telenet vervroegd opzeggen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer
Provider

Teebee schreef:Moeilijker ?

BGC is even snel, kan 4x sneller uploaden, hebben geen limieten en zijn goedkoper.
Ik denk dat het gemakkelijker geworden is.

mvg,
voorlopig jaloerse telenetter.
"Jan met de pet" wil bellen, surfen, mailen en naar hun flatscreen kijken. Vraag eens aan uw Nonkel/Vader/Buurman hoeveel hij download, hoesnel hij kan opnemen, wat nummerherkenning is, of hoe zijn digicorder werkt. De leek trekt zich van die dingen gewoon niks aan.

Je mag het wat mij betreft best vergelijken met de reclame folders over stereoketens. Daar is het ook altijd een kunst om het meeste watt uit die dingen te persen, meer is niet altijd beter.

Trouwens 600BGC+100TN klanten (laat het ons afronden op 1000) die +500GB hebben op hoeveel abbonees ? eens scheet in een fles dus, juist hetzelfde met de upload verhoging. Voor u & voor mij is dat misschien interessant, voor 99.9% van hun klienteel is dat onbelangrijk (als hun digibox maar werkt)
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 1 keer

Iceke heeft wel degelijk gelijk

Wat schiet er bij VDSL2 nog over van hun 30Mbps als de TV opstaat ,zonder de rest.
Daarom heeft BGC de snelheid van 20Mbps naar 30 Mbps gebracht,

6 augustus 2010 ... De nieuwe techniek VDSL2 gaat meer mogelijkheden bieden dan het bestaande ADSL. ... Ook dit beïnvloedt de snelheid die u in de praktijk behaalt. ... Met een internet + bellen + tv pakket, of drie-in-één pakket, ...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

100 Megabit is een scheet in een fles, sneller uploaden is dat m.i. niet. Al die mensen (dus ook jan met de pet) die hun muziekalbums, foto's, wat nog allemaal uploaden zullen merken dat dit véél sneller gaat.
En Belgacom heeft gedaan wat het moest doen: Telenet (en die Waalse einselganger Voo) raken waar het zwak staat, de uploadsnelheid.
De laatste tijd zijn de marketingmensen van Belgacom goed bezig, iets wat 3 jaar geleden niet gezegd kon worden.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Rikkyrocker schreef:Iceke heeft wel degelijk gelijk

Wat schiet er bij VDSL2 nog over van hun 30Mbps als de TV opstaat ,zonder de rest.
Daarom heeft BGC de snelheid van 20Mbps naar 30 Mbps gebracht,
1 SD stream is 3-4 Mbit, 1 HD stream 8-9. Reken zelf maar uit.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Lord Utopia schreef:100 Megabit is een scheet in een fles, sneller uploaden is dat m.i. niet. Al die mensen (dus ook jan met de pet) die hun muziekalbums, foto's, wat nog allemaal uploaden zullen merken dat dit véél sneller gaat.
En Belgacom heeft gedaan wat het moest doen: Telenet (en die Waalse einselganger Voo) raken waar het zwak staat, de uploadsnelheid.
De laatste tijd zijn de marketingmensen van Belgacom goed bezig, iets wat 3 jaar geleden niet gezegd kon worden.
Jan met de pet koopt geen fibernet100 :bang: die koopt een silver/gold/diamondshake of comfort/favourite/intense pack.
Die zullen niet merken dat hun ca. ?100mb? die ze per maand actief uploaden sneller gaat, wel zullen ze merken dat hun download trager gaat als ze aan het tv kijken en/of opnemen zijn... Nogmaals, ik vind het prachtig wat BGC gedaan heeft, ook qua marketing is die upload en FUP een prachtige zet waar TN (voorlopig?) geen antwoord op heeft, maar voor 99% van hun klanten heeft dit geen effect op hun kijk/surf/bel ervaring (de hogere downloadsnelhied die BGC doorgevoerd heeft wel natuurlijk)
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

