Een site (http://www.mmo-champion.com/) die ik bezoek is verhuisd van servers, dus moeten de DNS records geupdate worden.
30 uur later is deze nog steeds niet beschikbaar voor vele Telenet klanten (enkelen kunnen er blijkbaar reeds op). De administrator stelde voor om Google's DNS te gebruiken, en deze werkt zonder problemen.
Is dit de normale gang van zaken bij Telenet?
DNS update te traag!
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Gebruik je een router met een eigen dns server ? Misschien wordt die niet tijdig ververst ?TrageDNS schreef:Hier nog steeds 502 Bad Gateway met die van Telenet.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Zoals ik in eerste post zei: als ik die van Google gebruik, 8.8.8.8 en 8.8.4.4, dan werkt het wel (idd met een /flushdns)
Op http://www.facebook.com/pages/MMO-Champ ... 3644786779 kun je lezen dat ik niet de enige ben
Handmatig die van Telenet instellen blijft een 502 geven, andere sites blijven werken.
Dus de kans is klein dat het aan mijn instellingen ligt.
Enige wat me tegenhoud om altijd die van Google te gebruiken, is dat ik het wel handig vindt dat je met die van Telenet in je adresbalk kunt typen, en automatisch naar Google Search wordt doorgestuurd.
Op http://www.facebook.com/pages/MMO-Champ ... 3644786779 kun je lezen dat ik niet de enige ben
Handmatig die van Telenet instellen blijft een 502 geven, andere sites blijven werken.
Dus de kans is klein dat het aan mijn instellingen ligt.
Enige wat me tegenhoud om altijd die van Google te gebruiken, is dat ik het wel handig vindt dat je met die van Telenet in je adresbalk kunt typen, en automatisch naar Google Search wordt doorgestuurd.
Laatst gewijzigd door StijnH 28 aug 2010, 17:49, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Is het niet net omgekeerd?TrageDNS schreef: Enige wat me tegenhoud om altijd die van Google te gebruiken, is dat ik het wel handig vindt dat je met die van Telenet in je adresbalk kunt typen, en automatisch naar Google Search wordt doorgestuurd.
Heb het eens op een andere locatie met Telenet geprobeerd, zelfde probleem.
Nu thuis eens rechtstreeks aan de modem gehangen. ipconfig /flushdns gedaan. Betreffende site geeft nog steeds 502, andere sites werken gewoon.
Dit duurt nu wel overdreven lang
Nu thuis eens rechtstreeks aan de modem gehangen. ipconfig /flushdns gedaan. Betreffende site geeft nog steeds 502, andere sites werken gewoon.
Dit duurt nu wel overdreven lang
Laatst gewijzigd door StijnH 30 aug 2010, 14:45, in totaal 2 gewijzigd.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Geen klagen van hoor, maar met een dns tester, blijkt de DNS van de ISP iets sneller te scoren (milliseconden), maarja als je de tijd dat hij niet goed werkt bij Scarlet in rekening brengt is het niet zo'n vette meer...dendirk schreef:Gebruikt iemand OpenDNS ipv ISP DNS servers?
Ziet er niet slecht uit
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik gebruik altijd een IP van opendns (208.67.222.222) en een ip van googledns (8.8.8..
Ofwel die van mijn eigen DNS server (193.110.251.50)
Ofwel die van mijn eigen DNS server (193.110.251.50)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Volgens mij ziet hier iedereen die preferred en alternate DNS server verkeerd. Uw systeem zal pas switchen naar de alternate DNS server als de preferred met geen stokken te bereiken is. Als de preferred wel bereikbaar is, maar het antwoord op een request niet weet, dan gaat je systeem het niet aan de alternate vragen...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Site is verhuisd zaterdagmorgen de 28ste. Dinsdagavond de 31ste kreeg ik thuis nog steeds Bad Gateway van telenet. Heb al elke dag een flushdns geprobeerd. Op het werk via belgacom, werkte ie gewoon op maandagmorgen zonder probleem.
DNS update nog steeds niet gebeurd na 80uur+ ? Dit is gewoon zielig.
DNS update nog steeds niet gebeurd na 80uur+ ? Dit is gewoon zielig.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Bij mijn laatste DNS updates had ik bij BGC vrijwel onmiddellijk een update. Geen ervaring met TNT.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken