Loont het om ver te stappen

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
lucdec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

Omdat ik vind dat ik nogal veel betaal voor hetgeen ik krijg oveweeg ik over te stappen. Wie heeft mij tips?

huidige situatie

tv : geen probleem, ik kijk gratis naar alles via sat en dvb-t en dat is meer dan voldoende
telefoon: discoverline bij belgacom 10 euro/maand

internet scarlet nu, 20 euro/maand 4 mbitlijn (4 km van centrale)

nu zie ik bij telenet 18,9 euro voor internet ook 4 mbit.

Het enige dat ik nog nodig heb is een voip nummer, zodat de mensen mij kunnen bellen. Ik weet niet hoeveel
dit kost of mogelijk is.

Klopt mijn redenering dat ik dus mijn maandelijkse factuur kan laten zaken van 30 euro naar 19 euro ?

of moet ik ook nog kabelhuurgeld betalen bij telenet?

Er ligt wel een coaxkabel maar die is nog niet aangesloten aan de paal. Moet ik hiervoor ook extra betalen?
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:
Provider

lucdec schreef:Omdat ik vind dat ik nogal veel betaal voor hetgeen ik krijg oveweeg ik over te stappen. Wie heeft mij tips?

huidige situatie

tv : geen probleem, ik kijk gratis naar alles via sat en dvb-t en dat is meer dan voldoende

Het enige dat ik nog nodig heb is een voip nummer, zodat de mensen mij kunnen bellen. Ik weet niet hoeveel
dit kost of mogelijk is.

Klopt mijn redenering dat ik dus mijn maandelijkse factuur kan laten zaken van 30 euro naar 19 euro ?

Er ligt wel een coaxkabel maar die is nog niet aangesloten aan de paal. Moet ik hiervoor ook extra betalen?
Ik weet het niet zeker, maar kan iemand bevestigen dat als je enkel internet afneemt bij telenet, je geen kabelkost moet betalen?
Normaal betaal je deze ivm auteursrechten, maar aangezien je geen TV afneemt, ben ik niet zeker of je deze al dan niet moet betalen.

Voipnummer aanvragen (of je huidige nummer overdragen) kan je bij weepee (eenmalig 18 euro).
Eveneens is het nodig een voip-telefoon aan te schaffen (te verbinden via internet) OF een voip adapter (ATA) aanschaffen (in dit toestel steek je je internetkabel, en eveens verbind je hiermee je huidige telefoon(s))

De aankoop van de apparatuur kost dus natuurlijk wel wat. Maar aangezien bellen via voip een pak goedkoper is (zeker naar het buitenland), heb ik het er in no time uit gehaald.
Alles is dus afhankelijk van je belgedrag.

Ikzelf bel dus ook over het internet, met basic abo bij telenet. Tot op heden zijn we er hier zeer tevreden van.
Afbeelding
lucdec
Premium Member
Premium Member
Provider

2Flip schreef:
lucdec schreef:Omdat ik vind dat ik nogal veel betaal voor hetgeen ik krijg oveweeg ik over te stappen. Wie heeft mij tips?

huidige situatie

dit kost of mogelijk is.

Ik weet het niet zeker, maar kan iemand bevestigen dat als je enkel internet afneemt bij telenet, je geen kabelkost moet betalen?
Normaal betaal je deze ivm auteursrechten, maar aangezien je geen TV afneemt, ben ik niet zeker of je deze al dan niet moet betalen.

Voipnummer aanvragen (of je huidige nummer overdragen) kan je bij weepee (eenmalig 18 euro).
Eveneens is het nodig een voip-telefoon aan te schaffen (te verbinden via internet) OF een voip adapter (ATA) aanschaffen (in dit toestel steek je je internetkabel, en eveens verbind je hiermee je huidige telefoon(s))

De aankoop van de apparatuur kost dus natuurlijk wel wat. Maar aangezien bellen via voip een pak goedkoper is (zeker naar het buitenland), heb ik het er in no time uit gehaald.
Alles is dus afhankelijk van je belgedrag.

Ikzelf bel dus ook over het internet, met basic abo bij telenet. Tot op heden zijn we er hier zeer tevreden van.
Ik bel ook al voip, want die discoverylijn is veel te duur om op te bellen. Ik heb een fritz-router, hierop zijn mijn pc's en
ook mijn 2 analoge telefoons op aangesloten. als ik die discoverylijn opzeg, kan niemand mij meer bereiken, dit kan ook de bedoeling niet zijn.

dus een vast nummer heb ik voor eenmalig 18 euro dit is te doen.

