Wanneer Ned 1 HD, Ned 2 HD en Ned 3 HD in Vlaanderen?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Ambionix
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 okt 2009, 19:42

Waarom worden Ned 1 HD, Ned 2 HD en Ned 3 HD niet in Vlaanderen door de 2 grote duopolisten (Telenet en Belgacom) aangeboden?

Er is slechts een kleine meerkost te betalen aan de NPO (Nederlandse Publieke Omroep) om deze zenders in het aanbod op te nemen.

Toch doet geen van beide enige moeite in deze richting.

Ik vraag me echt af waarom dit zo is ...

Groeten Ambionix
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Misschien niet meteen het antwoord wat je zoekt, maar je kan deze wel met Tv Vlaanderen via DVB-S ontvangen.

Bovendien is de omschakeling voor meerdere zaken buiten die HD zenders erg interessant, maar dat is je eigen keuze natuurlijk.
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

Ambionix schreef:Waarom worden Ned 1 HD, Ned 2 HD en Ned 3 HD niet in Vlaanderen door de 2 grote duopolisten (Telenet en Belgacom) aangeboden?

Ben deze toch nog niet tegengekomen bij belgacom, en aangezien ik alle packs had voor 'n maand (scarlet) zou dat normala toch wel het geval moetten geweest zijn moesten deze op belgacom tv zijn.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Dat is toch net het probleem wat de TS aankaart?! :?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik denk dat het een combinatie van factoren is.

Er moet meer betaald worden voor de rechten en het neemt meer bandbreedte in beslag.
En daar staat tegenover dat er waarschijnlijk geen groot publiek voor is (een paar 10000 kijkers?).
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

jorgo schreef:Dat is toch net het probleem wat de TS aankaart?! :?

Oh. Was weer oh zo slaperig :oops: Dacht dat hij tvvlaanderen bedoelde. Hmm
idd waarschijnlijk omdat daar niet zo'n heel groot publiek voor is. Persoonlijk kijk ik misschien
5x per jaar naar 1 van die drie kanalen. En dan overdrijf ik waarschijnlijk nog.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Waarschijnlijk is het ook omdat er heel weinig HD beeldmateriaal vertoond wordt? Meeste is allemaal geupscaled.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

lithion schreef:Waarschijnlijk is het ook omdat er heel weinig HD beeldmateriaal vertoond wordt? Meeste is allemaal geupscaled.

Valt wel mee, ook bij de commerciële zenders (sbs6HD,..)
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik heb onlangs een e-mail naar Telenet gestuurd met de vraag hoe dat komt dat zij NED 1, NED 2 en NED 3 niet in HD doorzenden en of dat ze in de toekomst dat zullen doen, wel ik heb een antwoord gekregen die een mens niet kan geloven: ZIJ BLIJKEN NIET OP DE HOOGTE TE ZIJN DAT DE NEDERLANDSE ZENDERS IN HD UITZENDEN! :bang:
Moet men eigenlijk zoiets geloven of is dat eerder een uitvlucht om die zenders niet in HD te moeten doorzenden. :x
Zo te horen moet men dus voorlopig niet op rekenen dat Telenet de Nederlandse zenders in HD zal doorzenden. :evil:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”