VDSL Beschikbaarheid Kampenhout in Vlaams Brabant

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
DUSSIE100
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 dec 2008, 11:43

ik wacht reeds 2 jaar op vdsl in kampenhout.
nu nog altijd op adsl2.
via de tool op de BGC website de melding dat VDSL niet mogelijk is (HD kwaliteit: NEEN, max. TV's: 1)

Wanneer wordt vdsl2 uitgerold in kampenhout ?

ik hoop niet te lang anders zie ik me genoodzaakt zoals zovelen voor de snelheid te moeten overgaan naar telenet

Thx

Dussie
Laatst gewijzigd door a3ke 16 aug 2010, 20:45, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Laat het roepen voor 9 lives fora ed
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

Goh ik denk niet echt dat iemand dit kan zeggen. Kbedoel de meesten hier zijn zelf maar gewoon geavanceerde internet gebruikers enzovoort, paar belgacom techniekers en uitzonderlijk isp staff. (van wat ik toch gezien heb alleszinds) Het beste wat je kan doen is belgacom er 'ns over contacteren ofzo. Ook al denk ik dat zij dit je niet exact kunnen zeggen. Volgens mij legt belgacom glasvezel tot aan de rop aan wanneer de straten 'ns opgengegooid worden. Of het is niet mogelijk in kampenhout? Vlaams-brabant is toch al wat heuvelachtig niet?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

DUSSIE100 schreef:ik wacht reeds 2 jaar op vdsl in kampenhout.
nu nog altijd op adsl2.
via de tool op de BGC website de melding dat VDSL niet mogelijk is (HD kwaliteit: NEEN, max. TV's: 1)

Wanneer wordt vdsl2 uitgerold in kampenhout ?

ik hoop niet te lang anders zie ik me genoodzaakt zoals zovelen voor de snelheid te moeten overgaan naar telenet

Thx

Dussie
VDSL2 is beschikbaar in 16KAM0 in 2012 Q1
Callum_
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 aug 2010, 14:36

quistnix schreef:
DUSSIE100 schreef:ik wacht reeds 2 jaar op vdsl in kampenhout.
nu nog altijd op adsl2.
via de tool op de BGC website de melding dat VDSL niet mogelijk is (HD kwaliteit: NEEN, max. TV's: 1)

Wanneer wordt vdsl2 uitgerold in kampenhout ?

ik hoop niet te lang anders zie ik me genoodzaakt zoals zovelen voor de snelheid te moeten overgaan naar telenet

Thx

Dussie
VDSL2 is beschikbaar in 16KAM0 in 2012 Q1
insider for the win :wink:
DUSSIE100
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 dec 2008, 11:43

Bedankt voor de informatie quistnix

tof als je kunt rekenen op de kennis van forumleden

thx

:-D :-D :-D
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

quistnix schreef:
DUSSIE100 schreef:ik wacht reeds 2 jaar op vdsl in kampenhout.
nu nog altijd op adsl2.
via de tool op de BGC website de melding dat VDSL niet mogelijk is (HD kwaliteit: NEEN, max. TV's: 1)

Wanneer wordt vdsl2 uitgerold in kampenhout ?

ik hoop niet te lang anders zie ik me genoodzaakt zoals zovelen voor de snelheid te moeten overgaan naar telenet

Thx

Dussie
VDSL2 is beschikbaar in 16KAM0 in 2012 Q1

en wil je ook eens in je glazen bol kijken voor deze wijkcentrale

02GRI0399 ( grimbergen )





dank u wel
genksta
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mei 2006, 20:38
Bedankt: 6 keer

In Grimbergen ligt er in principe overal glasvezel, het zou kunnen zijn dat je op > 1 km van een KVD afzit, dan ga je helaas nog een tijdje moeten wachten.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

dejean schreef: en wil je ook eens in je glazen bol kijken voor deze wijkcentrale

02GRI0399 ( grimbergen )


dank u wel
Er staat een ROP in 02GRI0399 met een goeie 100 klanten. Deze staat in de Godshuisstraat 33, 1861 Wolvertem (deelgemeente van 1860 Meise). Zoals al opgemerkt zal je op méér dan één kilometer hier vandaan wonen.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

quistnix; even 'n vraagje: wordt VDSL2 uitgerold per centrale? ik woon in een deelgemeente van Tielt (w-vl) maar de belgacom telefonie verloopt via de centrale van een buurtgemeente (051RUI) dacht ik? Dat is de centrale in buurtgemeente Ruiselede. Tielt zelf heeft reeds VDSL2 en 1 deelgemeente met eigen telefooncentrale heeft ook vdsl, of daar zijn ze toch VDSL aan het installeren. Mocht dit via centrale(nummer) gebeuren, kan je 't dan ook even voor deze centrale achterhalen? Alvast merci hé :)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

quistnix schreef:
dejean schreef: en wil je ook eens in je glazen bol kijken voor deze wijkcentrale

