Scarlet verbinding
De snelheid varieert nogal. De éne dag traag, de andere dag dan weer snel (het vormt wel geen probleem omdat het nu ook weer niet storend is). Ligt dat aan het aantal mensen in de straat dat op dat moment op het net zit? Ik dacht dat dit enkel bij kabel een grote invloed had. Bij Telenet weet ik dat, als ik daarop surf heb je invloed van gebruikers in de straat, vooral 's avonds aanzienlijk minder snel. Surf niet zoveel met de TN verbinding, maar is opvallend.
Waarom???
1) lamentabele toestand van het belgacom telefoonnet
2) kleine broertje van belgacom (2de keus internet)
3) service om van te huilen .... zo goedkoop mogelijk...
4) gemiddelde snelheid van de downloads beschouwd per tijdseenheid daalt zonder meer ...
5) de snelheid fluktueert meer tegenover vroeger... (1.2MBs <--->30-40KBs binnen de minuut??)
6) meerdere "onderbrekingen", die soms 10-30' duren , van het internetverkeer gedurende de nacht...
4) gemiddelde snelheid van de downloads beschouwd per tijdseenheid daalt zonder meer ...
5) de snelheid fluktueert meer tegenover vroeger... (1.2MBs <--->30-40KBs binnen de minuut??)
6) meerdere "onderbrekingen", die soms 10-30' duren , van het internetverkeer gedurende de nacht...
Ik surf op 5 verschillende verbindingen van elk een andere provider. Moet zeggen dat het zeker niet zo erg is als jij hier voorstelt (hoewel m'n skynet verbinding van énige tijd geleden een ramp was, gelukkig zijn de kabels in de straat vernieuwd en is het sindsdien opgelost). Het is gewoon een constatatie dat net zoals bij Telenet de snelheid van de verbinding bij Scarlet afhangt van het tijdstip op de dag. Nochtans het één is adsl het andere is kabel.biekini schreef:Waarom???
Wat ik eigenlijk wel eens graag zou weten, is het volgende: welke verbinding heeft het meeste last van massaal gebruik op dezelfde lijn, adsl of kabel?
In 1999 had ik Skynet internet en BGC telefoon. Regelmatig lagen en mijn internet en mijn telefoon plat... Reden hiervoor was de telefoonverbinding die daar ligt sinds de jaren vijftig van de vorige eeuw... Iedereen daar heeft nu Telenet omdat ze bij BGC doodgewoon te lui (?)... zijn om die verbinding te vernieuwen... Daarna kwamen Telenacht en het idiote nachtsurfen, ADSL2shit en EDPnet en nu Scarlet
Dat het Belgische internet oververzadigd is, is niet zozeer te wijten aan de gewone man, maar wel aan de internetproviders en hun graaicultuur... Om het internetdebiet te bepalen wordt de gegevensstroom "gemarkeerd en omgeleid", zodat men dit debiet kan "bepalen". Daartoe we/orden ook alle manieren om een zekere anonimiteit op het internet te verwerven letterlijk en figuurlijk onbruikbaar gemaakt.
Je moet jezelf eens afvragen waarom ALLEEN in België het internetdebiet bepaald wordt?
Louter uit wistbejag, vrees ik ...
Dat het Belgische internet oververzadigd is, is niet zozeer te wijten aan de gewone man, maar wel aan de internetproviders en hun graaicultuur... Om het internetdebiet te bepalen wordt de gegevensstroom "gemarkeerd en omgeleid", zodat men dit debiet kan "bepalen". Daartoe we/orden ook alle manieren om een zekere anonimiteit op het internet te verwerven letterlijk en figuurlijk onbruikbaar gemaakt.
Je moet jezelf eens afvragen waarom ALLEEN in België het internetdebiet bepaald wordt?
biekini schreef:In 1999 had ik Skynet internet en BGC telefoon. Regelmatig lagen en mijn internet en mijn telefoon plat... Reden hiervoor was de telefoonverbinding die daar ligt sinds de jaren vijftig van de vorige eeuw... Iedereen daar heeft nu Telenet omdat ze bij BGC doodgewoon te lui (?)... zijn om die verbinding te vernieuwen... Daarna kwamen Telenacht en het idiote nachtsurfen, ADSL2shit en EDPnet en nu Scarlet
Skynet heeft me een paar jaar geleden op 1 Mb gezet omdat de verbinding anders uit lag. Kan je nagaan wat voor een verouderde kabels dat moeten geweest zijn? Intussen hebben ze alle kabels vernieuwd met ongetwijfeld glasvezel. En dat werkt nu perfect (zelfs bij hoge snelheid geen disconnects). Als je het ongeluk hebt om in een straat te wonen met verouderde bekabeling ben je de Sjaak.