telenet vervroegd opzeggen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
carrion
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Is er een manier om telenet op te zeggen zonder die belachelijke hoge bedragen te moeten betalen? Ik zou 600 euro moeten betalen om af te zeggen :eek:

Ik weet dat vervroegd opzeggen iets kost, maar zoveel... Reden is omdat die FUP abo's niet leven wat ze beloofde en omdat ze hier in 't straat eindelijk een ROP aan het zetten zijn voor vdsl.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer
Provider

Je bent 2 dagen te laat, tot vorige maand kon je zonder kosten opzeggen wegens nieuwe algemene voorwaarden.
Nu zul je moeten wachten tot je 12 maanden om zijn....
carrion
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Oh great, nu wordt ik nog depressiever :-(
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer
Provider

is hier nochans herhaadelijk gezegd geweest dat je kosteloos kon opzeggen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
carrion
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Ja, ma ze zijn pas vandaag hier begonnen aan die ROP

Ma stel nu dat telenet hun voorwaarden terug verandert door bgc's laatste zet, en ze zeggen "turbonet krijgt vanaf nu x mbps meer", is dat dan ook voldoende als verandering van de algemene voorwaarde om gratis op te zeggen?
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 1 keer

Blijf nog maar even bij Telenet,binnenkort heb je er mischien spijt van.
Ik heb vandaag iets nieuw gelezen over surfen met Mobistar(Belgacom) 'Internet everywhere Relax 'met gratis modem
Ik moest een vergrootglas gebruiken onder de lamp,anders kon ik de kleine lettertjes nie lezen.
Schande!Verplicht 24 maanden,of na 1 jaar opzeg 69 euro extra kosten betalen voor de modem.
de prijs was ook nie mis 15 euro incl 750mb
30 euro 2GB inbegrepen in Belgie
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 02 sep 2010, 17:19, in totaal 1 gewijzigd.
Callum_
Plus Member
Plus Member
Provider

Rikkyrocker schreef:Blijf nog maar even bij Telenet,binnenkort heb je er mischien spijt van.
Ik heb vandaag iets nieuw gelezen over surfen met proximus(Belgacom) 'Internet everywhere Relax 'met gratis modem
Ik moest een vergrootglas gebruiken onder de lamp,anders kon ik de kleine lettertjes nie lezen.
Schande!Verplicht 24 maanden,of na 1 jaar opzeg 69 euro extra kosten betalen voor de modem.
Das ook appelen met eieren vergelijken he.. Proximus mobile internet is totaal iets anders als vdsl2 van belgacom.
carrion
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Als ik overschakel zal het wel naar dommel zijn hoor :p
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Callum_ schreef:
Rikkyrocker schreef:Blijf nog maar even bij Telenet,binnenkort heb je er mischien spijt van.
Ik heb vandaag iets nieuw gelezen over surfen met proximus(Belgacom) 'Internet everywhere Relax 'met gratis modem
Das ook appelen met eieren vergelijken he.. Proximus mobile internet is totaal iets anders als vdsl2 van belgacom.
Het is maar dat je het weet,moest wel Mobistar zijn inplaats van proximus excuses
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Provider

euhm ja en da wa heeft dat de maken met vdsl telenet.
indien ge wilt vergelijken moet he het goed doen en mobiel met mobiel internet vergelijken ! en niet mpbiel met kabel
Als je de mobiele tarieven ziet van telenet moet je toch even slikken denk ik

belgacom mobile 14.99 1GB en erna 0.03/MB
Telenet 20€ voor 1GB en erna 0.10/MB
Callum_
Plus Member
Plus Member
Provider

mobistar heeft er dan nog minder met te maken imho :roll:

Maar oke om ff op de vraag van de TS te antwoorden, Indien telenet hun snelheden van turbonet verhoogt kan je idd kosteloos opzeggen aangezien dit een verandering is. Elke verandering is een verandering.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Provider

volgens mij wel maar als je meer dan 1 product hebt bij telenet zal je enkel van het internet afkunnen
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

[quote="proximusboyke"]euhm ja en da wa heeft dat de maken met vdsl telenet.
indien ge wilt vergelijken moet he het goed doen en mobiel met mobiel internet vergelijken ! en niet mpbiel met kabel
Als je de mobiele tarieven ziet van telenet moet je toch even slikken denk ik

