5.1 geluidsysteem

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Freshke
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2004, 18:03
Contacteer:

Hoi,


Juist mij een 5.1 surround systeemke aangeschaft. Nu enkel nog een nieuw geluidskaartje kopen.

Vraag: Ik wil enkel films zien en muziek draaien. Iemand een idee welk kaartje het best hiervoor past? kwil er niet teveel voor uitgeven. Ik ben echter niet op de hoogte van de verschillende kaarten die op de markt zijn en wat de prestaties zijn.

Dank bij voorbaat.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

SB Live Player 5.1 ofzo .. kost 35€

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Ik hoop nie da ge da setje uit de Aldi zijt gaan halen?
Ik heb het ondertussen al terug gedaan :-D
Ge moet ook weten da mp3's enkel stereo geluid kunnen hebben, der gaat dus alleen geluid uit de twee front speakers komen.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Lukse,

Een ietwat deftige kaart/software kan die stereo upsamplen naar 5.1 :)

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

tis dienen speakerset uit den aldi dat em gekocht eeft ;)
en ij wil blijkbaar een goedkope kaart dus niet die audigy 2 platinum enz...

ik heb onboard 5.1 maar ik heb geen speakerset, das toch allemaal gerommel met kabeltjes en dan zijn ze net (heeel toevallig) tekort waardoor je eerst nog verlengkabels moetkopen. Dan pleurt je rearspeapers van de kast omdat er ene perongeluk aan den draad trekt :)
ik ben tevreden met me 2.1 speakersystem :)
wat wel raar is aan mijn system is dat de frontspeakers eerst op de subwoofer moeten geplugd worden en dan wordt heel het systeem met een 3.5 mm jack aangesloten op de uitgang van de pc :s
das wel handig want ik kan dit setje ook aansluiten op me discman
het nadeel is wel dat ik niet apart het volume van de subwoofer kan regelen, maar das bijzaak
de pispaal <<
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Ik doe het hier thuis al 2 jaar met een hypermodern 2.0 Medion systeem :D. Op kot gebruik ik gewoon stereoketen :/.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

ik gebruik gewoon een stereoketen met daarop wat luidsprekerparen.
als je gewoon voor en achter je een luidsprekerpaar hebt kom je al aardig in de buurt van een 5.1 systeem vind ik, en je hoeft geen 5.1 geluidskaart te kopen, en je hebt genoeg met 1 kabel PC<=>Stereo...

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
CableT3
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 maa 2004, 15:51
Locatie: Belgie / Gent

Ikzelf heb een Sounblaster Audigy2 met de Logiteq Z5300 speaker
das gewoon zalig geluid.
Always have a bright look at life
Prince of Darkness
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 okt 2004, 00:34
Locatie: Hell

hoi

Vandaag heb ik mij dus toch zo een surround setje uit de aldi aangeschaft. Het lag er voor 30 euro... maar kan ik het ook op de TV aansluiten zodat het geluid uit alle vijf boxen komt?
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

een 5.1 setje van creative en een 5.1 geluidskaart van creative soundblaster werkt hiere gewoon perfect. en dan zijde mischien voor 100€ gesteld.
Gebruikersavatar
MeYeR
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 feb 2005, 19:19
Locatie: anywhere but here

Mr.Cide schreef:ik ben tevreden met me 2.1 speakersystem :)
wat wel raar is aan mijn system is dat de frontspeakers eerst op de subwoofer moeten geplugd worden en dan wordt heel het systeem met een 3.5 mm jack aangesloten op de uitgang van de pc :s

Is toch zo raar niet, ik denk zelf dat het bij heel wat 2.1 system zo is. Alsook bij mijn speakerset. Ik heb een 2.1 setje Logitech Z-2200 (200W THX) Dit is een zeer deftig setje en subwoofer is ook deftig bakje die ferm kan boenken :wink:

Heb wel probleempje, komt nu voortdurend een gebrom uit m'n sub :? Al gemaild naar technische dienst van Logitech en die denken dat er iets mis is met de sub. Weet zelf niet eens meer op ik nog garantie heb. Is 4 maanden oud btw. Hoop dat dit wel in orde komt...
[Intel Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-P35C-DS3R | ATi Radeon HD 4800 512 MB | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 4096MB CL4 | 1.8 TB HD intern / 500 GB HD extern | Windows Vista | Tele2]
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”