telefoonlijn testen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
vervaeke
Member
Member

Ik had graag mijn telefoonlijn getest, waarbij ik de maximale capaciteiten van mijn telefoonlijn kan uitlezen.
Ik vond onder knowledge deze tutorial (http://userbase.be/knowledge/tutorials/ ... nlijn-zelf), maar mijn speedtouch home blijft knipperen bij line sync (de speedtouch werd niet meer gebruikt).
Is er een andere manier om de telefoonlijn te testen waarbij je dezelfde data te zien krijgt?

Waarom wil ik mijn lijn testen :
- Echo bij het telefoneren. Vroeger een digitale lijn, prima geluidskwaliteit. Onlangs overgeschakeld op analoge lijn ivm belgacom tv. Sindsdien vervelende echo en gefluit.

- Upload snelheid. Deze bedraagt slechts 50KBps, ver benden de beloofde snelheid van internet favorite. Onlangs contact opgenomen met belgacom en zij vertelden me dat mijn lijn niet hoger kon. Dit terwijl de downloadsnelheid wel aangepast werd.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Wat is uw huidige modem?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
vervaeke
Member
Member

bbox2, maar ik zit op adsl2
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Daar zal het ook wel mogelijk met zijn om de lijnwaarden op te vragen hoor, alleen kan ik u daar niet bij helpen :wink:
Echo lijkt me toch een goed argument om BC aan het werk te zetten om je lijn grondig te controleren hoor.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
vervaeke
Member
Member

Volgens de behulpzame telefonist(e) ligt het aan het telefoontoestel.
Hetzelfde toestel en andere aansluiten op diverse aansluitpunten op dezelfde lijn levert een echo op.
Hetzelfde toestel en andere aansluiten op een andere lijn = geen echo.

Die andere, goede, lijn (ander tel. nummer) is een vertakking van de 'echo lijn'. Die 'echo lijn' is ook de binnenkomende lijn vanaf de straat.

Het is echt vreselijk, beweeg je teveel met de telefoon dan krijg je fluitsignalen op de koop toe. En dit ligt echt niet aan het toestel...
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

toch raad ik je aan eens een ander toestel te proberen, miss eens even bij de buren aanbellen ofzo, dan kan je dat al zeker uitsluiten.
Ook beginnen met te testen op het aansluitpunt (binnenbekabeling losgekoppeld), heb je dan nog storing, kan je BC inschakelen om dit kosteloos te herstellen :wink:
Uiteraard zijn vertakkingen nooit goed in je telefoonlijn.
vervaeke
Member
Member

Om het even welk toestel je aansluit, er is een echo en gefluit.

Daarom wil ik mijn lijn testen. Alsook voor de maximaal haalbare upload en downloadsnelheden.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat je zelf weinig diagnose kan doen wat betreft echo.
Heb je dit ook op je intro zonder binnenbekabeling, dit is het eerste wat je moet testen!

Je kan zeker je lijnwaarden vinden voor VDSL, maar of je dat ook kan voor ADSL weet ik niet.
Hierdoor kunnen we een indicatie geven of er meer mogelijk is, maar ik veronderstel van niet, omdat BC al zo vriendelijk was om je lijnsnelheid te verhogen, dus waarom zouden ze je niet het maximum geven hé?
Je weet het of niet, maar op de website staat de maximumsnelheid, elke technologie heeft zijn beperkingen, kies je voor ADSL, dan moet je er ook met leven hé.
vervaeke
Member
Member

vdsl is nog niet beschikbaar, daarom zitten wij nog op adsl2....
En adsl2 kan volgens belgacom 12Mbps down en 1,5Mbps up.

Ik heb slechts 50Kbps up, dezelfde waarde van vroeger. Ik wil zelf achterhalen of het daadwerkelijk zo is dat mijn lijn niet hoger aan kan of als het belgacom is die dit vergeten heeft.
Ik heb die speedoptie zelf aangevraagd, die gebeurde niet automatisch. Toen moest je er €50 voor betalen. Een technieker was daarvoor langsgekomen
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

vervaeke schreef:vdsl is nog niet beschikbaar, daarom zitten wij nog op adsl2....

Ik heb slechts 50Kbps up, dezelfde waarde van vroeger. Ik wil zelf achterhalen of het daadwerkelijk zo is dat mijn lijn niet hoger aan kan of als het belgacom is die dit vergeten heeft.
Ik heb die speedoptie zelf aangevraagd, die gebeurde niet automatisch. Toen moest je er €50 voor betalen. Een technieker was daarvoor langsgekomen
Da's niet waar hoor. ADSL2+ kan max 12 / 0,5 Mbps aan.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Is de upload niet verhoogd naar 640 kbps?
vervaeke
Member
Member

Lord Utopia schreef:
vervaeke schreef:vdsl is nog niet beschikbaar, daarom zitten wij nog op adsl2....