Ik zal je helpen voor antwoord op vdsl - Er is iets op komst bij Telenet - Mail ontvangen

Belgacom kondigde een verhoging van de snelheden van hun producten aan. Toch zijn er een paar punten die uw aandacht verdienen:
1. Vergelijk de snelheden zelf op http://www.ispmonitor.be
De echte ? gemeten ? snelheden zijn sowieso sneller, gezien Telenet via de kabel een meer geavanceerde technologie gebruikt.
Zoals Belgacom meegeeft in persbericht  ?(*) Uw up- en downloadsnelheid zijn afhankelijk van de afstand tussen uw aansluitingspunt en de centrale, van uw computerinstallatie, van uw binnenbekabeling en van de technologie beschikbaar bij u.?
Via ispmonitor.be verkrijgt u realistische waarden alsook dat Telenet beter scoort.
2. Upgrade naar de nieuwste Eurodocsis 3.0 technologie
Al meer dan een jaar verbetert Telenet haar netwerk: we bieden producten aan met een downloadsnelheid tot 100Mbps, in het voorjaar pasten we onze downloadsnelheden aan en meer verbeteringen zullen er in de komende maanden nog volgen.
3. De beste gebruikservaringen, ook bij multifunctioneel gebruik
Bij Telenet is uw snelheid niet afhankelijk van het feit dat u televisie kijkt en surft tegelijk.
Wenst u meer informatie, dan kunt u terecht op het nummer 015 666666 of op het fratis nummer van het sales department 0800 66555.

Wij hopen alvast dat wij u hiermee voldoende informatie hebben gegeven.

Met vriendelijke groeten,
Callum_
Plus Member
Plus Member
Provider

Op het fratis nummer? Toevallig dat tekstje niet zelf geschreven? En hun eurodocsis 3.0 netwerk is nog in kinderschoenen. Btw als je zelf op jou eigen link klikt kan je zien dat fibernet100 een gemiddelde snelheid haalt van 43 mbit ipv 100 terwijl belgacom favorite of intense? wat er ook staat 16 mbit haalt ipv 20. Imo ligt belgacom toch iets dichter bij hun beloofde snelheden. Bashen kan iedereen btw :wink:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Rikkyrocker schreef:Ik zal je helpen voor antwoord op vdsl - Er is iets op komst bij Telenet - Mail ontvangen
Wat is er dan op komst?
Helemaal niets als het antwoord in de mail staat want in die mail staan alleen dingen die we al weten.

P.S. Leer a.u.b. ook eens correct te quoten, zo moeilijk is dat toch ook niet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Rikkyrocker schreef:Zoals Belgacom meegeeft in persbericht  ?(*) Uw up- en downloadsnelheid zijn afhankelijk van de afstand tussen uw aansluitingspunt en de centrale, van uw computerinstallatie, van uw binnenbekabeling en van de technologie beschikbaar bij u.?
Bij TN heeft men blijkbaar nog nooit gehoord van VDSL2 :roll:
Rikkyrocker schreef:De beste gebruikservaringen, ook bij multifunctioneel gebruik
Men zou beter eens poort 80 en 443 openzetten als men mijn gebruikerservaring wil verbeteren.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Denk je dat Telenet VDSL2 nie kent

Daar ligt Telenet niet wakker van,en waarom zouden ze.van die 30Mbps.Dat heeft Telenet al zo lang.En meer.
Telenet kan gemakkelijk 10Mbps upspeed op hun fibernet toepassen zoals in Nederland Fiber power,
Alleen het duurt hier in Belgie altijd zo lang.Er zullen nog nie zoveel klanten vertrokken zijn ,kijk in de media nog duizenden er bij gekomen
En dan hebben ze tijd.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

Kan je die uitspraak ook onderbouwen?

