Unlimited backup storage voor € 40.50 per jaar?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Pletskop
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

FlashBlue schreef:inderdaad , niet handig, en het gaat niet eens, want backblaze weigert te werken op srv2008. installen gaat in compat. mode met xp, mr werken doet het niet.

Is het nu zo moeilijk voor die firma's om rekening te houden met mensen die weten wat ze doen en zelf hun data centraal stockeren en gewoon een offsite backup mogelijkheid willen ?
Carbonite voorziet daar anders wel in?
Alhoewel je per abonnement maar één client op één toestel kan installeren, kan dit wel op een Windows 2008 Server R2 draaien - als service.
Reken daarbij unlimited backup, een client die je toelaat precies die files te selecteren die je wil backup'en en access tot je files via een web-browser client. Eigenlijk al bij al een goede oplossing.

In deze thread waren al mensen met een slechte ervaring bij Carbonite... wat waren die dan?

Groeten,

Peter
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Pletskop schreef:
In deze thread waren al mensen met een slechte ervaring bij Carbonite... wat waren die dan?
Google lever ook vrij veel negatiefs op... Slechte snelheden, slechte support, backups die zomaar verdwijnen, enzomeer ...

Backblaze heeft een pakken betere reputatie, spijtig van hun crappy software.
ruben
Pro Member
Pro Member

Kan je niet beter voor dat geld gewoon 2 externe hdd's kopen, alles incremental iedere week backuppen en deze bij een vriend / familielid / kluis bij de bank neerzetten? Vanaf het moment dat je de eerste gaat brengen neem je de andere weer mee, en zo is je data gewoon veilig.

+ Het is een pak socialer en je hebt er minder dataverbruik door ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Pletskop schreef:Carbonite voorziet daar anders wel in? Alhoewel je per abonnement maar één client op één toestel kan installeren, kan dit wel op een Windows 2008 Server R2 draaien - als service.
Conceptueel ziet het er althans niet slecht uit (beetje Subversion concept zoals ik al eerder schreef). Persoonlijk hoef ik ook maar één client (en een browser voor remote access zou leuk zijn), en dat is net op m'n server.
ruben schreef:Kan je niet beter voor dat geld gewoon 2 externe hdd's kopen, alles incremental iedere week backuppen en deze bij een vriend / familielid / kluis bij de bank neerzetten?
Dat kan, en initieel doe je dat meestal ook wel prima... maar er komt snel "sleur" op dergelijk process. Na enkele maanden vergeet je het al eens, heb je er geen tijd voor, ... en uiteindelijk komt er niets van in huis.
ruben schreef:en je hebt er minder dataverbruik door ;)
Eens je gegevens gebackup'ed zijn zie ik niet in waarom je nog veel dataverbruik zou hebben... tenzij je die 1 TB die je maandelijks download ook terug gaat backuppen :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Pletskop schreef:In deze thread waren al mensen met een slechte ervaring bij Carbonite... wat waren die dan?
Blijkbaar klagen veel mensen over totaal gebrek aan service, en enorm trage connecties.

Nog wat andere oplossingen...

- Mozy (geen support voor een server tenzij je de Pro versie neemt)
- KeepIt (geen support voor een server tenzij je de Pro versie neemt)
- Carbonite (eigenlijk geen idee over server gebruik, maar blijkbaar wel)

... al bij al dus niet echt positief voor mensen die alles netjes bewaren op hun eigen home server.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 07 jun 2010, 21:55, in totaal 1 gewijzigd.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Zoals reeds gezegd, kijk eens bij Crashplan. Goede reviews (ik vind haast geen negatieve), je kan zelf kiezen wat je backupt en je kan naar verschillende doelen tegelijk backuppen. Werkt ook op Windows Server 2008 bij mijn weten.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
FlashBlue
Erelid
Erelid