iceke schreef: Die zullen niet merken dat hun ca. ?100mb? die ze per maand actief uploaden sneller gaat, wel zullen ze merken dat hun download trager gaat als ze aan het tv kijken en/of opnemen zijn... Nogmaals, ik vind het prachtig wat BGC gedaan heeft, ook qua marketing is die upload en FUP een prachtige zet waar TN (voorlopig?) geen antwoord op heeft, maar voor 99% van hun klanten heeft dit geen effect op hun kijk/surf/bel ervaring (de hogere downloadsnelhied die BGC doorgevoerd heeft wel natuurlijk)
Hmm, volgens mij heb je compleet geen idee wat 'jan-met-de-pet' met zijn internet verbinding doet. De grootste klachten zijn altijd dat het versturen van foto's via email of uploaden naar de fotowinkel of facebook te traag gaat. Of dat de HD webcam verbinding met schokken is ... nee hoor, die upload verhoging gaat echt wel een schot in de roos zijn voor de meeste thuisgebruikers.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Sasuke schreef:
iceke schreef: Die zullen niet merken dat hun ca. ?100mb? die ze per maand actief uploaden sneller gaat, wel zullen ze merken dat hun download trager gaat als ze aan het tv kijken en/of opnemen zijn... Nogmaals, ik vind het prachtig wat BGC gedaan heeft, ook qua marketing is die upload en FUP een prachtige zet waar TN (voorlopig?) geen antwoord op heeft, maar voor 99% van hun klanten heeft dit geen effect op hun kijk/surf/bel ervaring (de hogere downloadsnelhied die BGC doorgevoerd heeft wel natuurlijk)
Hmm, volgens mij heb je compleet geen idee wat 'jan-met-de-pet' met zijn internet verbinding doet. De grootste klachten zijn altijd dat het versturen van foto's via email of uploaden naar de fotowinkel of facebook te traag gaat. Of dat de HD webcam verbinding met schokken is ... nee hoor, die upload verhoging gaat echt wel een schot in de roos zijn voor de meeste thuisgebruikers.

Grtz,
Sasuke
Dat gamers hier baat bij hebben kan ik nog inkomen, dat je foto's iets sneller op hun bestemming zullen zijn is te betwijfelen, dat facebook traag gaat heeft er niks mee te maken en als jouw hd webcam schokerig is, is dat een teken dat je correspondent zijn upload te traag is, niet de jouwe.
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer
Provider

Rikkyrocker schreef:Eigenlijk zouden we eens moeten weten hoeveel Telenetters afgelopen 2 maanden overgestapt zijn naar Belgacom.
En ook andersom. Alleen voor prijs en snelheid.
Ik voor de prijs. Ik had genoeg aan 20 Mpbs, maar 18 EUR per maand (dat is dus 'iets' meer dan 50 EUR per jaar) besparen vond ik wel leuk.
Victory Not Vengeance
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Met 5 Mbps heeft Telenet nog steeds de snelste upload.en download 3 x sneller.
Hoe je het ook draait of keert.
En de prijs,dat maakt ieder voor zich uit.
Ik voor mezelf ben tevreden met 1.25Mbps upload.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

Rikkyrocker schreef:Met 5 Mbps heeft Telenet nog steeds de snelste upload.en download 3 x sneller.
Hoe je het ook draait of keert.
En de prijs,dat maakt ieder voor zich uit.
Ik voor mezelf ben tevreden met 1.25Mbps upload.
Voor een prijs van... jawel: 100 euro, terwijl 4,5 megabit (amper 0,5 trager) voor 56 euro (1,79 keer goedkoper). Telenet is opnieuw de traagste met de uploadsnelheid. Ze hebben vooral ingespeeld op downloadsnelheid, en de uploadsnelheid zijn ze uit het oog verloren. Juist dat laatste is wat mensen eigenlijk écht nodig hebben. Een degelijke downloadsnelheid (15 Megabit), maar ook een degelijke uploadsnelheid (2,5 Megabit bijvoorbeeld).

Zo kan ik ook de fiberabonnementen van Belgacom er bijhalen, want die zijn dan honderd keer sneller dan Telenet coax (en de prijs natuurlijk navenant).

Ochja, ik ben ook tevreden van mijn 1,5 Megabit upload, voor bijna 2 keer zo weinig geld als TurboNet.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Dan zeg je het zelf toch,de prijs van fibrerabonementen van Belgacom ook navenant,
En welke zijn dat.ook voor particulier
Waar kan je die bestellen.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

Newsflash: http://userbase.be/nieuws/telecom/385-o ... et-opnieuw

Momenteel heeft telenet NIETS wat ook maar in de buurt komt voor voor particulieren met eenzelfde prijs/kwaliteitverhouding, zoals Lord Utopia correct aanhaalt. Vandaar ook de ontgoocheling over de "reactie" (gemanipuleerde statistieken als vergelijking met BGC waaruit zou blijken dat ze "de snelste" zijn).
En ook vandaar mijn vraag / insinuatie of Telenet met een bandbreedteprobleem zit op "straatniveau", maar dat is een ander topic
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

De boodschap op het Fibre to the Home congres in Parijs was overduidelijk: fibre is er, de technologie is volwassen genoeg, de eerste grote trials zijn achter de rug, tijd nu voor de grote projecten. Ook Belgacom overweegt ondertussen ernstig om de supersnelle glasvezel (typisch 100 Mbit/s symmetrisch) door te trekken tot in de huiskamer. Tweeduizend glasvezel enthousiastelingen trokken naar de Franse hoofdstad: een bont gezelschap van technische jongens, vendors, beleidsmakers, regulatoren en operatoren. Ook de twee grote Belgische operatoren Telenet en Belgacom waren van de partij. Belgacom zelfs met een delegatie van vijf man, waaronder enkele uit het strategisch management

