overschakeling telefonie+VDSL edpnet verloopt rampzalig!

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Wil dit niet posten om te 'bashen' op edpnet, maar eens de realiteit weergeven hoe het ook kan.....
na bijna 4 weken zonder vaste telefoon, nu ook sinds 4 dagen zonder internet....
en bij edpnet zien ze het licht aan het einde van de tunnel ook niet meer.....

Oké, bij vorige overschakeling (enkel adsl edpnet) verliep de overschakeling adsl op zelfde adres vlekkeloos.
Bij Belgian Telecom verliep overschakeling ook zonder noemenswaardige problemen, behalve dat bij outgoing calls, mijn nr. niet de juiste toonde+telenet nr.'s konden mij niet bereiken....enkele dagen later was dit ok.

Nu loopt alles in de mist.....

aanvraag overschakeling: begin 4/6/2010
einde contract BTC: 31/7 (eerst edpnet activatie aangevraagd)
activatie edpnet VDSL 29/7

een overzicht:
13/7 18.00 u.: post ticket dat ik al sinds 8 juli niet meer op mijn vast -voipnr.- 050****** bereikbaar ben. outgoing calls (belgian-telecom lukt wél)
m.a.w. ze hebben mijn nr. al 3 weken vóór activatie VDSL geporteerd!

14/07/2010 13 u.:
edpnet stuurt de voip gegevens van hen door (wel nog geen vdsl modem van hen, maar dat maakt natuurlijk niets uit)
ik probeer op alle mogelijke manieren deze actief te zetten, maar op geen enkel platform (x-lite, 3cx, fritzbox 7270, sagem VDSL modem) lukt dit.
Ze helpen mij om in te stellen (alhoewel ik al alles geprobeerd heb, toch al een jaar of 5 ervaring met voip), maar krijg voip edpnet niet 'registered'

15/07/2010 11:49
"Beste,

Het is inderdaad niet normaal dat uw Telephony vroeger dan uw VDSL lijn geactiveerd wordt. Onze collega's van Provisioning zoeken nu naar de oorzaak. "

15/07/2010 14:54:30
"Wij hebben met xlite getest en zijn direct geregistreerd met volgende instellingen. "Hiermee heb ik eens gebeld naar uw gsmnr en ik kwam op uw voicemail blijkbaar en heb dan opgelegd zodat het niets kost."

IK:
15/07/2010 15:10:43
"ik denk dat ik er vandaag de brui aan geef.....
gisteren mij al onnozel gezocht en vandaag.....tevergeefs...."
ik blijf erbij dat het probleem ergens bij de registratie ligt...

15/07/2010 15:45:38

"Met de fritz box hebben wij helaas geen ervaring, dus kunnen wij u hiermee niet verder helpen.
Xlite gebruiken wij zelf ook om te testen en hiermee zou het moeten werken, hier werkt het allesinds. Hopelijk komt morgen de Sagem modem reeds aan en dan kan u deze instellen aan de hand van volgende manual:"

IK:
15/07/2010 23:45:11
"en ik heb een sterk vermoeden, dat het met de sagem ook hetzelfde zal zijn...."

16/07/2010 14:56:09
"We zijn op zoek naar de oplosing voor u. Van een collega van ons hebben we vernomen dat u nu via Dommel surft.
We hebben gecheckt op uw adres en blijkbaar hebt u nu op Netconnect (abbo van Dommel).
U kan met onze logins op de lijn van Dommel inloggen en via EDPnet surfen. U kan de modem als volgt instellen:
Dan moet uw VOIP nummer gaan werken.
Als u een vast IP adres bij Dommel hebt dan kunnen we die laten whitlisten zodat u via Dommel kan surfen en via EDPnet VOIP bellen."

IK:
16/07/2010 15:13:59
"Dan heeft uw collega niet goed geluisterd.....
gisterenmorgen heeft hij dit gevraagd....heb gezegd BELGIAN-TELECOM (=mobistar netwerk), heb trouwens op inschrijving moeten 'andere' aanklikken...."

16/07/2010 15:20:13
"En heeft u miscchien een vast IP bij BELGIAN-TELECOM? Of kan u ons uw huidige WAN IP doorgeven? "
=> nee.

