Smalband bij telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Lol, nooit gedacht een discussie te starten over smalband bij telenet, maar ik merk op dat deze nu ongeveer 3 mbit is.
Bij een FN100 abonement. Vlot genoeg voor youtube 720p. 1080 heb ik niet geprobeerd. facebook, mail en forums werkt vlotjes.
waarschijnlijk hebben ze er de nacht van dinsdag op woensdag wat aan verbeterd.

Ook ik heb die Jeroen aan de lijn gehad en hij vertelde me dat ze die smalband invoeren om toch nog wat controle op hun netwerk te hebben.
Als we nu eens met andere mogelijkheden komen om hun netwerk niet op hol te laten slaan, dan schaffen ze die smalband misschien af. :bdaysmile:

Om ons beperkingen op te leggen is het niet, omdat je een groot gedeelte van de dag toch op full-speed surft. Ik lig er eigenlijk niet van wakker wanneer ik kan of mag downloaden. Ik deed dit meestal het snachts als iedereen sliep, zoadat mijn huisgenoten hier geen hinder van ondervinden. Nu met FN100 was dit niet meer nodig, maar als je er 500GB met nachtsurfen kon doordraaien, dan deed ik dat ook. Opslag is niet oneindig, dus werd er ook veel de vuilbak ingekieperd.
Maar als je iets op voorhand kan testen, dan helpt die bij de aankoop ervan achteraf. Bij manier van spreken.

Nu die smalband is zeker niet beangstigend en zou me niet tegen houden hierover te gaan. Wat dus gebeurd is.
Als dit de eerste week al zou gebeuren en de smalband is 3mbit, dan kan me dat eigenlijk geen moer schelen dat daar melding van komt. Alleen gaat het een vervelend bericht worden dat je gewoon moet wegklikken al was het een reklame die verscheen.

Mijn grootste bekommeris is voornamelijk de uploadsnelheid, waar ze best wel eens een studie mogen over doen.

de DL moet geen 100mbit zijn, dat helpt alleen maar om sneller je bed in te duiken omdat je de data ook sneller hebt binnengehaald.
Maar de Upload moet omhoog om geen heel uur te moeten wachten om een HD filmpje op te laden op you-tube

Ah ja, en als je Jeroen wil helpen, dan mag je een andere naam zoeken voor de verlaagde snelheid van telenet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mailracer schreef:Ah ja, en als je Jeroen wil helpen, dan mag je een andere naam zoeken voor de verlaagde snelheid van telenet.
De "ik-zorg-dat-het-TN-netwerk-niet-volledig-op-z'n-smoel-gaat-snelheid" :lol:
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Omdat telenet deze pagina's ook leest, kan ik hier gerust mijn grieven publiceren he. Hoef ik geen helpdesk te paseren.

Vandaag surf ik op smalband, terwijl op mijn FUP-metertje ik in stand 7 zou staan, met deze melding onder

Je volumeverbruik ligt sinds de start van je aanrekeningsperiode opvallend hoger dan
wat typerend is voor je internetabonnement. We raden dringend ten zeerste aan om
je volumeverbruik aan te passen om een tijdelijke verlaging van je surfsnelheid te
vermijden.

Ik kan niets meer vermijden, want het is van datte. Ik sta al op smalband. :banana: :banana: :banana: :angel: :banana: :banana: :banana:
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

De "solidaire surfer" snelheid ?
De "ik ben toch nog sneller dan adsl" snelheid ?
De "shit, 't wordt tijd dat ik ook eens naar al die brol ga kijken" snelheid ?
De "m'n Porsche staat in de garage" snelheid ?
De '512mb ram" snelheid ?
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Voor een abonnement van 99 euro is het een belachelijk snelheid !
En Telenet maakt iedereen blaasjes wijs.

