Didier Bellens (Belgacom) kondigt participaties aan

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Na het succes van Belgacom TV bereidt de ceo van Belgacom, Didier Bellens, een interactieve revolutie voor via onder meer een platform nr. 2 en participaties in bedrijven. Dat moge althans blijken uit een interview met Bellens dat zaterdag verscheen in Le Soir. Dat platform nr. 2 zal heel wat meer toepassingen mogelijk maken, aldus Bellens.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 100904_032
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

En zoals hier onlangs iemand anders nog schreef: de trucendoos van Belgacom is absoluut nog niet leeg :-D
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Ik ben benieuwd. Alhoewel ik niet sta te springen voor diensten zoals OnLive, is wat evolutie in onze telecom markt wel welkom.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Dit gaat echt wel een meerwaarde geven aan de belgacom tv decoder,
"Onlive" is bedoeld om 3D spelletjes op een systeem te spelen via het internet zonder zware hardware.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 222 keer

Of men nu voor of tegen Belgacom is, de concurrentie is nu wel verplicht om te volgen... Proficiat belgacom.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

Dan kan hij nog eens aandelen kopen met voorkennis
en achteraf doen alsof hij van niets wist
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

quistnix schreef:En zoals hier onlangs iemand anders nog schreef: de trucendoos van Belgacom is absoluut nog niet leeg :-D
En wat gaat dit allemaal terug meer kosten per maand? Blijkbaar is het plafond van de peperdure prijzen nog altijd niet bereikt.
tomw
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer

Dit is prachtig nieuws. Ik ben benieuwd wat het allemaal zal zijn.
Belgacom is echt goed bezig nu vind ik. :lol:
quistnix
Erelid
Erelid

Muziekbos schreef:
quistnix schreef:En zoals hier onlangs iemand anders nog schreef: de trucendoos van Belgacom is absoluut nog niet leeg :-D
En wat gaat dit allemaal terug meer kosten per maand? Blijkbaar is het plafond van de peperdure prijzen nog altijd niet bereikt.
Geen idee, het is in ieder geval facultatief. En wat de peperdure prijzen betreft, richt je je misschien beter tot Telenet, nu Belgacom voor de derde keer een boost heeft aangekondigd en dit zonder méérprijs.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Muziekbos schreef: En wat gaat dit allemaal terug meer kosten per maand? Blijkbaar is het plafond van de peperdure prijzen nog altijd niet bereikt.
Niemand verplicht je om mee te gaan met nieuwe technieken, dus ik snap het hele punt van deze zoveelste troll post infeite niet. als je toch zo een problemen hebt met de prijzen van bgc, dan moet je er geen klant worden en stoppen met zagen.
gm123
Elite Poster
Elite Poster

FlashBlue schreef:
Muziekbos schreef: En wat gaat dit allemaal terug meer kosten per maand? Blijkbaar is het plafond van de peperdure prijzen nog altijd niet bereikt.
Niemand verplicht je om mee te gaan met nieuwe technieken, dus ik snap het hele punt van deze zoveelste troll post infeite niet. als je toch zo een problemen hebt met de prijzen van bgc, dan moet je er geen klant worden en stoppen met zagen.
Het gezaag en getroll zijn we al gewoon van muziekbos. Ook al zijn Belgacom hun prijzen zeer competitief op de moment, hij snapt dat niet precies, of weigert het te zien ;)
bart2740
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

gm123 schreef:
FlashBlue schreef:
Het gezaag en getroll zijn we al gewoon van muziekbos. Ook al zijn Belgacom hun prijzen zeer competitief op de moment, hij snapt dat niet precies, of weigert het te zien ;)
Ach, er zijn atlijd mensen die 'zwart' kijken he.

ot: Ik denk wel dat Telenet een zoveelde slag in het gezicht heeft gekregen. Ik denk dat de tijd van de FUP van Telenet een goede tijd was voor Belgacom om Telenet klem te zetten. Maar ik denk, als ze vroeger met dit hadden geweest er vele meer mensen naar Belgacom waren overgestapt. Hiermee bedoel ik niet alleen dit topic maar ook de snelheidsverhogingen, etc..
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

