Reactie Telenet op snelheidsverhogingen Belgacom

Nieuws omtrent telecom
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Reactie Telenet op snelheidsverhogingen Belgacom: Wij zijn nog steeds absoluut de snelste

Vorige week verhoogde Belgacom de snelheden van haar internetabonnementen zeer fors. Het topabonnement kreeg bv. een downloadsnelheid van 30 Mbps en uploadsnelheid van 4,5 Mbps. De uploadsnelheid van Intense was bijna zo snel (5 Mbps) als die van FiberNet 100, het topabonnement (99 euro n.b.) van Telenet. Vele klanten verwachtten een reactie van de kabelprovider op die verhogingen. Maar het is niet de reactie die je verwachtte, of wou.

Al enige tijd vergelijkt Telenet haar productenaanbod met dat van Belgacom. Het moest klanten overtuigen dat Belgacom de traagste was, terwijl de kabelaar duidelijk het beste aanbod had. Telenet gaat nu een stapje verder en staaft die bewering met cijfers, en dat d.m.v. cijfers aangeleverd door ISPmonitor, een website waar je onder meer je downloadsnelheid kan testen.

Wat is de conclusie? ComfortNet van Telenet zou 86% sneller zijn dan Comfort van Belgacom; ExpressNet zou 141% sneller zijn dan Favorite. Het goedkoopste internetabonnement van Telenet, BasicNet, is 139% sneller dan Start. TurboNet zou de helft sneller zijn dan Intense. Bij geen enkele van de twee providers wordt de geadverteerde snelheid gehaald.

Pittig detail: ISP Monitor rapporteert een snelheid van 40 megabit voor het allerduurste internetabonnement (FiberNet 100). Dat is de helft nog niet van wat geadverteerd wordt (100 Megabit). Hetzelfde geldt voor FiberNet 50, waar de geadverteerde snelheid 50 Megabit bedraagt en de behaalde snelheid 35 Megabit.

http://userbase.be/images/stories/misc/ ... lgacom.png

UB Frontpage
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 01 sep 2010, 17:56, in totaal 1 gewijzigd.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Had ik maar al zo'n snelheid, dan mocht mijn computer dag en nacht speedtests draaien om het gemiddelde de hoogte in te trekken van VDSL2.
TN houdt van vage getalletjes en niet controleerbare gegevens, net zoals dat bij hun vrij downloaden blijkt :roll:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Lord, misschien bij zetten dat Telenet vergelijkt met snelheden van vóór doorvoeren van de nieuwe snelheden bij BGC!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik ben benieuwd of ze de cijfers gaan aanpassen op het moment dat de nieuwe wijzigingen van Belgacom zichtbaar worden in de speedtests?
De upload snelheid van een Turbonet is 70% lager dan van een Intense :oops: ...
tomw
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Dit is natuurlijk weer maar een deel van het verhaal. Wat met de uploadspeed, of heeft de klant dat niet nodig... :?
Ook hun datalimieten liggen een stuk lager dan die van Belgacom.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Hopen op nog een snellere uitrol van het hogere profiel.
Ik denk dat de vergelijking gekoppeld is aan ISPMonitor, vermits er veel java in de pagina zit en dus automatisch updated.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
samsung
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Blijkbaar willen ze met die vergelijking er goedkoop proberen vanaf te geraken om geen wijzigingen door te voeren in hun huidig aanbod.

Dan gaan ze toch klanten verliezen vrees ik, waaronder mezelf.

Als je belgacom nu besteld online krijg je modem gratis en 50 euro extra korting wat de activatiekost eigenlijk nihil maakt. Tevens de eerste 5 maanden betaal je maar 15 of 20 euro afhankelijk welk abonnement je neemt.