02GRI0399 ( grimbergen )


dank u wel
Er staat een ROP in 02GRI0399 met een goeie 100 klanten. Deze staat in de Godshuisstraat 33, 1861 Wolvertem (deelgemeente van 1860 Meise). Zoals al opgemerkt zal je op méér dan één kilometer hier vandaan wonen.
Dank u wel quistnix
Dus voor slechts 100 abonnees verwacht ik dat VDSL voorzieningen geen prioriteit is voor Belgacom.
PS, afstand tot de wijkcentrale is 975m. Vandaar ook de lage line attenuation.
Ik haal altijd max. ADSL snelheid, en zeer lage ping.

Downstream Rate: 6144 Kbps
Upstream Rate: 640 Kbps
Downstream Margin: 23 db
Upstream Margin: 17 db
Downstream Line Attenuation: 12
Upstream Line Attenuation: 8
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Waar vinden jullie die nummers van die centrales?
Want ik zou ook wel is willen weten wanneer het bij ons (st jozefslaan 44, 2400 mol) beschikbaar zou zijn. Bgc kan er nog altijd niks op zeggen
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

metal schreef:Waar vinden jullie die nummers van die centrales?
Want ik zou ook wel is willen weten wanneer het bij ons (st jozefslaan 44, 2400 mol) beschikbaar zou zijn. Bgc kan er nog altijd niks op zeggen
Voor de centrale moest je bellen naar 1923 of 1924 dacht ik :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

metal schreef:Waar vinden jullie die nummers van die centrales?
Want ik zou ook wel is willen weten wanneer het bij ons (st jozefslaan 44, 2400 mol) beschikbaar zou zijn. Bgc kan er nog altijd niks op zeggen
das netwerk van Balen, daar zijn ze mee bezig. eind 2011 moet da klaar zijn.
b.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Moest quistnix hier niet zijn bel je gewoon naar de BelgacomTV klantendienst, zegt dat je overweegt over te stappen maar enkel als je HD en op 2 TVs kan kijken, en vraagt dan wanneer dat kan :).
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

deej schreef:Moest quistnix hier niet zijn bel je gewoon naar de BelgacomTV klantendienst, zegt dat je overweegt over te stappen maar enkel als je HD en op 2 TVs kan kijken, en vraagt dan wanneer dat kan :).
Ga ik is proberen
calculon
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 maa 2010, 23:34

Onze belgacomtechs op het werk konden me er niet mee helpen, en blijkbaar geraakten ze ook niet aan de interne planning. "die bestaat immers niet" beweren ze, wat ik wel straf zou vinden :-)

Kan jij eens kijken voor: 16JWI0
Buurt van sint-joris-winge / meensel-kiezegem

Sowieso al merci :)
Laatst gewijzigd door calculon 19 aug 2010, 22:19, in totaal 1 gewijzigd.
-KoeKe-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 aug 2010, 20:59
Twitter: SandersBert
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Weet er iemand wanneer VDSL2 in Oudenburg komt? :roll:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

-KoeKe- schreef:Weet er iemand wanneer VDSL2 in Oudenburg komt? :roll:
Begin volgend jaar
calculon schreef:Onze belgacomtechs op het werk konden me er niet mee helpen, en blijkbaar geraakten ze ook niet aan de interne planning. "die bestaat immers niet" beweren ze, wat ik wel straf zou vinden :-)

Kan jij eens kijken voor: 16JWI0
Buurt van sint-joris-winge / meensel-kiezegem

Sowieso al merci :)
Eind 2012
-KoeKe-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 aug 2010, 20:59
Twitter: SandersBert
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

quistnix schreef:
-KoeKe- schreef:Weet er iemand wanneer VDSL2 in Oudenburg komt? :roll:
Begin volgend jaar

