b-box2 modem werkt niet.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
jelleV
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hallo,
ik heb vandaag mijn nieuwe b-box2 modem ontvangen. Maar als ik hem insteek blijft het dsl lampje branden (ik heb 3 uur gewacht.)en geen verschil.
Ik had echt internet nodig dus ik probeerde het met de b-box1 en hier ging alles meteen in een paar seconden. Iemand advies wat ik kan proberen.
Ik heb de adsl kabel (lange blauwe) de vdsl (kleine blauwe) en de bijgeleverde splitters gebruikt.Ik zit momenteel op adsl.
Bedankt :-D
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

VDSL2 moet ook op je lijn worden geactiveerd. Zolang dat niet gebeurd is, zal je op ADSL blijven zitten zodat je zo weinig mogelijk onderbrekingen hebt.
jelleV
Starter Plus
Starter Plus

Snap ik maar de b-box2 kan toch zowel adsl en vdsl aan. Dus ik zou graag tot de technieker komt met de b-box2 op adsl zitten.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Je kan je toch ook niet aanmelden op het forum zonder gebruikersnaam en paswoord :wink:
Je moet je login en paswoord instellen volgens mij hoor, je vindt wel een papiertje waar alles heel goed uitgelegd is wat je moet doen voor ingebruikname :wink:

@andere posters, lees eens wat hij zegt :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
jelleV
Starter Plus
Starter Plus

Hoe bedoel je Aanmelden en waar?
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Gebruik gewoon je bbox1 tot je vdsl2 hebt...
jelleV
Starter Plus
Starter Plus

Maar de b-box2 moet toch adsl aankunnen?
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Steek de bbox2 in.
Surf naar 192.168.1.1
Vul je username & paswoord van Belgacom in.
Druk op apply

..

Profit :beerchug:
jelleV
Starter Plus
Starter Plus

Devilzown schreef:Steek de bbox2 in.
Surf naar 192.168.1.1
Druk op apply

..

Maar ik heb nog geen dsl verbinding en is mijn username en paswoord hetzelfde als ik gebruik op de belgacom site?
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Ik vermoed dat je de bbox1 ook ooit hebt moeten instellen met uw logingegevens en paswoord van belgacom ?
de bbox2 moeten je ook eerst instellen via dit adres in uw browser 192.168.1.1
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

jelleV schreef:
Devilzown schreef:Steek de bbox2 in.
Surf naar 192.168.1.1
Druk op apply

..

Maar ik heb nog geen dsl verbinding en is mijn username en paswoord hetzelfde als ik gebruik op de belgacom site?
Je zal eens moeten zoeken tussen je papieren, of in je oude router zoeken (zelfde adres)
Het wachtwoord is natuurlijk een andere zaak, daar heb je zeker je papieren voor nodig.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

normaal moet je geen login gegevens meer invullen, dat gebeurt aan de hand van een Zero Touch Configuratie dat alles zelf invult. dit kan wel even duren, dus modem insteken, beetje buiten spelen, en daarna eens testen of het marcheert
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

xenne schreef:normaal moet je geen login gegevens meer invullen, dat gebeurt aan de hand van een Zero Touch Configuratie dat alles zelf invult.
Ik dacht dat dit alleen op VDSL2 was ?
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

philippe.deleye schreef:
xenne schreef:normaal moet je geen login gegevens meer invullen, dat gebeurt aan de hand van een Zero Touch Configuratie dat alles zelf invult.
Ik dacht dat dit alleen op VDSL2 was ?
Philippe.
zou kunnen... ik dacht dat het de b box 2 was die zero touch was, maar kan zijn dat je adsl2 of vdsl2 moet hebben om het te laten werken
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

philippe.deleye schreef: Ik dacht dat dit alleen op VDSL2 was ?
Philippe.
Nee, dit is ook het geval bij adsl + italk + recente firmware. Zonder italk is er meestal geen zerotouch op adsl
jelleV
Starter Plus
Starter Plus

Patje schreef:Ik vermoed dat je de bbox1 ook ooit hebt moeten instellen met uw logingegevens en paswoord van belgacom ?
de bbox2 moeten je ook eerst instellen via dit adres in uw browser 192.168.1.1
Ik heb hem niet ingesteld. Het was een technieker omdat mijn internet kapot was. (het was gewoon mijn router die kapot was.)
jelleV
Starter Plus
Starter Plus

xenne schreef:normaal moet je geen login gegevens meer invullen, dat gebeurt aan de hand van een Zero Touch Configuratie dat alles zelf invult. dit kan wel even duren, dus modem insteken, beetje buiten spelen, en daarna eens testen of het marcheert
Ik heb 3 uur gewacht. 3uur verveeld en niks.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Waarom wil je het moeilijk doen als het ook makkelijk kan? :-S Gebruik de bbox1 tot de technieker VDSL2 activeert...
jelleV
Starter Plus
Starter Plus