Da's niet waar hoor. ADSL2+ kan max 12 / 0,5 Mbps aan.
Ik heb internet favorite, maar vdsl2 is nog niet beschikbaar dus adsl2. Adsl2 wordt gegeven bij internet comfort, of ben ik mis?
Alleszinds een screentje van wat er op de bgc website staat over internet comfort en let op de uploadsnelheid aub.

En even een wikipedia link http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2

Maar heeft iemand een idee waarom mijn oude speedtouch home blijft pinken bij 'line sync'?
Laatst gewijzigd door vervaeke 01 sep 2010, 10:09, in totaal 1 gewijzigd.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Nogmaals, het gaat om maximumsnelheden.
Deze snelheid krijg je als je VDSL2 hebt, wanneer krijg je dat? Niet met 100% zekerheid te zeggen, maar de kans is groot dat je dat krijgt bij digitale televisie :wink:
En vermits dat dit niet bij u beschikbaar is vind ik jouw snelheid niet zo abtnormaal hoor.
De beperkingen van de technologie... Lijkt het gras groener bij een andere provider met een andere technologie, informeer je dan ook over de beperkingen hé.
Ik denk dat dommel en edpnet de enige providers zijn die sneller gaan dan belgacom op ADSL2+
vervaeke
Member
Member

arggh :bang:
Ik zit op de snelheden van internet comfort en dit is adsl2
Ik zeg toch dat ik geen vdsl2 heb...(nog niet beschikbaar)
De waarden die ik nu heb zijn adsl2 waarden. Alleen is die uploadsnelheid veel te laag!
honda4life schreef:Nogmaals, het gaat om maximumsnelheden.
En vermits dat dit niet bij u beschikbaar is vind ik jouw snelheid niet zo abtnormaal hoor.
De beperkingen van de technologie... Lijkt het gras groener bij een andere provider met een andere technologie, informeer je dan ook over de beperkingen hé.
Net daarom wil ik zelf mijn lijn testen...
Laatst gewijzigd door vervaeke 30 aug 2010, 17:30, in totaal 1 gewijzigd.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Niks aan te doen, dit is de maximum snelheid die ze aanbieden op ADSL2+
vervaeke
Member
Member

honda4life schreef:Niks aan te doen, dit is de maximum snelheid die ze aanbieden op ADSL2+
Niet waar de maximumsnelheid is 1.5Mbps upload die zij aanbieden.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

:-D
Laatst gewijzigd door iceke 30 aug 2010, 17:35, in totaal 1 gewijzigd.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

als je VDSL2 hebt en een beetje geluk, en dat is niet beschikbaar bij u zeg je zelf
De praktisch haalbare waarden kan je enkel te weten komen via belgacom.
Vele grafiekjes zijn er te vinden, maar die zijn theoretisch en niet praktisch/ervaring gebaseerd.
Laatst gewijzigd door honda4life 30 aug 2010, 17:35, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

vervaeke schreef: Niet waar de maximumsnelheid is 1.5Mbps upload die zij aanbieden.
Waar haal je deze informatie ? Dit is onjuist. Bij ADSL2+ is de max upload 512 kbps (hoogtse profiel dat Belgacom gebruikt op ADSL2+
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

vervaeke schreef:arggh :bang:
Ik zit op de snelheden van internet comfort en dit is adsl2
Ik zeg toch dat ik geen vdsl2 heb...(nog niet beschikbaar)
De waarden die ik nu heb zijn adsl2 waarden. Alleen is die uploadsnelheid veel te laag!
Neen, je zit niet op de snelheid van comfort, je zit op die snelheid omdat je op ADSL2+ zit en dat is 512 kilo bit/sec, omgerekend en rekening houdend met overhead is ongeveer 50 kilo byte/sec

honda4life schreef:Nogmaals, het gaat om maximumsnelheden.

Net daarom wil ik zelf mijn lijn testen...
Is toch al getest ? En die staat zo te zien op 512 kilo bit/sec hetgeen de maximale upload is bij ADSL2+ (en niet 640 zoals wordt beweerd, toch niet bij Belgacom).
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

bij dommel is adsl2+ 640 kilo bit upload tenzij he cityline kunt nemen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”