EDPnet geeft abo's helemaal geen boost
http://edpnet.be/Thuis/Internet/Internet/%28h%29/69
Je moet eens zien naar hun starter abo. 5 GB volume.
Belgacom en Telenet (dé jarenlange kampioenen in gierigheid) geven ondertussen 15 GB.
En zeggen dat EDPnet vroeger een voortrekker was. Men is daar hopeloos achterop geraakt.
Jammer.
Je moet eens zien naar hun starter abo. 5 GB volume.
Belgacom en Telenet (dé jarenlange kampioenen in gierigheid) geven ondertussen 15 GB.
En zeggen dat EDPnet vroeger een voortrekker was. Men is daar hopeloos achterop geraakt.
Jammer.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
En voor 5 euro daar bovenop hebben klanten ongelimiteerd internet. Dus voor 24,95 euro per maand ongelimiteerd internet aan 4 Mb?
Kijk ook eens naar dit: http://userbase.be/nieuws/isp/186-ook-e ... de-trafiek
Lord Utopia schreef:En voor 5 euro daar bovenop hebben klanten ongelimiteerd internet. Dus voor 24,95 euro per maand ongelimiteerd internet aan 4 Mb?
Voor 5 euro extra? Wie heeft het hier over een abo van 25 euro?
Noem een kat een kat. Voor 20 euro maandelijks heb je bij BC en TN 15 GB! De rest van de opties is zever.
Heb hier een paar abo's bij EDPnet lopen en de starters gaan weg als daar niet gauw dezelfde volumes komen als bij BC en TN.
-
- Erelid
Jij hebt het over het Starter abo. Wie meer wil gebruiken, betaalt daar ook voor. En 5 euro voor ongelimiteerd is geen onoverkomelijke kost, hé.suiker schreef: Voor 5 euro extra? Wie heeft het hier over een abo van 25 euro?
Noem een kat een kat. Voor 20 euro maandelijks heb je bij BC en TN 15 GB! De rest van de opties is zever.
Heb hier een paar abo's bij EDPnet lopen en de starters gaan weg als daar niet gauw dezelfde volumes komen als bij BC en TN.
Ge moet het ook van de kant van EDPnet zien. Op zo'n abonnement verdienen ze volgens mij niet veel. Dan is het logisch dat ze de datavolumes van hun minder waardevolle abo's laag houden.
Maar ongelimiteerd voor 25 euro pm bestaat niet bij Belgacom, daar betaal je 28,90 pm. Bij Telenet bestaat dat zelfs niet voor die prijs en betaal je minstens 61,32 euro pm.
Tja, in fup ben ik nu eenmaal niet geïnteresseerd. Enkel in dezelfde specificaties als TN en BC voor 20 euro/maand. Dat zou perfect zijn. 5 GB is te weinig. 15GB perfect.Lord Utopia schreef:Jij hebt het over het Starter abo. Wie meer wil gebruiken, betaalt daar ook voor. En 5 euro voor ongelimiteerd is geen onoverkomelijke kost, hé.suiker schreef: Voor 5 euro extra? Wie heeft het hier over een abo van 25 euro?
Ge moet het ook van de kant van EDPnet zien. Op zo'n abonnement verdienen ze volgens mij niet veel. Dan is het logisch dat ze de datavolumes van hun minder waardevolle abo's laag houden.
Maar ongelimiteerd voor 25 euro pm bestaat niet bij Belgacom, daar betaal je 28,90 pm. Bij Telenet bestaat dat zelfs niet voor die prijs en betaal je minstens 61,32 euro pm.
-
- Erelid
Dan kan je toch beter overstappen naar Telenet of Belgacom? Of niet?suiker schreef: Tja, in fup ben ik nu eenmaal niet geïnteresseerd. Enkel in dezelfde specificaties als TN en BC voor 20 euro/maand. Dat zou perfect zijn. 5 GB is te weinig. 15GB perfect.
Dat klopt, en dat zal ook gebeuren als ze niet gauw die volumes aanpassen.Lord Utopia schreef:Dan kan je toch beter overstappen naar Telenet of Belgacom? Of niet?suiker schreef: Tja, in fup ben ik nu eenmaal niet geïnteresseerd. Enkel in dezelfde specificaties als TN en BC voor 20 euro/maand. Dat zou perfect zijn. 5 GB is te weinig. 15GB perfect.