Goztow schreef:Waarom wil je het moeilijk doen als het ook makkelijk kan? :-S Gebruik de bbox1 tot de technieker VDSL2 activeert...
Ja gewoon als ik men b-box2 heb en ik kan hem niet gebruiken (mijn b-box zijn bereik is slecht dus ik hoop een beetje op een beter signaal met b-box2)
xenne
Elite Poster
Elite Poster

op die paar dagen zal het niet aankomen, blijf nog fkes b box gebruiken, op moment van activatie vdsl schakel je over naar b box 2 die zichzelf zal configureren
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

jelleV schreef:
Goztow schreef:Waarom wil je het moeilijk doen als het ook makkelijk kan? :-S Gebruik de bbox1 tot de technieker VDSL2 activeert...
Ja gewoon als ik men b-box2 heb en ik kan hem niet gebruiken (mijn b-box zijn bereik is slecht dus ik hoop een beetje op een beter signaal met b-box2)
Reken maar niet op een verbetering normaal gezien
Regulus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

FWIW .. Ik heb bij het in gebruik nemen van mijn Bbox-2, het toestel aangesloten via de bijgeleverde "adaptors" op mijn ADSL lijn .. Ik heb via een login op de bbox mijn persoonlijke parameters ingegeven en 15 minuten later was ik "up and rolling" ... de overschakeling naar "full VDSL2" is, geruisloos maar aangekondigd, ongeveer een kleine week later gebeurd. Mits een bbox-2 reboot was die direct "on-line" met full-speed .. problemen? 0,0 :wink: :lol: 8)
jelleV
Starter Plus
Starter Plus

Ik ga wel wachten tot donderdag en de technieker het laten doen. Want die heeft er meer kennis van dan ik :-D f
THRene
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

jelleV schreef: Maar ik heb nog geen dsl verbinding en is mijn username en paswoord hetzelfde als ik gebruik op de belgacom site?
In je eerste post schreef je dat je dsl lampje drie uur bleef branden. Als het niet meer knippert en constant aan blijft heb je wel een dsl signaal. Je naam kan je zien op 192.168.1.1. en je kan via e-services je paswoord zelfs aanpassen mocht je het niet meer kunnen achterhalen.
Zo is het bij mij gegaan: technieker had paswoord ingesteld maar het mij niet doorgegeven. Bij de eerste aanpassing door mij aan de modem: baf gedaan met de internetverbinding en ik wist het paswoord niet meer om in te stellen. :bang:

Zoals gezegd opgelost via Proximus stick en e-services.
jelleV
Starter Plus
Starter Plus

THRene schreef:
jelleV schreef: Maar ik heb nog geen dsl verbinding en is mijn username en paswoord hetzelfde als ik gebruik op de belgacom site?
In je eerste post schreef je dat je dsl lampje drie uur bleef branden. Als het niet meer knippert en constant aan blijft heb je wel een dsl signaal. Je naam kan je zien op 192.168.1.1. en je kan via e-services je paswoord zelfs aanpassen mocht je het niet meer kunnen achterhalen.
Zo is het bij mij gegaan: technieker had paswoord ingesteld maar het mij niet doorgegeven. Bij de eerste aanpassing door mij aan de modem: baf gedaan met de internetverbinding en ik wist het paswoord niet meer om in te stellen. :bang:

Zoals gezegd opgelost via Proximus stick en e-services.
Het lampje blijft 3uur knipperen. En bedankt voor de reacties allemaal maar ik wacht gewoon tot donderdag voor ik hem terug ga insteken.
Dus hier kan een slotje op. (of werkt het hier niet zo?)
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 387 keer

kan het dat da bbox wifi geen hogere snelheden dan 20 aankan ?
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

proximusboyke schreef:kan het dat da bbox wifi geen hogere snelheden dan 20 aankan ?
Wifi-g op 2.4ghz = 54mbit is "full duplex" = Send + receive dus... ja das zo'n 20mbit in 1 richting + overhead ...
idem bij wifi-n ... das dan 150mbit in 1 richting
bbyte
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

skynetbbs schreef:
proximusboyke schreef:kan het dat da bbox wifi geen hogere snelheden dan 20 aankan ?
Wifi-g op 2.4ghz = 54mbit is "full duplex" = Send + receive dus... ja das zo'n 20mbit in 1 richting + overhead ...
idem bij wifi-n ... das dan 150mbit in 1 richting
Incorrect. Full duplex houdt juist in dat je de maximum snelheid van je verbinding kan halen in beide richtingen.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

dus draadloos ga je nooit 27 28 halen ?
N router ervoor of era plaatsen wel ?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

proximusboyke schreef:dus draadloos ga je nooit 27 28 halen ?
N router ervoor of era plaatsen wel ?
en dan kun je kiezen...
N router instellen om alleen N toe te laten (zodat je iphone de snelheid niet naar 20 herleidt terug)
of de G in de bbox uitschakelen... als het toch niet gebruikt wordt...bespaar elentriek, minder warmte, straling, storingen
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Deel in je thuisnetwerk een deftig bestand, zo zie je praktisch wat je haalt.

