CityConnect Lite user & password?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
TomK
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2010, 11:05

Vrienden,


Zonet bericht gekregen van Dommel dat mijn CityConnect Lite (dus enkel internet connectie) binnenkort geactiveerd zal worden :banana:

Wat me wel een beetje verbaast, is dat er in de mail met de connectie-gegevens niet gesproken wordt over een username en/of password.

Sturen ze dit later na (als de connectie geactiveerd is) via mail?

Of komt dit via snailmail?

Of gebruiken ze bij Dommel een ander systeem om hun gebruikers te identificeren?

Ik hoor het graag ....
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

CityConnect werkt niet met pppoe, maar met Bridging/MER (1483) ... dus geen username/pwd nodig.

Zet uw modem dus gewoon op Bridging/MER/1483 i.pl.v pppoe, modem zal dan geen u/p vragen.
TomK
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2010, 11:05

Aha....... een andere manier van identificatie dus ....

Op basis van wat wordt je dan door Dommel herkend als een 'authenticated user' (in de zin van: deze mens heeft een actieve account bij ons)?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Simpel, de lijn zelf :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
TomK
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2010, 11:05

Bedoel je dan dat ze (als je al ADSL bij een andere provider hebt) ergens (in een centrale of zo) een kabeltje van DSLAM A (bvb BGC) loskoppelen en in DSLAM B (die van Dommel) inpluggen?

Of gebeurt dat dynamisch op basis van telefoonnummer (of andere lijn identificatie gegevens die ergens in één of ander systeem zitten)? En zoja, hoe loopt dat dan precies... hoe beslissen de verschillende systemen wie welke lijn oppikt?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

De komt inderdaad op een andere DSLAM te hangen :) vandaar dat dommel geen PPPOE meer moet doen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”