-
- Pro Member
- Bedankt: 9 keer
Dan is het gezaag eindelijk afgelopen.suiker schreef:
Dat klopt, en dat zal ook gebeuren als ze niet gauw die volumes aanpassen.
Als mijn huidige ISP mij niet geeft wat ik wil en een ander wel, ben ik weg en zonder gezaag, zo simpel is het.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Voor het ogenblik kijken velen nog wat de kat uit de boom omdat ze een reactie verwachten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Goztow schreef:Voor het ogenblik kijken velen nog wat de kat uit de boom omdat ze een reactie verwachten.
Wat hier gezegd wordt over het startersabo en dat edpnet het niet als belangrijk zou beschouwen, is klinkklare onzin, want de meesten hebben nu eenmaal een verbruik tussen de 0 en 15GB. Laat dat nu net het startersabo zijn aan 20 euro van BC en TN aan een (in vergelijking met vroeger) goede snelheid. Het startersabo van EDPnet valt in de overgrote doelgroep der internetters. Minstens de helft van de gebruikers. Weet niet waarom velen hier de waarheid niet onder ogen willen zien. EDPnet was vroeger een voortrekker, maar nu loopt ze hopeloos achter met het "hoofdabo", want dat startersabo is het wel degelijk gezien deze formule de grootste doelgroep van internetters omvat. 5GB, dat is echt middeleeuws, EDPnet gedraagt zich hier als een monopolist.
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Misschien de grootste doelgroep in het algemeen, maar blijkbaar dus niet de grootste doelgroep voor EDPnet. Het is niet onlogisch voor een kleinere speler om zich te richten op een bepaalde "niche" gebruikers.suiker schreef:Het startersabo van EDPnet valt in de overgrote doelgroep der internetters. Minstens de helft van de gebruikers.
suiker schreef:5GB, dat is echt middeleeuws, EDPnet gedraagt zich hier als een monopolist.
Code: Selecteer alles
Een monopolie is een situatie waarin een product of dienst slechts door één (markt)partij wordt aangeboden. De prijs ervan wordt dan niet door marktwerking bepaald, maar vastgesteld door de enige aanbieder, die dan veel winst kan maken.
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid: bijna al je posts gaan over het feit dat EDPnet voor jouw situatie zo slecht is. Zie dat onder ogen en ga daar weg.suiker schreef:Weet niet waarom velen hier de waarheid niet onder ogen willen zien.
We hebben jarenlang de "praktijken" gezien van BC en TN. Het is pas recent dat er daar een oorlogje aan de gang is waar wij consumenten beter van worden.
Als ik zeg "edpnet gedraagt zich als een monopolist", dan bedoel ik dat ze zich daar gedragen zoals BC en TN een 2 tal jaren geleden en de jaren er voor. Dat betekent concreet: hopeloos achter op de andere aanbieders.
Als ik zeg "edpnet gedraagt zich als een monopolist", dan bedoel ik dat ze zich daar gedragen zoals BC en TN een 2 tal jaren geleden en de jaren er voor. Dat betekent concreet: hopeloos achter op de andere aanbieders.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Man wat haalt dat gezaag van je nu uit op dit forum? Ga gewoon weg bij EDPNet en ga naar een aanbieder die wel voorloopt volgens jou.suiker schreef:Als ik zeg "edpnet gedraagt zich als een monopolist", dan bedoel ik dat ze zich daar gedragen zoals BC en TN een 2 tal jaren geleden en de jaren er voor. Dat betekent concreet: hopeloos achter op de andere aanbieders.
Eerste les economie: als de klanten niet meer betalen of weglopen zal de leverancier zijn aanbod aanpassen. Dus doe ze pijn waar het echt pijn doet: in hun portefeuille.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
je moet edpnet natuurlijk wel de tijd geven om te volgen. Als ze vandaag iets veranderen, en morgen verander t of b ook weer, dan kan edpnet nogmaals veranderen. Veel werk voor niets dan. Ik denk dus dat ze even de t en b oorlog afzien, om dan weer te gaan volgen in hun goed pakket.
Ik vind dus wel dat de topicstarter zeker een punt heeft, en hij mag dat hier ook op het forum posten (daar dient het voor).
Zelf blijf ik ook nog eventjes afzien, wat edpnet zal doen. Ik ben zeker dat ze gaan volgen. Momenteel heb ik ook nog niet meer behoefte aan volume. Snelheid mag wel... maar is nu ook weer niet zo 'een must'.
