Hoi UB'ers,
Ben sinds een paar weekjes overgeschakeld op Edpnet VDSL2 internet. Tot nu toe alleen maar lof voor Edpnet, een schitterende helpdesk, en heel bereidwillige mensen om mij verder te helpen bij de overschakeling waar Belgacom verschrikkelijk dwars lag om hun discoverline af te geven aan Raw Copper.
Sinds gisteren is ook mijn vaste telefonie actief via Edpnet. En net bij het checken van de logingegevens voor Voip zag ik dat mijn B-box2 sinds gisteren syncht aan een 30/6 profiel, waar dat voorheen 20/2 was... Speedtests wijzen verder uit op een 20/2 payload...
Wat zou hier de bedoeling van zijn? Binnenkort 30/6 bij Edpnet? Of gewoon hogere synchs door BGC op hun VDSL-lijntjes??
Edpnet VDSL2 - synch op 30/6 mbps
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
30/6 is voor oa office en belgacomtv gebruikers wat meer te geven, internet blijft idd op de normale 20/2.
Kun je eens je modem stats posten? (vdsl2tool)
Kun je eens je modem stats posten? (vdsl2tool)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Ok, here we go met een CTRL-V van de resultaten van vdsl2tool...
* VDSL2 modem tool 1.6 *
download upload
line: 37460 kbps 7968 kbps
payload: 30064 kbps 6048 kbps
max line: 145412 kbps
max payload: 119432 kbps
bands used: 3 2
bandplan: 17A
training: 30.6 dB
loop length: 144 m
near end: 518 m
far end: 150 m
avg. length: 271 m
snr margin: 29.1 dB
attenuation: 7.9 dB
avg. margin: 29.7 dB
avg. snr: 44.9 dB
IDD dus een synch van 30/6 ...
* VDSL2 modem tool 1.6 *
download upload
line: 37460 kbps 7968 kbps
payload: 30064 kbps 6048 kbps
max line: 145412 kbps
max payload: 119432 kbps
bands used: 3 2
bandplan: 17A
training: 30.6 dB
loop length: 144 m
near end: 518 m
far end: 150 m
avg. length: 271 m
snr margin: 29.1 dB
attenuation: 7.9 dB
avg. margin: 29.7 dB
avg. snr: 44.9 dB
IDD dus een synch van 30/6 ...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Uiteraard. EDPNet is wholesale bij Belgacom (vroeger bij Scarlet) en gebruikt dus DSL apparatuur op het BGC netwerk. De upgrade naar 30/6 syncwaarden is er niet alleen voor BGC klanten.KRL100 schreef:Zijn er andere Edpnet + Telephony klanten die ook ineens een hogere synch hebben??
Enig idee wanneer scarlet dan ge-upgrade wordt? Kheb de 30 mbit upgrade namelijk nog niet gehad en ik heb ook tv. [Beveren btw] als je dat kan checkenquistnix schreef:Uiteraard. EDPNet is wholesale bij Belgacom (vroeger bij Scarlet) en gebruikt dus DSL apparatuur op het BGC netwerk. De upgrade naar 30/6 syncwaarden is er niet alleen voor BGC klanten.KRL100 schreef:Zijn er andere Edpnet + Telephony klanten die ook ineens een hogere synch hebben??
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Je moet wel op max. 400 meter van de ROP wonen én een max. verzwakking van 0,4 dB @ 800 Hz. Indien dit het geval is, nog ff geduld, het komt er heus wel aan.Callum_ schreef:Enig idee wanneer scarlet dan ge-upgrade wordt? Kheb de 30 mbit upgrade namelijk nog niet gehad en ik heb ook tv. [Beveren btw] als je dat kan checkenquistnix schreef:Uiteraard. EDPNet is wholesale bij Belgacom (vroeger bij Scarlet) en gebruikt dus DSL apparatuur op het BGC netwerk. De upgrade naar 30/6 syncwaarden is er niet alleen voor BGC klanten.KRL100 schreef:Zijn er andere Edpnet + Telephony klanten die ook ineens een hogere synch hebben??
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
Enig idee wanneer scarlet dan ge-upgrade wordt? Kheb de 30 mbit upgrade namelijk nog niet gehad en ik heb ook tv. [Beveren btw] als je dat kan checken
Dit lees ik graag en als Quistnix het zegt zal het kloppenJe moet wel op max. 400 meter van de ROP wonen én een max. verzwakking van 0,4 dB @ 800 Hz. Indien dit het geval is, nog ff geduld, het komt er heus wel aan.
-
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Zijn er ondertussen al klanten van EDPnet die de nieuwe snelheid van 30 Mbps download/4,5 Mbps upload al hebben ?
Ik zit nog op een laag profiel.
Weet iemand of deze lijn de nieuwe snelheid aankan? (Volgens de "VDSL2 modem tool" wel) Maar ik zit wel op +-596m van de ROP
Ik zit nog op een laag profiel.
Weet iemand of deze lijn de nieuwe snelheid aankan? (Volgens de "VDSL2 modem tool" wel) Maar ik zit wel op +-596m van de ROP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Bij mij gisterenavond alleszins nog altijd 20/2 profiel. Vadim van de Edpnet Helpdesk liet me weten dat 'vanaf September' de klanten zouden overgezet worden, hij wist niet of dat één voor één was of allemaal tegelijk. We zijn dus allen in blijde verwachting (van een 30/4.5 profiel he)...Zijn er ondertussen al klanten van EDPnet die de nieuwe snelheid van 30 Mbps download/4,5 Mbps upload al hebben ?
Dendemen2004: jouw upload lijkt me wreed traag om 20/2 te zijn?? Had je nog iets anders lopen wat upload had, torrent of zo??
Ik haal steevast 19800/1950 of zo als ik speedtest doe...
KRL
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Plus Member
- Contacteer:
Ok. We wachten af hé!
Uhm mijn downloadsnelheid ligt lager dan normaal omdat ik op een 16,5Mbps profiel sta, maar mijn upload is volgensmij toch wel normaal als ik zo rondkijk op het forum..
Nieuwe Speedtest, rechtstreeks op de BBox2 zonder andere PC's en torrent etc.. (Verschilt niet echt veel van de vorige test)
Uhm mijn downloadsnelheid ligt lager dan normaal omdat ik op een 16,5Mbps profiel sta, maar mijn upload is volgensmij toch wel normaal als ik zo rondkijk op het forum..
Nieuwe Speedtest, rechtstreeks op de BBox2 zonder andere PC's en torrent etc.. (Verschilt niet echt veel van de vorige test)
-
- Plus Member
- Contacteer:
Haha jaa ik had al zo'n vermoeden! Geen probleem , doe het zelf ook nog wel isKRL100 schreef:@ Dendemen2004: idd, een normale uploadsnelheid. Had even de b's en de B's door elkaar gehaald... Excuses!
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
probeer eens een andere server
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Dan zou ik zeker klagen als ik jou was als dit het geval is. 1 mb/s betekent dat je 8mbit binnenkrijgt. Ofterwil hebben ze je om de een of andere reden (slechte lijnwaarden) op een repair profiel gestoken wat 9 mbit. zeker 'ns onderhoren als ik jou was. Je betaald tenslotte voor 20 mbit, binnenkort 30 als je dit aankan.Pluis schreef:helemaal niet, max download snelheid ligt rond de 1 MB/sec.Callum_ schreef:als je effectief tegen zo'n snelheden kan downloaden zou ik niet klagen als ik jou was