Maglor schreef:Zoals reeds gezegd, kijk eens bij Crashplan. Goede reviews (ik vind haast geen negatieve), je kan zelf kiezen wat je backupt en je kan naar verschillende doelen tegelijk backuppen. Werkt ook op Windows Server 2008 bij mijn weten.
Crashplan draait inderdaad op srv 2003/2008 , en alhoewel je voor veel features infeite crashplan+ moet kopen, zijn de default settings qua versioning wel goed gekozen, waardoor het allemaal goed meevalt.
Ik ben het nu eens aant testen, en op eerste zich is dit een pakken beter alternatief dan backblaze, mede door het feit dat je zelf nog iets te zeggen hebt over wat er gebackupped zal worden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

FlashBlue schreef:Ik ben het nu eens aant testen
Heb hem momenteel ook draaien op een Windows Server 2003, en het doet z'n werk wel (netjes als service).

Punten van verbetering zijn misschien het voorzien van een webinterface (zoals Nomadesk oa heeft) zodat je op die manier je backup kan raadplegen, en eventueel een bestand downloaden (kan je altijd van de andere kant van de wereld aan je data moest je iets nodig hebben) en/of uploaden. Verder blijf ik fan van de Subversion/Tortoise SVN client interface die wat mij betreft ook een beter overzicht geeft rond hoe het met je backup staat (bij Crashplan heb je daar toch maar het raden naar, op een globaal percentage na).
FlashBlue
Erelid
Erelid

webinterface is er toch ? voor files te restoren etc ?

My account -> crashplan central(in de linker menubalk) -> restore klikken achter naam van de pc -> bestand aanvinken dat je wil -> restore knop -> file downloaden.
Tis een beetje omslachtig, maar het gaat dus wel.

Wat betreft "het raden naar" , je kan status mails aanzetten, en in het restore view zie je ook wat nog niet gebackupped is (staan niet in restore list).

Akkoord dat sommige dingen beter kunnen, maar in zen geheel is het (voor mij dan) een veel betere oplossing dan backblaze en co.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

FlashBlue schreef:My account -> crashplan central(in de linker menubalk) -> restore klikken achter naam van de pc -> bestand aanvinken dat je wil -> restore knop -> file downloaden.
Mmm... was me op één of andere manier niet opgevallen, maar ondertussen heb ik ook van hun support een antwoord gekregen dat de functionaliteit inderdaad beschikbaar is... echter na het éénmalig betalen van $ 59.99 (je hebt namelijk een Crashplan+ licentie - waar ook nog een aantal andere dingen inzitten die je niet meteen nodig hebt - hiervoor nodig).
FlashBlue schreef:Akkoord dat sommige dingen beter kunnen, maar in zen geheel is het (voor mij dan) een veel betere oplossing dan backblaze en co.
Het lijkt mij alvast de enige oplossing tot op heden die voor +- 50 euro/jaar unlimited backups toelaat vanaf een server (als service).
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

@r2504

Triestig eigenlijk dat hier nog geen betere aanbiedingen voor zijn he?
Is het nu zo moeilijk om product te leveren zoals de meesten het hier in gedachten hebben?

Ben benieuwd wat de toekomst brengt, ik hou het momenteel bij Nomadesk.
Everything that has a beginning has an end.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jelly schreef:Triestig eigenlijk dat hier nog geen betere aanbiedingen voor zijn he?
Is het nu zo moeilijk om product te leveren zoals de meesten het hier in gedachten hebben?
Het gekke is dat wat het meeste centen kost (hosting van hun servers, backup ervan en bandbreedte) identiek blijft bij een goede of slechte oplossing. Het enige verschil in kost (en da's zelfs een initiele kost) is dus de ontwikkeling van een goede client, en het lijkt me echt dom om hierop te besparen.
Jelly schreef:ik hou het momenteel bij Nomadesk.
Voor mij was het absoluut niet bruikbaar (en zelfs al moest het als service draaien dan nog wil ik absoluut hun virtual image niet op m'n PC staan hebben, en daaraan m'n lokale data vertrouwen).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Zijn er nog mensen gecontacteerd door Nomadesk (ivm. feedback) ?
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik niet maar dat is misschien omdat ik klant ben geworden? :-)
FlashBlue
Erelid
Erelid

r2504 schreef:Zijn er nog mensen gecontacteerd door Nomadesk (ivm. feedback) ?
Ik iig niet :)

