Alleen mail account bij Telenet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Zoals iedereen hier wel weet is het VDSL aanbod nu veel beter dan bij Telenet.
Ik ben al jaaaaaaren Telenet-klant (Turbonet). En ben niet zo slim geweest om mijn telenet mail account NIET te gebruiken... :?

Is het mogelijk om geen internet bij Telenet af te nemen, maar wel het telenet mailaccount voor enkele euros per maand?
Andere optie is een BasicNet, maar 19€/mnd voor alleen mail is nu ook weer wat veel. Heb ik wel een backup-lijntje natuurlijk.
Kobekes
Starter
Starter

Of dit bij Telenet mogelijk is weet ik niet. Maar als ik jou was zou ik op dns.be eens kijken naar een gepaste domeinnaam en dan via een hostingbedrijf een pakketje bestellen waardoor je voor 'enkele euro's per jaar' gesteld bent. Nadien kan je nog 100 keer veranderen van provider of hosting, je neemt je adres altijd mee (en nog niet gesproken over aliassen of meerdere mailboxen op één domein)
Laatst gewijzigd door Kobekes 05 sep 2010, 13:41, in totaal 1 gewijzigd.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Gmail (Google)
Hotmail (Microsoft)
Yahoo (...)
......
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Kobekes schreef:Of dit bij Telenet mogelijk is weet ik niet. Maar als ik jou was zou ik op dns.be eens kijken naar een gepaste domeinnaam en dan via een hostingbedrijf een pakketje bestellen waardoor je voor 'enkele euro's per jaar' gesteld bent. Nadien kan je nog 100 keer veranderen van provider of hosting, je neemt je adres altijd mee (en nog niet gesproken over aliassen of meerdere mailboxen op één domein)
Dit is niet noodzakelijk. Dit kan je perfect met iets als hotmail of gmail doen.

@ddd, heb je niemand in je kennisenkring die bij Telenet zit en een mailbox voor jou wil aanmaken?
Op die manier zou je dan stapsgewijze de mensen kunnen informeren over je nieuwe emailadres en zo langzaam je Telenet mailadres uitfaseren.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Astralon schreef:@ddd, heb je niemand in je kennisenkring die bij Telenet zit en een mailbox voor jou wil aanmaken?
Op die manier zou je dan stapsgewijze de mensen kunnen informeren over je nieuwe emailadres en zo langzaam je Telenet mailadres uitfaseren.
lijkt me allemaal niet zo handig voor diverse redenen. korte pijn lijkt me de beste aanpak, gewoon overschakelen op google en iedereen informeren vanaf dag 1

wat je vraagt is overigens niet mogelijk, eens weg bij telenet kan je die mail adressen onmogelijk houden, je kan natuurlijk basic pakken, als je daar €19 per maand voor over zou hebben tenminste, 't is crisis zeggen ze dan :nono:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:wat je vraagt is overigens niet mogelijk, eens weg bij telenet kan je die mail adressen onmogelijk houden
Lezen a.u.b. : ik vraag om een mailbox aan te maken bij iemand in de kennisenkring. Dus dan kan het wel !
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Als je digitale TV bij telenet hebt heb je ook recht op een e-mail account. Misschien is dat de oplossing?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:
xenne schreef:wat je vraagt is overigens niet mogelijk, eens weg bij telenet kan je die mail adressen onmogelijk houden
Lezen a.u.b. : ik vraag om een mailbox aan te maken bij iemand in de kennisenkring. Dus dan kan het wel !
het was een reactie op zijn vraag in de openingspost.... wat jij voorstelt kan uiteraard wel, maar dit lijkt me niet zo handig voor diverse redenen...
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

De diverse mogelijkheden zijn al aangehaald: eigen domein, gmail, hotmail, ...

Het beste is om daar meteen al werk van te maken, en niet te wachten tot je effectief weg gaat bij Telenet.
Tot dan bestaat je mailbox bij Telenet nog en kan je een auto-reply instellen dat je een nieuw email-adres hebt.
Tip: voor de zekerheid kan je de mail dan forwarden naar je nieuwe mail. Zet in je auto-reply bericht echter dat de mails NIET automatisch doorgestuurd worden naar het nieuwe mailadres. Ervaring leert dat men zijn adresboek niet aanpast wanneer hun mails toch doorgestuurd worden.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik _dacht_ dat telenet je e-mailadres een half jaar lang laat "doorleven"...
Best ns informeren bij klantendienst?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Ik _dacht_ dat telenet je e-mailadres een half jaar lang laat "doorleven"...
Men plaatst het een half jaar in quarantaine... da's iets anders dan laten "doorleven".

