Vlaamse omroepen strijden tegen opnemen programma's

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

De VMMa (vtm en 2BE), VRT en SBS België (VT4 en Vijftv) vinden dat het te makkelijk wordt om programma's op te nemen via digitale tv. In een brief aan Telenet en Belgacom TV vragen de ceo's dat de operatoren maatregelen nemen, want steeds vaker kijken mensen naar programma's in plaats van naar zenders, schrijft De Morgen.
Het vakblad InsideTV bemachtigde onlangs een brief, gericht aan Duco Sickinghe, ceo van Telenet, en ondertekend door Peter Quaghebeur, Piet Van Roe en Thierry Tacheny, de gedelegeerd bestuurders van de VMMa, VRT en SBS. In de brief beweren ze inkomsten te verliezen nu het erg makkelijk is om programma's op te nemen op de harde schijf van je digicorder. Tot twee jaar geleden moest je daarvoor maandelijks een klein bedrag aan de telecomoperatoren betalen. Sinds begin 2008 is die dienst gratis.

Opvraagdiensten
Dat gaat te ver, vinden de omroepen, die ook een brief naar Belgacom TV stuurden. Ze lopen inkomsten mis uit hun opvraagdiensten Net Gemist, iWatch en C-More, waarmee je programma's tegen betaling opnieuw kunt bekijken nadat ze zijn uitgezonden.

Telenet laat weten de brief goed ontvangen te hebben. Momenteel worden er gesprekken gevoerd met alle verschillende partijen afzonderlijk. Jan Margot, woordvoerder van Belgacom, begrijpt de klacht van de omroepen, "maar wij gaan als kleinste speler niet de toon zetten", zegt hij. (belga/tw)
Laatst gewijzigd door samsung 30 aug 2010, 09:07, in totaal 1 gewijzigd.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

De VRT ook? Schandalig, al die programma's hebben we al betaald via belastingen
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Alsof er nog niet genoeg reclame op televisie is :roll:
Opnemen en doorspoelen bespaart je heel wat tijd, dat merk je maar aan het tellertje van de videorecorder hoe lang die reclame duurt 8)
Het opnemen lijkt me toch alleen maar positief voor de kijkcijfers, ik snap het niet hoor.
qless schreef:De VRT ook? Schandalig, al die programma's hebben we al betaald via belastingen
Staat er ook helemaal niet :wink: OEPS
Laatst gewijzigd door honda4life 30 aug 2010, 09:32, in totaal 1 gewijzigd.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Gratis? Inbegrepen in de prijs, bedoelen ze! Het BGC abo is toen dit in het abo ingevoerd werd prompt met 2,5 € gestegen!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Ze zouden moeten blij zijn dat we sommige programma's opnemen om te bekijken daar we geinteresseerd zijn in het programma en dat het niet altijd mogelijk is om te kijken als het op tv is.

Soms neem je een aflevering op om daarna ze allemaal te bekijken wanneer het uitgezonden wordt.

Dat ze hun programma's ook niet altijd op elkaar afstemmen dat we moeten kiezen naar wat we willen kijken de kiekens.

Geld, geld, geld, ... wat een wereld, vooral de VRT waar we met zen allen voor betalen via de belastingen zou alles al GRATIS mogen zijn om het te herbekijken.

Ikzelf werk in de nacht dus heb ik geen andere keuze dan programma's op te nemen. Tevens reclame doorspoelen is heerlijk, die duren soms meer dan 5 minuten dus tijdswinst als je het opneemt en daarna bekijkt :-)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

wat is het verschil tussen nu opnemen en vroeger opnemen met een ouderwetse videorecorder waar je meer kon mee doen ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

De belastingen en taksen zullen omhoog gaan, de VRT heeft dringend geld nodig op de kap van de consument. We hebben reeds de grootste belastingsdruk en men heeft blijkbaar nog niet genoeg. Waar een wanneer eindigt dit in godsnaam.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Het is nochtans vrij simpel,
als je meer geld kan verdienen met merchandising en dvdverkoop dan met televisie maken,ga je er alles aan doen om die markt in eigen handen te houden. Elke digicorder opname van de kampioenen&co. is er een die niet meer op dvd verkocht kan worden. :bang:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