17/07/2010 12:31:57
blijven mij helpen om x-lite in te stellen, tevergeefs met al hun tips.

19/07/2010 20:23:23 VERVROEGEN ACTIVATIEDATUM
"Het blijkt dus inderdaad dat u over uw huidige verbinding geen gebruik kunt maken van Internet Telephony van EDPnet. Dit is enkel mogenlijk over een IP adres van EDPnet danwel een vast IP adres van een andere provider dat we dan handmatig toestemming geven binnen te komen op onze servers. Het enige alternatief dat nu nog voorhanden is is kijken of we u eerder aan een IP adres van EDPnet kunnen helpen. Ik zal morgenvroeg meteen bij mijn collega's van Provisioning vragen of de oplevering van uw VDSL abonnement naar voren kan worden getrokken. Ik zal u morgen terugbellen om u van feedback te voorzien."
ter info: mijn initiële oplevering was 27/7!

IK:
mail met negatieve ondertoon.....
geen compensaties (vast nr. wordt bijvoorbeeld niet doorgeschakeld naar gsm), dit zou op 'my edpnet' moeten instelbaar zijn, maar ik vind dat ZIJ dat moeten betalen! maar geen reactie op dat voorstel.

20/07/2010 16:41:10
"We zijn ons bewust van de opleveringsproblemen, en wensen uiteraard onze excuses aan te bieden.
Echter kunnen wij alleen maar trachten om u zo snel mogelijk opgeleverd te krijgen. Weet dat wij dit dossier zwaar escaleren.
Wij hopen u snel te kunnen verblijden met een goed werkend abonnement."

30/7 11.00 u. (dus 8 dagen hoor ik ze niet meer!) ik stuur mail met mijn MVO abbo dat ik nu ook géén ADSL meer heb van belgian-telecom! vraag dat ze mij terugbellen....
nu staat adsl downstrem line rate 4640 kbps/UL: 512 kbps
was met belgian telecom (gisteren): 6140 kbps/ul: 384 kbps
krijg hier mailke ipv bellen

30/07/2010 14:25:02
Bedankt voor uw feedback, we stellen dit zeker op prijs. Ondertussen is dit abonnement actief. We beseffen zeer zeker dat de omschakeling in dit dossier niet goed verlopen is. Graag wil ik toch even de tijd nemen om u in te lichten hoe zo'n overzetting werkt om u beter inzicht in de situatie te verschaffen.

EDPnet werkt met twee partijen voor een omschakeling telefonie + dsl.
- De telefonie partij vraagt ons gemm 2 weken voor de omschakeling (zonder garanties te bieden)
- De DSL partij (Belgacom) vraagt voor een oplevering gemmiddeld ook twee weken
EDPnet initieert dus eerst een aanvraag voor DSL omschakeling en pas op het ogenblik dat de DSL omschakeling bevestigd wordt voor uitvoering initieren wij de telefonie-omschakeling (zonder DSL immers geen telefonie). Wat bij dit dossier in de mist gelopen is, is het feit dat nà de telefonie-initiatie pas laattijdig EDPnet op de hoogte gebracht werd door Belgacom dat de timers voor DSL oplevering niet konden gehaald worden. Maw, telefonie-oplevering kan niet meer tegengehouden worden en uw telefonie werkt dus niet meer in afwachting dat we DSL kunnen opleveren. Wij hebben dit dossier heel zwaar geëscaleerd bij Belgacom, doch in de vakantieperiode komen we dit net iets vaker tegen (gebrek aan mensen, verlof, enz...).

Het spijt ons dat u slachtoffer geworden bent hiervan. EDPnet laat het niet na om dit dossier bij te houden voor volgende meetings met Belgacom.
Wij hopen dat de gratis VDSL Modem alsook het kwalitatieve aanbod dat u onderschreven hebt u wel tevreden stellen.