Kijk, als iedereen in heel Vlaanderen nu tegelijk aan maximale snelheid gaat downloaden dan gaat het fout.
Maar dat gebeurd niet. Dat Telenet netwerk kan het prima aan als ge een paar weken constant aan 100mbit download. Het is daar voor gemaakt hé.
Dat verminderen van iemand zijn snelheid moet stoppen !!!!! Ge betaalt er toch non de domme voor.
Het enige waar ik mee zou kunnen leven is het dynamisch aanpassen van de snelheid enkel en alleen als iemand anders NIET zijn snelheid haalt.
En dan moet er toch genoeg bandbreedte zijn voor 10 of 20 mbit als minimale snelheid.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Kainiac schreef:Kijk, als iedereen in heel Vlaanderen nu tegelijk aan maximale snelheid gaat downloaden dan gaat het fout.
Maar dat gebeurd niet. Dat Telenet netwerk kan het prima aan als ge een paar weken constant aan 100mbit download.

Wat een paradox :bang:.
Kainiac schreef:Het is daar voor gemaakt hé.
Neen dat is het niet !
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Oorspronkelijk was de kabel gewoon gemaakt om analoge TV naar ieder gezin te brengen :P.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kainiac schreef:Dat verminderen van iemand zijn snelheid moet stoppen !!!!! Ge betaalt er toch non de domme voor.
Het enige waar ik mee zou kunnen leven is het dynamisch aanpassen van de snelheid enkel en alleen als iemand anders NIET zijn snelheid haalt.
Hoog tijd dat men nog wat harder knijpt want sinds de FUP toestanden duikt mijn snelheid 's avonds omlaag tot soms maar 5 Mbps ! Het is dus duidelijk dat het TN netwerk het helemaal NIET aankan, en men marketing technische gedwongen is geweest om BGC te counteren (en het dus grandioos fout gaat).

Ik wacht trouwens al enkele dagen op een antwoord van TN hierover...
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Het zou tof zijn als we kunnen zien wat we van de 30 of 10 Gbyte nog over hebben.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 1 keer

"Kainiac schreef:
Dat verminderen van iemand zijn snelheid moet stoppen !!!!! Ge betaalt er toch non de domme voor.

Ze missen de verkoop van volume blokken,vanaf Turbo. Toen ging alles goed,geen lagere snelheid.Als je maar geld afdokte.KASSA KASSA
Nu durven ze niet meer,met hun walgelijk hoge prijzen.35 procent duurder dan in onze buurlanden.
In Nederland zijn er 'n pak meer mensen dan hier, die meer dan 2TIB per maand verbruiken,met Fiber,of lager,daar is geen haan die daar om kraaid
Waarom dan hier zo onnozel doen.Waarom reclame maken over fibernet,als hun netwerk dit niet aan kan????Wat ik niet geloof.
Zolang Telenet alleen beheerder is van de kabel,hebben ze gewoon vrij spel.
Andere providers hier,met hun tragere snelheid,daar hou IK PERSOONLIJK niet van.
Callum_
Plus Member
Plus Member

Sorry dat ik het zeg maar ik vindt dit een idiote redenering. Ik bedoel laten we met z'n allen 99 euro betalen om 'n solidaire snelheid te krijgen zodat je niet op smallband vliegt. Ik vindt dat als je 99 euro betaald dat er geeneens sprake moet zijn van 'n smallband. Als dit er komt gaat ie 'Ik betaal 99 euro te veel internet' Lol. Gelukkig zit ik niet bij telenet.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