Ik denk niet dat je het tijdens die periode nog kan gebruiken.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Ik _dacht_ dat telenet je e-mailadres een half jaar lang laat "doorleven"...
Best ns informeren bij klantendienst?
toen ik vertrokken ben bij telenet was één dag na deactivatie diensten m'n emailadres reeds dood - dit in tegenstelling tot dommel waar ik eind april vertrokken ben en het mailadres nog steeds onder de levenden is
ddd
Elite Poster
Elite Poster

gr4vity schreef:Als je digitale TV bij telenet hebt heb je ook recht op een e-mail account. Misschien is dat de oplossing?
Als dit waar is, is het de perfecte oplossing!
Kan het echter niet onmiddellijk vinden op de TN-site...
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

ddd schreef:Kan het echter niet onmiddellijk vinden op de TN-site...
Dit staat ook nergens vermeld. Misschien kan iemand met telenet digitale tv dit bevestigen?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb nergens enige info gevonden hieromtrend, zou eigenlijk moeten hé gezien hun specs digitale tv via digicorder (emailen via televisie).(alleen met een telenetadres)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Je zou een bestaande mailbox moeten kunnen uitlezen op je digitale TV.
[url]http://onlinesupport.telenet.be/eCustomer/iq/telenet/request.do?create=kb:TelenetKB_Master_CR&view()=c{ef10fd00-fa2a-11db-d381-000000000000}&report()=c{ef10fd00-fa2a-11db-d381-000000000000}&forward=case[/url]

P.S. Hoe krijg ik bovenstaand url op een deftige manier gepost?
ddd
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:Je zou een bestaande mailbox moeten kunnen uitlezen op je digitale TV.
Dit doe ik al lang hoor. Maar wat is je point?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

"of je eigen domein als je dit bij Telenet geregistreerd hebt."

"Je kunt alleen e-mailadressen van Telenet of geregistreerd bij Telenet gebruiken."

tja is duidelijk zekers :nono:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

ddd schreef:
Astralon schreef:Je zou een bestaande mailbox moeten kunnen uitlezen op je digitale TV.
Dit doe ik al lang hoor. Maar wat is je point?
Ik neem aan dat je mailbox die je voor digitale televisie gebruikt toch blijft bestaan, ook als je internet hebt opgezegd (moet je wel even controleren bij Telenet).
M.a.w. als dit werkt dan kan je nu de mensen verwittigen dat je een nieuw email adres hebt (bijvoorbeeld gmail) en de emails die toch nog naar je Telenet account gestuurd worden kan je dan lezen op je TV en indien nodig alsnog een reply sturen met het verzoek om in de toekomst je nieuwe (gmail) account te gebruiken.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

je kan dus blijkbaar een nieuw email account aanmaken via decoder

Afbeelding

wat me nog niet duidelijk is, werkt dit ook als je enkel tv hebt en geen internet?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

Ga het na het eten eens proberen Xenne..
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

Was te verwachten dat het niet ging werken zonder telenet internetabbo, nieuwe mailbox aangemaakt via de digicorder en ontvangt en verzend dus geen mails noch bevestigingsmail noch kan je inloggen op hun webserver met het aangemaakt wachtwoord.
Bij het profiel in de digi staat nu wel het aangemaakte telenet emailadres :lol:
ddd
Elite Poster
Elite Poster

Werkt enkel via de TV, dat is ook geen optie dus.

Zal nog wel even met mijn Turbonet XL blijven "sukkelen", en zien wat TN nog uit zijn mouw gaat schudden... (maar ik vrees er voor)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

<OT>
Ik ben al 4.5 jaar weg bij Easynet en kan nog steeds in mijn mailbox (er zit wel alleen spam in). Mail sturen gaat echter niet meer .
</OT>

Een eigen domein is natuurlijk DE oplossing. Dat heb je zelf in de hand, bij Hotmail, Yahoo, Gmail e.d. ben je nog steeds afhankelijk van anderen. Niet dat die diensten zo vlug gaan verdwijnen maar toch...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Door de zure appel bijten en veranderen naar Gmail of gelijkaardig. Je kan daar best nu al mee beginnen, ook al stap je misschien nog niet direct over naar een andere provider. Dat geeft je de tijd om grondig te controleren of iedereen zijn adressenlijst wel aangepast heeft.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

on4bam schreef:Een eigen domein is natuurlijk DE oplossing. Dat heb je zelf in de hand, bij Hotmail, Yahoo, Gmail e.d. ben je nog steeds afhankelijk van anderen. Niet dat die diensten zo vlug gaan verdwijnen maar toch...
Inderdaad, en via Google Apps combineer je de voordelen van een eigen domein en van gmail. Ik gebruik Google Apps en mijn mails worden ook automatisch doorgestuurd naar een hotmail-account, zodat ik een back-up heb als er iets misgaat met gmail.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”