Het enige dat ik nog moet weten : is de kost enkel 18,9 euro bij telenet of komt er nog kabelgeld bij?
Is mijn kabel aansluiten aan de paal aan straat niet te duur, ik heb nog nooit telenet gehad?
Laatst gewijzigd door lucdec 06 sep 2010, 15:51, in totaal 1 gewijzigd.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer
Provider

wel als "sabam" zijn ding thuishaalt...dan ga je 2x auteursrechten mogen betalen :-)
1x voor te mogen kijken
1x voor te mogen surfen

dit bovenop je digicorder(zit hdd in), harde schijf, lege dvd schijfjes, copieertoestel...en het papier waar je eventueel op gaat copieren...
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

discoverlylijn niet opzeggen, maar dat nummer porteren naar weepee (éénmalig €18), je blijft gewoon bellen met Betamax cloon
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
lucdec
Premium Member
Premium Member
Provider

skynetbbs schreef:wel
1x voor te mogen kijken

dit bovenop je digicorder(zit hdd in), harde schijf, lege dvd schijfjes, copieertoestel...en het papier waar je eventueel op gaat copieren...
Ik ben totaal niet geinteresseerd in het telenet TV-aanbod. Ik heb het nog nooit gehad, en wil het ook niet.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

als je enkel internet pakt, komt er geen kabelkost bij. maar als er nog geen kabel ligt, zou er wel een hoge aansluitkost bij kunnen komen... dan kan het misschien interessanter zijn gewoon over te schakelen naar een goedkoop belgacom of related adsl/vdsl abo , of gewoon blijven waar je bent met dat internet, enkel dat telefoonnummer porteren naar weepe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

lucdec schreef:Het enige dat ik nog moet weten : is de kost enkel 18,9 euro bij telenet of komt er nog kabelgeld bij?
Enkel indien je TV hebt bij TN (analoog of digitaal maakt niet uit) betaal je een maandelijkse kabelkost van ongeveer 13 euro.

Voor telefonie en/of internet heb je dus geen andere kosten.
lucdec schreef:Is mijn kabel aansluiten aan de paal aan straat niet te duur, ik heb nog nooit telenet gehad?
Een kabelaansluiting kost 70 euro, tevens heb je nog een activatiekost van 50 euro (Bij online bestellen bespaar je alvast 20 euro activatiekost)
2Flip
Premium Member
Premium Member
Contacteer:
Provider

xenne schreef:discoverlylijn niet opzeggen, maar dat nummer porteren naar weepee (éénmalig €18), je blijft gewoon bellen met Betamax cloon
Waarom €10/maand blijven betalen, als het ook goedkoper kan?

Indien je online bestelt bij telenet is het dus:
€30 activatiekost, €18,90/ maand (+€70 kabelaansluiting, moest die er nog niet zijn)
Voordat je dit doet zou ik eerst je nummer laten porteren naar weepee (éénmalig 18 euro).

Zodra dit in orde is telenet je scarlet/bgc abo laten stoppen. En hopen dat alles goed gaat, en je niet lang zonder internet zit.

Kijk wel eerst of je onder het contract van belgacom/scarlet onderuit kunt (anders mag je je nog aan een forse factuur verwachten).
Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

als je nummer porteert moet je die €10 niet meer betalen eh. is gewoon om dat nummer te kunnen houden. want opzeg = nummer weg
en waarom €100 investeren om over te stappen naar Telenet, hoelang gaat het niet duren eer je dat terug hebt. er zijn toch genoeg vdsl/adsl oplossingen waar geen vaste lijn meer vereist is? ik zie nu wel dat er nog steeds kosten zijn voor rauw koper, en dat belgacom z'n goedkoopste enkel te krijgen is met belgacomlijn. dus misschien dat uiteindelijk telenet wel het interessantste is, maar zal lang jaar duren eer je die investering terug verdiend hebt.
Laatst gewijzigd door xenne 06 sep 2010, 16:44, in totaal 1 gewijzigd.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Contacteer:
Provider

xenne schreef:discoverlylijn niet opzeggen, maar dat nummer porteren naar weepee (éénmalig €18), je blijft gewoon bellen met Betamax cloon
xenne schreef:als je nummer porteert moet je die €10 niet meer betalen eh. is gewoon om dat nummer te kunnen houden. want opzeg = nummer weg
en waarom €100 investeren om over te stappen naar Telenet, hoelang gaat het niet duren eer je dat terug hebt. er zijn toch genoeg vdsl/adsl oplossingen waar geen vaste lijn meer vereist is?
Klopt, weepee het nummer (discoveryline) bij belgacom laten opzeggen is idd meer aan te raden.
En niet overschakelen naar telenet (maar bij scarlet blijven) is natuurlijk ook een oplossing, dat klopt.
Indien de kabelaansluiting er reeds ligt, zou ik echter zelf toch nog overschakelen naar TN.
En dit enkel en alleen om 4Mbps bij TN, en 4Mbps bij scarlet toch vaak heel andere snelheden geeft... (misschien iemand ervaringen met voip en scarlet 4Mbps?)