Thanks :-D
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Precies nog veel mensen die zullen moeten wachten tot 2012. Ik dacht dat alles veel sneller ging.
En tegen dan is VDSL2 misschien al verouderd...
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

tomw schreef:Precies nog veel mensen die zullen moeten wachten tot 2012. Ik dacht dat alles veel sneller ging.
En tegen dan is VDSL2 misschien al verouderd...
Dacht ik niet, gegeven het feit dat er nog steeds ADSL DSLAMs in gebruik zijn van de allereerste generatie met een leeftijd van 10 jaar en meer.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

quistnix schreef:
tomw schreef:Precies nog veel mensen die zullen moeten wachten tot 2012. Ik dacht dat alles veel sneller ging.
En tegen dan is VDSL2 misschien al verouderd...
Dacht ik niet, gegeven het feit dat er nog steeds ADSL DSLAMs in gebruik zijn van de allereerste generatie met een leeftijd van 10 jaar en meer.
Verouderd was mss niet echt het goede woord. Ik bedoelde dat tegen dat de laatste mensen op VDSL2 raken de eersten wss al terug veel hoger zitten met VDSL3 ofzo.
In principe zou belgacom hun ROP's toch veel sneller moeten kunnen plaatsen door tijdelijk meer mensen aan te nemen?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

tomw schreef:
quistnix schreef:
tomw schreef:Precies nog veel mensen die zullen moeten wachten tot 2012. Ik dacht dat alles veel sneller ging.
En tegen dan is VDSL2 misschien al verouderd...
Dacht ik niet, gegeven het feit dat er nog steeds ADSL DSLAMs in gebruik zijn van de allereerste generatie met een leeftijd van 10 jaar en meer.
Verouderd was mss niet echt het goede woord. Ik bedoelde dat tegen dat de laatste mensen op VDSL2 raken de eersten wss al terug veel hoger zitten met VDSL3 ofzo.
In principe zou belgacom hun ROP's toch veel sneller moeten kunnen plaatsen door tijdelijk meer mensen aan te nemen?
De kosten spreiden he :P
Kost wel een paar centjes zo'n rop plaatsen.
calculon
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 maa 2010, 23:34

Merci quistnix. Dan wordt het nu een downgrade van het abo (heb een intense maar krijg maar een profiel van ~6mbit, wat al een specialleke blijkt te zijn) of een verhuis naar telenet.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

quistnix schreef:
-KoeKe- schreef:Weet er iemand wanneer VDSL2 in Oudenburg komt? :roll:
Begin volgend jaar
quistnix,

Nu je toch bezig bent, zou je eens kunnen checken wanneer er VDSL voorzien is in Vresse-Sur-Semois (5550) ? Als het al op de planning staat gezien de grootte van het dorp... :roll:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Goofy
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2009, 20:21
Bedankt: 1 keer

Ik heb't probleem dat blijkbaar enkel mijn straat geen VDSL kan krijgen.
De twee zijstraten wel.. daar zal dus niet al te snel verandering in komen vrees ik. :(
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

tomw schreef:
quistnix schreef:
tomw schreef:Precies nog veel mensen die zullen moeten wachten tot 2012. Ik dacht dat alles veel sneller ging.
En tegen dan is VDSL2 misschien al verouderd...
Dacht ik niet, gegeven het feit dat er nog steeds ADSL DSLAMs in gebruik zijn van de allereerste generatie met een leeftijd van 10 jaar en meer.
Verouderd was mss niet echt het goede woord. Ik bedoelde dat tegen dat de laatste mensen op VDSL2 raken de eersten wss al terug veel hoger zitten met VDSL3 ofzo.
In principe zou belgacom hun ROP's toch veel sneller moeten kunnen plaatsen door tijdelijk meer mensen aan te nemen?
VDSL gaat toch vrij "hoog" qua snelheden hoor. Ze gaan niet snel moeten overschakelen op VDSL3 oid :p.

quistnix, als het niet stoort, kunnen jullie ook kijken waarom er in Burcht/Zwijndrecht (2070), rond het leger, boskouter zo'n slechte lijnen zijn?
Of kunnen jullie dat zomaar niet nakijken? Als je wil kan ik je wel wat meer info per PM geven :p.
(Ik bedoel dat er wel VDSL2 is, maar de lijn blijkbaar erbarmelijk slecht. Voor dommel is het genoeg voor 20Mbit, maar BGC laat m'n buur aan 9Mbit gaan, zoals in de de 30Mbit thread al te zien was :p.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”