Vlaamse omroepen strijden tegen opnemen programma's

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
mrsimtec
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

ik heb net gehoord, dat ze bij telenet eindelijk werk zijn ah maken van de hardware keuze aan de klant over te laten,
en dit omdat er meer tv toestellen met kaartslot en harddisk op de markt komen...

waarom komt tvvlaanderen trouwens niet in de problemen ? ze hebben toch al vanaf hun start de hardware keuze aan de klant overgelaten...
als ik niet op een appartement woonde, had ik al lang een schotel in m'n tuin staan ...

anyway... storm in een glas water denk ik ...
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

mrsimtec schreef:ik heb net gehoord, dat ze bij telenet eindelijk werk zijn ah maken van de hardware keuze aan de klant over te laten,
en dit omdat er meer tv toestellen met kaartslot en harddisk op de markt komen...

waarom komt tvvlaanderen trouwens niet in de problemen ? ze hebben toch al vanaf hun start de hardware keuze aan de klant overgelaten...
als ik niet op een appartement woonde, had ik al lang een schotel in m'n tuin staan ...

anyway... storm in een glas water denk ik ...
heb je een link naar je bron? of gewoon speculatie?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

In een digitale wereld veranderen de dingen snel - dat de VRT & VTM foute inschattingen maakten, is hun probleem - en als oplossing stellen ze voor om de kijker/klant nog eens een dikke 'f*** you' toe te sturen, dus of die inschatting ook juist is... :roll:
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

mrsimtec schreef:waarom komt tvvlaanderen trouwens niet in de problemen ?
Omdat TV Vlaanderen niet gekend is bij de omroepen en/of een "marginaal" marktaandeel heeft tov Telenet/Belgacom?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

TV Vlaanderen is wel gekend bij de omroepen aangezien de omroepen via TV Vlaanderen ook uitgezonden worden. Dat satelliet ontvangst eerder een marginaal verschijnsel is, daar ben ik het volledig mee eens.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Natuurlijk wordt er minder tv gekeken:
- Teveel reclame
- Reclame geluid standaard harder dan programma
- Veel te veel reclame banners tijdens de programma's voor andere programma's
- Geen HD
- Geen DD5.1
- Onjuiste/onderbroken uitzendvolgorde van series
etc

Zo vragen ze toch om downloaden / opnemen om reclames te skippen?
Als ik een serie download heb ik:
- Wel HD (minstends 720p)
- Wel 5.1 surround sound
- Geen reclames
- Betere NL subtitles
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dit is misschien nog het iritantst van alles! :bang:
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Goztow schreef:
Dit is misschien nog het iritantst van alles! :bang:
Haha dat is onzettend storend als de tv te luid staat, dat kan ik echt niet verdragen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
mrsimtec
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

q-tec schreef:heb je een link naar je bron? of gewoon speculatie?
gehoord van een telenet medewerker... kan speculatie zijn ..
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

qless schreef: - Betere NL subtitles
Als ze nogal vlug kwekkelen moet je nogal vlug kunnen lezen dan hoor, (met die uitgebreide vertalingen van de engelse subs) :wink:
(liefst dan nog een combi van taal/engelse subs;..is niet zo vermoeiend :wink: )
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

mrsimtec schreef:ik heb net gehoord, dat ze bij telenet eindelijk werk zijn ah maken van de hardware keuze aan de klant over te laten,
Dat Telenet al CI+ onderzoekt is al langer geweten. Het is vooralsnog wachten op concrete uitspraken en timings...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

meon schreef:Dat Telenet al CI+ onderzoekt is al langer geweten. Het is vooralsnog wachten op concrete uitspraken en timings...
Voor degenen die het Duits machtig zijn heb ik een heel mooie link die perfect aangeeft wat allemaal mogelijk is voor de omroepen indien ooit HD+ en/of CI+ hier ingevoerd wordt.

Kijk en verbaas u:
http://www.youtube.com/watch?v=KEEZn-oG ... re=related
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Vladimirke schreef:
meon schreef:Dat Telenet al CI+ onderzoekt is al langer geweten. Het is vooralsnog wachten op concrete uitspraken en timings...
Voor degenen die het Duits machtig zijn heb ik een heel mooie link die perfect aangeeft wat allemaal mogelijk is voor de omroepen indien ooit HD+ en/of CI+ hier ingevoerd wordt.