Ik ben bij edpnet vooral zeer tevreden over hun support, en die is mij ook wel een extra centje waard.
Ik vind dus wel dat de topicstarter zeker een punt heeft, en hij mag dat hier ook op het forum posten (daar dient het voor).
Zelf blijf ik ook nog eventjes afzien, wat edpnet zal doen. Ik ben zeker dat ze gaan volgen. Momenteel heb ik ook nog niet meer behoefte aan volume. Snelheid mag wel... maar is nu ook weer niet zo 'een must'.
Ik ben bij edpnet vooral zeer tevreden over hun support, en die is mij ook wel een extra centje waard.
de koe zegt boe
deej schreef:Man wat haalt dat gezaag van je nu uit op dit forum? Ga gewoon weg bij EDPNet en ga naar een aanbieder die wel voorloopt volgens jou.suiker schreef:Als ik zeg "edpnet gedraagt zich als een monopolist", dan bedoel ik dat ze zich daar gedragen zoals BC en TN een 2 tal jaren geleden en de jaren er voor. Dat betekent concreet: hopeloos achter op de andere aanbieders.
Eerste les economie: als de klanten niet meer betalen of weglopen zal de leverancier zijn aanbod aanpassen. Dus doe ze pijn waar het echt pijn doet: in hun portefeuille.
Ik stel alleen maar vast. Mag dit niet?
bambipower schreef:je moet edpnet natuurlijk wel de tijd geven om te volgen. Als ze vandaag iets veranderen, en morgen verander t of b ook weer, dan kan edpnet nogmaals veranderen. Veel werk voor niets dan. Ik denk dus dat ze even de t en b oorlog afzien, om dan weer te gaan volgen in hun goed pakket.
EDPnet levert een quasi perfecte service af. Maar dat betekent niet dat er geen opmerkingen mogen gemaakt worden over hun formules, zoals die middeleeuwse startersformule.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
ja, maar toch... een beetje geduld mag...
Ik weet pas sinds gisteren dat belgacom zijn snelheden verhoogt... en ze zijn nog niet verhoogd. Ik lees :
Ik weet pas sinds gisteren dat belgacom zijn snelheden verhoogt... en ze zijn nog niet verhoogd. Ik lees :
Edpnet kan nog altijd sneller zijn... met het aanbieden van betere formules.De aanpassing voor klanten met Start of Comfort gebeurt per 1 september; zij met Favorite of Intense zien hun snelheid stijgen tussen 1 september en 31 december.
de koe zegt boe
Klopt niet, wat starterpakketten betreft voor rond de 20 euro zitten Dommel, Belgacom en Telenet al hele tijd beter. En er zullen nog wel aanbieders zijn. De waarheid is dat EDPnet met hun formule "starter" hopeloos achterloopt. En dat starterspakketten niet hun core business zouden zijn, is pure onzin. Minstens de helft van de internetgebruikers zit met een volume tussen 0 en 15 GB.bambipower schreef: Edpnet kan nog altijd sneller zijn... met het aanbieden van betere formules.
UPDATE:
Bij Dommel 60GB!!! volume.
http://lianka.schedom-europe.net/produc ... ellen.html
* maximum 4,6 mbps downloadsnelheid
* maximum 512 kbps uploadsnelheid
* 60 gb dataverkeer per maand
Prijs:
# eerste 6 maanden €13,95/mnd. Daarna €17,95/maand
# minimum contractduur van 12 maanden
# activatiekost: €0,00
Laatst gewijzigd door suiker 28 aug 2010, 16:00, in totaal 4 gewijzigd.
De grote meerderheid van de bevolking kent niet eens de alternatieve providers, dus al degenen met een startersabonnement zitten ofwel bij Telenet ofwel bij Belgacom. Het zijn enkel de meer veeleisende gebruikers die de weg vinden naar alternatieven zoals o.a. EDPnet en Dommel.
Zoals eerder in dit topic vermeld, verdienen ze aan die startersabo's zo goed als niks, je mag er dan ook niet teveel van verwachten. En geef nu toe, 5 euro extra voor FUP is nu toch niet onoverkomelijk? Belgacom vraagt 10 euro voor de FUP optie en Telenet heeft die optie al helemaal niet. Zo achterhaald is EDPnet dus zeker niet.
