Verhoging VDSL2 naar 30 Mbps
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
VDSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 25008 kbps
Upstream line rate 3104 kbps
Downstream Training Margin 26.3 dB
Quote van dit forum.
Downstream line rate 25008 kbps
Upstream line rate 3104 kbps
Downstream Training Margin 26.3 dB
Quote van dit forum.
-
- Elite Poster
Dus het profiel waarmee je syncroniseert wordt niet meer weergegeven, enkel de snelheid die je zelf eruit kan halen? Hoe weet je dan dat je op 30Mbit syncroniseert?tomw schreef:"Downstream line rate" is nu de payload snelheid.silencer schreef:VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Downstream Training Margin : 20.6 dB
Downstream line rate 20048 kbps
Upstream line rate 2040 kbps
TX total power -24.5 dbm
Downstream delay 7.5 ms
Upstream delay 3.5 ms
Payload staat er niet meer tussen :s
Het is eigelijk de bruto snelheid die je niet meer rechtstreeks kan aflezen.
edit: Idd, Dat is wel minder dat ze die optie hebben weggelaten met de recentere FW, kun je nu enkel via telnet weergeven:
start --> run / uitvoeren --> "telnet" <enter>
"open 192.168.1.1" <enter>
login: "admin" <enter>
pass: "BGCVDSL2" <enter>
"shell" <enter>
"cd etc" <enter>
"cat vdsl.stat" <enter>
=>
Zit dus op Downstream line rate: [24972] kbps
Upstream line rate: [3104] kbps
Ziet er "normaal" uit.
- Bijlagen
-
- vdslprofiel.png
- (28.13 KiB) 61 keer gedownload
Laatst gewijzigd door silencer 27 aug 2010, 23:05, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Let op: oude firmware geeft line rate. (25) nieuwe firmware geeft payload rate weer.
Wil je beide zien gebruik dan mijn VDSL2tool.
[ Post made via mobile device ]
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
indeed, jouw tooltje laat netjes alles zienqless schreef:Let op: oude firmware geeft line rate. (25) nieuwe firmware geeft payload rate weer.
geweldig handig ding
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Elite Poster
Ben ik aansluitbaar op 30 Mbit ? Wanneer gaan ze dit aanpassen (is bijna 1 september en BGC kennende wachten ze daar niet te lang mee)?FlashBlue schreef:indeed, jouw tooltje laat netjes alles zienqless schreef:Let op: oude firmware geeft line rate. (25) nieuwe firmware geeft payload rate weer.
geweldig handig ding
Code: Selecteer alles
* VDSL2 modem tool 1.6 *
download upload
line: 24972 kbps 3104 kbps
payload: 20048 kbps 2040 kbps
max line: 57720 kbps
max payload: 46560 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 20.6 dB
loop length: 283 m
near end: 410 m
far end: 286 m
avg. length: 326 m
snr margin: 20.1 dB
attenuation: 11.0 dB
avg. margin: 20.6 dB
avg. snr: 36.1 dB
forecast max line: 92700 kbps
forecast max payload: 75190 kbps
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik geloof u wel, maar ik zou het liever met mijn eigen ogen zien. Er staat nog niets van in saly en zeker niet op solus.quistnix schreef:Toch is het zo. Het 25 Mbit profiel bestaat al een tijdje, believe me, ieder zijn eigen expertise héTrojan schreef:Nope, enkel 16.5, 20 en 30. Het 25 profiel heeft NOOIT bestaan. Hetgeen ge afleest in de modem is iets totaal anders en heeft weinig met de synchro waardes te maken.
Quistnix heeft al eens melding gemaakt dat 25Mbit zou komen als repair profiel tesamen met de omschakeling vaan 17MHz en 30Mbit. Maar tot op heden heb ik daar nog niemand iets over horen zeggen binnen belgacom en betwijfel ik of dat er ooit zou komen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Volgens mij ook vanaf 1 September en gefaseerd tot eind December, let wel, dit is mijn eigen redenering.gr4vity schreef:De snelheden van Pro Compact zijn ondertussen ook verhoogd op papier, maar heeft iemand een idee wanneer deze effectief van kracht gaan? Want er is hierover geen pers mededeling geweest...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 10 keer
Hier zit ik met een Belgacom Favorite abbonoment,
Naar wat ik verstaan had zou dit een download snelheid hebben van 20 Mbps en een upload snelheid 1,5 Mbps, momenteel dan toch nog, zou ge-update worden naar 25 en 3.5 ergens tussen september 2010 en eind december 2010.