proximusboyke schreef:wat is het verschil tussen nu opnemen en vroeger opnemen met een ouderwetse videorecorder waar je meer kon mee doen ?
vroeger kon je de opnames nog uitwisselen met anderen, nu staat ze op de box en kan je ze enkel van daaruit bekijken.... de vlaamse oproepen zouden dus eigenlijk blij moeten zijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

iceke schreef:Het is nochtans vrij simpel,
als je meer geld kan verdienen met merchandising en dvdverkoop dan met televisie maken,ga je er alles aan doen om die markt in eigen handen te houden. Elke digicorder opname van de kampioenen&co. is er een die niet meer op dvd verkocht kan worden. :bang:
Als je alle afleveringen wil opnemen, staat je hdd vol, spijtig dat je geen opnamen extern kan opslagen, ookal is de gehele hdd beveiligd :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dat heb je zelf in de hand, niemand verplicht je om via TN of BGC naar digitale tv te kijken. Via dvb-t of dvb-s heb je vrije hardware keuze.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Leuke achteruitgang. Misschien moeten ze binnekort ook nog een extra toeslag hebben op het live kijken van programma's...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Avenger 2.0 schreef:Leuke achteruitgang. Misschien moeten ze binnekort ook nog een extra toeslag hebben op het live kijken van programma's...
?? Dat doen ze toch al ?? en ook voor het opnemen op Digicorder en ook voor het opnemen op externe harddisk en ook voor het opnemen op cd/DVD.
3 dubbele tax noemen ze zoiets, terwijl dit allemaal thuiscopies zijn en er normaal geen extra auteursrecht op betaald moet worden.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

iceke schreef:Dat heb je zelf in de hand, niemand verplicht je om via TN of BGC naar digitale tv te kijken. Via dvb-t of dvb-s heb je vrije hardware keuze.
Het dvb-t aanbod is vrijwel beperkt :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ja en op dvb-s heb je 500X meer zenders, dus ik snap je opmerking niet zo goed ?
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

samsung schreef:De VMMa (vtm en 2BE), VRT en SBS België (VT4 en Vijftv) vinden dat het te makkelijk wordt om programma's op te nemen via digitale tv. In een brief aan Telenet en Belgacom TV vragen de ceo's dat de operatoren maatregelen nemen, want steeds vaker kijken mensen naar programma's in plaats van naar zenders, schrijft De Morgen.
Het vakblad InsideTV bemachtigde onlangs een brief, gericht aan Duco Sickinghe, ceo van Telenet, en ondertekend door Peter Quaghebeur, Piet Van Roe en Thierry Tacheny, de gedelegeerd bestuurders van de VMMa, VRT en SBS. In de brief beweren ze inkomsten te verliezen nu het erg makkelijk is om programma's op te nemen op de harde schijf van je digicorder. Tot twee jaar geleden moest je daarvoor maandelijks een klein bedrag aan de telecomoperatoren betalen. Sinds begin 2008 is die dienst gratis.

Opvraagdiensten
Dat gaat te ver, vinden de omroepen, die ook een brief naar Belgacom TV stuurden. Ze lopen inkomsten mis uit hun opvraagdiensten Net Gemist, iWatch en C-More, waarmee je programma's tegen betaling opnieuw kunt bekijken nadat ze zijn uitgezonden.

Telenet laat weten de brief goed ontvangen te hebben. Momenteel worden er gesprekken gevoerd met alle verschillende partijen afzonderlijk. Jan Margot, woordvoerder van Belgacom, begrijpt de klacht van de omroepen, "maar wij gaan als kleinste speler niet de toon zetten", zegt hij. (belga/tw)
Hier wordt enkel TV gekeken wat opgenomen werd. Naar reclame wordt nooit gekeken want die wordt doorgespoeld. Wij komen dus voor in de kijkcijfers die worden voorgelegd aan de adverteerders. Terwijl wij niet eens hun reclame zien. Arme adverteerders, dure reclame betalen waar geen kat naar kijkt. :bang:
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

proximusboyke schreef:wat is het verschil tussen nu opnemen en vroeger opnemen met een ouderwetse videorecorder waar je meer kon mee doen ?

Het verschil? Hoogstens wat meer gebruiksgemak tegenwoordig. Maar voor de rest, zoals je aanhaalt NIETS.