quistnix schreef:
En wat de peperdure prijzen betreft, richt je je misschien beter tot Telenet, nu Belgacom voor de derde keer een boost heeft aangekondigd en dit zonder méérprijs.
Dus de criteria om jouw "beste" provider te selecteren is het aantal keren dat het internet geboost werd, zonder kosten?
Als je vergelijkt, heeft belgacom deze verhogingen enkel en alleen gedaan om meer competitief te zijn.
Mijn visie (zonder de alternatieve providers te betrekken): Éénmaal je besloten hebt hoeveel bandwidth je nodig hebt, vind je zowel bij belgacom als telenet gelijkaardige paketten (minimumdifferentiatie noemt zo iets als ik het goed heb).
Het verschil?: bij telenet zijn er hogere downloadsnelheden, bij belgacom hogere uploadsnelheden. 't Is dus maar wat je zelf verkiest (hoewel ik denk dat veel mensen zonder veel verstand van zaken het belang van een goede uploadsnelheid onderschatten).
Persoonlijke ervaringen:
1) belgacom: VDSL2 is nog niet overal beschikbaar (dus voor deze mensen geen HD-TV en "supersnel" internet) + voor wie niet kort genoeg bij de centrale ligt, worden de geadverteerde snelheden vaak helemaal niet gehaald.
2) telenet: Uploadsnelheden liggen een stuk lager dan bij belgacom, maar wel overal beschikbaar, veel snellere downloadsnelheden mogelijk (100Mbps ; hoewel ik nog steeds niet snap waarom iemand dit echt zou nodig hebben, en ten volle zou benutten, om dan nog maar over de prijs te zwijgen)

't Is gewoon een kwestie van goed te vergelijken dus, en zelf uitmaken wat voor jouw belangrijk is.
bart2740 schreef:
Ik denk wel dat Telenet een zoveelde slag in het gezicht heeft gekregen. Ik denk dat de tijd van de FUP van Telenet een goede tijd was voor Belgacom om Telenet klem te zetten. Maar ik denk, als ze vroeger met dit hadden geweest er vele meer mensen naar Belgacom waren overgestapt. Hiermee bedoel ik niet alleen dit topic maar ook de snelheidsverhogingen, etc..
"Slag in het gezicht", "klem zetten"... ik ben absoluut noch een telenet-fanboy, noch een bgc fanboy, maar waar basseer je je dan op? Zoals eerder aangehaald, vind ik dat het absoluut niet klopt dat of belgacom, of telenet steeds de betere oplossing is.
Of zie ik iets over het hoofd?
Afbeelding
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

kijk, ieder moet gewoon aan de hand van zijn persoonlijke wensen en behoeften de juiste provider kiezen, wie dat ook moge zijn.
gm123
Elite Poster
Elite Poster

2Flip schreef:"Slag in het gezicht", "klem zetten"... ik ben absoluut noch een telenet-fanboy, noch een bgc fanboy, maar waar basseer je je dan op? Zoals eerder aangehaald, vind ik dat het absoluut niet klopt dat of belgacom, of telenet steeds de betere oplossing is.
Of zie ik iets over het hoofd?
Vooral de manier waarop Telenet hun klanten behandelt is voor mij de doorslag. Als je leest hoe ze nu hun FUP hanteren, dat is gewoon ronduit belachelijk.
quistnix
Erelid
Erelid

2Flip schreef:Dus de criteria om jouw "beste" provider te selecteren is het aantal keren dat het internet geboost werd, zonder kosten?
Neen, maar Muziekbos had het over peperdure prijzen. En ik verwijs hem door naar Telenet. Wat de laatste boost van Belgacom betreft vind ik niet dat het nog peperdure prijzen zijn. Wat betaal je bij Telenet voor zulke snelheidswaarden ? Ik vind 42,9 € niet peperduur als je rekening houdt met de snelheidswaarden van 25/3,5 en de 100 GB limiet.
2Flip
Premium Member
Premium Member

quistnix schreef:
2Flip schreef:Dus de criteria om jouw "beste" provider te selecteren is het aantal keren dat het internet geboost werd, zonder kosten?
Neen, maar Muziekbos had het over peperdure prijzen. En ik verwijs hem door naar Telenet. Wat de laatste boost van Belgacom betreft vind ik niet dat het nog peperdure prijzen zijn. Wat betaal je bij Telenet voor zulke snelheidswaarden ? Ik vind 42,9 € niet peperduur als je rekening houdt met de snelheidswaarden van 25/3,5 en de 100 GB limiet.
Vergelijkbaar pakket bij telenet: 30/1,25 en 80Gb voor 42,91 euro (meer downloadsnelheid, veel minder upload, en ook iets minder bandwidth bij telenet dus).
Zoals ik reeds zei, minimumdifferentiatie (1 eurocent verschil... zegt dat niet voldoende?). Als je de geadverteerde uploadsnelheid bij bgc haalt, lijkt dit me in dit geval wel de beste oplossing (maar zoals reeds aangehaald zal deze waarschijnlijk toch redelijk wat lager liggen, maar hopelijk (en waarschijnlijk) toch nog hoger dan die bij dit telenetpakket).
Afbeelding
quistnix
Erelid
Erelid

