adsl naar vdsl.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
jelleV
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo,
Ik ben nieuw in al dit adsl en vdsl. Ik ga nu naar vdsl overstappen (ik kom van adsl) dus ik krijg zo een b-box 2.( maandag wordt hij geleverd) Maar donderdag komt er een technieker om iets in te stellen voor ik echt vdsl krijg. Dus mijn vraag is mag ik de b-box2 insteken in telefoonlijn, SSID en paswoord instellen die maandag. En als het dan donderdag is schakelt hij dan direct over van adsl naar vdsl zodat ik vanaf dat die technieker geweest is op vdsl zit.
Bedankt
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Bij welke provider zit je nu?

Indien je van Belgacom ADSL naar VDSL2 gaat, kun je inderdaad nu al je modem instellen.

Zo is het alleszins bij mij gegaan. De technieker is langs geweest, hij heeft een nieuwe stekker geplaatst (TF2007), daar op sloot ik mijn Bbox aan. Toen de dag kwam dat mijn Bbox2 aankwam voor VDSL2, heb ik die aangesloten, en ik had nog een week en half te gaan. Dus op dag van activatie was VDSL2 er gewoon, zonder veranderingen aan te brengen.
jelleV
Starter Plus
Starter Plus

Lord Utopia schreef:Bij welke provider zit je nu?

Indien je van Belgacom ADSL naar VDSL2 gaat, kun je inderdaad nu al je modem instellen.

Zo is het alleszins bij mij gegaan. De technieker is langs geweest, hij heeft een nieuwe stekker geplaatst (TF2007), daar op sloot ik mijn Bbox aan. Toen de dag kwam dat mijn Bbox2 aankwam voor VDSL2, heb ik die aangesloten, en ik had nog een week en half te gaan. Dus op dag van activatie was VDSL2 er gewoon, zonder veranderingen aan te brengen.
Ja ik ben Belgacom ADSL en heb nu een b-box.(kut ding ,kei slecht bereik) Ok dus dan steek ik maandag de nieuwe b-box2 in met de adsl splitter en donderdag zal de technieker dan wel zijn ding doen.
Bedankt Lord Utopia.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

jelleV schreef: Ja ik ben Belgacom ADSL en heb nu een b-box.(kut ding ,kei slecht bereik) Ok dus dan steek ik maandag de nieuwe b-box2 in met de adsl splitter en donderdag zal de technieker dan wel zijn ding doen.
Bedankt Lord Utopia.
Die ADSL splitter? ... dat zal vrees ik niet werken .. volgens mij moet je de lijn correct afsluiten met de VDSL splitter. De Bbox-2 is echter wel ADSL compatibel. Ik heb ook een klein (werk)weekje op ADSL gedraaid met de bbox-2 en een adsl signaal .. na activatie van VDSL2 op de lijn liep alles (na een logische reboot van de bbox-2) gewoon verder op VDSL2 snelheid.
FWIW
jelleV
Starter Plus
Starter Plus

Komt er een VDSL splitter bij de B-box 2.Zoja dan zal ik deze gebruiken want die werkt toch met adsl en vdsl. Dus ik installeer alles met de vdsl splitter en als die technieker komt gewoon een reboot doen en alles zou in orde moeten zijn.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Regulus schreef: Die ADSL splitter? ... dat zal vrees ik niet werken .. volgens mij moet je de lijn correct afsluiten met de VDSL splitter. De Bbox-2 is echter wel ADSL compatibel. Ik heb ook een klein (werk)weekje op ADSL gedraaid met de bbox-2 en een adsl signaal .. na activatie van VDSL2 op de lijn liep alles (na een logische reboot van de bbox-2) gewoon verder op VDSL2 snelheid.
FWIW
Maar op de installatiedag komt toch een technieker langs. Dus dan zal hij wrs toch wel een nieuwe splitter installeren (zoals bij mij gebeurd is).

In mijn VDSL2-doos zat enkel de Bbox2, RJ45 + RJ11 kabel en een blad van Sagem met daarop een heleboel kleine lettertjes. Maar goed, ik had dus geen splitter nodig sinds de technieker die al eerder had geïnstalleerd.
jelleV
Starter Plus
Starter Plus

Dus ik kan mijn b-box2 aansluiten op de adsl splitter. Dan krijg ik "adsl" internet en die donderdag zal de technieker wel een vdsl splitter geven.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Lord Utopia schreef:
Regulus schreef: Die ADSL splitter? ... dat zal vrees ik niet werken .. volgens mij moet je de lijn correct afsluiten met de VDSL splitter. De Bbox-2 is echter wel ADSL compatibel. Ik heb ook een klein (werk)weekje op ADSL gedraaid met de bbox-2 en een adsl signaal .. na activatie van VDSL2 op de lijn liep alles (na een logische reboot van de bbox-2) gewoon verder op VDSL2 snelheid.
FWIW
Maar op de installatiedag komt toch een technieker langs. Dus dan zal hij wrs toch wel een nieuwe splitter installeren (zoals bij mij gebeurd is).

In mijn VDSL2-doos zat enkel de Bbox2, RJ45 + RJ11 kabel en een blad van Sagem met daarop een heleboel kleine lettertjes. Maar goed, ik had dus geen splitter nodig sinds de technieker die al eerder had geïnstalleerd.
Neen .. die technieker is IMHO voor niets nodig als men de splitters/verbinding installatie correct heeft uitgevoerd. In mijn bbox-2 doos zat alles in, de hele reutemeteut van kabels en splitters. Geen technieker gezien bij de activatie, zou niet weten waarom aangezien ik gewoon op ADSL liep op dat moment. ik neem aan dat men van de kant van de centrale wel kan " zien" of men heeft zitten klooien! :lol:
Ik heb een stokoude 5 pins aansluiting gebruikt via de meegeleverde 5naar6 pins adapter, telefoon er op en VDSL2 splitter er op. Ik moest helaas de 12 meter (blauwe) kabel gebruiken om een verdiep lager (in afstand maar 4 meter) de bbox aan te sluiten .. hier hangt dus een flinke lus "nutteloze" draad boven mijn hoofd maar dat geeft geen probleem (alhoewel ik veronderstel dat die wel demping veroorzaakt)
FWIW
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”