De reclamesector heeft ondertussen door dat er geen kat naar die TV-reclame kijkt, want dat de kijkers die reclames doorspoelen. Dus ja, dan gaat de reclamemarkt daar zijn conclusies uittrekken en (logischerwijs) minder tot niets meer adverteren op tv.

De reclamesector is ook nogal achterlijk. Dat doorspoelen van reclame gebeurt al van sinds de uitvinding van de videorecorder. Maar het is in de loop der jaren alleen maar erger geworden omdat dat doorspoelen gebruiksvriendelijker werd.

We staan op het punt dat quasi niemand nog live tv kijkt. Allemaal opgenomen. Je kunt maar zo gemakkelijk zijn. Reclames spoel je gewoon door met één simpele druk op de knop. En je bekijkt het programma wanneer je ook maar wil.
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Niet alleen de reklame onderbreekt het programma, maar ook de aankondigen voor de komende programma's, op den duur is dat wel héél erg vervelend, bij elke reklameblok bvb: "en volgende week op maandag in boer zkt vrouw". Met al die aankondigen duurt de reklame onderbreking nog langer. Meestal stel ik me de vraag: 'waar ging dat programma over?' We kunnen het ook zo bekijken: 'het programma onderbreekt de reklame".
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

Jippe schreef:Niet alleen de reklame onderbreekt het programma, maar ook de aankondigen voor de komende programma's, op den duur is dat wel héél erg vervelend, bij elke reklameblok bvb: "en volgende week op maandag in boer zkt vrouw". Met al die aankondigen duurt de reklame onderbreking nog langer. Meestal stel ik me de vraag: 'waar ging dat programma over?' We kunnen het ook zo bekijken: 'het programma onderbreekt de reklame".
Op de zogezegd reclamevrije zender VRT zit meer reclame dan op de commerciëlen. Waar betalen wij dan belastingen voor? Elk jaar 300 miljoen euro voor de VRT (12 miljard BEF). Afschaffen die handel. Dit is een commerciële zender die pakken belastinggeld daar bovenop krijgt.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Inderdaad, wat is het verschil tussen een opname op een digibox en een opname met een "gewone" DVD recorder.

Met mijn dvd recorder kan ik zelfs nog opnames achteraf op DVD welig laten circuleren, hetgeen met een digibox of -corder toch al wat meer moeite vergt, zoniet onmogelijk is. OK opnames met DVD zijn niet in "HD" maar verder zie ik geen verschil.

En inderdaad, wat met mensen met onregelmatige werkuren ...

Ik vind dat we al genoeg betalen voor digitale TV. Indien men nu nog eens prijzen optrekt om aan deze (wan)praktijken tegemoet te komen, zou iedereen massaal zijn digicorder of -box moeten opzeggen ... Eens een krachtig signaal dat de consument niet atlijd "de financiële melkkoe" wil/hoeft te zijn.

Maar enfin, mischien moet we ons afvragen of er finaal wel een probleem is.
Zeker met de VRT heb je misschien zelfs geen opnamefaciliteiten meer nodig ... Daar wordt toch alles al 10tallen keren opnieuw uitgezonden.
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 30 aug 2010, 11:09, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

@suiker, volgens mij leef jij niet graag hier in Belgie, ik stel voor dat je je boeltje pakt en naar beter oorden verhuist.

Reklame werkt wel, denk jij nu echt dat bedrijven miljoenen in reclame pompen en daar geen return van verwachten ? Je hoeft er niet op te antwoorden, vanaf nu negeer ik je schrijfsels(hahum,onwaarheden, laster & verzinsels)
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

iceke schreef:@suiker, volgens mij leef jij niet graag hier in Belgie, ik stel voor dat je je boeltje pakt en naar beter oorden verhuist.

Reklame werkt wel, denk jij nu echt dat bedrijven miljoenen in reclame pompen en daar geen return van verwachten ? Je hoeft er niet op te antwoorden, vanaf nu negeer ik je schrijfsels(hahum,onwaarheden, laster & verzinsels)

Als jij de waarheid niet onder ogen durft te zien dan is dat uw probleem. Welkom in de 21ste E, want jij leeft net zoals die Vlaamse omroepen nog in de 20ste E.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

