenne schreef:belgacom zet niemand terug.... belgacom of dommel , maakt niet uit.... profiel wordt toegekend op basis van afstand rop/verzwakking. dus 't zijn enkel de gebruikers met goeie waarden die een upgrade zullen krijgen naar 30mbps. wat er gaat gebeuren met de mensen die nu op 16,5 staan, daarover wordt in een ander topic gespeculeerd. komt er op neer dat het adsl probleem van vroeger een beetje terug is, je kan hetzelfde betalen en toch een internet hebben dat 2x zo snel is. maakt niet uit welke provider, uiteindelijk komt alle vdsl2 van belgacom
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ja, een dommelaar hier is blijkbaar terug gezet van 20mbps naar 16,5mbps - de reden is me onbekend, ik vermoed een tijdelijk probleem met zijn lijn. belgacommers kunnen bellen naar 0800/22424 en dan wordt de lijn getest en het beste profiel terug toegewezen. denk niet dat dit voor dommelaars mogelijk is op deze manier. maar als je ooit 20 gehad hebt is het wellicht een tijdelijk probleem, tenzij de lijn plots om de één of andere reden verzwakt is. in elk geval was jouw reactie "belgacom zet iedereen die 20mbps had terug op 16mbps" fel overdreven, 't gaat hier over een enkeling(en)Gent32m schreef:Xenne, als ik het goed gelezen heb, zijn hier userbase leden, die vroeger aan 20 Mbps synchroniseerden en nu op 16,5 terugvallen. Dat is toch een "vermindering". Of niet ?
ik heb altijd op 16,5 gestaan en bellen naar 0800/22424 veranderde daar niets aan
Laatst gewijzigd door xenne 07 sep 2010, 14:30, in totaal 2 gewijzigd.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Okido,
Nu is het me duidelijk. Ik dacht dat iedereen "achteruit gegaan" was naar 16,5 Mpbs (komende van 20 Mpbs).
Ben een tijdje weggeweest van dit forum. En had mijn conclusies gebaseerd op die paar reacties hier.
Is bij deze rechtgezet.
Nu is het me duidelijk. Ik dacht dat iedereen "achteruit gegaan" was naar 16,5 Mpbs (komende van 20 Mpbs).
Ben een tijdje weggeweest van dit forum. En had mijn conclusies gebaseerd op die paar reacties hier.
Is bij deze rechtgezet.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Pro Member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Je hebt gelijk. De modem die ik had was defect en is vervangen geweest ...en ik vermoed dat ik ook sinds die periode op 16,5 mbit zit.alwa schreef:byter schreef:Ik syncte in het begin aan 20mbit met speedconnect ...en nu al tijdje 16,5 mbit.
Eerlijk gezegd heb ik dit zelfs niet gemerkt tot sinds kort ...het stoort me dus niet maar ik vind het wel vreemd aangezien ik geen issues had met 20mbit.
als je de 20mb terug wenst kan je dommel contacteren ze maken dan een ticket aan wordt de lijn nagekijken of er een goede carrier data is want soms wordt de lijn automatisch op 16mb geplaatst om dat er ergens een probleem wordt gededecteerd. of is er ooit een technieker langs geweest en dat er een probleem was op de lijn en men beslist heeft voor deze stabiel te houden men ze op 16mb heeft geplaatst.
Anyway ik heb naar 0800/22424 gebeld, de stappen gevolgd en nu zit ik 20 minuten later weer op 20mbit (werkt dus blijkbaar ongeacht je provider voor vdsl2).