Callum_ schreef:Sorry dat ik het zeg maar ik vindt dit een idiote redenering. Ik bedoel laten we met z'n allen 99 euro betalen om 'n solidaire snelheid te krijgen zodat je niet op smallband vliegt. Ik vindt dat als je 99 euro betaald dat er geeneens sprake moet zijn van 'n smallband. Als dit er komt gaat ie 'Ik betaal 99 euro te veel internet' Lol. Gelukkig zit ik niet bij telenet.
voordat je op smalband valt bij FN100 moet je al wel veel data verplaatst hebben. Uit ervaring schat ik een Terrabyte.
Telenet heeft nu eenmaal het smalband principe. Dat is niet nieuw en iedereen weet dit. Nu met de nieuwe regels mocht dit van mij ook afgeschaft worden, maar ze doen dit om hun netwerk nog iets of wat onder controle te houden. Buitensporig verbruik afremmen enzo. Er moet volgens hen nog een afschrikmiddel zijn om niet al te veel te downloaden. Klopt echter niet met hun principe van vrij downloaden, maar echt onbeperkt bestaat namelijk niet. De term word gebruikt als reclamepunt, maar is dus wel ook aan te vechten. Telenet dekt zich echter in dat de smalband maar een paar uur per dag is. Zogezegd om de andere gebruikers ook hun netwerktoegang te verzekeren. Onzin dus, want het netwerk kan het wel aan. zo claimt telenet alvast.
Dat je er bij een FN100 inderdaad ook veel voor betaald klopt, maar de snelheid is wel een aanwinst. Alles wat met internet is geconnecteerd werkt en update ook zeer vlot en bij mij zonder problemen. De snelle upload van fotomateriaal en videomateriaal naar you tube en ander sites is een pluspunt, maar mag zelfs iets meer zijn nu alles ook in HD kan. Ook met de overige produkten heb ik geen probleem en de helpdesk heeft mij bijna altijd correct geholpen. Zelf kom ik binnen enkele gigabytes op smalband terecht. Niet dat ik er van wakker lig, maar het heeft wel een remmend effect. Drempelvrees zeg maar.
Tarq
Starter Plus
Starter Plus

Tja, smallband is nu eenmaal smallband, men weet wat men krijgt en inmiddels ook hoe men het krijgt, dus plan de downloads bijvoorbeeld tegen het eind van periode als je iets wilt voorkomen. Ik kan me niet inbeelden dat die smallband iemand wakker laat liggen. Ik heb deze periode toch weer ruim 1Tb binnen geslurpt (nog kleine 2 weken te gaan) en ondervind weinig hinder van smallband. Doordeweeks tegen de avonduren een kleine daling, maar niet noemenswaardig. De zaterdag geen problemen ervaren (ook de rest van het gezin niet btw)...op zondag (nu dus) zit ik wel hele lange tijd op 0,5Mbit wat 1/6 van ADSL1 snelheid is, ach, dan kijken we wat minder plaatjes en downloaden we deze dag gewoon niet (god wilde toch een rustdag geloof ik).....

Nogmaals niet mijn normale gebruik, maar al die mooie documentaires kon ik niet laten liggen...

Ik ben dus, ondanks smallband, zeer tevreden. Weg van die langzame snelheid maakt veel goed, en 2,5x zoveel binnenhalen als voorheen is ook een verbetering.
mrsimtec
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

weet ge wat het probleem is...
er zijn nog teveel mensen die nu willen downloaden om te downloaden, en te klagen over de FUP

ik zet niet dat ik het eens ben met telenet zijn praktijken, verre van... ik ben altijd een tevreden dommel klant geweest ( eerst nog met limiet , daarna een jaar zonder limiet )
en ik kwam NOOIT aan 2 TB per maand...
Nu heb ik al een klein jaar telenet ( 30mbit ) en kom ook niet aan zoveel... ... niet dat ik zeg dat 2 TB extreem veel is ... maar ik voel het zo een beetje dat het een kat en muis spel aan het worden is, en ook een beetje van ' ik heb het meeste knn leechen '...

stop daar toch mee... je kan toch niet alles kijken/spelen/verwerken wat je allemaal ligt te leechen... zelfs niet als je constant in 1080p download
of je moet gewoon overvloedig veel tijd hebben/niet werken ... dus bijgevolg fiber niet kunnen betalen :) :)

nee ff serieus... wat verwachten jullie dan van TN , dat ze het hele netwerk openleggen, en laat maar lekker leechen ?
trouwens, vroeger pandora is toch een tijdje unlimited geweest, wel aan 10mbit ... en wat gebeurde er toen ? ftp distro's schoten als paddestoelen uit de grond... en dat wil telenet denk ik ook wel een beetje verhinderen...
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 79 keer

