Vraag voor een portie eten en ze kafferen u uit voor veelvraat.Trojan schreef:Geef ze een vinger en ze nemen een hele arm.
Verhoging VDSL2 naar 30 Mbps
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Fixxed.Lord Utopia schreef:Vraag voor een extra portie eten en ze kafferen u uit voor veelvraat.Trojan schreef:Geef ze een vinger en ze nemen een hele arm.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Dit komt er echt wel aan. Zowel bij nieuwe als oude klanten. Dit gebeurt volautomatisch op alle lijnen waarvoor de parameters (lengte, verzwakking, ...) in orde zijn. Alleen moeten de klanten nog een beetje geduld hebben. De uitrol gebeurt in ieder geval vóór het einde van dit jaar. Wanneer juist ? Wait and see ...stijn007 schreef:Oké dat lijkt me een logische aanpassing maar ze kunnen andere klanten toch ook op een hoger profiel zetten ? Vooral als het (volgens de simulatie) mogelijk is en je kort genoeg bij de ROP zit.honda4life schreef:Huidige klanten hebben er geen voordeel bij dacht ik, de hogere snelheid moet er juist voor zorgen dat de internetsnelheid niet moet inboeten als er tv gekeken wordt
oké da's fijn om te weten !!
Ik wou geen "hele arm nemen" hoor. Ik ben pas van 30 mbit beginnen dromen toen ik er hier over las. Ik heb zeker geduld en ben tevreden over BGC. Je moet anderzijds wel toegeven dat er veel onofficiële activatiedata circuleren en dat de upgrades pas het laatst voor bestaande klanten zonder BGC TV worden doorgevoerd... Maar nogmaals: ik heb geen problemen met BGC en zal er ook bij blijven.
Ik wou geen "hele arm nemen" hoor. Ik ben pas van 30 mbit beginnen dromen toen ik er hier over las. Ik heb zeker geduld en ben tevreden over BGC. Je moet anderzijds wel toegeven dat er veel onofficiële activatiedata circuleren en dat de upgrades pas het laatst voor bestaande klanten zonder BGC TV worden doorgevoerd... Maar nogmaals: ik heb geen problemen met BGC en zal er ook bij blijven.
-
- Erelid
Paar pagina's terug stond dat er al zo'n 10.000 zijn omgezet, en er zullen er tot het einde van 2010 overgezet worden.subzzzero schreef:Wel het is midden augustus ,zijn er al abonnees overgezet naar 30 mbps ?
Of zijn ze nog aan het testen met een paar enkelingen?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Dit is het antwoord van edpnet toen ik aan hun vroeg wanneer we de verhoogde snelheid mogen verwachten. Ik vermoed dat het tot begin 2011 zal duren.Beste,
Belgacom zal ons op de hoogte brengen wanneer de nieuwe snelheidsprofielen gelanceerd worden, maar we weten nu officieel niks in dit verband.
Zodra Belgacom ons verwittigt zullen we onze klanten ook op de hoogte brengen.
Nja maar die 30 mbit dient toch eerder om ervoor te zorgen dat klanten de beloofde 20 mbit halen als de tv aanstaat. Dus zou het toch maar meer dan logisch zijn dat scarlet one klanten deze update ook krijgen aangezien ze belgacom tv hebben.dragonflo schreef:Dit is het antwoord van edpnet toen ik aan hun vroeg wanneer we de verhoogde snelheid mogen verwachten. Ik vermoed dat het tot begin 2011 zal duren.Beste,
Belgacom zal ons op de hoogte brengen wanneer de nieuwe snelheidsprofielen gelanceerd worden, maar we weten nu officieel niks in dit verband.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Zoals eerder al gemeld gebeurt dit volautomatisch op alle lijnen waarvoor de parameters (lengte, verzwakking, ...) in orde zijn. Vermits Scarlet ondertussen van Belgacom is en EDPNET een wholesale klant, betekent dit dat geen van beiden nog een BROBA netwerk hebben, zoals vroeger. Dit betekent concreet dat beide op het Belgacom netwerk zitten. In eerste instantie worden er alleen Belgacom klanten overgezet, maar de anderen zullen zeer snel volgen.Callum_ schreef:Nja maar die 30 mbit dient toch eerder om ervoor te zorgen dat klanten de beloofde 20 mbit halen als de tv aanstaat. Dus zou het toch maar meer dan logisch zijn dat scarlet one klanten deze update ook krijgen aangezien ze belgacom tv hebben.dragonflo schreef:Dit is het antwoord van edpnet toen ik aan hun vroeg wanneer we de verhoogde snelheid mogen verwachten. Ik vermoed dat het tot begin 2011 zal duren.Beste,
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
Hallo,
Weet er iemand of de "massa - uitrol" van dit profiel al gestart is.... er waren geruchten half augustus..?
groetjes,
P
Weet er iemand of de "massa - uitrol" van dit profiel al gestart is.... er waren geruchten half augustus..?
groetjes,
P
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/ Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
-
- Plus Member
had ik inderdaad gelezen...... maar was benieuwd of ze al gestart waren met met het omzetten van andere klanten, behalve de 10.000 van de testgroep...of er hier misschien vertraging opzat...
Proximus/ Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
-
- Plus Member
..... ik ben in blijde verwachting......
