Hallo,
Ik heb m'n HDD vervangen met een Spinpoint F3 (Ecogreen) en ben momenteel alles van de oude Windows schijf (die ik nu als opslag gebruik) aan 't verwijderen. Ik kreeg plots de volgende melding: "U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren" bij het verwijderen. Ik heb deze files helemaal niet meer nodig, want heb een compleet aparte Windows installatie geïnstalleerd op de F3. Hoe krijg ik deze bestanden verwijdert?
Alvast bedankt
Windows verwijderen
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
In Windows Explorer rechtsklikken op de schijf waar je nog bestanden wil afhalen, naar Properties/Eigenschappen en dan op de Security tab eerst je nieuwe useraccount toevoegen aan de lijst (met de Edit Permissions knop), en je account daarna selecteren en Full Control permissies geven.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
cptKangaroo schreef:In Windows Explorer rechtsklikken op de schijf waar je nog bestanden wil afhalen, naar Properties/Eigenschappen en dan op de Security tab eerst je nieuwe useraccount toevoegen aan de lijst (met de Edit Permissions knop), en je account daarna selecteren en Full Control permissies geven.
dit wilde niet lukken bij mij op een windows.old folder....nu goed je kan het altijd proberen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 48 keer
Heb volledig beheer maar werkt nog niet. Zal gewoon de bestanden kopiëren en formateren.cptKangaroo schreef:In Windows Explorer rechtsklikken op de schijf waar je nog bestanden wil afhalen, naar Properties/Eigenschappen en dan op de Security tab eerst je nieuwe useraccount toevoegen aan de lijst (met de Edit Permissions knop), en je account daarna selecteren en Full Control permissies geven.
Bedankt voor jullie hulp.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
De subfolders van Windows.old met de oude windows kan je normaal wel verwijderen. Maar ik heb al gemerkt dat Windows 7 nogal graag Explorer threads een tijdje laat doorgaan na afsluiten van het Explorer venster, dus als je de windows.old subfolder had openstaan in een vorig venster, is het mogelijk dat de thread nog actief was en daarom een permissiefout gaf (want de folder stond zogezegd nog open in dat vorige venster).
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
De meest logische vraag:
Waar staat je bootloader? Want voor je het weet start je pc niet meer op als je die er ook af gooit.
Probeer eens zonder dat je oude hdd is aangesloten of hij opstart
Waar staat je bootloader? Want voor je het weet start je pc niet meer op als je die er ook af gooit.
Probeer eens zonder dat je oude hdd is aangesloten of hij opstart

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
Heb hem inmiddels geformatteerd en alles is in orde.
Toen ik de schijf verving, heb ik gewoon de nieuwe Windows schijf master gemaakt, en de oude slave.
Heb toen in de BIOS de nieuwe als "eerste" harde schijf ingesteld (als de oude als "tweede" stond, bootte Windows niet meer, want hij zocht op de nieuwe, die leeg was) en Windows geïnstalleerd erop. Dus ik denk dat de bootloader hierop wel zal staan? Het moet wel, anders zou ik hier nu niet zitten typen
Toen ik de schijf verving, heb ik gewoon de nieuwe Windows schijf master gemaakt, en de oude slave.
Heb toen in de BIOS de nieuwe als "eerste" harde schijf ingesteld (als de oude als "tweede" stond, bootte Windows niet meer, want hij zocht op de nieuwe, die leeg was) en Windows geïnstalleerd erop. Dus ik denk dat de bootloader hierop wel zal staan? Het moet wel, anders zou ik hier nu niet zitten typen

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
je zou denken de windows.old verwijder ik gewoon via xp of vista vd triple boot maar nee hoor die willen ook niet.....er is een vervanger van explorer.exe die dit wel kan maar ik komm ffniet op de naam.
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Als het "windows 7" is, dan staat er normaal een optie bij "Programs and Features" de optie om de oude Windows 7 installatie te verwijderen (kan ook onder features staan, ben niet zeker).
Anderzijds is het gewoon een kwestie van de rechten even terug te nemen. Dus rechtermuisknop, security ==> advanced settings ==> owner ==> je eigen user kiezen en op OK klikken en dan wachten tot het klaar is. Daarna kan je deze map gewoon verwijderen.
Mvg,
Sasuke
Anderzijds is het gewoon een kwestie van de rechten even terug te nemen. Dus rechtermuisknop, security ==> advanced settings ==> owner ==> je eigen user kiezen en op OK klikken en dan wachten tot het klaar is. Daarna kan je deze map gewoon verwijderen.
Mvg,
Sasuke
-
- Elite Poster
Het is inderdaad 7. Gaat dit ook bij compleet nieuwe installatie (geen dual boot dus)? Gewoon nieuwsgierig, is namelijk al gefixt 
Heb je het dan over "Een programma verwijderen of wijzigen", "Windows-onderdelen in- of uitschakelen", of nog iets anders?

Heb je het dan over "Een programma verwijderen of wijzigen", "Windows-onderdelen in- of uitschakelen", of nog iets anders?
http://www.howtogeek.com/howto/windows- ... -in-vista/
Na het installeren van de regfile, rechtermuisknop op de map, in het menu zal nu staan 'take ownerchip', en dan gaat er een CMD venstertje open. Als dat terug afgesloten is (cmd.exe) de map verwijderen.
Na het installeren van de regfile, rechtermuisknop op de map, in het menu zal nu staan 'take ownerchip', en dan gaat er een CMD venstertje open. Als dat terug afgesloten is (cmd.exe) de map verwijderen.