mrsimtec schreef: of je moet gewoon overvloedig veel tijd hebben/niet werken ...
Zoals tieners/twintigers die leven op kosten van hun ouders ;)
samsung
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Het probleem is dat sommige mensen blijkbaar 99 euro in de maand voor zo'n abonnement niet veel geld vinden en dan ook niet echt van wakker liggen dat ze met zo'n abonnement sommigen nog op SMALLBAND durven zetten, ik vind dit schandalig. Ik ging overstappen naar fiber 50 maar na dit alles te lezen de afgelopen anderhalve week blijf ik bij expressnetXL. Als mijn snelheid max blijft halen verander ik niet van provider, de moment dat ze niet meer kunnen leveren wat ze beloven dan bij ik terug weg naar edpnet of belgacom.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

samsung schreef:Het probleem is dat sommige mensen blijkbaar 99 euro in de maand voor zo'n abonnement niet veel geld vinden en dan ook niet echt van wakker liggen dat ze met zo'n abonnement sommigen nog op SMALLBAND durven zetten
Er zijn er altijd die hun geld door ramen en deuren wegsmijten en vergeten te denken aan de dag van morgen.

(Met uitzondering voor diegenen die het gebruiken voor hun werk - die kunnen dat terecht gebruiken)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

We leven nog altijd in een democratie: iedereen geeft zijn geld uit zoals hij wil. Trowuens, wat veel is voor u is voor anderen weinig. Hangt af van behoeften, prioriteiten en inkomen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
mrsimtec
Starter Plus
Starter Plus

het gaat er niet om of 99€ veel geld is voor fiber of niet...
het gaat erom dat nu telenet eindelijk FUP gebruikt, ineens moord en brand word geschreeuwd omdat ze je
op smallband zetten na 2TB ...
Nu vraag ik mij al de hele tijd af... Als je toch al klant van telenet was, en altijd met een limiet hebt gewerkt,
dat je nu ineens 2TB te weinig vind etc etc...

Ga dan naar dommel, betaal je 25€ per maand en kan je lekker leechen zoveel je wil

Iemand die 99€ betaald, wil gewoon tegen een dikke snelheid kunnen leechen, of heet dit nodig voor zijn job
(en betaald hopelijk de baas het :) ) ....

Ik hecht meer belang aan stabiliteit , snelheid en service dan aan mijn disks elke maand vol te duwen met vanalles waar ik
toch nooit ga naar kijken/luisteren/spelen...

Als je niet tevreden bent, stap dan over...
Ik had vroeger ook dommel, en was tevreden met 18mbit unlimited lijn... maar nu heb ik andere prioriteiten,
en wil ik gewoon een stabiel netwerk

er zal altijd iets zijn, en het gras is altijd groener aan de andere kant :)

wat niet wegneemt dat ik ook vragen stel bij de praktijken van telenet, maar aangezien ze die lijst
publiceren, en de hoogste leecher maar 2TB haalt, is 98% van de telenetklanten niet bezig met
hun limiet of FUP, dus zullen ze er ook niet veel aan veranderen :)

gejehe
mrsimtec
Starter Plus
Starter Plus

samsung schreef:Het probleem is dat sommige mensen blijkbaar 99 euro in de maand voor zo'n abonnement niet veel geld vinden en dan ook niet echt van wakker liggen dat ze met zo'n abonnement sommigen nog op SMALLBAND durven zetten, ik vind dit schandalig. Ik ging overstappen naar fiber 50 maar na dit alles te lezen de afgelopen anderhalve week blijf ik bij expressnetXL. Als mijn snelheid max blijft halen verander ik niet van provider, de moment dat ze niet meer kunnen leveren wat ze beloven dan bij ik terug weg naar edpnet of belgacom.
trouwens... 99€ valt wel mee als je weet dat ik vroeger rond de 250€ betaalde voor een 56k6 verbinding :)
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

99 euro is niet veel geld als je meer dan 3000 euro de maand verdiend.
Dat moet ieder voor zich uitmaken. Wat de gebruiker met zijn lijn doet, dat moet hij zelf weten. Dat je er niet tegen kunt dat er ge-leeched word, dat begrijp ik.
Maar dan nog maakt dat weinig uit. Telenet heeft nu eenmaal een abonement waar je 100mbit haalt en dit zelfs als je 2 HD programma's opneemt en terwijl op net gemist het nieuws kijkt. Wie heeft dat nu nodig ga je zeggen. Tja het is een produkt dat aangeboden word en er is klienteel voor. Dit moet dan ook goed werken niet ?