Aarzel niet om ons te contacteren indien u met verdere vragen zit."
=> dat van die gratis VDSL modem vind ik een dooddoender! als ik bij belgacom VDSL vraag, krijg je ook zo'n modem (en niet in bruikleen zoals bij edpnet)....ze komen zelfs alles aansluiten dacht ik.....

oplevering DSL 2 weken?.....begin juni al mijn aanvraag gedaan....opleveringsdag was dus 29/7.....(bij vorige overschakelingen klopte de activatiedatum altijd!), dus nu schuld op BGC schuiven vind ik goedkoop!
natuurlijk zal die nieuwe activatiedatum volgens mij meer problemen leveren....theoretisch 1 dag later (maar de aanvraag voor die datum is pas 1 week voorheen gedaan....dus zullen daar ook wel rekening mee houden bij belgacom qua prioriteiten)

telefonie:
heb op 4/6 een document geüploaded:
een document met goedkeuring tot nummerportering van mijn telefoonnummer (050*****) op 29/07/2010 (beëindiging vorige ISP, belgian-telecom, aka Colt Telecom)
=> dus die nummerportering mocht wel een tijd later aangevraagd worden...
=> staat toch niets van op hun site, dat je 4 weken zonder vaste telefoon kan zitten!

20/7 14.30 u......bel dan zelf naar helpdesk en vraag naar bovenstaande 'chief technische helpdesk'....'in meeting'....."Kan je eens terugbellen", zegt mevrouw aan helpdesk?
Ik zeg: 'mevrouw, heb vanmorgen beleefd gevraagd dat iemand mij zou bellen, daar ik dat h&t tickets sturen beu ben (en de situatie is toch kritisch te nomen + kan niet confronteren en interactie via telefoongesprek) + geen internet'....Ik ga niet om de 30' bellen & weer gans mijn verhaal moeten vertellen à 0,25 €/min. om dan te horen dat die persoon weg is.
persoon belt, maar had net mijn gsm niet gehoord :-(

misschien off-topic, maar dus daar ze enkel mogelijkheid bieden om te voip'en via hun netwerk, zal mobiel voip'en met edpnet niet mogelijk zijn via MVO? :???:

wat mij ook tegen de borst stoot, dat je enkel via hun netwerk kan voip'en met hun gegevens...zou voor mij toch zééér handig geweest zijn, mocht ik kunnen voip'en met mijn vorige isp adsl verbinding en edpnet. Zou ik toch geen maand niet gebeld/kunnen bellen=> klant tevreden).
alleen voor 'de veiligheid'....(lees: dat je het 2000 minuten account niet zou kunnen 'misbruiken' op andere locaties....maar je hebt er toch voor betaald?)

Ik dacht dat bij bestelling edpnet stond....telephony edpnet 10 € of raw copper line à 13 €, tja en voor 5 € extra 2000 minuten bellen is 'geen geld'. Dacht een voordeel alles bij 1 nemen (epdnet ook goede support), dus waarom dan elders zoeken...

kan ik nu als klant van edpnet naar 'onderaannemer' Belgacom technische dienst bellen om de activatieproblemen aan te kaarten? Waarschijnlijk zullen ze eens goed lachen daar? Iemand een rechtstreeks nr.?

Als je belt naar technische helpdesk (080022700) krijg je volgend antwoord:
"We hebben het nr. dat U heeft ingegeven niet herkend, voor een 'gepersonaliseerd' antwoord graag uw nr." :twisted:

dan naar technische helpdesk gebeld, ze konden dat daar niet zien....moest facturatie bellen....
zij melden mij dat ze belgacom aansluitingen kunnen zien, maar niet van andere maatschappijen....ik moet mijn dienst 'storingen' van mijn maatschappij bellen
ik zei: ik heb geen internet meer
zij: "en nu zit ge met de problemen"
uw maatschappij moet weten wanneer de technieker langskomt, hebben zij geen dienst 'storingen'
ik: het kan niet zijn dat we op andere kabelparen zijn aangesloten? Zij: Wij meldden dat ALTIJD.
Ik wil U helpen met de beste wil in de wereld, maar ik kan niet..... :-D
pff, weer evenver!
Laatst gewijzigd door satsurfer op 02 aug 2010, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Netdummie
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 aug 2008, 18:43
Locatie: Antwerpen

Naar Belgacom kan je niet rechtstreeks bellen om dit aan te kaarten. EDPnet heeft hiervoor zijn contacten en geloof mij als ik zeg dat het langs daar sneller gaat dan dat jij via de klantendienst zou proberen.