De VMMa (vtm en 2BE), VRT en SBS België (VT4 en Vijftv) vinden dat het te makkelijk wordt om programma's op te nemen via digitale tv
Vanaf nu
- CAPTCHA bij start van elke opname!
- na 30 minuten: vragen over inhoud van juist bekeken show
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Genoeg reden om het kabelabonnement sowieso buiten te smijten. Vroeger namen we toch ook op met VCR? Wat is iedereen zijn probleem tegenwoordig? Er is altijd wel iemand die klaagt over iets.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Langs de ene kant vind men een digitale 1op1 copy véééééééééééél erger dan een oude videoband en gaat men er alles aan doen om het maken van zo'n copy te verhinderen, langs de andere kant eten ze je gsm bijna op als je naar de premiere van een nieuwe film gaat kijken :bang:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Gewoon TV vlaanderen of eender welke andere sat-boer, dan zit je niet vast aan een proprietary recorder waarmee je enkel in hun formaat kan opnemen.
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

De evolutie was:

VHS/Betamax videoband --> DVD-recordable schijfjes ----> DVD Hard disk ---> Telenet Digicorder.

Als er moet betaald worden voor die laatste stap, dan neemt de consument een stapje terug en doet het voortaan weer met DVD Hard Disk.

Aan de kern van de zaak verandert er niets, want ook daar spoelt de consument de reclame door.

Wat een lutsers die TV-zenders. :bang:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik denk dat de reden vrij simpel is. Die Video-On-Demand toestanden (iWatch e.d.) kosten hen meer dan dat het hen opbrengt. Ik vermoed dat Telenet en Belgacom hier een vrij hoge flat fee voor krijgen. De zenders hebben VOD inkomsten toch wel enorm overschat (i.e. zich in de luren laten leggen door Telenet/Belgacom) en bovendien biedt hun aanbieder zelf een alternatief (namelijk de digicorder) dat gratis is voor de klant en de nood voor VOD tot nul herleidt. Begrijpelijk dus dat ze het niet plezant vinden... maar zelfs zonder digicorder e.d. zie ik hen nooit inkomsten halen uit dergelijke VOD service al is het maar omdat bijna iedereen al een VCR/HDD-recorder had.
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Lord Utopia schreef:Genoeg reden om het kabelabonnement sowieso buiten te smijten. Vroeger namen we toch ook op met VCR? Wat is iedereen zijn probleem tegenwoordig? Er is altijd wel iemand die klaagt over iets.
Ik heb nog steeds kabelabonnement en neem op op mijn HD-recorder. Ik neem op wat ik wil, spoel de reclame door en brand het indien nodig ook nog op een DVD schijfje. Wat is dan het voordeel van digitaal. De kwaliteit??? Ha, hoeveel topics heb ik al gelezen waar mensen klagen over digitale tv waarbij het beeld blijft hangen, bboxen of digicorders die niet doen wat ze moeten doen, geen beeld, streepjes, blokjes, zenders die niet meer beschikbaar zijn...en weet ik wat nog allemaal. En aan VDSL beschikbaarheid maak ik hier geen woorden meer vuil.
Dus waarom mijn kabelabonnement buitengooien?
Zo lang het er is, zal ik het gebruiken. Beeldkwaliteit goed, zenderaanbod meer dan voldoende, prijs betaalbaar.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

suiker schreef:Op de zogezegd reclamevrije zender VRT zit meer reclame dan op de commerciëlen.
Overdrijf anders een beetje. Of weet je wat: staaf misschien met cijfers?
ooh. shiny.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

proximusboyke schreef:wat is het verschil tussen nu opnemen en vroeger opnemen met een ouderwetse videorecorder waar je meer kon mee doen ?
Videorecorder : opnemen op verwisselbaar medium, één gelijktijdige opname per toestel, bij opname programma moet gewacht worden tot het hele programma opgenomen is eer je kunt de tape terugspoelen, en daarna pas beginnen kijken, analoge (duidelijk minder dan live) kwaliteit, medium is zwaar onderhevig aan slijtage.
DVD/HDD recorder : opnemen op verwisselbaar medium (of achteraf snel op verwisselbaar medium te zetten), één gelijktijdige opname per toestel, bij opname programma kan onmiddellijk gekeken worden (met tijdsverschuiving), medium is minder onderhevig aan slijtage, hercodering (geen digitale 1:1 copie).
Telenet / Belgacom decoder : opnemen op interne harddisk, maximum 2 opnames tegelijk, onmiddellijk kijken is mogelijk bij opname (met tijdsverschuiving), copie is 1:1, opname kan slechts zeer moeizaam, traag en met zwaar kwaliteitsverlies (hercodering, verlies van HD kwaliteit) overgezet worden naar extern medium, in geval van probleem met toestel : verlies van sommige of alle gemaakte opnames !
Vrije hardware : opnemen op interne harddisk, opname kan achteraf makkelijk en snel overgezet worden naar extern medium, aantal gelijknamige opnames is afhankelijk van de soft/hardware van het toestel, copie is 1:1 zonder kwaliteitsverlies, mogelijkheid om zich te beschermen tegen gegevensverlies indien toestel over netwerkaansluiting beschikt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