Kijk en verbaas u:
http://www.youtube.com/watch?v=KEEZn-oG ... re=related
Een gruwelijke TV toekomst!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Om het even over het reklamegedeelte te hebben: als (gediplomeerd) kok kijk ik vaak naar allerhande kookprogramma's. Uit nieuwsgierigheid, om te leren... maakt niet uit. Gisteren is dus op VTM het nieuwe seizoen "Beste hobbykok" begonnen. Op mijn satelliet ontvanger netjes de timer geprogrammeerd aan de hand van de EPG. Programma loopt van 20.45 tot 21.55. Standaard begint elke opname 2 minuten vroeger dan het geprogrammeerde tijdstip en elke opname stopt 15 minuten na het geprogrammeerde tijdstip. Alle reclame sla ik dus over, wat erg handig is. Maar toen het programma bijna ten einde was (toen de schorten uitgedeeld werden op het einde) was de opname plots ten einde. Concreet betekent dit dat dit programma, onderbroken door allerhande vormen van reclame, trailers... zo maar eventjes meer dan een kwartier uitloopt vergeleken met het aangekondigde uur van uitzenden. Ik dacht dat er in Duitsland wel een systeem bestaat waarbij de omroep een "signaal" mee stuurt om de opname te triggeren. Of er is in elk geval sprake van geweest. Zo zoiets geen optie zijn om dat hier in te voeren? Blijkbaar kan een mens toch niet vertrouwen op de EPG of het daadwerkelijke begin en einde van een uitzending.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Jack Daniels schreef:Om het even over het reklamegedeelte te hebben: als (gediplomeerd) kok kijk ik vaak naar allerhande kookprogramma's. Uit nieuwsgierigheid, om te leren... maakt niet uit. Gisteren is dus op VTM het nieuwe seizoen "Beste hobbykok" begonnen. Op mijn satelliet ontvanger netjes de timer geprogrammeerd aan de hand van de EPG. Programma loopt van 20.45 tot 21.55. Standaard begint elke opname 2 minuten vroeger dan het geprogrammeerde tijdstip en elke opname stopt 15 minuten na het geprogrammeerde tijdstip. Alle reclame sla ik dus over, wat erg handig is. Maar toen het programma bijna ten einde was (toen de schorten uitgedeeld werden op het einde) was de opname plots ten einde. Concreet betekent dit dat dit programma, onderbroken door allerhande vormen van reclame, trailers... zo maar eventjes meer dan een kwartier uitloopt vergeleken met het aangekondigde uur van uitzenden. Ik dacht dat er in Duitsland wel een systeem bestaat waarbij de omroep een "signaal" mee stuurt om de opname te triggeren. Of er is in elk geval sprake van geweest. Zo zoiets geen optie zijn om dat hier in te voeren? Blijkbaar kan een mens toch niet vertrouwen op de EPG of het daadwerkelijke begin en einde van een uitzending.
Hier heeft men daar die PDC code voor, helaas alleen ondersteund door VRT en dergelijke staatszenders :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

honda4life schreef:Hier heeft men daar die PDC code voor, helaas alleen ondersteund door VRT en dergelijke staatszenders :wink:
De huidige digitale (PDC is namelijk gebruikt bij analoge TV) signalen hebben trouwens ook voorzieningen voor het correct opnemen... maar ik betwijfel of men dit ooit tot zijn volle potentie zal gebruiken. De techniek staat vandaag (DRM, CI+, ...) namelijk eerder in het teken van de centen dan van het gebruiksgemak van de klant.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

zeg euhm is het niet uw recht om op te nemen, wat zitten die nu te zagen, of dat nu gemakkelijk is of moeilijk voor iemand die dat dagdagelijks gebruikt, zal dat heel simpel zijn maar voor zo'n oud vrouwke van 98 zal het weer wat moeilijker zijn zeker. Als ze nu eens niet zoveel reclame op hun zenders tonen zal men ook gewoon tv kijken zeker tegenwoordig wordt een film soms 4~5 keer onderbroken, met 10~15min reclame is gewoon schandalig vroeger werd het op vtm 1 keer onderbroken, .. dat ze graag zouden hebben dat wij zoveel mogelijk reclame kijken begrijp ik, maar dan moeten zij ook maar begrijpen dat wij graag films zien en niet reclame !

En dan zeggen zoals het is, het staat misschien niet in contrast met de kosten, maar wij betalen nog altijd voor naar vt4 te kijken en andere commerciële zenders, ..terwijl er gelijkaardige zenders op sateliet wel engelstalige gewoon gratis zijn, .. om voorbeeld te geven ITV1~4 heeft minder reclame dan VT4 en dat is gratis !
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Dan moet je al de moeite doen om een programma op te nemen...rechtstreeks van Usenet/RS is veel gemakkelijker :-) (en de reclame wordt er al vantussen geknipt).
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

VRT moest al lang iets als http://www.uitzendinggemist.nl hebben als het aan mij lag.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

MRC101 schreef:VRT moest al lang iets als http://www.uitzendinggemist.nl hebben als het aan mij lag.
inderdaad
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”