Eens de DSL is opgeleverd door Belgacom zou het allemaal toch snel in orde moeten zijn. Zowel EDPnet als Belgian Telecom maken voor hun inkomende gesprekken op nummers gebruik van Colt. Nummer moet dus daar enkel maar van ene account naar de andere worden overgezet.

Succes nog in ieder geval!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Netdummie schreef: EDPnet heeft hiervoor zijn contacten en geloof mij als ik zeg dat het langs daar sneller gaat dan dat jij via de klantendienst zou proberen.!

en waarom briefen ze mij dan niet? Hoor 1 week niets van hen....geen enkele reden/motivatie whatsoever.....


Netdummie schreef:Eens de DSL is opgeleverd door Belgacom zou het allemaal toch snel in orde moeten zijn.

staat 'opgeleverd' in mijn account....maar modem is 'zonder splitter' (daar ik geen pstn heb) aangesloten, maar enkel adsl lijnwaarden (zonder connectie), geen vdsl....


Netdummie schreef:Zowel EDPnet als Belgian Telecom maken voor hun inkomende gesprekken op nummers gebruik van Colt.

ge meent da niet? vandaar dat overschakeling zo snel gebeurde!!!!
maar ik ben juust vertrokken van BTC, daar outgoing calls regelmatig signaal gaven alsof je naar onbestaand nr. belde....
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Netdummie schreef:Zowel EDPnet als Belgian Telecom maken voor hun inkomende gesprekken op nummers gebruik van Colt. Nummer moet dus daar enkel maar van ene account naar de andere worden overgezet.

Met een klein beetje goodwill (van edpnet) hadden ze de TS eigenlijk kunnen terugdraaien naar de Belgian Telecom VOIP ... tot de DSL aansluiting geregeld was :!:
<<Telefonie-oplevering kan niet meer tegengehouden worden en uw telefonie werkt dus niet meer in afwachting dat we DSL kunnen opleveren>> is een flauw excuus.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

philippe.deleye schreef:Met een klein beetje goodwill (van edpnet) hadden ze de TS eigenlijk kunnen terugdraaien naar de Belgian Telecom VOIP ... tot de DSL aansluiting geregeld was :!:
<<Telefonie-oplevering kan niet meer tegengehouden worden en uw telefonie werkt dus niet meer in afwachting dat we DSL kunnen opleveren>> is een flauw excuus.
Philippe.

thx Philippe
idd. zeker wetende dat de aanvraag begin juni gebeurde, ik een aansluitingsdatum m.n. 29/7 gekregen had....(in het verleden altijd correct opgevolgd)
moest ik edpnet niet op de hoogte gebracht hebben van het feit dat ik niet meer bereikbaar was, ze zouden het nog niet geweten hebben.... :evil:
ook die verwoede 'pogingen' om te laten inloggen op hun netwerk (1 week), waarop ze na een week zelf zeiden...."geen IP-adres van edpnet of vast IP dat we whitelisten is het niet mogelijk om te bellen via ons" Ze zouden dit asap moeten gezegd hebben (maar ze wisten het zelf niet goed), 'niet mogelijk'

En vooral, je vraagt via mail-met MVO sim- om gebeld te worden, daar je geen internet meer hebt, en dan sturen ze je een ticket.....met dien uitleg (paraplu) van 3 weken aansluiting en 2 weken nr.portering....
en dan die zever: 'maar je heb toch een gratis router gekregen van ons'?
Ik kan & wil geen week meer wachten.....ik ben het kotsbeu.

Ga vandaag nog eens bellen naar de pipo (chief) die die zever geschreven heeft, en eens de puntjes op de 'i' zetten....
Tijd om Test-Aankoop (lid) eens in te lichten (ze werken daar nog mee samen).....kan ik rubriek 'waar gebeurd' komen.....
de waarheid mag ook gezegd worden....en vooral het gebrek aan info.....
en eens zeggen "wij hebben de fout begaan uw nr. 3 weken te vroeg te porteren" "en wij weigeren u te compenseren, laat staan een oplossing te zoeken"
=> update: uiteindelijk NIET gedaan, test-aankoop inlichten!!! die 'pipo' was natuurlijk weer niet te bereiken..... :oops:

door de tip van Philippe in ander topic, heb ik de koperparen eens veranderd.....viel regelmatig weg.....dan bij de buren gaan kijken...
maar daar zit bakje met 2 tel en dan VDSL splitter erboven (kon de kleur van de kabelparen niet zien)....