2Flip schreef:Vergelijkbaar pakket bij telenet: 30/1,25 en 80Gb voor 42,91 euro (meer downloadsnelheid, veel minder upload, en ook iets minder bandwidth bij telenet dus).
Zoals ik reeds zei, minimumdifferentiatie (1 eurocent verschil... zegt dat niet voldoende?). Als je de geadverteerde uploadsnelheid bij bgc haalt, lijkt dit me in dit geval wel de beste oplossing (maar zoals reeds aangehaald zal deze waarschijnlijk toch redelijk wat lager liggen, maar hopelijk (en waarschijnlijk) toch nog hoger dan die bij dit telenetpakket).
Neen, dat is géén vergelijkbaar pakket, dat is het nu net ! 3,5 t.o.v. 1,25 is zomaar eventjes een verschil van 280 %. Dus wat zou TN vragen indien ze wél een vergelijkbaar pakket op de markt zouden brengen? Zal géén verschil meer zijn van 1 eurocent of minimumdifferentiatie ...
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

quistnix schreef:
2Flip schreef:Vergelijkbaar pakket bij telenet: 30/1,25 en 80Gb voor 42,91 euro (meer downloadsnelheid, veel minder upload, en ook iets minder bandwidth bij telenet dus).
Neen, dat is géén vergelijkbaar pakket, dat is het nu net ! 3,5 t.o.v. 1,25 is zomaar eventjes een verschil van 280 %. Dus wat zou TN vragen indien ze wél een vergelijkbaar pakket op de markt zouden brengen? Zal géén verschil meer zijn van 1 eurocent of minimumdifferentiatie ...
Dus jij denkt dat Telenet voor een vergelijkbaar pakket met 3.5Mbits upload meer geld gaat vragen dan Belgacom? Hoe naïef ben jij eigenlijk?
gm123
Elite Poster
Elite Poster

THDBASED schreef:
quistnix schreef:
Dus jij denkt dat Telenet voor een vergelijkbaar pakket met 3.5Mbits upload meer geld gaat vragen dan Belgacom? Hoe naïef ben jij eigenlijk?
Dat doen ze nu al met de huidige pakketten... Hoe naïef ben jij?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

THDBASED schreef:Dus jij denkt dat Telenet voor een vergelijkbaar pakket met 3.5Mbits upload meer geld gaat vragen dan Belgacom? Hoe naïef ben jij eigenlijk?
Er valt niets te denken... TN heeft gewoonweg niet dergelijk vergelijkbaar product... en zal dat vermoedelijk ook niet snel hebben omdat het daar enigsinds z'n hééééél duur Fibernet 100 product mee kapot maakt (buiten enkelen die steeds de "grootste" willen nemen een groot aantal mensen dit namelijk omdat het het enige product is met een goede upload).
THDBASED
Pro Member
Pro Member

gm123 schreef:Dat doen ze nu al met de huidige pakketten... Hoe naïef ben jij?
Maar dat gaat toch gewoon constant op en neer, de ene doet dit en de andere volgt gewoon, enz...Hebben jullie de laatste jaren gewoon geslapen ofzo? Of denken jullie dat het puur toeval is dat beiden tot bijna op de eurocent na hetzelfde aanbod hebben?
2Flip
Premium Member
Premium Member

THDBASED schreef:
Maar dat gaat toch gewoon constant op en neer, de ene doet dit en de andere volgt gewoon, enz...Hebben jullie de laatste jaren gewoon geslapen ofzo? Of denken jullie dat het puur toeval is dat beiden tot bijna op de eurocent na hetzelfde aanbod hebben?
Ik steun r2504 en THDBASED. Het is toch opvallend dat de één de ander volgt!
Oké, er zijn kleine verschillen tussen de vergelijkbare paketten (hoewel die uploadsnelheid inderdaad behoorlijk groot is, zelf als je de geadverteerde snelheid van bgc niet zou halen). Maar zoals r2504 zei is dit gewoon om mensen te laten kiezen voor het veel duurdere Fibernet 100, en dat is logisch toch?
Afbeelding
quistnix
Erelid
Erelid

THDBASED schreef:
Punt is dat ze het deze keer niet kunnen, zeker niet voor de prijs van Belgacom, wie is er hier naief, <knip> vent :evil: (sorry hé kameraad, maar gij speelt ook op de man en de laatste dagen al meer dan één keer !!!)