Dit is de snelheid die ik behaal in Centrum Brugge
kan iemand mij uitleggen wat 'bandplan' betekend?
Ik heb kunnen afleiden uit dit topic dat mijn waarden gemiddeld zijn en ik zeker niet kan klagen over mijn snelheid.
Toch zie ik grote verschillen met sommige andere mensen, hoe komt dit...
Naar wat ik verstaan had zou dit een download snelheid hebben van 20 Mbps en een upload snelheid 1,5 Mbps, momenteel dan toch nog, zou ge-update worden naar 25 en 3.5 ergens tussen september 2010 en eind december 2010.
Dit is de snelheid die ik behaal in Centrum Brugge
* VDSL2 modem tool 1.6 *
download upload
line: 25008 kbps 3104 kbps
payload: 20056 kbps 2040 kbps
max line: 72740 kbps
max payload: 59464 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 25.6 dB
loop length: 300 m
near end: 665 m
far end: 310 m
avg. length: 425 m
snr margin: 23.8 dB
attenuation: 10.6 dB
avg. margin: 24.4 dB
avg. snr: 40.7 dB
Ik heb kunnen afleiden uit dit topic dat mijn waarden gemiddeld zijn en ik zeker niet kan klagen over mijn snelheid.
Toch zie ik grote verschillen met sommige andere mensen, hoe komt dit...
*-*
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Zie profielen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Oké, en hoe komt dit juist?honda4life schreef:Zie profielen:
Heeft dit te maken met de waarden / kwaliteit op je lijn of is dat gewoon een profiel die Belgacom jou toewijst?
Of is dit de structuur van hen VDSL netwerk hier in Brugge?
*-*
- honda4life
- Elite Poster
Ik denk dat dit landelijke structuur is.
Zo zal bijvoorbeeld een hele rop/kaart slechts 1 profiel kunnen hebben.
De BC techniekers hier kunnen je er vast meer over vertellen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- tomw
- Premium Member
De techniekers zullen hier wel meer over weten.
Maar ik denk toch dat ze niet per kaart maar per poort het profiel kunnen kiezen. Volgens mij is het vooral de kwaliteit en de lengte van de kabel tot de ROP die bepaalt op welk profiel u wordt aangesloten. Er wordt dan geprobeerd om een zo hoog mogelijk profiel te kiezen die de lijn aankan en dit zonder dat andere mensen in de straat gestoord worden.
Maar ik denk toch dat ze niet per kaart maar per poort het profiel kunnen kiezen. Volgens mij is het vooral de kwaliteit en de lengte van de kabel tot de ROP die bepaalt op welk profiel u wordt aangesloten. Er wordt dan geprobeerd om een zo hoog mogelijk profiel te kiezen die de lijn aankan en dit zonder dat andere mensen in de straat gestoord worden.
- quistnix
- Erelid
Uiteraard kan er poort én het lijnprofiel én het spectrumprofiel en nog veel meer parameters gewijzigd worden.honda4life schreef:Ik denk dat dit landelijke structuur is.
- tomw
- Premium Member
Zorgt een bepaald lijnprofiel ook niet voor een bepaald spectrumprofiel en omgekeerd? 20Mbit 8Mhz; 30Mbit 17Mhzquistnix schreef:Uiteraard kan er poort én het lijnprofiel én het spectrumprofiel en nog veel meer parameters gewijzigd worden.honda4life schreef:Ik denk dat dit landelijke structuur is.
Of is het meer de bitloading enzo die je dan aanpast? Nuja m'n technische kennis op dat vlak ligt niet zo hoog.
Laatst gewijzigd door tomw 29 aug 2010, 19:13, in totaal 1 gewijzigd.