zonder splitter viel hij constant weg....raar....
Hoe komt het dat ik geen 25 Mbit DL en 3 Mbit UL meer heb (bij aanvang wél!)
nu 'standaard' 20 Mbit DL, 2 Mbit UL

uiteindelijk is de activatie effectief op 28/7 gebeurd (maar ge moet zelf ruiken, dat je van kabelpaar moet veranderen) :bang:

oef, eindelijk tevreden dat ik telefoon terug heb....en mijn vrouw zeker....(ik mocht niet eten tegen het in orde was deze avond)
anders was het morgen gans de familie bellen @0,15 €/min. (en niet voor 5 min.) :wink:

nogmaals dank aan al de bijdragers van deze topic....
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

satsurfer schreef: Hoe komt het dat ik geen 25 Mbit DL en 3 Mbit UL meer heb (bij aanvang wél!)
nu 'standaard' 20 Mbit DL, 2 Mbit UL

25/3 is de sync
20/2 is de "payload"

satsurfer schreef:oef, eindelijk tevreden dat ik telefoon terug heb....en mijn vrouw zeker....(ik mocht niet eten tegen het in orde was deze avond) :wink:

alléén nie eten ? :oops: .
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

vanmorgen terug bijna hartaanval, nadat alles werkte gisteravond... :bang:

ik testte de telefoon, geen 'belsignaal'.....

eerst vlug (moest trein halen) naar garage waar aansluiting belgacom komt, of er geen draadje los was....nee dus

dan in 'paniek' (remember belofte aan wederhelft) naar de router.....enkel Data brandde....DSL en Tel niet.....
router had ook niet meer zo warm als gisteravond....

achteraan aan/uit knop geduwd.....en dan werkte het -na een 3-4 minuten- terug.....
fritzbox synct ook veel sneller

Hoe kan het dat hij eigenlijk vastloopt, en is dat normaal zo heet?

Die Sagem wordt wel superheet, en lawaai dat dat ding maakt in vergelijking met mijn fritz.....hoor je constant tikken en lichtjes flikkeren, precies kerstboom :-D
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

satsurfer schreef:Hoe kan het dat hij eigenlijk vastloopt, en is dat normaal zo heet?

Die Sagem wordt wel superheet, en lawaai dat dat ding maakt in vergelijking met mijn fritz.....hoor je constant tikken en lichtjes flikkeren, precies kerstboom :-D

antwoord edpnet:

"Hieronder vindt u de resultaten van diverse tests die we uitgevoerd hebben op uw lijn. Die tests tonen dat uw modem momenteel op een VDSL-profiel synchroniseert en dat de verbinding redelijk stabiel is. WE zien in de logs van onze servers een aantal kortere sessies maar ook een aantal langere sessies, die tonen dat de lijn stabiel kan werken.

Indien u regelmatig disconnecties ondervindt waarbij het DSL-lampje uitvalt, betekent het een fysiek probleem aan de lijn. In dit geval willen we u vragen om even te specifiëren hoe uw binneninstallatie nu eruitziet. Gebruikt u de splitter nog altijd?

"Het feit dat de modem soms warm wordt is normaal en mag geen invloed hebben op het toestel, zolang de ventilatiegaten van het toestel open zijn. Het vastlopen van het toestel hangt van meerdere factoren af, namelijk van de firmware versie, van de trafiek die het toestel moet verwerken, van andere toestellen die daarop aangesloten staan enz. Indien het vaak gebeurt dat uw toestel vastloopt, raden we u aan om de Firewall op de Sagem uit te zetten. Voor meeste installaties helpt het."
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Goed nieuws-week EDPnet: gratis DVB-T usb-stick bij bestelling Telephony Plus
Geschreven door Nicolas De Poorter
Vrijdag 28 Mei 2010 16:15
Op de laatste dag van de goed nieuws-week geeft EDPnet, bij elke bestelling van Telephony Plus, een gratis DVB-T usb-stick weg.
knip

De actie is geldig tot 11 juli 2010 en ook geldig voor bestaande klanten die intekenen op het vaste telefonie-product.
http://userbase.be/nieuws/varia/308-goe ... phony-plus


6/08/2010 12:25:43
De klant meldt dat hij nog geen USB-stick voor DVB-T heeft gekregen.