boulder schreef:
proximusboyke schreef:wat is het verschil tussen nu opnemen en vroeger opnemen met een ouderwetse videorecorder waar je meer kon mee doen ?
Vrije hardware : opnemen op interne harddisk, opname kan achteraf makkelijk en snel overgezet worden naar extern medium, aantal gelijknamige opnames is afhankelijk van de soft/hardware van het toestel
Dan mag jij me wel eens uitleggen hoe :roll:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Callum_ schreef:
boulder schreef:
proximusboyke schreef:wat is het verschil tussen nu opnemen en vroeger opnemen met een ouderwetse videorecorder waar je meer kon mee doen ?
Vrije hardware : opnemen op interne harddisk, opname kan achteraf makkelijk en snel overgezet worden naar extern medium, aantal gelijknamige opnames is afhankelijk van de soft/hardware van het toestel
Dan mag jij me wel eens uitleggen hoe :roll:
U stuurt een aangetekend schrijven naar BGC/TNmet de vraag om uw abbo stop te zetten , U koopt een dvb-t of een dvb-s ontvanger.
suiker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 feb 2010, 18:15

bombas schreef:
Lord Utopia schreef:Genoeg reden om het kabelabonnement sowieso buiten te smijten. Vroeger namen we toch ook op met VCR? Wat is iedereen zijn probleem tegenwoordig? Er is altijd wel iemand die klaagt over iets.
Ik heb nog steeds kabelabonnement en neem op op mijn HD-recorder. Ik neem op wat ik wil, spoel de reclame door en brand het indien nodig ook nog op een DVD schijfje. Wat is dan het voordeel van digitaal. De kwaliteit??? Ha, hoeveel topics heb ik al gelezen waar mensen klagen over digitale tv waarbij het beeld blijft hangen, bboxen of digicorders die niet doen wat ze moeten doen, geen beeld, streepjes, blokjes, zenders die niet meer beschikbaar zijn...en weet ik wat nog allemaal. En aan VDSL beschikbaarheid maak ik hier geen woorden meer vuil.
Dus waarom mijn kabelabonnement buitengooien?
Zo lang het er is, zal ik het gebruiken. Beeldkwaliteit goed, zenderaanbod meer dan voldoende, prijs betaalbaar.
Prima reactie!

:beerchug:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

suiker schreef:Ik heb nog steeds kabelabonnement en neem op op mijn HD-recorder. Ik neem op wat ik wil, spoel de reclame door en brand het indien nodig ook nog op een DVD schijfje. Wat is dan het voordeel van digitaal. De kwaliteit??? Ha, hoeveel topics heb ik al gelezen waar mensen klagen over digitale tv waarbij het beeld blijft hangen, bboxen of digicorders die niet doen wat ze moeten doen, geen beeld, streepjes, blokjes, zenders die niet meer beschikbaar zijn...en weet ik wat nog allemaal. En aan VDSL beschikbaarheid maak ik hier geen woorden meer vuil.
Dus waarom mijn kabelabonnement buitengooien?
Zo lang het er is, zal ik het gebruiken. Beeldkwaliteit goed, zenderaanbod meer dan voldoende, prijs betaalbaar.
Prima reactie!

