Hosted Exchange of alternatief?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik gebruik al geruime tijd google apps voor één van mijn website om gebruikers toegang te geven tot een eigen mailbox. Tot op de dag van vandaag werkt dit nog altijd perfect, en ben ik er heel tevreden van. Het probleem is dat ik richting 50 mailboxen begin te gaan, en binnen afzienbare tijd zal ik dus niet meer toekomen met de google apps free edition. De prijzen van de betalende versie liggen me te hoog, dus vandaar mijn vraag: heeft er iemand een goedkoop alternatief om mailboxen aan te bieden aan mijn gebruikers? Ik heb al gekeken naar hosted exchange oplossingen, maar ook dit lijkt me te duur voor dit (semi) hobbyprojectje...

Alle voorstellen welkom :-)
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

NickG, wat zijn de eisen van de mailboxen ? Maar ik kan je wel zeggen dat Google Apps het goedkoopste aanbod heeft.

Exchange Online ( MS goedkoopste alternatief ) kost 5 eur/gebruiker per maand.
Al de andere goedkopere alternatieven zijn meestal enkel pop3 of zeer gelimiteerd in gebruik.

grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Veel eisen zijn er niet; enkel webinterface volstaat, geen synchronisatie met andere apparaten ofzo nodig. Qua opslagcapacitiet ook geen echte vereisten, 100mb is zowat het minimum dat je overal krijgt en daar kom ik wel mee toe.

Ik vrees ook voor goedkopere alteratieven dan google apps, maar ik wou toch mijn kans wagen :-)
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Ik dacht nu toch ook dat google apps echt wel goedkoop is, een exchange alternatief zal sowieso duurder zijn volgens mij

40€/jaar per gebruiker kost dat, dat is dus 2000€ per jaar ...

Kan je misschien beter zelf een server hosten ...
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Google Apps Premier kost € 34/jaar/account.
Als je betaalt in Zweedse kronen. :wink:
Was bij mijn renewal de goedkoopste munt.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Microsoft heeft iets gelijkaardigs als Google Apps: domains.live.com Op de website staat wel niet vermeld of er een maximum aantal gebruikers is.

Als je een eigen server gaat gebruiken, controleer dan eerst of je internetprovider de poorten 25 en 110 niet blokkeert. Bij Belgacom is dit alleszins het geval :(

Je kan ook gebruik maken van een hosting provider. Mijn sites zijn geregistreerd bij webreus.nl, daar heb je voor 60 EUR/jaar de beschikking over 6 Gb en onbeperkt aantal gebruikers.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”