En ik ga denkek een license aanschaffen voor Crashplan, ben er nog steeds tevreden over na 2 weken. Zeker nu dat men vdsl2 eraan komt is online backup een goed alternatief voor het zelf regelen van offsites copies.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

FlashBlue schreef:En ik ga denkek een license aanschaffen voor Crashplan, ben er nog steeds tevreden over na 2 weken.
Het doet inderdaad z'n werk... alleen die 60$ Crashplan+ licentie is een beetje overdreven :-(
FlashBlue
Erelid
Erelid

Daar maak ik nog nie zo een issue over.
Ik betaal graag ervoor, als het doet wat het men beloofd - en atm ziet het daar wel naar uit.

Ik vraag me wel af waarom die restore from web feature bij mij beschikbaar is, terwijl ze dat voorstellen als een crashplan+ feature. Ik zou denken dat dat gelegen is aan de 30dagen trial, maar waarom zijn de andere crashplan+ features dan niet beschikbaar ?

Time will tell :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

FlashBlue schreef:Ik vraag me wel af waarom die restore from web feature bij mij beschikbaar is, terwijl ze dat voorstellen als een crashplan+ feature. Ik zou denken dat dat gelegen is aan de 30dagen trial, maar waarom zijn de andere crashplan+ features dan niet beschikbaar ?
Bij mij is het ook beschikbaar... maar zit dus ook nog in de trial (lijkt me de enige verklaring).
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Ik zit niet meer in mijn trial en bij mij is die web restore optie er niet meer... Zal dus idd enkel tijdens de trial beschikbaar zijn.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
FlashBlue
Erelid
Erelid

Maglor schreef:Ik zit niet meer in mijn trial en bij mij is die web restore optie er niet meer... Zal dus idd enkel tijdens de trial beschikbaar zijn.
Thx for the info Maglor :)

Heb jij dan nu de betalende versie, of gestopt met gebruik ?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Nee hoor, in januari trial begonnen en daarna een 3 jarig abonnement afgesloten.
xr2i
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Als je weinig gigabytes nodig hebt is ww.Mydisk.se een zeer interessant alternatief!

Ik heb 8 gigabyte aan ruimte voor 20 dollar per jaar.
Je kan makkelijk upgraden voor 5 dollar per 2 gigabyte extra ruimte per jaar.

Het is ook heel eenvoudig om vanaf je files een website automatisch te maken met de foto's die je wil publiceren of met een link naar een welbepaalde file die je wil sharen.
Er is ook een automatische backup programma voor windows & mac die voor de backup zorgt.

Ik gebruikte vroeger Humyo.com voor 58 euro per maand met 100GB aan ruimte maar vond dit te duur.
Heb dan Mobileme van Apple overwogen maar is 79 euro per jaar voor amper 20Gb en werkt niet goed.
Met Mydisk.se werkt alles perfect en is het echt heel makkelijk in gebruik. Het is ook WebDAV dus werkt met tal van programma's waaronder Goodreader op iPhone.

Cheerz
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Een Crashplan user die wat harde schijf ruimte over heeft voor een 'friends Back up'? :-)
FlashBlue
Erelid
Erelid

En hoeveel is "wat" ? :-)

Spreken we over een paar honderd MB, een paar GB of een paar honderd GB ? :)
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik gebruik skydrive, gratis 25Gb, maximum bestandsgrootte is wel 50 Mb, maar splitsen met winrar en een kanjer van een wachtwoord lijkt me wel voldoende ^^
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

FlashBlue schreef:En hoeveel is "wat" ? :-)

Spreken we over een paar honderd MB, een paar GB of een paar honderd GB ? :)
Ongeveer een 25GB.
FlashBlue
Erelid
Erelid

Heb je pm'tje gestuurd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”