Of zoek eens naar iperf, zo kan je de werkelijke capaciteiten van je verbinding zien+overhead, dus puur bits/seconde.
Zo zal je constateren dat je via de netwerkkabel zeer dicht tegen 100 Mbit scoort, wat overeenkomt met 12,5 megabyte/seconde, toch zal je zien op je thuisnetwerk dat je dit NOOIT kan halen op vlak van bestandsoverdracht

Wanneer je dit gebruikt voor draadloos, zal je zien dat je aangegeven netwerksnelheid nog een pak hoger is dan de geteste netwerksnelheid (corrigeren van fouten/protocol op de adapter), trek daar nog de overhead van de bestandsoverdracht af, en je haalt nog niet de helft van je 54 megabits in theorie.

Inderdaad, wanneer je 25 Mbit VDSL2 hebt, is de kans groot dat draadloos de bottleneck zal vormen

Misschien best een router aanschaffen die gelijktijdig op 2,4 Ghz en op 5 Ghz werkt :wink:
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

honda4life schreef: Of zoek eens naar iperf, zo kan je de werkelijke capaciteiten van je verbinding zien+overhead, dus puur bits/seconde.
Zo zal je constateren dat je via de netwerkkabel zeer dicht tegen 100 Mbit scoort, wat overeenkomt met 12,5 megabyte/seconde, toch zal je zien op je thuisnetwerk dat je dit NOOIT kan halen op vlak van bestandsoverdracht
met een gigabit switch kan je alvast je hdd snelheid leegtrekken... dat kan je dan alleen maar optrekken dmv RAID of SSD geheugen
Wanneer je dit gebruikt voor draadloos, zal je zien dat je aangegeven netwerksnelheid nog een pak hoger is dan de geteste netwerksnelheid (corrigeren van fouten/protocol op de adapter), trek daar nog de overhead van de bestandsoverdracht af, en je haalt nog niet de helft van je 54 megabits in theorie.
Inderdaad, wanneer je 25 Mbit VDSL2 hebt, is de kans groot dat draadloos de bottleneck zal vormen
Misschien best een router aanschaffen die gelijktijdig op 2,4 Ghz en op 5 Ghz werkt :wink:
5ghz werkt niet goed als er muren zijn...daarom dat het lang niet meer werd gebruikt sinds wifi-a... ; nu dat er zoveel op 2,4ghz zit (B & G netwerken, Bluetooth, IP-TV, ...) hebben ze het weer erin gestoken... ook afvragen hoe je 300Mbit kunt halen als het maar 100mbit netwerkpoorten heeft... dus kun je ook direct een gigabit wifi-n router nemen met dual-band/radio en dan zit je toch al in een serieuze prijsklasse :-)
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

ik vraag dit om de volgende reden :
laat ons duidellijk zijn niet voor ik !!!
iemand die op profiel 30 zat haalde tot vandaag

19.6 met draad
19.1 wifi

vandaag nieuwe waarden

28.3 met draad
19.9 wifi

dus denk ik dat die bboxen niet meer kunnen
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Ik denk dat je geen N vindt zonder gigabit hoor (zeker niet N op 5 Ghz en 300 Mbit)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

honda4life schreef:Ik denk dat je geen N vindt zonder gigabit hoor (zeker niet N op 5 Ghz en 300 Mbit)
100mbit wifi-n routers 42-84 euro :
bijv WRT160NL (84euro)
gigabit wifi-n routers : 125 euro
bijv D-Link Dir 825 (125 euro)
laat ook gelijktijdig 2,4ghz en 5ghz toe... en nu begint je zoektocht naar 5ghz laptop/usb sticks :-)
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

skynetbbs schreef:
honda4life schreef:Ik denk dat je geen N vindt zonder gigabit hoor (zeker niet N op 5 Ghz en 300 Mbit)
100mbit wifi-n routers 42-84 euro :
bijv WRT160NL (84euro)
gigabit wifi-n routers : 125 euro
bijv D-Link Dir 825 (125 euro)
laat ook gelijktijdig 2,4ghz en 5ghz toe... en nu begint je zoektocht naar 5ghz laptop/usb sticks :-)
Vergeet niet dat Linksys momenteel cashback actie heeft, zo kostte m'n WAG320N amper meer dan de WAG160N :wink:
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29662

moest hij deze kopen zou hij dan welbetere snelheid hebben
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

honda4life schreef: zo kostte m'n WAG320N amper meer dan de WAG160N :wink:
mja maar hij heeft een BBOX2...dat betekend VDSL2... en die WAG320N is nog een ADSL2+
alsook heeft die WAG320N geen 5ghz dual band radio...
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Ook op WRT modellen geven ze korting hoor, maar daar heb ik uiteraard niet naar gerekend wat het verschil nog is tussen een 160 en een 320 of whatever.
Mijn punt was dat je via cashback een mooie router in huis kan halen nu bij Linksys :wink:
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

honda4life schreef:Ook op WRT modellen geven ze korting hoor, maar daar heb ik uiteraard niet naar gerekend wat het verschil nog is tussen een 160 en een 320 of whatever.
Mijn punt was dat je via cashback een mooie router in huis kan halen nu bij Linksys :wink:

http://tweakers.net/meuktracker/23897/t ... 00820.html is anders nog goedkoper :-)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”