Zoals eerder in dit topic vermeld, verdienen ze aan die startersabo's zo goed als niks, je mag er dan ook niet teveel van verwachten. En geef nu toe, 5 euro extra voor FUP is nu toch niet onoverkomelijk? Belgacom vraagt 10 euro voor de FUP optie en Telenet heeft die optie al helemaal niet. Zo achterhaald is EDPnet dus zeker niet.
-
- Pro Member
Met al je gezaag dat EDPnet jou niet kan aanbieden wat anderen wel aanbieden zou men nog gaan denken dat EDPnet de enige ISP is waar JIJ nog terecht kan.suiker schreef:
Klopt niet, wat starterpakketten betreft voor rond de 20 euro zitten Dommel, Belgacom en Telenet al hele tijd beter. En er zullen nog wel aanbieders zijn. De waarheid is dat EDPnet met hun formule "starter" hopeloos achterloopt. En dat starterspakketten niet hun core business zouden zijn, is pure onzin. Minstens de helft van de internetgebruikers zit met een volume tussen 0 en 15 GB.
Het werd al door anderen aangehaald maar het merendeel van diegenen die tussen de 0 en 15 GB nodig hebben zitten bij BGC of TN, tenzij ze daar om een of andere reden buiten gezwierd zijn.
Ik stel alleen maar vast. Is dat verboden? Dacht van niet.ispwatch schreef:Met al je gezaag dat EDPnet jou niet kan aanbieden wat anderen wel aanbieden zou men nog gaan denken dat EDPnet de enige ISP is waar JIJ nog terecht kan.suiker schreef:
Klopt niet, wat starterpakketten betreft voor rond de 20 euro zitten Dommel, Belgacom en Telenet al hele tijd beter. En er zullen nog wel aanbieders zijn. De waarheid is dat EDPnet met hun formule "starter" hopeloos achterloopt. En dat starterspakketten niet hun core business zouden zijn, is pure onzin. Minstens de helft van de internetgebruikers zit met een volume tussen 0 en 15 GB.
Het werd al door anderen aangehaald maar het merendeel van diegenen die tussen de 0 en 15 GB nodig hebben zitten bij BGC of TN, tenzij ze daar om een of andere reden buiten gezwierd zijn.
De rest zijn van jouw kant persoonlijke insinuaties waar niemand boodschap aan heeft. Meer nog, ik kom heel goed overeen met TN. Ben er al geweest. Alleen maar lof.
-
- Pro Member
Wat jij insinuaties noemt zijn voor diegenen die usenet een beetje kennen vaststaande feiten, verder stel ik voor dit via PB af te handelen om het topic niet verder te vervuilen.suiker schreef: Ik stel alleen maar vast. Is dat verboden? Dacht van niet.
De rest zijn van jouw kant persoonlijke insinuaties waar niemand boodschap aan heeft. Meer nog, ik kom heel goed overeen met TN. Ben er al geweest. Alleen maar lof.
Jij vindt dat EDPnet jou moet geven wat je wilt, ik stel dat als zij het je niet geven je maar naar een andere ISP dient te gaan, zagen op een forum zal EDPnet echt niet overtuigen hoor
Leg me geen woorden in de mond die ik niet heb geschreven. EDPnet moet me helemaal niets. Ik stel objectief vast. Laat die persoonlijke commentaren dus maar achterwege.ispwatch schreef:Wat jij insinuaties noemt zijn voor diegenen die usenet een beetje kennen vaststaande feiten, verder stel ik voor dit via PB af te handelen om het topic niet verder te vervuilen.suiker schreef: Ik stel alleen maar vast. Is dat verboden? Dacht van niet.
Jij vindt dat EDPnet jou moet geven wat je wilt, ik stel dat als zij het je niet geven je maar naar een andere ISP dient te gaan, zagen op een forum zal EDPnet echt niet overtuigen hoor
-
- Pro Member
Waarom blijf je er dan over zagen?suiker schreef:
Leg me geen woorden in de mond die ik niet heb geschreven. EDPnet moet me helemaal niets. Ik stel objectief vast. Laat die persoonlijke commentaren dus maar achterwege.
Ik ben dan wel geen orakel maar ik stel ook maar objectief vast.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Edpnet heeft zelf stats weggegeven waaruit blijkt dat zeer veel mensen onder 20GB zitten (is al lang geleden maar ik geloof dat meerderheid tss 1-5GB zaten?)
