Ik ben nu al jaren bij Dommel, en eigenlijk best tevreden. Mijn NetConnect abo wordt aangevuld met een extra boost pack voor ongelimiteerde downloads. Alleen de snelheid valt met 4.6Mbit een beetje tegen naar huidige normen.
Nu zie ik dat Dommel de boel weer eens verhoogt, nu naar 12Mbit. Bij de vorige kleine verhoging heb ik dit niet aangvraagd, omdat ik vreesde dat mijn contract dan ook herzien zou worden - en ik zie geen aanbieding van het boost pack meer dus geen ongelimiteerde downloads meer. Bovendien is het niet zeker of mijn lijn dit wel allemaal aankan. Maar zelfs de aanvraag om dit eens na te kijken stemt me een beetje huiverig.
Hoe doen jullie dit, de snelheid van je NetConnect (proberen) te laten aanpassen, zonder dat je voordelen van je oude contract verliest?
Moomin
Verhoging snelheid NetConnect zonder contractwijziging?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Wat zijn de voordelen van je oude contract dan ?
Zelf ben ik in juni overgestapt van Netconnect naar turbonet.
1. Omdat je bij telenet nu ook genoeg data kan binnentrekken (ik maakte 24/24 7/7 gebruik van mijn netconnect)
2. ik heb ineens mijn telefoonlijn mee buitengesmeten, dus ik betaal nu niet meer dan vroeger.
3. Als dommel klant kan je niet genieten van promo's & ik had geen goesting om en een modem en aansluitkosten te betalen bij een provider waar ik al jaren klant ben.
Met de upload verhogingen die er zitten aan te komen zou ik toch maar eens een goed vergelijk maken tussen Dommel, BGC en TN alvorens je overschakelt naar Netconnect.
Zelf ben ik in juni overgestapt van Netconnect naar turbonet.
1. Omdat je bij telenet nu ook genoeg data kan binnentrekken (ik maakte 24/24 7/7 gebruik van mijn netconnect)
2. ik heb ineens mijn telefoonlijn mee buitengesmeten, dus ik betaal nu niet meer dan vroeger.
3. Als dommel klant kan je niet genieten van promo's & ik had geen goesting om en een modem en aansluitkosten te betalen bij een provider waar ik al jaren klant ben.
Met de upload verhogingen die er zitten aan te komen zou ik toch maar eens een goed vergelijk maken tussen Dommel, BGC en TN alvorens je overschakelt naar Netconnect.
Ik ben al bij Dommel NetConnect - geen overschakeling dus, maar gewoon vragen voor snelheidsverhoging (wordt niet automatisch doorgevoerd) - alleen ben ik een beetje bang dat ze mijn Boost Pack dan afnemen.
Telenet is leuk, maar van onbeperkt downloaden is geen sprake - je wordt voortdurend op smalband gesmeten als je over een door Telenet berekend en nooit publiek gemaakt gemiddelde gaat. Daarnaast die 2 periodes waarin je traffic verschillend bekeken wordt. Lijkt me allemaal zeer onhandig en zonder enige garantie van de leverancier. Bij Dommel nooit problemen gehad, ook al dl ik een TB of meer.
Moomin
Telenet is leuk, maar van onbeperkt downloaden is geen sprake - je wordt voortdurend op smalband gesmeten als je over een door Telenet berekend en nooit publiek gemaakt gemiddelde gaat. Daarnaast die 2 periodes waarin je traffic verschillend bekeken wordt. Lijkt me allemaal zeer onhandig en zonder enige garantie van de leverancier. Bij Dommel nooit problemen gehad, ook al dl ik een TB of meer.
Moomin
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Op http://lianka.schedom-europe.net/produc ... talen.html
lees ik :
boostpack:
geniet van ongelimiteerd (dus geen fup, zoals bij andere isp's, maar echt ongelimiteerd) downloaden, 4 gelijktijdige pppoe passthrough sessies toegestaan : 6,00 euro/maand en 9,95 euro activatie
Dus ik zie niet in waarom dit pack zou verdwijnen ?
Ik ben de limiet bij TN nog niet tegengekomen en heb m'n download gedrag niet echt veranderd, ttz nu download ik 's nachts waar ik vroeger een hele dag en nacht voor nodig had. (Heb dus nog geen spijt gehad dat ik m'n 4mbps netconnect ingeruild heb voor 30mbps turbonet, ook al zat de schrik er dik in met die "vrij download" perikelen die je hier leest)
lees ik :
boostpack:
geniet van ongelimiteerd (dus geen fup, zoals bij andere isp's, maar echt ongelimiteerd) downloaden, 4 gelijktijdige pppoe passthrough sessies toegestaan : 6,00 euro/maand en 9,95 euro activatie
Dus ik zie niet in waarom dit pack zou verdwijnen ?
Ik ben de limiet bij TN nog niet tegengekomen en heb m'n download gedrag niet echt veranderd, ttz nu download ik 's nachts waar ik vroeger een hele dag en nacht voor nodig had. (Heb dus nog geen spijt gehad dat ik m'n 4mbps netconnect ingeruild heb voor 30mbps turbonet, ook al zat de schrik er dik in met die "vrij download" perikelen die je hier leest)
Hmm, de knop voor abo Boost Pack is er bij mij niet meer - als ik een nieuw contract zou afsluiten. 'k Zal het maar riskeren en een mailtje naar helpdesk doen.
Vogens de thread over die groot-downloaders bij Telenet zou je - zo meen ik te verstaan - als je tijdens piekuren surft en download, makkelijk (tijdelijk) op smalband gezet worden. Bij jou nog niet gebeurd? Op werk hebben we Telenet, en ook geen problemen, erg snel. Maar wel een professioneel abo, geen consumenten contract.
Welk type contract heb je precies?
Moomin
Vogens de thread over die groot-downloaders bij Telenet zou je - zo meen ik te verstaan - als je tijdens piekuren surft en download, makkelijk (tijdelijk) op smalband gezet worden. Bij jou nog niet gebeurd? Op werk hebben we Telenet, en ook geen problemen, erg snel. Maar wel een professioneel abo, geen consumenten contract.
Welk type contract heb je precies?
Moomin