Dit is een keuze die lucdec dus moet maken.
Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Provider

yep, hij zal zelf de rekening moet maken, want zoveel goedkope adsl/vdsl oplossingen zijn er precies niet (altijd komt er kost van rauw koper bij).
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer
Provider

xenne schreef:als je nummer porteert moet je die €10 niet meer betalen eh. is gewoon om dat nummer te kunnen houden. want opzeg = nummer weg
en waarom €100 investeren om over te stappen naar Telenet, hoelang gaat het niet duren eer je dat terug hebt. er zijn toch genoeg vdsl/adsl oplossingen waar geen vaste lijn meer vereist is? ik zie nu wel dat er nog steeds kosten zijn voor rauw koper, en dat belgacom z'n goedkoopste enkel te krijgen is met belgacomlijn. dus misschien dat uiteindelijk telenet wel het interessantste is, maar zal lang jaar duren eer je die investering terug verdiend hebt.

:bang: :bang: :bang: :bang: 70+30+18 = 120€ dus op minder dan 1 jaar....
lucdec
Premium Member
Premium Member
Provider

Ik ben niet meer mee.

Als ik dat nummer laat overzetten naar weepee, mag ik dan mijn discovery opzeggen? neen toch want ik heb toch een
drager nodig. Volgens mij heeft het enkel zin om dit nummer over te zetten als ik naar telenet ga.

Weepee is dat een overheidsorgaan , want als dat een commercieel bedrijf is, kunnen toch ook maandelijks een bedrag beginnen
vragen voor dat nummer of niet? Is weepee de enige die nummers aanbiedt? Je zou toch verwachten dat dit in een centrale database zit?

Doet telenet nooit een actie "gratis kabelaansluiting of zoiets? Betekent dit dat iedee klant bij Telenet ooit 70 euro heeft moeten ophoesten
om dat kabeltje aan de paal te verbinden?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer
Provider

lucdec schreef:Ik ben niet meer mee.

Als ik dat nummer laat overzetten naar weepee, mag ik dan mijn discovery opzeggen? neen toch want ik heb toch een
drager nodig. Volgens mij heeft het enkel zin om dit nummer over te zetten als ik naar telenet ga.

Weepee is dat een overheidsorgaan , want als dat een commercieel bedrijf is, kunnen toch ook maandelijks een bedrag beginnen
vragen voor dat nummer of niet? Is weepee de enige die nummers aanbiedt? Je zou toch verwachten dat dit in een centrale database zit?

Doet telenet nooit een actie "gratis kabelaansluiting of zoiets? Betekent dit dat iedee klant bij Telenet ooit 70 euro heeft moeten ophoesten
Tuurlijk is weepee een commerciële firma, er zijn nog andere firma's die je een nummer kunnen geven maar die vragen meestal wel een maandelijks of jaarlijks bedrag. (Weepee doet dit dus (nog) niet)
Het heeft dus enkel zin wanneer je naar Telenet overstapt om je nummer te verzetten.
Acties op de kabelaansluiting zal je snel tegenkomen, je zal moeten betalen zoals je ook je telefoon,gas en elektriciteits aansluiting ooit betaald hebt.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

Als je aan je huidige opstelling voldoende hebt, kan je ook besparen door gewoon naar bv. Weepee te gaan, dan krijg je Scarlet Internet via raw copper, wat meet 5 euro extra is. Dus je zou dan 5 euro besparen (10 van disco naar 5 raw copper).

Als er al coax ligt in je huis, dan moet je enkel activatiekosten betalen (zo was dat toch bij mij, 10 jaar geleden en werd aangesloten door integan).
2Flip
Premium Member
Premium Member
Contacteer:
Provider

Ik was inderdaad even verward. Als je bij scarlet wil blijven omdat je tevreden bent, kan je gewoon raw copper (5 euro per maand) aanvragen ipv discovery.
lucdec schreef:Ik ben niet meer mee.

Afbeelding
lucdec
Premium Member
Premium Member
Provider

OK,
Ik ga overstappen.

Ik heb een discoveryline bij Belgacom en internet vroeger bij zdsl, dat was een reseller van fulladsl en nu zie ik op mijn
bankrekening dat scarlet het geld int. Om de 2 maand krijg ik een factuur van Belgacom, internet is echter gedomicilieerd en wordt
nu geind door Scarlet zie ik.

Wat wil ik doen :
nummer porteren naar Weepee
discovery lijn opzeggen belgacom
zdsl (full adsl, scarlet???) opzeggen, wie moet ik contacteren?
telenet internet aanvragen

Hoe en/of in welke volgorde pak ik dit best aan zonder dat ik dubbel betaal, boetes krijg, of te lang zonder internet zit?

dank
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Ik zou eerst Telenet internet aanvragen en het nummer naar Weepee porteren.
Als je online bestelt bij Telenet kan je normaal de datum kiezen waarop een technieker langskomt.
Doe je zelf de installatie dan heb je uiteraard ook een redelijk zicht op de installatiedatum.

Eens je weet wanneer je internet bij Telenet actief zal zijn kan je ZDSL opzeggen.
Ik heb geen ervaring met het opzeggen van ZDSL maar normaal moet een aangetekend schrijven naar het adres waarvan je facturen krijgt voldoende zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”