:beerchug:[/quote]
Dat klopt wel, MAAR... :

1) het aantal zenders dat je nog kunt analoog bekijken is wel al serieus gedaald (truukjes om je naar het digitale te duwen)
2) binnen een aantal jaar kan het gerust gedaan zijn met analoog, wat niet belet dat je het voorlopig wel nog altijd kunt gebruiken, natuurlijk.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

vrije hardware : opnemen op interne harddisk, opname kan achteraf makkelijk en snel overgezet worden naar extern medium, aantal gelijknamige opnames is afhankelijk van de soft/hardware van het toestel
Dan mag jij me wel eens uitleggen hoe :roll:
iceke schreef: U stuurt een aangetekend schrijven naar BGC/TNmet de vraag om uw abbo stop te zetten , U koopt een dvb-t of een dvb-s ontvanger.
Ah heb het nog eens hergelezen, dacht dat hij bezig was over belgacom/tn decoders.
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

boulder schreef:
suiker schreef:Ik heb nog steeds kabelabonnement en neem op op mijn HD-recorder. Ik neem op wat ik wil, spoel de reclame door en brand het indien nodig ook nog op een DVD schijfje. Wat is dan het voordeel van digitaal. De kwaliteit??? Ha, hoeveel topics heb ik al gelezen waar mensen klagen over digitale tv waarbij het beeld blijft hangen, bboxen of digicorders die niet doen wat ze moeten doen, geen beeld, streepjes, blokjes, zenders die niet meer beschikbaar zijn...en weet ik wat nog allemaal. En aan VDSL beschikbaarheid maak ik hier geen woorden meer vuil.
Dus waarom mijn kabelabonnement buitengooien?
Zo lang het er is, zal ik het gebruiken. Beeldkwaliteit goed, zenderaanbod meer dan voldoende, prijs betaalbaar.
Prima reactie!

:beerchug:
Dat klopt wel, MAAR... :

1) het aantal zenders dat je nog kunt analoog bekijken is wel al serieus gedaald (truukjes om je naar het digitale te duwen)
2) binnen een aantal jaar kan het gerust gedaan zijn met analoog, wat niet belet dat je het voorlopig wel nog altijd kunt gebruiken, natuurlijk.[/quote]


Op punt 1 kan ik alleen maar zeggen dat in de loop der jaren er enkel maar zenders zijn bijgekomen. Ik heb er in totaal 34. Wat toch al een ruim aanbod is. Die truuk van zenders wegnemen kunnen ze inderdaad toepassen zodat we meteen bij punt 2 komen. Als ze analoog willen verbannen en enkel nog digitaal aanbieden, zullen ze hun strategie toch moeten gaan aanpassen. Zij zien door het bos de bomen niet meer. Het enige doel dat ze voor ogen hebben is winst maken en elkaar 'dood concurreren'. Dit komt misschien in waarden en prijzen mooi voor de klanten uit, maar de kwaliteit en service lijkt mij hier ernstig onder te lijden.
Laatst gewijzigd door bombas 30 aug 2010, 16:45, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Mooie quote van tweakers:
Een woordvoerder van Belgacom laat in een reactie weten dat de commerciële zenders van sommige programma's zoveel herhalingen uitzenden dat het niet vreemd is dat de vod-diensten weinig worden geraadpleegd
Daar hebben ze wel een punt natuurlijk :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1062
Lid geworden op: 02 maa 2009, 15:20
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Echt wel een schande als ze dit doen; je betaald al jaarlijks tv geld 160 tal euro' s is dat als ik me niet vergis?
Je huurt dan een HD digicorder met harde schijf en ik zou opeens beperkt worden in hetgeen ik wil opnemen? Te gek voor woorden en een schande als dit ooit gebeurt.
En wat willen ze dan? Dat we voor de zoveelste herhalingen blijven betalen ofwa?
De vrt word al betaald met ons belastingsgeld + dus nog eens de kabel die je betaald,manman.
Op de andere zenders krijg je meer herhalingen te zien en reclame dan wat anders,lol.
bij heel wat zenders zenden ze ook nog niet uit in HD en de kwaliteit is om van te bleiten zoals bij 2be de voetbal en noem maar op, echt schande en dan zou je voor dat moeten betalen als je eens een programma gemist hebt omdat je naar een feest bent moeten gaan?

Dan heb ik geen HD digicorder en dvd recorder meer nodig als je toch niks meer mag oppakken.
Boeltje meteen buiten zwieren of een andere provider nemen al is dat in mijn geval niet easy.
Ge kunt ze kussen
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Je zal zien ,

Dit zal de toekomst brengen volgens mij

een decoder die : bij een opname kan doorspoelen tenzij er een reclameblok komt... dan gaat hij naar 2x of afspelen...

Dit ben ik tegengekomen in een hotel.

Als het daar kan , kan het hier ook
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”