- honda4life
- Elite Poster
Dat zal waarschijnlijk afhangen van het aantal draaggolven
- quistnix
- Erelid
Normaal wel, inderdaad. Er is een samenhang tussen het lijnprofiel en het spectrumprofiel. En het spectrumprofiel bepaald inderdaad de up- en downstream banden, en dus het aantal draaggolven waarop bits kunnen worden gemoduleerd. In sommige gevallen kan men tijdens een complexe storing wel een ander spectrumprofiel manueel kiezen en zelfs bepaalde draaggolven uitschakelen omdat de expert bemerkt dat op sommige frequenties er zeer veel storingen zijn. Dit is natuurlijk niet voor de gewone helpdeskmedewerkers weggelegdtomw schreef:Zorgt een bepaald lijnprofiel ook niet voor een bepaald spectrumprofiel en omgekeerd? 20Mbit 8Mhz; 30Mbit 17Mhz
Of is het meer de bitloading enzo die je dan aanpast? Nuja m'n technische kennis op dat vlak ligt niet zo hoog.
- tomw
- Premium Member
Dankuwel voor uw deskundig antwoord Dit is ongeveer wat ik dacht.quistnix schreef:Normaal wel, inderdaad. Er is een samenhang tussen het lijnprofiel en het spectrumprofiel. En het spectrumprofiel bepaald inderdaad de up- en downstream banden, en dus het aantal draaggolven waarop bits kunnen worden gemoduleerd. In sommige gevallen kan men tijdens een complexe storing wel een ander spectrumprofiel manueel kiezen en zelfs bepaalde draaggolven uitschakelen omdat de expert bemerkt dat op sommige frequenties er zeer veel storingen zijn. Dit is natuurlijk niet voor de gewone helpdeskmedewerkers weggelegdtomw schreef:Zorgt een bepaald lijnprofiel ook niet voor een bepaald spectrumprofiel en omgekeerd? 20Mbit 8Mhz; 30Mbit 17Mhz
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
Nog steeds 8D profiel, maar het ziet er alvast veelbelovend uit:
Schitterende tool trouwens! Thanks!
FYI, ik zit blijkbaar niet op een rop - maar als ik het goed heb begrepen via een LDC rechtstreeks op de LEX aangesloten van hier in Rijmenam in de Kruisstraat (een paar honderd meter van hier). De LDC staat op ± 10-20m schat ik...
Mvg,
David
Schitterende tool trouwens! Thanks!
FYI, ik zit blijkbaar niet op een rop - maar als ik het goed heb begrepen via een LDC rechtstreeks op de LEX aangesloten van hier in Rijmenam in de Kruisstraat (een paar honderd meter van hier). De LDC staat op ± 10-20m schat ik...
Mvg,
David
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik snap eigenlijk ook niet goed waarom de EDPnet test zegt dat ik momenteel niet in aanmerking kom voor de upgrade. Voor zover ik begrijp zijn dit toch schitterende waarden?
Was wel effe ontgoocheld toen ik dat las..
Was wel effe ontgoocheld toen ik dat las..
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Vandaag kennis upgrade naar VDSL2 van ADSL2 ... lijkt me toch iets nie juist .. ze cappen precies nog .. ( Belgacom Favorite abonnement )
* VDSL2 modem tool 1.6 *
download upload
line: 37460 kbps 7968 kbps
payload: 30064 kbps 6048 kbps
max line: 123432 kbps
max payload: 100308 kbps
bands used: 3 2
bandplan: 17A
training: 25.9 dB
loop length: 295 m
near end: 686 m
far end: 291 m
avg. length: 424 m
snr margin: 24.5 dB
attenuation: 14.0 dB
avg. margin: 25.1 dB
avg. snr: 42.1 dB
DSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Downstream Training Margin : 25.9 dB
Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
TX total power -9.5 dbm
Downstream delay 7.6 ms
Upstream delay 5.4 ms
- Bijlagen
-
- vdsl2-tool.png
- (14.04 KiB) 20 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Welk abonnement? Cap lijkt dat van een (zeer goede) Comfort te zijn.Kitt schreef:Vandaag kennis upgrade naar VDSL2 van ADSL2 ... lijkt me toch iets nie juist .. ze cappen precies nog .. ( Belgacom Favorite abonnement )
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik heb deze vraag ook al in een ander draadje gesteld, maar heb toen geen antwoord gekregen. Daarom hier nogmaals ....