Verschillende mensen beweren namelijk (met o.a. cijfermateriaal) dat Telenet een veel hogere overboekingsfactor in zijn centrales hanteert dan in het buitenland, of vergeleken met BGC.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

http://www.itprofessional.be/nieuws/119 ... r-telenet/

En zijn nog maar paar jaartjes bezig he'
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

Nee, ik dacht dat mijn reactie duidelijk was, maargoed. Ik had het op je uitspraak
Telenet kan gemakkelijk 10Mbps upspeed op hun fibernet toepassen zoals in Nederland Fiber power,
Callum_
Plus Member
Plus Member
Provider

Ten eerste dat is van voor de boost van belgacom. Ten tweede, hoe meer klanten er bij komen hoe overbelaster hun netwerk NOG wordt lol. Telenet kan dit niet volhouden. Dat is het resultaat van geld willen maken zonder te investeren.
bart2740
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

Callum_ schreef:Ten eerste dat is van voor de boost van belgacom. Ten tweede, hoe meer klanten er bij komen hoe overbelaster hun netwerk NOG wordt lol. Telenet kan dit niet volhouden. Dat is het resultaat van geld willen maken zonder te investeren.

Leg dan eens uit waarom ik en u nog kan surfen op dit 'drukke' moment? (of u bent niet bij telenet uiteraard)
Maar ik vindt het wel grappig om te zeggen dat Telenet zou 'overboekt' zijn, ze moeten wel investeren he ;) anders gaan ze kapot. = geen geld :bang:
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer
Provider

r2504 schreef:
Rikkyrocker schreef:Bij TN heeft men blijkbaar nog nooit gehoord van VDSL2 :roll:
Telenet heeft in mechelen meer vdsl2 lijnen binnensteken dan eender welke particulier of bedrijf in belgie.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Callum_
Plus Member
Plus Member
Provider

bart2740 schreef:
Callum_ schreef:Ten eerste dat is van voor de boost van belgacom. Ten tweede, hoe meer klanten er bij komen hoe overbelaster hun netwerk NOG wordt lol. Telenet kan dit niet volhouden. Dat is het resultaat van geld willen maken zonder te investeren.

Leg dan eens uit waarom ik en u nog kan surfen op dit 'drukke' moment? (of u bent niet bij telenet uiteraard)
Maar ik vindt het wel grappig om te zeggen dat Telenet zou 'overboekt' zijn, ze moeten wel investeren he ;) anders gaan ze kapot. = geen geld :bang:
Ik zeg niet dat het zo overbelast is dat je simpelweg niet meer kan surfen. Ik zeg gewoon dat het te overbelast is voor een tegenreactie te doen. Waarom hanteert telenet zo zwaar met die bandbreedte? Omdat het netwerk dit niet aankan. Dit is pretty much algemeen geweten. Ik ga niet zeggen dat belgacom dit niet deed hoor :wink: ben zeker geen voorstaander van hun. Belgacom deed did ook met de adsl2+ apparatuur. Anyways neen ik surf via vdsl2 dus heb geen last van mijn buurman surft ik ga trager :P
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer
Provider

Callum_ schreef:Omdat het netwerk dit niet aankan. Dit is pretty much algemeen geweten.
Als het "algemeen geweten" is, geef er dan eens bewijzen van.
Trivial
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer
Provider

Je moet gewoon gek zijn om nu nog voor telenet te kiezen als je Vdsl2 beschikbaarheid hebt.
Hun "Vrij downloaden" politiek is gewoon een lachtertje, dat weet iedereen ondertussen.
Ik las trouwens vandaag dat nu ook scarlet echt unlimited gaat op al hun abonnementen vanaf oktober.
Waarom zou ik nog voor telenet kiezen? Of ik nu 25MBit of 30Mbit haal in download, daar lig ik al lang niet meer van wakker.
Trouwens die nieuwe uploadsnelheden op Vdsl2, daar heeft telenet voorlopig ook geen antwoord op (tenzij je 99 euro wil betalen)
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer
Provider

Belgacom is ook niet onbeperkt hoor, stiekem hebben ze ook wel een limiet voor ogen, als zal deze wel wat hoger liggen dan telenet, en ze zullen niet zagen als je overdag download.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

