Ik heb iets heel raars voor met HomeConnect en Windows 7.
Telkens ik Windows 7 aansluit op mijn netwerk, geraakt de modem een paar dagen later verstoord, waardoor er geen IP adressen meer worden uitgeven en geen enkele pc meer op het netwerk kan inloggen !
Dit is heel irritant (en de oorzaak hiervan is me volkomen vreemd).
Mijn setup thuis is als volgt:
1) Dommel Homeconnect met Siemens Gigaset SX762 modem/router
2) Netwerk met drie Devolo 200 AV stroom adapters
3) Drie werkstations (2 pc's met Windows XP 32 bit, eentje met Windows 7 ultimate 64 bit)
Zolang ik Windows 7 niet aansluit op mijn netwerk, is alles ok. Maar eens ik Windows 7 met het netwerk verbind, verlies ik na een paar dagen alle netwerk connectiviteit op elk werkstation. Ik heb gezien dat het Ip adres een lease termijn heeft van ongeveer 2 dagen (dit is een instelling op de modem webpagina). Wat ergens (denk ik) verklaard waarom ik pas na 2 dagen mijn netwerk connectiviteit verlies.
De stroomadapters blijven na het probleem ok werken (ik kan dit testen via een tool). Maar een IP adres wordt niet meer toegewezen aan de werkstations (DHCP staat nochtans aan op de modem/router, alsook op de werkstations zelf)
- De netwerk adapter uitschakelen en weer inschakelen werkt niet.
- IPconfig release en renew ook niet.
Ik heb me hier al rot opgezocht. Andere netwerk drivers geïnstalleerd, Virus scan (met AVG), clean install van systeem (via Acronis), heropstart van de modem, etc. Niets van dit alles haalt iets uit. Het toewijzen van een IP adres lukt niet meer (unidentified network). Wat ik ook doe...
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Om terug netwerk connectiviteit op de werkstations te krijgen, moet ik:
1) De Gigaset modem/router naar de fabrieksinstellingen herstellen.
2) De Dommel Hommeconnect software terug herinstalleren (zodat internet + VOIP weer geconfigureerd geraakt)
3) Het Windows 7 werkstation uit het netwerk pluggen (en houden!)
Ik ben zelf informaticus, maar snappen doe ik dit probleem helemaal niet. Het lijkt wel alsof Windows 7 iets naar mijn modem wegschrijft, waardoor die geen Ip adressen meer uitdeelt. Ik vraag me af, of dit iets te maken kan hebben met IPv4 en IPv6 ?
Die Siemens Gigaset modem ondersteunt die IPv4 adressen ?
Of steekt Windows 7 iets uit, met de modem, waardoor die geen IPv4 adressen meer uitdeelt.
Of is het iets helemaal anders. Zo ja, wat ?
Hoe kan dit nu, dat wanneer ik Windows 7 op het netwerk aansluit, iets later een totaal ander werkstation (waar XP op geïnstalleerd staat) niet meer met het netwerk kan connecteren ?
Ik heb voor die Windows 7 Ultimate 64 bit 250 euro betaald.
Wil ik hiervoor support met microsoft opnemen ?
Of ligt dit probleem ergens bij Dommel (Homeconnect) ?
Wie van jullie kent hier iets van en kan me wat verder op weghelpen.
Alle hulp is van harte welkom.