Mod edit: gelieve niet op de man te spelen, zelfs als je je aangevallen voelt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

2Flip schreef:Maar zoals r2504 zei is dit gewoon om mensen te laten kiezen voor het veel duurdere Fibernet 100, en dat is logisch toch?
Tja, wat noem je logisch... dat een leverancier z'n kost verdient zal niemand kwalijk neemt, maar het probleem is dat een aantal onder hen de afgelopen jaren toch wel dikke caviaar op hun boterham heeft gehad, en vroeg of laat speelt dergelijke reputatie je parten, zeker wanneer er meer concurrentie komt. TN heeft altijd nogal gerust gezeten met hun snellere download... maar voor mensen die een hogere upload willen denk ik niet dat het momenteel nog de beste keus is (en al evenmin voor mensen die veel volume willen).
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

voor de verandering weer off-topic provider bashing
graag terug on topic
THDBASED
Pro Member
Pro Member

quistnix schreef:Punt is dat ze het deze keer niet kunnen, zeker niet voor de prijs van Belgacom
Gij hebt een serieus "ik zie ze vliegen" probleem, dat is nu wel duidelijk...Niet alleen weet je alles wat er bij Belgacom gaat en zal gebeuren maar nu "weet" je ook al alles van de andere duopolist. Chapeau!

p.s.: Schelden is voor mietjes, en blijkbaar ook Belgacom-medewerkers.
quistnix
Erelid
Erelid

THDBASED schreef:
quistnix schreef:Punt is dat ze het deze keer niet kunnen, zeker niet voor de prijs van Belgacom
Gij hebt een serieus "ik zie ze vliegen" probleem, dat is nu wel duidelijk...Niet alleen weet je alles wat er bij Belgacom gaat en zal gebeuren maar nu "weet" je ook al alles van de andere duopolist. Chapeau!

p.s.: Schelden is voor mietjes, en blijkbaar ook Belgacom-medewerkers.
1) ik heb nooit geclaimd dat ik alles weet over Belgacom
2) in het verleden is het inderdaad zo geweest dat telkens de ene firma iets deed, de andere zeer snel volgde en met een prijsstelling die zeer gelijklopend was
3) ik weet niet veel over Telenet en ik claim nog minder dat ik alles "weet" over hun (en heb dat in het verleden al meermaals hier aangegeven) maar ik krijg wel cursussen waar de pro's en contras worden uitgelegd van de 2 technieken die gebruikt worden, zijnde DSL en kabel.
4) op dit ogenblik wint de DOCSYS 3.0 technologie het van eender welke DSL variant als het gaat over downstream snelheid
5) DSL wint het van de kabel als het over upstreamsnelheid gaat, is het niet in theorie dan wel in de praktijk zoals het Telenet netwerk er nu uit ziet.
6) het is niet voor niets dat voor de eeste keer Belgacom met een persbericht komt waarin het stelt dat ze vandaag de operator zijn met de meest comfortabele snelheid. Snelheid is altijd al de oerkreet geweest voor TN. "'t Is leuk als je weet dat je de snelste bent". En nu is er dus een kentering. Er wordt op dit forum onnoemelijk veel geschreven dat het netwerk van TN overbelast is.
7) TN heeft al gereageerd, maar hoe ? Door dit te plaatsen op hun site: "Onderzoek van ISP Monitor (onafhankelijke bron voor de vergelijking van internetsnelheden) toont aan dat internet van Telenet absoluut het snelste is. Ontdek hieronder de werkelijke downloadsnelheden van vergelijkbare internetabonnementen van Telenet (via de kabel) en Belgacom (ADSL).
Bron: ISP Monitor, augustus 2010"
8] als jij mij bij herhaling naiëf noemt, zonder meer, hetgeen ik als vernederend aanvoel, dan verplicht je mij als het ware hierop te reageren
9) ja, dit is totaal off-topic, so be it !
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”