Een vraag...
Bestaat er een betrouwbare provider? Vandaag zie ik enkel stoere beloftes (4 Mbit down, etc.) maar in de praktijk kan geen enkele provider iets garanderen (enkel de consument moet de maandelijkse betaling garanderen). De klassieke vergelijkingen hebben het enkel over de beloftes van de providers...
Heeft iemand weet van een stabiele provider voor wat betreft een redelijke download (minimaal 1Mbit) en een goede upload (minimaal 400 Kbit)?
Thanks!
Traag, Trager, ADSL2FIT
betrouwbare provider?
Voor hun home abonnementen is er vandaag geen enkele provider die minimum snelheden garandeert.
Als je gegarandeerde snelheden wenst, dan ben je verplicht om een business abonnement aan te schaffen. De prijs is echter navenant. En als je er dan ook nog SLA' s op wil, dan gaat de prijs nog omhoog.
Als je gegarandeerde snelheden wenst, dan ben je verplicht om een business abonnement aan te schaffen. De prijs is echter navenant. En als je er dan ook nog SLA' s op wil, dan gaat de prijs nog omhoog.
Toch vind ik dit vreemd!
Ik ken niets anders in deze economie dat nog zo primitief georganiseerd is: betaal je voor iets dan heb je recht op iets. Bij internet toegang is er blijkbaar geen enkele garantie.
Welke providers (met professionele aansluitingen) zijn dan aan te raden?
Ik huiver om een business aansluiting te nemen bij een provider die de gewone consumenten bedriegt (want dat is het finaal als je iets belooft, er vervolgens geld voor vraagt en het dan niet geeft).
Ik ken niets anders in deze economie dat nog zo primitief georganiseerd is: betaal je voor iets dan heb je recht op iets. Bij internet toegang is er blijkbaar geen enkele garantie.
Welke providers (met professionele aansluitingen) zijn dan aan te raden?
Ik huiver om een business aansluiting te nemen bij een provider die de gewone consumenten bedriegt (want dat is het finaal als je iets belooft, er vervolgens geld voor vraagt en het dan niet geeft).
-
- Administrator
- Contacteer:
Traag, trager, traagst, tragerest, A2F lijkt mij meer een deftige vergelijking.
Tot hier deze totaal onnuttige commentaar
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Tot hier deze totaal onnuttige commentaar
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
OK ff feedback van iemand die al dikwijls op professioneel gebied in aanraking gekomen is met bovenstaande providers:
Colt is verschrikkelijk traag qua support. is't vandaag ni opgelost dan misschien overmorgen
Easynet is al ni veel beter, plus die voeren bvb changes uit zonder dat de klant van iets weet, en om hun vergissing dan recht te zetten moet de klant dan officiële aanvragen gaan zitten doen ...
Bovenstaande problemen heb ik meermaals meegemaakt dus het waren geen geïsoleerde gevallen.
Persoonlijk heb ik uitstekende ervaringen met EDPNet en qua snelheid zitten die zeker goed. Thuis haalde ik altijd maximum snelheid (tenminste als de server aan de andere kant de snelheid kan geven he)
Als je professionele klant bent kan ik UUNet met veel glorie aanbevelen! Die gaan over het Belgacom netwerk en kunnen (naar mijn weten) als enige (buiten Belgacom zelf) in België dedicated lijnen aanbieden , dus geen issues meer van overboeking op kaarten.
Colt is verschrikkelijk traag qua support. is't vandaag ni opgelost dan misschien overmorgen
Easynet is al ni veel beter, plus die voeren bvb changes uit zonder dat de klant van iets weet, en om hun vergissing dan recht te zetten moet de klant dan officiële aanvragen gaan zitten doen ...
Bovenstaande problemen heb ik meermaals meegemaakt dus het waren geen geïsoleerde gevallen.
Persoonlijk heb ik uitstekende ervaringen met EDPNet en qua snelheid zitten die zeker goed. Thuis haalde ik altijd maximum snelheid (tenminste als de server aan de andere kant de snelheid kan geven he)
Als je professionele klant bent kan ik UUNet met veel glorie aanbevelen! Die gaan over het Belgacom netwerk en kunnen (naar mijn weten) als enige (buiten Belgacom zelf) in België dedicated lijnen aanbieden , dus geen issues meer van overboeking op kaarten.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
De support van easynet traag! Verwondert me niet. Ik werk in hetzelfde gebouw als waar easynet kantoren heeft. het enige wat die mensen daar doen is buiten een sigaret roken, terwijl ze koffie drinken. En als het regent gaan ze in de ondergrondse parkeergarage roken. En we spreken niet over een enkeling, maar zowat het ganse kantoor leeft daar volgens die principes.
xs4all ik nochthans slechte ervaring mee en ben overgeschakeld op belgacom.