14/08/2010 9:50:03

Beste heer ******,

Bij uw bestelling heeft u reeds kostenloos een Sagem router ter waarde van €139,00 van ons ontvangen. We kunnen u helaas geen gratis DVB-T stick aanbieden, deze acties zijn niet stapelbaar. U ziet de DVB-T stick dan ook niet terug op de orderbevestiging.


mijn antwoord:
14/08/2010 11:00:28
Geachte R**** & Collega's,

Vooreerst wil ik zeggen héél tevreden zijn, na al de miserie....nu is eindelijk alles op punt. ook de snelle opvolging van de tickets prima. verbinding en telefonie prima. Ivm. die beloofde dvb-t stick, ben ik minder gelukkig....
beloofd is beloofd, en ik voldeed aan de voorwaarden.....

ticket-ID: 352142
22/06/2010 8:58:26
knip
Ik stel mij deze vraag omdat bij de bestelprocedure nergens een melding gemaakt werd i.v.m. de gratis USB DVB-T stick, de gratis Sagem modem werd wél vermeld.
Kan misschien zijn omdat ik via de test-aankoop link besteld heb, en alle opties niet geïmplementeerd zijn.... (A.D. vermeldde dit eens)

mvg
***********************
22/06/2010 14:31:29

Geachte klant,

Aangezien u binnen de promoperiode hebt besteld zal u dus indd binnenkort een DVB Stick toegezonden krijgen.
Veel plezier ermee.


ticket ID: 366360
28/07/2010 16:41:28
P.S. De -gratis- DVB-T USB stick ook nog niet ontvangen.

ticket ID:374567
6/8: stick nog niet ontvangen
14/8: U krijgt géén!

"U ziet de DVB-T stick dan ook niet terug op de orderbevestiging."
=> kan ook zijn dat het niet geïmplementeerd was in de site....
de link.....
http://fedplus.edpnet.be/Thuis
http://lerarenkaart.edpnet.be/
gaf vb. ook de korting op de VDSL verbinding niet weer, dat moest aangepast worden. dus is maar pover argument....3 heldpeskmedewerkers hebben mij bevestigd dat het zou opgestuurd worden.

Deze DVB-T stick was in combinatie met het Telephony Plus PACK!!!
Dus stond LOS van het VDSL abbo!!!! Stond er ergens te lezen dat het NIET cumuleerbaar of 'stapelbaar' was zoals U zei?

Ben hem al 3 X beloofd geweest, en nu trekken jullie -onterecht- staart in!
hoeveel kost zo'n stick inkoopprijs in bulk? Ja, mijn collega heeft 1 gekocht voor 5 € op ebay all-in.

Kon dan evengoed een externe SIP provider genomen hebben, die mij ook het nomadisch gebruik toelaat, en die mij geen 3 weken!!!! mijn nr. te vroeg porteert (zodat ik ook kon bellen bij mijn vorige ISP)!!! zie ticket-ID: 363421
dus door jullie 'dwaling' (waar de juiste oorzaak nooit in detail van vermeld is geweest) zat ik 3-4 weken zonder vaste telefoon...en al de miserie vandien....dan gaan jullie nog kankeren over een dvb-t stick van 5-10 € inkoopprijs....

En hoewel ik er wél recht op heb....was als je een Plus Pack nam, dus niet VDSL nam!

Wordt vervolgd....heb net Test-Aankoop NIET verwittigd, van al de miserie dat ik reeds ondergaan heb (nu gelukkig alles ok), maar voor mij is het principekwestie.
Dus bij deze zal ik ze deze week eens polsen. belofte is belofte bij mij.