Is wel niet x maal sneller als hierboven vermeld he Lord Utopia :lol:
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer
Provider

Ik zou mijn eerstgeborene en een linkerarm geven voor ftth. :(
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Trojan schreef:Ik zou mijn eerstgeborene en een linkerarm geven voor ftth. :(

Zou ik ook doen :lol:
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 04 sep 2010, 17:40, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

Rikkyrocker schreef:
Is wel niet x maal sneller als hierboven vermeld he Lord Utopia :lol:
Fiber kan heel wat sneller dan 100 megabit...
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer
Provider

http://en.wikipedia.org/wiki/Optical_fiber

Hoe snel? Zo snel:
Optical fiber can be used as a medium for telecommunication and networking because it is flexible and can be bundled as cables. It is especially advantageous for long-distance communications, because light propagates through the fiber with little attenuation compared to electrical cables. This allows long distances to be spanned with few repeaters. Additionally, the per-channel light signals propagating in the fiber have been modulated at rates as high as 111 gigabits per second by NTT,[15][16] although 10 or 40 Gb/s is typical in deployed systems.[17][18] Each fiber can carry many independent channels, each using a different wavelength of light (wavelength-division multiplexing (WDM)). The net data rate (data rate without overhead bytes) per fiber is the per-channel data rate reduced by the FEC overhead, multiplied by the number of channels (usually up to eighty in commercial dense WDM systems as of 2008). The current laboratory fiber optic data rate record, held by Bell Labs in Villarceaux, France, is multiplexing 155 channels, each carrying 100 Gb/s over a 7000 km fiber.[19] Nippon Telegraph and Telephone Corporation have also managed 69.1 Tb/s over a single 240 km fibre (multiplexing 432 channels, equating to 171 Gb/s per channel).[20] Bell Labs also broke a 100 Petabit per second kilometer barrier (15.5 Tb/s over a single 7000 km fibre).[21]
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer
Provider

Trojan schreef:http://en.wikipedia.org/wiki/Optical_fiber

Hoe snel? Zo snel:
Optical fiber can be used as a medium for telecommunication and networking because it is flexible and can be bundled as cables. It is especially advantageous for long-distance communications, because light propagates through the fiber with little attenuation compared to electrical cables. This allows long distances to be spanned with few repeaters. Additionally, the per-channel light signals propagating in the fiber have been modulated at rates as high as 111 gigabits per second by NTT,[15][16] although 10 or 40 Gb/s is typical in deployed systems.[17][18] Each fiber can carry many independent channels, each using a different wavelength of light (wavelength-division multiplexing (WDM)). The net data rate (data rate without overhead bytes) per fiber is the per-channel data rate reduced by the FEC overhead, multiplied by the number of channels (usually up to eighty in commercial dense WDM systems as of 2008). The current laboratory fiber optic data rate record, held by Bell Labs in Villarceaux, France, is multiplexing 155 channels, each carrying 100 Gb/s over a 7000 km fiber.[19] Nippon Telegraph and Telephone Corporation have also managed 69.1 Tb/s over a single 240 km fibre (multiplexing 432 channels, equating to 171 Gb/s per channel).[20] Bell Labs also broke a 100 Petabit per second kilometer barrier (15.5 Tb/s over a single 7000 km fibre).[21]
En jij denkt dat ze DWDM fibers tot aan jouw huis gaan leggen?

Lord Utopia schreef:Zo kan ik ook de fiberabonnementen van Belgacom er bijhalen, want die zijn dan honderd keer sneller dan Telenet coax (en de prijs natuurlijk navenant).
Ben je weer daar met je kinder-argumentatie?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

Het is een goeie redenering. Dat gij dat kinderlijk vindt, is dan heel erg spijtig voor jou.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer
Provider

Lord Utopia schreef:Het is een goeie redenering. Dat gij dat kinderlijk vindt, is dan heel erg spijtig voor jou.
Stop gewoon, je maakt jezelf belachelijk...

Mod edit: Dit soort reacties is niet nodig, gelieve ermee te stoppen ~D3bian
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer
Provider

en welk plan kan je bij telenet nemen

20 up 3.5 down 35€ of 45€ onbeperkt
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

proximusboyke schreef:en welk plan kan je bij telenet nemen

20 up 3.5 down 35€ of 45€ onbeperkt
Ben jij na de voetbal ergens blijven hangen? :banana:
20 up 3.5 down Moeten we vragen bij Telenet - Straffe toebak bij Belgacom - proximusboyke :lol:
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

Wat boeit het nu:
Wil je de snelste download (met smallband uiteraard als je je niet gedraagt) en de duurste zijn dan pak je gewoon TN.
Voor al de rest pak je toch gewoon BC :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Je hebt gelijk,zo is het

Last Result:
Download Speed: 72.747 kbps (9093.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3282 kbps (385.2 KB/sec transfer rate)
Latency: 11 ms
zondag 5 september 2010 12:45:15
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”