Hoi.
Heb een probleem met de maximumsnelheid dat ik door mijn Siemens SX762 krijg.
Heb deze modem over van mijn Dommel ervaring, 1 jaar Dommel was problemen genoeg btw.
Nieuwe Turbonet XL connectie.
Snelheid uit Telenet modem is vrijwel de maximale snelheid, +/- 28.5Mbps
LAN poort verbonden met LAN4/WAN poort van de Siemens en krijg hier max 16Mbps !!
Behalve de snelheid werkt alles goed.
Iemand een idee wat ik kan doen ?
Heb firmwire al naar laatste gevonden versie gebracht, veranderd niks.
Firewall & Usb & Voip staan uit.
Dien ik mij nu een nieuwe router te kopen ? Moet toch sneller kunnen ?!
En hoe kan ik zien dat deze wel zal voldoen ?
Jan.
Siemens SX762
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Weet je toevallig de NAT-troughput van je router ergens te vinden
QoS nog geactiveerd in de router op een foute waarde,... Factory Reset al geprobeerd???

QoS nog geactiveerd in de router op een foute waarde,... Factory Reset al geprobeerd???
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
honda4life schreef:Weet je toevallig de NAT-troughput van je router ergens te vinden![]()
Heb de Sx762 al enkele malen gereset (10 seconden reset op de onderkant) zonder verandering in het resultaat.
Zowel bij Draadloos als met kabel is 16Mbit de maximum snelheid.
Internet: Aan
Verbindingstype: Ethernet, Dus ADSL uit.
=> Qos is dit niet in te stellen enkel als hem ADSL functie heeft.
Address Translation (NAT) Staat Aan (anders werkt hem niet)
Firmwareversie: 2.3.52.15.00
De NAT-throughput staat niet in de handleiding vermeld, noch kan ik iets vinden op het internet.
Is dit de waarde die beperkend zou kunnen zijn voor de snelheid ?
Bedankt voor je reactie !!
Ik heb thuis ook nog deze modem over van toen ik Dommel had.
Ik zou deze nu graag bij mijn vriendin gebruiken als Wireless Access Point, maar dat blijkt niet zo makkelijk :s
Ik sluit gewoon de LAN kabel aan op de LAN4/WAN poort en dan gaat alles goed, leds branden etc., verbindingsgegevens invoeren is ook geen probleem, maar als ik dan een verbindings test doe werkt het niet :/
En ik kan ook niet op de configuratiepagina van de router geraken.
Ik zou deze nu graag bij mijn vriendin gebruiken als Wireless Access Point, maar dat blijkt niet zo makkelijk :s
Ik sluit gewoon de LAN kabel aan op de LAN4/WAN poort en dan gaat alles goed, leds branden etc., verbindingsgegevens invoeren is ook geen probleem, maar als ik dan een verbindings test doe werkt het niet :/
En ik kan ook niet op de configuratiepagina van de router geraken.