Dus Telenet actie in uw aanbod want jullie lopen met het paardje al ver achter belgacom.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Lord Utopia schreef:Telenet gaat nu een stapje verder en staaft die bewering met cijfers: geadverteerde snelheden versus geleverde snelheden.
Lord,

Dit is niet helemaal correct. Ze vergelijken geen geadverteerde snelheden maar ze vergelijken de door ispmonitor gemeten snelheden. De geadverteerde snelheden gaan ze nooit vergelijken want dan maken ze hun Fibernet compleet belachelijk.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Wat een onzin is dit zeg..
Het nieuwe VDSL2 aanbod blaast de overpriced abonnementen van Telenet gewoon weg. Ze proberen zich er gewoon goedkoop van af te maken. Als dit hun enige tegenreactie is dan is dit wel een enorm grote afgang.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

En toch zit Jan met de pet niet op fora zoals deze. En ik weet wat het betekent dat als het maar genoeg herhaald is dat je de snelste bent, zelfs een tiener zijn ouders kan overhalen van Telenet te nemen. Heb het meegemaakt met vrienden die nochtans zeer goed weten dat ik voor Belgacom werk. Maar ze hadden Telenet genomen omdat de zoon van 14 had gezegd dat Telenet de snelste is. En ik geloof dat zoiets er lang blijft inzitten :evil:
Laatst gewijzigd door quistnix 02 sep 2010, 01:12, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

VOiD schreef:
Lord Utopia schreef:Telenet gaat nu een stapje verder en staaft die bewering met cijfers: geadverteerde snelheden versus geleverde snelheden.
Lord,

Dit is niet helemaal correct. Ze vergelijken geen geadverteerde snelheden maar ze vergelijken de door ispmonitor gemeten snelheden. De geadverteerde snelheden gaan ze nooit vergelijken want dan maken ze hun Fibernet compleet belachelijk.
Je hebt volledig gelijk. Ik heb de tekst aangepast. Mijn excuses.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

quistnix schreef:En toch zit Jan met de pet niet of fora zoals deze. En ik weet wat het betekent dat als het maar genoeg herhaald is dat je de snelste bent, zelfs een tiener zijn ouders kan overhalen van Telenet te nemen. Heb het meegemaakt met vrienden die nochtans zeer goed weten dat ik voor Belgacom werk. Maar ze hadden Telenet genomen omdat de zoon van 14 had gezegd dat Telenet de snelste is. En ik geloof dat zoiets er lang blijft inzitten :evil:
Ik ben echt voorstander van internet over de telefoonlijn om vele redenen.
Voor velen kost het zelfs te veel moeite om te vatten
Of ik nu thuis surf, of op school met 100Mbit op de backbone van Belnet, om nu te zeggen van dit is nu echt een doorslaggevend verschil, is het me toch het prijsverschil niet waard om Telenet te pakken.
Mijn moto is ook: zonder volume, geen snelheid :angel:
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

quistnix schreef:En toch zit Jan met de pet niet of fora zoals deze. En ik weet wat het betekent dat als het maar genoeg herhaald is dat je de snelste bent, zelfs een tiener zijn ouders kan overhalen van Telenet te nemen. Heb het meegemaakt met vrienden die nochtans zeer goed weten dat ik voor Belgacom werk. Maar ze hadden Telenet genomen omdat de zoon van 14 had gezegd dat Telenet de snelste is. En ik geloof dat zoiets er lang blijft inzitten :evil:

haha best als de zoon hier zit mee te lezen :wink:

anders was dommel nooit in huis gekomen en belgacom ook niet (alhoewel ze op het punt staan dit buiten te gooien omdat er hier reen gameverslaafde zit :evil: die zot word als ik nog maar naar youtube surf en de ping 20 stijgt! )
bij telenet was het geen youtube want dan was het smallband....

eneh 14 => telenet maar na een jaar of 2/3 als ze eens wat downloaden (eventueel HD) pfffffffff belgacom heeft geen limiet terug over... :angel:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Callum_
Plus Member
Plus Member

Man man man, is dat alles wat ze hebben kunnen verzinnen daar in mechelen. Na een paar dagen tijd tot de conclusie komen dat hun internet 'sneller' is dan belgacoms terwijl dit al helemaal niet zo is. Ja tuurlijk fibernet is sneller maar ook pakken duurder. Als je het mij vraagt heeft belgacom hun zwaar te pakken nu. Hun netwerk is overbelast en d'r is niet veel dat ze kunnen doen.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Is natuurlijk wel zo dat bgc nog niet iedereen op vdsl2 kan zetten, en zelfs dan blijkbaar niet iedereen op het 30mbps profiel kan syncen.
Maar Telenet gaat hier wel extreem de mist in ... om te bewijzen dat ze nog steeds de snelste zijn vgl ze hun huidige snelheden met de oude snelheden/data van bgc en geen upload vgl. Dat laatste doen ze zeker liever niet in een paar weken ;)
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Ik denk dat er nog velen zullen opzeggen. Ik heb mijn Fibernet 100 abonnement per 31 Aug opgezegd in ieder geval. Als ze niet willen horen dan zullen ze moeten voelen! Telenet houding = arrogant!
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

q-tec schreef:

haha best als de zoon hier zit mee te lezen :wink:

anders was dommel nooit in huis gekomen en belgacom ook niet (alhoewel ze op het punt staan dit buiten te gooien omdat er hier reen gameverslaafde zit :evil: die zot word als ik nog maar naar youtube surf en de ping 20 stijgt! )
bij telenet was het geen youtube want dan was het smallband....

eneh 14 => telenet maar na een jaar of 2/3 als ze eens wat downloaden (eventueel HD) pfffffffff belgacom heeft geen limiet terug over... :angel:
Tja dan moet hij maar bijleggen voor zo'n gaming router, of iets met DD-WRT, zodat je QoS veel beter in de hand hebt :roll:
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

was 28 augustus niet de laatste dag dat je kon opzeggen fibernet ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Eerlijk ? Ik ben blij dat Tn niet overhaast z'n upload of download gaat verhogen. Laat Belgacom tegen 2011 maar eens de snelste zijn, misschien verandert TN dan eens van tactiek en voeren ze ipv snelheidsverhogingen eens prijsverlagingen uit.
Hun "vrij downloaden" is blijkbaar voor velen een scheet in een fles, dat was ook een veel te snelle reactie op BGC, ipv dit op een doordachte manier te doen hebben ze in vele klanten hun rapen gescheten...
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ja, dat gaat er zeker van komen. Zeker wanneer je weet dat de CEO van Telenet meermaals heeft gezegd de prijzen niet te verlagen, want iedereen betaalt er voor. Dat gaf aan dat iedereen tevreden is van zijn product.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Hiermee bewijzen de Telenet marketingmensen dat ze hun klanten toch echt voor idioten nemen. Ik ben beginnen rekenen en ik ben toch weg bij Telenet wanneer mijn contract in oktober afloopt.

Huidig abbo: Shake+ Internet @ 70€ (in realiteit dus 83,33€ dankzij dat geweldig kabelabbo en die "auteursrechten")
Belgacom: Intense + TV Comfort @ 62€

Voor 240€ per jaar wil ik wel even een overstap wagen! Of voor diezelfde 240€ kan ik verdorie wel wat pakketten nemen. Dus moest Telenet meelezen: 240€ per jaar verschil voor 99% hetzelfde (ik heb maar één TV). Ciao ;-)!