Weet er iemand of alternatieve providers (Dommel, Edpnet, ...) moeten betalen om hun bestaande klanten te migreren naar 25 of 30Mbit/s ? Ik vind het raar dat er nog geen enkele Dommel gebruiker gemigreerd is. Bij Edpnet dacht ik dat er al mensen van 20 naar 30 gegaan zijn.
Weet er iemand of alternatieve providers (Dommel, Edpnet, ...) moeten betalen om hun bestaande klanten te migreren naar 25 of 30Mbit/s ? Ik vind het raar dat er nog geen enkele Dommel gebruiker gemigreerd is. Bij Edpnet dacht ik dat er al mensen van 20 naar 30 gegaan zijn.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Favorite ( ex GO ) zou toch minstens 20/1,5 verwachten of 25/3,5 ( nieuwe speeds )Astralon schreef:Welk abonnement? Cap lijkt dat van een (zeer goede) Comfort te zijn.Kitt schreef:Vandaag kennis upgrade naar VDSL2 van ADSL2 ... lijkt me toch iets nie juist .. ze cappen precies nog .. ( Belgacom Favorite abonnement )
- honda4life
- Elite Poster
En honda4life lanceert een nieuwe speculatie wat de volgende truuc gaat zijn van BC
Als TN het wil spelen met gegarandeerde snelheid via ISP-Monitor etc. gaat BC ervoor zorgen dat ALLE lijnen op 30 Mbit kunnen synchroniseren, volgens mij zit VDSL2 nog in de kinderschoenen, en eenmaal de basis goed werkt, zal het netwerk zich snel ontplooien
Als TN het wil spelen met gegarandeerde snelheid via ISP-Monitor etc. gaat BC ervoor zorgen dat ALLE lijnen op 30 Mbit kunnen synchroniseren, volgens mij zit VDSL2 nog in de kinderschoenen, en eenmaal de basis goed werkt, zal het netwerk zich snel ontplooien
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als ze dat tot die 18MHz stabiel krijgengr4vity schreef:Niet te snel willen gaan he, dat 17A profiel is in februari al aangekondigd aan het BIPT. Dus kan nog ff duren voor het volgende eraan komt
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- quistnix
- Erelid
Sorry, ik volg niet echt. Wat bedoel je juist ?krisken schreef:Als ze dat tot die 18MHz stabiel krijgen
Het favorite abbonement gaat tot 25/3,5 Mpbps. Een test op een benchmark site zoals speedtest.net is niet zaligmakend. Probeer eens een Linux distro te downloaden via bittorent en kijk dan eens naar je werkeljke down- en uploadsnelheden.Kitt schreef:Vandaag kennis upgrade naar VDSL2 van ADSL2 ... lijkt me toch iets nie juist .. ze cappen precies nog .. ( Belgacom Favorite abonnement )
Laatst gewijzigd door quistnix 14 sep 2010, 01:13, in totaal 1 gewijzigd.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik zou eerder de http download nemen met als locatie belgie, dan zit je op belnet ofwel skynet. Ofwel ga je rechtstreeks naar de ftp van belnet of skynet, dan ben je zeker.quistnix schreef:Het favorite abbonement gaat tot 25/3,5 Mpbps. Een test op een benchmark site zoals speedtest.net is niet zaligmakend. Probeer eens een Linux distro te downloaden via bittorent en kijk dan eens naar je werkeljke down- en uploadsnelheden.
http://ftp.skynet.be/
Ubuntu http download van skynet
Ubuntu torrent
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
Zou een van de deskundigen, hier een oordeel kunnen over vellen aub, maw zit de kans voor een 17A profiel erin?
Alvast bedankt!
Groetjes
thiebapa
Alvast bedankt!
Groetjes
thiebapa
* VDSL2 modem tool 1.6 *
download upload
line: 25008 kbps 3104 kbps
payload: 20056 kbps 2040 kbps
max line: 73488 kbps