Definieer meer geavanceerdere technologie, op basis van wat :nono:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Telenet overbelast??? Wat doen ze dan met die duizenden nieuwe abonees,die er maandelijks bij komen.
Hier is de speed nog steeds hetzelfde ,al maanden 29192 kbps download gemiddeld.Turbo
We wachten af binnen 'n paar weken,of maanden,als Telenet voor Turbo ook meer upload aanbied,en Fibernetters .
Of denken de meeste dat ze in Mechelen stil zitten,ze weten heus wel wat ze doen,op 'n paar jaar tijd ,is Telenet vertienvoudigd.
Anders volg de media 'n keertje.Hoelang bestaat Belgacom al.
In Nederland het zuster bedrijf van Fibernet - Fiber power 120Mbps download en binnenkort nieuw 20Mbps Upspeed ,
Telenet zal ook wel 'n volgen,daar ben ik zeker van.
Wat gaat Belgacom daar tegenover stellen ?
Maar goed het kan maar beter worden voor de internetters hier in Belgie.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer
Provider

Of denken de meeste dat ze in Mechelen stil zitten,ze weten heus wel wat ze doen,op 'n paar jaar tijd ,is Telenet vertienvoudigd.
Ben je nu prijs en snelheid door elkaar aan het halen?
de koe zegt boe
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer
Provider

Trivial schreef:Je moet gewoon gek zijn om nu nog voor telenet te kiezen als je Vdsl2 beschikbaarheid hebt.
Hun "Vrij downloaden" politiek is gewoon een lachtertje, dat weet iedereen ondertussen.
Ik las trouwens vandaag dat nu ook scarlet echt unlimited gaat op al hun abonnementen vanaf oktober.
Waarom zou ik nog voor telenet kiezen? Of ik nu 25MBit of 30Mbit haal in download, daar lig ik al lang niet meer van wakker.
Trouwens die nieuwe uploadsnelheden op Vdsl2, daar heeft telenet voorlopig ook geen antwoord op (tenzij je 99 euro wil betalen)
Je moet wel op VDSL2 geraken hé. als je het nog moet doen met een ADSL lijntje dan betaal je mega veel voor mega weinig (sinds hun laatste boost mogen ze deze mensen wel eens 90% korting geven op hun abonnement). Dan is het perfect begrijpelijk dat mensen bij Telenet blijven of gaan.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Er zullen heel weinig mensen van Telenet overgestapt zijn naar Belgacom,voor die uploadspeed ??
Andersom wel.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

Rikkyrocker schreef:Er zullen heel weinig mensen van Telenet overgestapt zijn naar Belgacom,voor die uploadspeed ??
Andersom wel.
Mensen die graat 1200€ per jaar uitgeven aan internet only zeker :roll:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Exclusief! Zeshonderdtal internetklanten Belgacom downloadt meer dan halve terabyte

http://userbase.be/
Binnekort SABAM ook over de vloer bij Belgacom : :cry:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Rikkyrocker schreef:Er zullen heel weinig mensen van Telenet overgestapt zijn naar Belgacom,voor die uploadspeed ??
Andersom wel.
Volgens mij stappen ze over naar belgacom voor de prijs... en die uploadspeed.
Ik wacht al langer op snellere uploadspeeds en lagere prijzen....
de koe zegt boe
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Eigenlijk zouden we eens moeten weten hoeveel Telenetters afgelopen 2 maanden overgestapt zijn naar Belgacom.
En ook andersom. Alleen voor prijs en snelheid.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Provider

hoe ga je dat doen?

Wat ik mij afvraag, is waarom mensen fibernet 100 nemen, als je amper ooit die snelheid zal halen.... toch zeker de downloadsnelheid. Of nemen ze het voor de uploadsnelheid? :-D
de koe zegt boe
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Het is niet omdat men een ROP bouwt dat hij snel actief gaat zijn. Dat kan nog enkele maanden duren. Kan je bij TNT niet downgraden en ernaast een dsl lijntje nemen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer
Provider

Rikkyrocker schreef:Eigenlijk zouden we eens moeten weten hoeveel Telenetters afgelopen 2 maanden overgestapt zijn naar Belgacom.
En ook andersom. Alleen voor prijs en snelheid.
Verwaarloosbaar, waarom zou je voor 50€ per jaar de moeite doen om over te stappen ? Nu de snelheden praktisch gelijk zitten is dat ook geen reden meer om over te stappen.
Anders is het natuurlijk voor nieuwe abonnees, het kiezen wordt steeds moeilijker...
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Moeilijker ?

BGC is even snel, kan 4x sneller uploaden, hebben geen limieten en zijn goedkoper.
Ik denk dat het gemakkelijker geworden is.

mvg,
voorlopig jaloerse telenetter.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”