Oh en moest Belgacom meelezen, post bovenstaande maar als vergelijkende reclame met Telenet, kwestie van ze van antwoord te dienen.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:Ja, dat gaat er zeker van komen. Zeker wanneer je weet dat de CEO van Telenet meermaals heeft gezegd de prijzen niet te verlagen, want iedereen betaalt er voor. Dat gaf aan dat iedereen tevreden is van zijn product.
Héél toevallig dat de best gevulde topic die van het vrij downloaden is hoor :nono:
tomw
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Het zou nu wel tof zijn moest belgacom ook eens op hun site een vergelijking maken met de uploadsnelheden :lol:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

tomw schreef:Het zou nu wel tof zijn moest belgacom ook eens op hun site een vergelijking maken met de uploadsnelheden :lol:
Dat is er: http://www.belgacom.be/vergelijk

Afbeelding
Bijlagen
Belgacom_Vergelijk.PNG
(41.53 KiB) 465 keer gedownload
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Astralon schreef:Dat is er: http://www.belgacom.be/vergelijk
Wel niet helemaal netjes... je hebt ook ExpressNet met 30/1.25 voor 42.91 euro (al gaan ze uit van een onbeperkt abonnement).

Feit blijft wel dat zowel qua upload en volume BGC momenteel heel wat sterker staat dan TN.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Feit blijft wel dat zowel qua upload en volume BGC momenteel heel wat sterker staat dan TN.
Niet echt..
1.Neem een Fibernet abbo en je haalt door je dubbele snelheid de helft meer volume, ook al sta je na een paar dagen voor een paar uur per dag op smallband.
2.Was het niet zo dat wanneer je upload ten volle benut bij DSL je je download drastisch naar omlaag trekt ? Je verzuipt je eigen lijn dus.
3. 1 PC in huis is al lang verleden tijd, ik (en mijn familie) wil voipen, skypen, tv kijken, tv opnemen, surfen, downloaden,online gamen zowel op ps3 als op pc en naar de radio luisteren. Doe dit met BGC en je zit snel in de problemen.
4. wat met families met 3 of 4 tv's in huis ?
5. Cijfers zeggen niet alles, kijk naar het vergelijk tussen BGC & TN op beide sites en je weet direct dat je al die cijfertjes altijd in jouw voordeel kan laten draaien.

Trouwens als we die grafiek van Telenet aanpassen aan de nieuwe Belgacom snelheden zitten ze nog altijd onder die van Telenet :
Favourite 20mbps naar 25mbps = 10127KBPS naar 12658KBPS
Intense 20mbp naar 30mbps = 16252KBPS naar 24378KBPS

Stomme vergelijking, ik weet het. Wat veel erger is, is dat uit die grafiek blijkt dat de gemiddelde waarden bij Belgacom veel harder afwijken van de geadverteerde waarden dan die van Telenet.
30mbps geeft 24422kbps gemiddeld bij TN
12mbps geeft 4670kbps gemiddeld bij Belgacom
20mbps geeft 10127kbps of 16252kbps gemiddeld bij Belgacom
In plaats van hun snelheid te verhogen zou BGC er dus veel beter aan doen hun klanten eerst over te zetten naar een betere techniek(VDSL) en dan pas met snelheden beginnen te goochelen.
Laatst gewijzigd door iceke 02 sep 2010, 00:33, in totaal 1 gewijzigd.
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

iceke schreef: 2.Was het niet zo dat wanneer je upload ten volle benut bij DSL je je download drastisch naar omlaag trekt ? Je verzuipt je eigen lijn dus.
dat is bij Telenet ook zo, dit heeft eigenlijk niets te maken met adsl/kabel maar wel met tcp/ip. Bij Telenet zal je je download dus sneller "verzuipen" dan bij Belgacom...
Regulus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

iceke schreef: Trouwens als we die grafiek van Telenet aanpassen aan de nieuwe Belgacom snelheden zitten ze nog altijd onder die van Telenet :
Die Telenet cijfers zijn kompleet van de pot gerukt .. aka er klopt gewoon geen draad van ! :twisted:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Regulus schreef:
iceke schreef: Trouwens als we die grafiek van Telenet aanpassen aan de nieuwe Belgacom snelheden zitten ze nog altijd onder die van Telenet :
Die Telenet cijfers zijn kompleet van de pot gerukt .. aka er klopt gewoon geen draad van ! :twisted:
En waarom zouden die van de pot gerukt zijn ? Het zijn gemiddelden, als je hier de Belgacom topic's leest snap ik best waarom die gemiddelden lager liggen.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

iceke schreef:Trouwens als we die grafiek van Telenet aanpassen aan de nieuwe Belgacom snelheden zitten ze nog altijd onder die van Telenet :