Hier nog eens de actie (heb nog screenshots genomen tijdens actieperiode + pdf met details (ja, ik ken jullie nu al een beetje....om geheugen op te frissen).

nog een voorbeeldje....jullie friends actie 3 jaar terug:
'had vroeger iemand aangebracht, die later bleek via test-aankoop te registreren'
=> kon naar de 'commissie' fluiten! dit stond doen ook NIET bij de voorwaarden....dus regelmatig verzinnen jullie regeltjes volgens dat jullie het goed uitkomt, of regelmatig spreken jullie elkaar tegen.
=> gevolg, ik maak niemand meer klant.....

op het Edpnet @Home & Plus pack krijg ik toch geen korting? dus
15 X 12= 180 €/jaar (en als alles goed blijft werken zoals nu....dan blijf ik zeker langer dan 1 jaar) en jullie kunnen de beloofde stick niet geven?

wat betreft de 'gratis' modem....
is een modem in 'bruikleen' (in tegenstelling tot Belgacom/Telenet acties), dus ik mag hem niet verkopen (wat ik veel liever zou doen).
=> een 'uitgeklede' versie (2 ethernetpoorten) voor een belachelijk hoge prijs in vergelijking met Sagem Fast 3464
waarvan je de 'betere' NIEUW voor 50-60 € koopt
http://www.2dehands.be/computer-game-co ... gacom+vdsl

Ik gebruik hem als VDSL modem, niet meer, niet minder.
is traag, verbruikt veel, niet gebruiksvriendelijk, slechts 1 SIP account instelbaar, 2 ethernetpoorten, wifi aan/uit via aangesloten telefoon niet mogelijk

Als de AVM Fritz 7390 op de markt komt (VDSL), een supermodem/voip-dect-router!

dan deponeer ik de Sagem F@st netjes in de kast. ;-)
of ik stuur hem terug en jullie mogen mij 50 € terugstorten. (vriendenprijsje)

'Bespreek het nog eens intern',....en laat mij uw/jullie definitief standpunt weten.....

mvg
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

... en wat is de vraag ?
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

philippe.deleye schreef:... en wat is de vraag ?
Philippe.

Philippe...ik vertel gewoon dat epdnet zijn belofte niet nakomt....
dat ze niet mensen moeten 'lokken', om nadien geheugenverlies te lijden.....en de klant met een goedkoop smoesje om de tuin leiden.
ligt toch in verlengde van de thread...?
of ben ik weer verkeerd bezig? :lol:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

satsurfer schreef:of ben ik weer verkeerd bezig? :lol:


Nogal ja ... :lol:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

FlashBlue schreef:
satsurfer schreef:of ben ik weer verkeerd bezig? :lol:


Nogal ja ... :lol:

omdat ik edpnet zijn negatieve trekjes in de verf zet, en dit board gesponsord wordt door edpnet? :twisted:

Ik mag toch potentiële klanten een 'totaalbeeld' geven, en geen "goed nieuws show'?.....

en mag je alleen vragen stellen op dit forum?

allee, ga me de komende dagen wat terugtrekken (letterlijk & figuurlijk)
Laatst gewijzigd door satsurfer op 08 sep 2010, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Alhoewel ik edpnet nogaltijd de beste provider vind mag dit toch gezegd worden.
De TS mag toch zeggen wat hij heeft meegemaakt.
Nu, fouten kunnen bij elke provider gebeuren, niemand is perfect.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

redman schreef:Alhoewel ik edpnet nogaltijd de beste provider vind mag dit toch gezegd worden.
De TS mag toch zeggen wat hij heeft meegemaakt.

wie is de TS? :-D
daar ga ik mee akkoord....telefonie & internet werken prima......(wat bij BTC niet meer kon gezegd worden (voip) de laatste 6 maanden, vandaar mijn overstap)

tickets worden snel beantwoord.

prijs/kwaliteit prima (zat er 3 jaar terug, en teruggegaan voor de goeie & snelle ticketsupport en product die werkt)

maar als ge echt in de shit zit, dan blijft ge er ook in.....mag vooral niets kosten.....
wel altijd antwoorden, maar concrete oplossingen kwamen er niet om mij te depanneren (vb. nummerdoorschakeling naar gsm op HUN kosten)
eerst weken in de shit zitten, niets tegemoetkomen door hun falen..... => niet professioneel

