Fibernet en digitale TV
Ik heb sinds een 10 dagen FN50. Ik haal een goed d/l-snelheid (5.8 Mb/s) en heb ook al een waarschuwing gekregen om mijn gebruik 'aan te passen'. Ik vermoed dat ik niet zoveel heb zitten downloaden, max. 500 Gb. Nu zit ik met het volgende probleem. Als ik download slaat mijn digitale TV op hol (blokvorming - wegvallen signaal), precies dat hij niet meer kan volgen zodat ik op analoog moet overschakelen. En op analoog verschijnen 3 storingslijnen in beeld. Ik heb nog niet naar TN gebeld om een specifieke reden die ik nu niet ga uitleggen. Als ik kijk naar het signaal van de digicorder dan schommelt die tussen 99% en 0% met errors die in de 100-duizenden lopen. In het begin, was het probleem enkel 's avonds, maar nu zelfs overdag. En lichte blokvorming soms zelfs zonder te downloaden, dat had ik vóór de FN niet. Heeft er nog iemand zo'n probleem ? Met dat 'vrij gebruik' gedoe en slechte digitale TV kwaliteit ben ik niet van plan om lang bij TN te blijven en voor internet terug naar een dsl formule te gaan. Ik ga nog contact opnemen met TN maar wou eerst weten ofdat er nog mensen zijn met dit probleem.
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
Betreft een nieuwbouw, 9 jaar oud, kabel komt binnen en daar zijn onmiddellijk de aansluitingen op. Ik hoop dat die laatste TN-installateur zijn werk goed heeft gedaan.
Laatst gewijzigd door cumme 04 aug 2010, 18:23, in totaal 1 gewijzigd.
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
In de ogen van Telenet is dat gigantisch veel.cumme schreef:Ik vermoed dat ik niet zoveel heb zitten downloaden, max. 500 Gb.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Internet en digitale TV hebben bij TN (in tegenstelling tot BGC) absoluut niets met elkaar te maken.
Dat je dus storingen krijgt op je TV als je internet is dus absoluut niet normaal... TN bellen zou ik zeggen.
Dat je dus storingen krijgt op je TV als je internet is dus absoluut niet normaal... TN bellen zou ik zeggen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Hm, toch wel hé...r2504 schreef:Internet en digitale TV hebben bij TN (in tegenstelling tot BGC) absoluut niets met elkaar te maken.
Ik veronderstel dat de inkomende kabel onderbroken is om het op te splitsen in een kabel naar de digibox/digicorder en één naar de modem.
En misschien is daar iets mis gegaan.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
In dat opzicht natuurlijk wel... het is één kabel, maar ik bedoelde maar dat ze beiden een ander spectrum gebruiken, en dus niet hun bandbreedte moeten delen zoals bij BGC. Feit blijft wanneer je dergelijke problemen hebt is er iets grondigs fout (NIU, modem, ... ) ?Astralon schreef:Hm, toch wel hé...
Ik veronderstel dat de inkomende kabel onderbroken is om het op te splitsen in een kabel naar de digibox/digicorder en één naar de modem.
En misschien is daar iets mis gegaan.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Neen hier geen problemen mee. Zeer zeker een probleem met de coaxkabel. Dit kan verschillende redenen hebben, maar aangezien jij de problemen hebt zowel met internet, als met televisie, zit het probleem zeer zeker op je splitter, of de hoofdkabel. Door een modemtest te laten uitvoeren via de helpdesk kan men dit zo achterhalen en dit voor jouw kosteloos herstellen, tenzij jij iets hebt veranderd natuurlijk.cumme schreef:Ik heb sinds een 10 dagen FN50. Ik haal een goed d/l-snelheid (5.8 Mb/s) en heb ook al een waarschuwing gekregen om mijn gebruik 'aan te passen'. Ik vermoed dat ik niet zoveel heb zitten downloaden, max. 500 Gb. Nu zit ik met het volgende probleem. Als ik download slaat mijn digitale TV op hol (blokvorming - wegvallen signaal), precies dat hij niet meer kan volgen zodat ik op analoog moet overschakelen. En op analoog verschijnen 3 storingslijnen in beeld. Ik heb nog niet naar TN gebeld om een specifieke reden die ik nu niet ga uitleggen. Als ik kijk naar het signaal van de digicorder dan schommelt die tussen 99% en 0% met errors die in de 100-duizenden lopen. In het begin, was het probleem enkel 's avonds, maar nu zelfs overdag. En lichte blokvorming soms zelfs zonder te downloaden, dat had ik vóór de FN niet. Heeft er nog iemand zo'n probleem ? Met dat 'vrij gebruik' gedoe en slechte digitale TV kwaliteit ben ik niet van plan om lang bij TN te blijven en voor internet terug naar een dsl formule te gaan. Ik ga nog contact opnemen met TN maar wou eerst weten ofdat er nog mensen zijn met dit probleem.

Niet zo een goede start met telenet, maar door niet te bellen naar de helpdesk gaat jouw probleem niet verholpen worden. dat is zeker.

Nu 500 Gbyte op 10 dagen is veel. die smalband gaat je dus moeten aanvaarden 5 uur per dag, tot het einde van je afrekening. Je kan mits een goede planning een pak meer data binnenhalen dan dat. Zeker als je weet dat de grootste grootverbruiker enkele terabytes heeft mogen afhalen weliswaar met 5 uur per dag smalband. Bij belgacom had dit na het bijkopen van extra datablokken maar 1 Tera geweest. Maar de FUP staat nog in de kinderschoenen en telenet sleuteld nog elke moment aan de formule. Ze bellen nu de grootste 25 grootverbruikers op voor advies en feedback.
En er zouden enquetes gestart zijn om hun packs aan te passen, dus er is mogelijks nog een wijziging dit jaar.
Mijn advies : los het probleem op en geniet van je snelle internetaansluiting.
Heb gebeld, en met de modemtest zagen ze dat er iets mis was met het signaal. 2 dagen later technieker ter plaatse, kon niets verkeerd vaststellen. Maar aan de straatzijde heeft hij toch een klein filtertje verwijderd. Bij installatie van FN50 hadden ze de modem veranderd en een filtertje bijgezet aan de straatzijde. Momenteel geen probleem meer op het eerste zicht, maar ik heb het nog niet echt kunnen uittesten. Laat ons hopen dat het hiermee opgelost is.