Telenet fungeert alleen als transporteur van data. Dit is ook zo uitgesproken in recente rechtzaken rond torrentssites. Dus in weze maakt het niets uit wat je met je lijn doet tegenover telenet. Wel moeten ze ervoor zorgen dat het niet uit de hand loopt, en zo als ik het begrijp is smalband bedoeld als afschrikmiddel voor dergelijke praktijken. Mensen lopen massaal over naar andere providers omdat smalband boven hun hoofd hangt. Bizar fenomeen. De FUP staat in zijn kinderschoenen en zowel telenet als de gebruiker moet hier leren mee om te gaan. 1TB is veel data, en dan nog als het over leechen van films gaat, moet je hier ook daadwerkelijk tijd insteken om het gezien en verwerkt te krijgen. Maar dat moet je ook met andere data dat niet illegaal gerelateerd is. Ze geven je de mogelijkheid en je weet niet wanneer je op smalband komt. Je kan het alleen maar vermoeden. En er word geen rekening gehouden met legaal of illegaal gebruik. Dus je bent ook gekl**t als het om legaal gebruik van de lijn gaat.
mrsimtec
Starter Plus
Starter Plus

ja gelijk heb je... telenet heeft geen zak te maken wat je door je lijn sluist...

maaar! ... als ik professioneel een 100mbit lijn vandoen heb , die unlimited, en echt unlimited is... dan kan je daarvoor
een abo op maat voor krijgen ...
en breng je die kost trouwens ook nog in je boekhouding :)

ik zeg gewoon, dat de huis-tuin en keuken gebruiker op dit moment gewoon moet stellen met de FUP die telenet heeft...
en je kan beginnen schreeuwen ' zet de kabel open' en er komt meer concurentie... maar het verleden heeft aangetoont dat
dat niet zal gebeuren...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

@mailracer, je blijft het altijd maar over 1TB hebben maar ik zat na een goeie 300GB op smallband.
De meeste van die 300GB was dan nog in de groene of gele periodes.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster

@ astralon : Ja die 1 terabyte was maar om een voorbeeld te geven. uit de top 25 bleek dat dit voor de FN100 gebruikers een relevant smalband gegeven was.
Heb je dit ook, dan is 300 GB wel snel. Maar de smalband is ook maar een paar uur per dag. Als je dan net je internet nodig hebt, ben je er wel aan voor de moeite. Maar dit is echter om het gebruik van veel data wat te ontmoedigen. Over het qouta kan er eindeloos gediscusieerd worden.
mrsimtec schreef: ik zeg gewoon, dat de huis-tuin en keuken gebruiker op dit moment gewoon moet stellen met de FUP die telenet heeft...
en je kan beginnen schreeuwen ' zet de kabel open' en er komt meer concurentie... maar het verleden heeft aangetoont dat
dat niet zal gebeuren...
Als telenet smalband gebruik om het leechen van films en andere toestanden wil afremmen, dan heb ik daar alle begrip voor. Voor profesionele doeleinden kan het abonement gebruikt worden, maar moet je je aan de regels van telenet houden. Anders een ander abonement nemen, dat duurder is, maar ook in te brengen is als kosten.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

mailracer schreef:Voor profesionele doeleinden kan het abonement gebruikt worden, maar moet je je aan de regels van telenet houden. Anders een ander abonement nemen, dat duurder is, maar ook in te brengen is als kosten.
Ik heb mijn abonnement alleen voor professionele doeleinden gebruikt en ra, ra wij werken in de rode uren.
Ik heb (om een andere reden) een abonnement genomen bij Belgacom dat goedkoper is, dat wel iets extra biedt voor professionals en waar en wanneer ik kan downloaden wanneer ik wil.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”