Ik vraag me af of mensen die het voip gedeelte of pc's totaal niet begrijpen, hoe zij het er van afbrengen..... :eek:

en dan de beloofde stick waar je recht op hebt, ontzeggen (allee, eerst 3 X wel toezeggen)
een inspanning zoals Philippe zei om de nummerportering terug te draaien (dan nog bij dezelfde 3rd party....was iets te veel gevraagd)
alles gebeurt van achter hun pc....heen & weer tickets, terwijl ze weten dat de klant geen internet heeft en dus ook geen telefoon :bang:
als je vraagt om gebeld te worden door een verantwoordelijke....dat staat ook niet in hun handleiding.(afwimpelen)

kijk, Colruyt belooft altijd de laagste prijs te zullen geven...
dat doen ze dan ook....
toon een product uit de regio (soms nationaal), dan gaan ze daar NOOIT over morren of U kwaad bekijken (probeer dat eens bij lokale zelfstandige :lol: ).....een lokale winkelbediende geeft uw geld terug, zonder 30 bazen te raadplegen of het wel mag....
Als ik producten koop in 'rode prijs' (prijzen van concurrenten die ze overnemen), die toevallig die periode ook extra korting bieden (met de Extra kortingkaart) & toevallig nog leverancierbons bijhebben....dan heb je 3 X prijs :beerchug:

Denk je dat ze daar moeilijk over doen? nee....omdat ze hun woord houden....

soit, alles is nu opgelost.
Alleen haat ik als ze beloftes niet nakomen, al gaat het om een domme dvb-t stick die ik op ebay voor 5 € kan kopen :oops:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Een tip voor de topiv starter: trazcht je berichtjes duidelijker te maken, door bijvoorbeeld de [ quote ] tags te gebruiken of verschillende kleurtjes voor antwoorden van jezelf / helpdesk. Nu is het één grote blok tekst, die velen gewoon gaan overslaan.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

thanks Goztow

"Beste,

Als commerciele geste en teneinde uw problemen wat te compenseren die u geleden heeft bij de omschakeling naar EDPnet willen wij u alsnog de DVB-T stick kado doen, desondanks de actie van de gratis Sagem en de actie van de DVB-T stick niet cumuleerbaar zijn."


eindelijk heb ik mijn slag 'thuis' gehaald, maar spijtig dat je met dreigende taal uw doel bereikt....

1) niet cumuleerbaar stond nergens vermeld tijdens de actie (stick was geldig bij nemen Plus Pack tijdens WK, dus daardoor heb ik speciaal bij hen alles genomen)
2) was al 3 x beloofd door diverse medewerkers (na 2 maand trekken ze plots hun staart in)
3) door vroegtijdige nummerportering (3-4 weken), waarbij er geen enkele compensaties voorzien waren. (in de kou) :roll:

soit, nu is alles rond, en blijf ik wel bij hen.

Edpnet blijft toch beste ISP qua helpdesk (hoor maar, ik ben positief! :P ), en hun prijs VDSL2 (31,15 €) + 15 € telefonie (incl. 2000 belmin.) is 'schappelijk'
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zeer snel internet met telefonie aan die prijs vind ik meer dan schappelijk, hoor. :p
Maar ben blij dat je problemen opgelost zijn voor jou!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Lord Utopia schreef:Zeer snel internet met telefonie aan die prijs vind ik meer dan schappelijk, hoor. :p
Maar ben blij dat je problemen opgelost zijn voor jou!

oké, meer dan schappelijk :-D

toch bizar, dat telefonie nu wél perfect werkt (ondanks gemeenschappelijke voip-provider Colt Telecom), waar Belgian-Telecom de laatste maanden faalde (en hun neus bloedde op mijn vragen ivm die problematiek) :-o
Dus blij dat ik de stap gezet heb, om over te stappen.... (nu 2 Mbit UL ipv 0,384 Mbit BTC en 20 Mbit DL ipv 6 Mbit BTC, 2,5 tot 4 X hogere DLlimiet & telefonie werkt terug probleemloos, bye bye hun BeMobile Sim met peperdure tarieven, welkom MVO :-D )

maar niet goed voor hart & zenuwen (overstap met problemen).....

Mijn vrouw zei me (nogal bedreigend na 3 weken telefonie 'panne' :eek: ): "als ge nog 1 keer verandert, dan is het Belgacom of Telenet" (waar ge service krijgt als je problemen hebt)
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”