Sortering posts?

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
Gast

Hey guys,

Is het niet nuttig om de posts in een topic met de jongste eerst te beginnen. :?:
Dus de laatst geposte bovenaan, dit aangezien wanneer er vele antwoorden zijn je eerst naar onder moet scrollen voordat je de laatste post kan lezen.

Greetz,
Peter
Maverick
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer

Mods,

Deze optie is aanwezig, had deze over het hoofd gezien.
Maar is het mogelijk deze weg te halen onderaan omdat je indien je wil wijzigen toch eerst moet scrollen naar onder.
Je zou deze mischien kunnen plaatsen onder de items rechtsboven.

Greetz,
Peter
Maverick
Plus Member
Plus Member

Mods,

Nog effe ter info:
Als je naar de gebruikerslijst gaat staat de sorteerkeuze wel bovenaan.

Greetz,
Peter
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Peter,

persoonlijk vind ik het handiger als de originele post bovenaan staat dan zie je een chronologische opvolging van de posts. Maar soit dat is ieder zijn keus.

Dat verplaatsten zullen we eens aan Nob moeten vragen hij heeft hiervoor voldoende access. maar als je naar de laatste post in een topic wilt gaan kan je ook klikken op het pijltje --> naast de naam van diegene die het laatst gepost heeft. Dit staat op het blad vlak voor je een topic binnen gaat, uiterst rechts van het onderwerp. Misschien kan je deze gebruiken om -voorlopig- rechtstreeks naar de laatste post te gaan.

Nob zal dit zeker opvolgen en bekijken of dit kan verplaatst worden, geen enkel probleem.
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Ok, ik wil dat wel doen, maar ik ben het gewoon zoals het nu is. En op alle grote fora is dat ook zo (cfr got, cdfreaks, gulli.com,...)

Is ook veel gemakkelijkers voor bezoekers die bv een thread nog niet gelezen hebben, anders moeten die alles achterstevoren gaan lezen (is nogal tegen de natuur in)

Dus voor mij moet dat niet echt veranderen, maar als je het echt wil, stel dan een poll in en de democratie zal beslissen :)

Nob
Maverick
Plus Member
Plus Member

Nob,

Je moet de eerste post vergeten.
Heb ondertussen de mogelijkheid gevonden om de jongste eerst te zetten (zie 2e post).
De vraag is echter om deze optie eventueel ook bovenaan te voorzien, zo kan iedereen sneller zijn eigen keuze maken.

Dat de andere grote forums dit doen is naast het punt volgens mij. Waarom moet je altijd doen wat een ander doet?

Voila, afhankelijk van je antwoord wil ik gerust een pol aanmaken om de andere hun mening te weten.

Peter
Nob
Erelid
Erelid
Provider

Ik zeg niet dat je altijd moet doen wat een ander doet, maar als vele mensen op internet het zo gewoon zijn en dan komen ze hier, dan is dat niet echt handig voor hen he...

En om die optie bovenaan te voorzien, ik wil dat proberen, maar ik denk niet dat dat ergens in de admin opties staat.

Nob
Laatst gewijzigd door Nob 25 sep 2002, 12:15, in totaal 1 gewijzigd.
Maverick
Plus Member
Plus Member

No problem Nob,

Zal me wel suf scrollen (of ctrl-end gebruiken) 8)

Peter
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Idd nob, die functie zit niet in De admin sectie, deze moet je manueel in de php-template editen wat geen easy job is, het is een beetje zoekwerk.

en peter zoals eerder gepost, om de direct de laatste post te lezen kan je ook gebruik maken van het pijltje uiters rechts van een topic, naast de naam van diegene die het laatste gepost heeft.
Maverick
Plus Member
Plus Member

Nob,

Heb op de url onderaan mischien wel iets gevonden om iedereen gelukkig te maken. nl: "User Option Post Sort Order" geeft elke user de mogelijkheid om in zijn profiel de default post sorting order op nieuwe of oude first te zetten.
Kan je dit eens bekijken? :?:

:arrow: http://www.boardz.tk/
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, nice, in vbb zit dat standaard in phpBB moet je dat blijkbaar afzonderlijk patchen ofzo. Nice job peter!

Nob zal dat wel eens bekijken. Geen probleem.
Nob
Erelid
Erelid
Provider

Ok, ik zal dit binnen een paar dagen proberen aan te passen, moest ik het vergeten, geef mij dan een seintje.

Het is wel lastig, want al die aanpassingen worden niet mee opvergenomen moesten we verhuizen naar een andere server, dan kan ik al die mods enzo opnieuw doen! Argh :(

Nob
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”