Stomme vergelijking, ik weet het. Wat veel erger is, is dat uit die grafiek blijkt dat de gemiddelde waarden bij Belgacom veel harder afwijken van de geadverteerde waarden dan die van Telenet.
Het moge duidelijk zijn dat jij uit "die grafiek" alle conclusies trekt. En dat is net waarover hier serieus wordt getwijfeld. Je hebt het écht niet voor Belgacom hé ? Zo erg zelfs dat je jezelf - zoals Telenet - probeert wijs te maken dat Telenet nog steeds de snelste is :nono: Keep on trying :wink:

PS: was dit on-topic of niet ? 8)
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 32 keer

quistnix schreef:probeert wijs te maken dat Telenet nog steeds de snelste is
Zijn ze ook, ook al moet je er belachelijk veel voor betalen.

Het cijfertje 100 is namelijk nog steeds groter dan het cijfertje 30. Het zelfde voor 5 dat groter is dan 4,5.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

THDBASED schreef:

Het cijfertje 100 is namelijk nog steeds groter dan het cijfertje 30. Het zelfde voor 5 dat groter is dan 4,5.
Ja, dan is Belgacom ook de snelste. Want zij leveren ook fiber. Ook al moet je er belachelijk veel voor betalen.
:roll:
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

iceke schreef: Stomme vergelijking, ik weet het. Wat veel erger is, is dat uit die grafiek blijkt dat de gemiddelde waarden bij Belgacom veel harder afwijken van de geadverteerde waarden dan die van Telenet.
In plaats van hun snelheid te verhogen zou BGC er dus veel beter aan doen hun klanten eerst over te zetten naar een betere techniek(VDSL) en dan pas met snelheden beginnen te goochelen.
Daar zit het probleem van Belgacom. Ze goochelen met theoretische snelheden dat een groot deel van hun klanten niet haalt omdat ze nog altijd op een maximum van 4Mbits lijntjes zitten. ADSL of ADSL2+ snelheden.

Ze hebben pas het recht van spreken als al hun klanten op VDSL2 staan. Daarenboven blijkt duidelijk dat ze met een groot verschil zitten tussen theoretische snelheid en wat je krijgt in praktijk.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 32 keer

Lord Utopia schreef:
THDBASED schreef:

Ja, dan is Belgacom ook de snelste. Want zij leveren ook fiber. Ook al moet je er belachelijk veel voor betalen.
:roll:
En Telenet heeft wat, wol of katoen draadjes in de grond steken? :roll:

Is het nu zo een ramp dat de ene wat sneller is dan de andere, djees who gives a flying f***...
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Muziekbos schreef:
iceke schreef: Stomme vergelijking, ik weet het. Wat veel erger is, is dat uit die grafiek blijkt dat de gemiddelde waarden bij Belgacom veel harder afwijken van de geadverteerde waarden dan die van Telenet.
Daar zit het probleem van Belgacom. Ze goochelen met theoretische snelheden dat een groot deel van hun klanten niet haalt omdat ze nog altijd op een maximum van 4Mbits lijntjes zitten. ADSL of ADSL2+ snelheden.

Ze hebben pas het recht van spreken als al hun klanten op VDSL2 staan. Daarenboven blijkt duidelijk dat ze met een groot verschil zitten tussen theoretische snelheid en wat je krijgt in praktijk.
Dat kunnen we evengoed van telenet zeggen.