Door limieten te verhogen zou edpnet grote risico nemen dat hun klanten op goedkopere abbo overschakelen. Aangezien edpnet zich niet echt gefocust op de goedkoopste aanbiedingen zou dit niet echt aangeraden zijn..
Persoonlijk denk ik dat ze geen grote interesse hebben in low-end en starter aanbieden om zeg maar "iets" in aanbod te hebben
Door limieten te verhogen zou edpnet grote risico nemen dat hun klanten op goedkopere abbo overschakelen. Aangezien edpnet zich niet echt gefocust op de goedkoopste aanbiedingen zou dit niet echt aangeraden zijn..
Persoonlijk denk ik dat ze geen grote interesse hebben in low-end en starter aanbieden om zeg maar "iets" in aanbod te hebben
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Volgens mij de juiste analyse.liger schreef:Edpnet heeft zelf stats weggegeven waaruit blijkt dat zeer veel mensen onder 20GB zitten (is al lang geleden maar ik geloof dat meerderheid tss 1-5GB zaten?)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
volledig mee akkoord...je kan dromen dat ze dit en dat gaan doen..en blijven wachten....Maar het beste is dan de korte pijn en overstappen.ispwatch schreef:Dan is het gezaag eindelijk afgelopen.
Als mijn huidige ISP mij niet geeft wat ik wil en een ander wel, ben ik weg en zonder gezaag, zo simpel is het.
Aan de andere kant moet je ook niet telkens de concurrentie een aanpassing doet, en voordeliger is dan uw huidige ISP, gaan overstappen...Als ze op korte tijd die voorwaarden overnemen...geen probleem.....
Edpnet geeft toch wel prima prijs/kwaliteit en goede helpdesk....starter wordt een beetje verwaarloosd....vdsl2 is nu de norm....
maar Edpnet kennende, zullen ze wel volgen....herinner mij jaren terug dat ze nog 1 GB gaven/maand (wel 6 Mbit DL/640 kb UL), maar dommel en euphony telenet gaven 5 GB (lagere Dl EN ul). Heeft ook een tijdje geduurd voor ze gevolgd zijn....
@ suiker, als je enkele abbo's bij hen lopen hebt....waarom leg je dit niet voor en zeg dat je gaat overstappen....als er veel mensen dit zeggen, kunnen ze mss tot inkeer komen?
en uw attitude/reacties naar andere userbase users bevalt me niet echt
iedereen kent uw punt, iedereen heeft zijn mening gegeven...
ALs je niet tevreden bent van product A in den Aldi, ga dan product B in de Lidl kopen
in 2008 ben ik van edpnet naar Belgian telecom overgestapt (wegens geen aanbieden van voip edpnet, hoewel ik tevreden was van internet)......
Begin 2010 was ik niet meer tevreden van Belgian Telecom, ik ben terug overgestapt naar edpnet (niet zonder problemen, maar nu alles opgelost)...maar nu betaal ik 3 € meer
maar UL is 5 X hoger (binnenkort 11 X hoger)
DL is 4 X hoger (binnenkort 6 X hoger)
hogere DL limiet (alhoewel ik ze niet echt gebruik)
telefonie werkt nu probleemloos.
support die support is....
Dus waarom zou ik gaan klagen?
DUS ipv het forum te spammen met het herhalen van uw visie dat ze middeleeuws zijn, neem ACTIE en schoffeer de andere userbasers niet!
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Niet kennen is veel gezegd. Ze zijn er in ieder geval niet mee vertrouwd, en net zoals op de energiemarkt zal de typische Belg wel zagen en klagen, maar toch bij zijn standaardleverancier blijven. Want men gaat al op voorhand zagen dat er bij de overstap ook vanalles mis zal gaan.KK schreef:De grote meerderheid van de bevolking kent niet eens de alternatieve providers, dus al degenen met een startersabonnement zitten ofwel bij Telenet ofwel bij Belgacom. Het zijn enkel de meer veeleisende gebruikers die de weg vinden naar alternatieven zoals o.a. EDPnet en Dommel.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Bij de mensen die de weg vinden naar dit forum: ja inderdaad. Maar krijgen wij geen vertekend beeld? Als je het jaarverslag van de ombudsman bekijkt, dan zijn er providers met verslechteringen maar ook met verbeteringen. 't Is misschien geen slecht idee om onszelf eens in vraag te stellen, niewaar?Goztow schreef:Wat vaak ook het geval is .
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.