Die kregen hun lijn maar niet gesynchroniseerd met als gevolg betalen voor een 8mb lijn (omlaag gehaald tot 4mb) en een effectieve down van 1 mb! Wat een afzetterij.
Die kregen hun lijn maar niet gesynchroniseerd met als gevolg betalen voor een 8mb lijn (omlaag gehaald tot 4mb) en een effectieve down van 1 mb! Wat een afzetterij.
Tot zover dus nog geen eenduidig antwoord...
Ik ben even gaan kijken naar de aanbevolen providers en nog steeds vind je dat er bijna geen garanties zijn (tot 256 Kbit willen de meesten wel gaan). Toch droevig dit alles! Stel je voor dat men met dergelijke mentaliteit stroom of water zou verkopen...
Ik vraag niet veel: gewoon krijgen waarvoor ik moet betalen (desnoods meer betalen maar dan wel garanties krijgen)!
Bedankt voor de reacties to zover.
Ik ben even gaan kijken naar de aanbevolen providers en nog steeds vind je dat er bijna geen garanties zijn (tot 256 Kbit willen de meesten wel gaan). Toch droevig dit alles! Stel je voor dat men met dergelijke mentaliteit stroom of water zou verkopen...
Ik vraag niet veel: gewoon krijgen waarvoor ik moet betalen (desnoods meer betalen maar dan wel garanties krijgen)!
Bedankt voor de reacties to zover.
tja... gerandeerde lijnen bestaan wel... A2F heeft er zo ook... betaal je veel per maand voor een 512/512b gegarandeerde verbinding... ook andere hebben er zo, maar reken op minimaal 180€/per maand.
gast schreef: Je moet het geluk hebben om in de buurt van een DSLAM van Scarlet te wonen (antwerpen, Gent, Kortrijk,...), 512 up & 4 Mbit synchronisatie & geloof me, up & downloaden gaat vliegensvlug
Een vraag...
Bestaat er een betrouwbare provider? Vandaag zie ik enkel stoere beloftes (4 Mbit down, etc.) maar in de praktijk kan geen enkele provider iets garanderen (enkel de consument moet de maandelijkse betaling garanderen). De klassieke vergelijkingen hebben het enkel over de beloftes van de providers...
Heeft iemand weet van een stabiele provider voor wat betreft een redelijke download (minimaal 1Mbit) en een goede upload (minimaal 400 Kbit)?
Thanks!
Traag, Trager, ADSL2FIT
Dat gebeurt dus ook! De electriciteitstoelevering bij je thuis gebeurt met een maximum ampèrage. Als je dus om de 1 of andere reden meer wenst te verbuiken, dan gaat dit NIET gaan. Ditto met de watervoorziening. Daar is er een maximumdebiet. Alles berekend op gemiddeld thuisverbruik. In je contract zal je trouwens nergens vinden dat er steeds een minimumlevering moet zijn, wel dat er bij problemen asap een oplossing wordt gezocht.gast schreef:Tot zover dus nog geen eenduidig antwoord...
Een beetje volwassenheid kan in deze ook geen kwaad. Stroom en zeker water zijn veel levensnoodzakelijker dan Internet. Vandaar dat de wetgeving daarvoor iets strenger is.
Voor je internetverbinding betaal je voor je aansluiting en abonnement op de dienst. Dit kost je xx aantal euro/maand. Er zijn bijkomende beperkingen: namelijk maximum xx snelheid en eventueel maximum xx volume. Anders kan de prijs zo laag niet gehouden worden.
Dat doe je dus ook! gemiddeld zo'n 40 euro/ maand voor een breedband abbo is toch wel een vrij lage prijs. Als jij bepaalde SLA 's wenst, dan ga je een heel stuk meer betalen.gast schreef:Ik vraag niet veel: gewoon krijgen waarvoor ik moet betalen!
De beste en eigenlijk goedkoopste SLA is een ADSL én een Telenet aansluiting.
De kans dat die beide tegelijk buiten gebruik zijn is minimaal.
Zelfs met een SLA lig je nog altijd een tijdlang buiten dienst als er wat mis loopt.
De kans dat die beide tegelijk buiten gebruik zijn is minimaal.
Zelfs met een SLA lig je nog altijd een tijdlang buiten dienst als er wat mis loopt.