Feit is wel dat ik kan downloaden tegen mijn synchro (-6%) zonder dat mijn buur daar last van heeft, kan telenet dat ook zeggen?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

quistnix schreef:
iceke schreef:Trouwens als we die grafiek van Telenet aanpassen aan de nieuwe Belgacom snelheden zitten ze nog altijd onder die van Telenet :

Het moge duidelijk zijn dat jij uit "die grafiek" alle conclusies trekt. En dat is net waarover hier serieus wordt getwijfeld. Je hebt het écht niet voor Belgacom hé ? Zo erg zelfs dat je jezelf - zoals Telenet - probeert wijs te maken dat Telenet nog steeds de snelste is :nono: Keep on trying :wink:

Dit is on-topic ja :-)
Jij denkt dat ik de verkeerde conclusies trek uit die grafiek, (dat telenet sneller is en blijft dan BGC) maar eigenlijk toont die grafiek juist perfect aan waar het mis zit bij BGC. Wie maakt er gebruik van zo'n speed test? De mensen die eens willen testen hoe hard hun verbinding gaat & de mensen die denken dat er iets mis is met hun verbinding. Blijkbaar haalt die laatste groep de gemiddelden harder naar omlaag bij BGC dan bij TN.
Nogmaals, ik heb het meer voor Telenet internet dan voor BGC internet, waarom dat weet je ondertussen al. Dat wil nog altijd niet zeggen dat Belgacom slecht is, slechte diensten aanbied, maffia praktijken toepast, Big Brother speelt of andere zever die je hier soms leest.
Dit is mijn mening op dit moment, volgende maand kan die mening best anders zijn.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:
Feit is wel dat ik kan downloaden tegen mijn synchro (-6%) zonder dat mijn buur daar last van heeft, kan telenet dat ook zeggen?
Probleem is, het gaat niet over u, maar over alle(een deel) Belgacom gebruikers.
Dat jij je buurman niet wil benadelen is zeer nobel, spijtig genoeg surft die buurman die 500m verder woont maar tegen halve snelheid.
De factor "geluk" speelt duidelijk mee bij Belgacom en dat zie je aan die gemiddelde snelheden in dat grafiekje.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

moest iedereen hier die de verhoging heeft isp monitor bestoken met testen zouden de resultaten nie verbeten :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Regulus
Pro Member
Pro Member

Regulus schreef:

En waarom zouden die van de pot gerukt zijn ? Het zijn gemiddelden, als je hier de Belgacom topic's leest snap ik best waarom die gemiddelden lager liggen.
gemiddelden? LMAO .. dan kunnen ze bij telenet niet eens fatsoenlijk rekenen ook! (maar dat is zelfs al geen nieuws meer als ik de menigvuldige klachten van de facturatie zie :roll: )
Als ik een snelheid meet die meer dan het dubbele is van wat die clowns van Telnet neerkalken dan vraag ik mij af volgens welke "Hollandse" rekenkunde ze daar "gemiddelden" berekenen .. volgens de wet van de natste vinger? misschien hebben ze in hun "gemiddelden" nog een paar oude modemsnelheden aan 9600bps gegooid kwestie van de "verschillen in technologie" uit te middelen ROTFL! :roll: :twisted:
Regulus
Pro Member
Pro Member

iceke schreef:
quistnix schreef:

Dit is on-topic ja :-)
Jij denkt dat ik de verkeerde conclusies trek uit die grafiek, (dat telenet sneller is en blijft dan BGC) maar eigenlijk toont die grafiek juist perfect aan waar het mis zit bij BGC. Wie maakt er gebruik van zo'n speed test? De mensen die eens willen testen hoe hard hun verbinding gaat & de mensen die denken dat er iets mis is met hun verbinding. Blijkbaar haalt die laatste groep de gemiddelden harder naar omlaag bij BGC dan bij TN.
snip
Andermaal kletskoek .. ga op het TIK forum kijken hoevel telenetters er daar hun "speedtest" neerpoten en daarbij hun ongenoegen laten blijken over hun krakkemikkige up/down snelheden of hun brakke verbindingslijnen .. probeer dan eens een objectieve conclusie te trekken die niet geel/rood gekleurd is :twisted:
Gesloten

Terug naar “Telecom nieuws”