deelvenster groter laten openen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Wanneer ik vanuit een programma bv. de bibliotheek afbeeldingen, open in Windows 7, krijg ik volgend deelvenster.

Afbeelding

Dit opent altijd op een niet volledige schermgrootte. Met de knop "maximaliseren" (zie pijltje) lukt dit uiteraard.
Hoe kan ik dit blijvend doen???
Met het classieke trucje "openslepen" en afsluiten met "bestand-afluiten" lukt me dit voor dit scherm niet.
Wie weet raad.
Groetjes Twen
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

De standaardgrootte van het venster zoals jij beschrijft, is door de ontwikkelaars bepaald en het venster zal altijd op die afmetingen openen.
Daar kan je als gebruiker niets aan veranderen.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Voor explorer is dat niet waar. Windows 'onthoudt' normaal gezien de positie van folders ed, net als de weergave van bestanden ed.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

De defaultsize van die mappen kan je niet veranderen.
op http://www.actualtools.com/ staat wel een programma die dat automatisch voor u gaat aanpassen.
Wat je wel eens kan proberen :
Open venster-> maximaliseer venster -> druk op "alt" -> ga naar extra -> mapopties -> weergave -> vink af " vorige mapvensters bij aanmelding herstellen" -> ga naar weergave-> druk op "op mappen toepassen"-> herstart windows 7
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Het is een upload scherm, spijtig genoeg is daar bij mijn weten zelf met bovenstaande toepassing niet veel aan te doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Toch wel, probeer dat programma(60dagen testversie) maar eens, bij "venster openen" de minimum venstergrootte instellen.
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Iedereen hartelijk bedankt voor je reactie.

Mijn conclussie: foutje in Windows 7, niet door de gebruiker aan te passen. :-( :-( :-(

@iceke

'k houd niet zo van extra programma's om zo een kleine, weliswaar hinderlijke fout, te corrigeren.

Wat je wel eens kan proberen :
Open venster-> maximaliseer venster -> druk op "alt" ->
en dan??? Ik vind nergens die "extra" Toch bedankt.


Groetjes Twen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Niet alleen W7, de standaard vensters heb je nooit kunnen aanpassen, ook niet in het register.
Als je op "alt" drukt opent normaal de bovenste werkbalk met Bestand|bewerken|Beeld|Extra|Help... In WindowsXp stond die altijd zichtbaar, sinds WindowsVista zit die verborgen onder de alt toets.


Voor alle duidelijkheid, je hebt 2 verschillende vensters:
De gewone explorer vensters, die kan je dus aanpassen in je mapopties.
De vensters om iets te openen in een programma, die kan je dus niet aanpassen (zonder extra software).
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”