Proximus/ Tuttimus
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Vandaag aangesloten op VDSL2.
Snelheid via Usenet is +-2294 KB/s.
Ik merk wel dat ik nog niet (als nieuwe klant) van de verhoging naar 30 Mbps mag genieten.
Snelheid via Usenet is +-2294 KB/s.
Ik merk wel dat ik nog niet (als nieuwe klant) van de verhoging naar 30 Mbps mag genieten.
Victory Not Vengeance
- testertje
- Elite Poster
Weet ik wel. Ik had gehoopt dat ik de 'volle' 20 Mbps aan internetsnelheid ging hebben en niet rekening te houden met die 9 Mbps van HDTV.gr4vity schreef:Het profiel verhoogd naar 30Mbit van de internet snelheid is momenteel nog geen sprakentestertje schreef:Ik merk wel dat ik nog niet (als nieuwe klant) van de verhoging naar 30 Mbps mag genieten.
Victory Not Vengeance
- tomw
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Als belgacom dan beslist om de downloadsnelheid op 30Mbit te zetten ga je dan ook zagen dat je niet de volle 30Mbit haalt?testertje schreef: Weet ik wel. Ik had gehoopt dat ik de 'volle' 20 Mbps aan internetsnelheid ging hebben en niet rekening te houden met die 9 Mbps van HDTV.
-
- Erelid
Hij zaagt niet? Hij zegt gewoon wat hij gehoopt had. 'k Denk dat hier heel veel mensen niet weten wat "zagen" precies inhoudt...tomw schreef:Als belgacom dan beslist om de downloadsnelheid op 30Mbit te zetten ga je dan ook zagen dat je niet de volle 30Mbit haalt?testertje schreef: Weet ik wel. Ik had gehoopt dat ik de 'volle' 20 Mbps aan internetsnelheid ging hebben en niet rekening te houden met die 9 Mbps van HDTV.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als iedereen dezelfde vragen blijft stellen in één bepaalde thread en niet de moeite doet om eens te zoeken, dan is dat zagen ja.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Inderdaad, het begint wat afgezaagd te worden om elke week te moeten vertellen dat mensen geduld moeten hebben...
Merendeel van de gebruikers gaan het nog niet eens door hebben wanneer ze overgezet zijn.
Merendeel van de gebruikers gaan het nog niet eens door hebben wanneer ze overgezet zijn.
- tomw
- Premium Member
Mijn punt is dat hij nu 12Mbit haalt ipv 20Mbit als hij HDTV aan het kijken is.
Als belgacom beslist om internet op 30Mbit te plaatsen zal hij wel de 20Mbit halen maar weer niet de 30Mbit.
Op die manier heb je dan natuurlijk nooit genoeg.
Als belgacom beslist om internet op 30Mbit te plaatsen zal hij wel de 20Mbit halen maar weer niet de 30Mbit.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
dan neem je gewoon de favorite en tis opgelost
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- testertje
- Elite Poster
Daar had ik het niet over!tomw schreef:Mijn punt is dat hij nu 12Mbit haalt ipv 20Mbit als hij HDTV aan het kijken is.
Er is hier gezegd dat het zou kunnen dat nieuwe klanten automatisch op het 30 Mbps profiel werden gezet, wat dus niet zo is.
Mag ik dat hier dan niet schrijven?
Victory Not Vengeance
- testertje
- Elite Poster
Ik heb jouw VDSL calculator gestart en we zitten op +-150m van de ROP.qless schreef:Mischien zit je wel te ver van de rop/te slechte kabel voor 30 mbps profiel, dan ga je dat ook niet krijgen
Signaal is door de technieker & installateur goed bevonden.
Hij vertelde me dat het 30Mbps profiel nog in testfase is en hier in Aartselaar nog niet uitgerold wordt (dus ook niet voor nieuwe klanten).
No problemo ('zaag' gestopt).
Victory Not Vengeance
Sinds vandaag synct mijn bbox2 op 30/6. Waarom plots 6 Mbit upstream? Niet dat ik daarover ga klagen, maar voor digitale TV heb je toch bijna geen upstream nodig, of ben ik mis?
Resultaten van VDSL2 modem tool:
Resultaat van speedtest.net:
Het valt mij op dat ik nu wel dichter bij de geadverteerde snelheden zit van mijn abo (Generation). Vroeger raakte ik nooit boven 19 Mbit down en ook amper 1 Mbit up. Waarschijnlijk is dit omdat de modem veel hoger synct en de snelheid gecapped wordt, zodat er minder overhead is. Mij hoor je in ieder geval niet klagen.
Om één of andere reden krijg ik altijd enorm lage uploadsnelheid (minder dan 0.5 Mbit) als ik speedtest.telenet.be gebruik. Ik krijg de beste resultaten via speedtest.net en dan de server van Brussel nemen.
Resultaten van VDSL2 modem tool:
Code: Selecteer alles
* VDSL2 modem tool 1.6 *
download upload
line: 37460 kbps 7968 kbps
payload: 30064 kbps 6048 kbps
max line: 134588 kbps
max payload: 110020 kbps
bands used: 3 2
bandplan: 17A
training: 28.7 dB
loop length: 158 m
near end: 543 m
far end: 159 m
avg. length: 287 m
snr margin: 27.3 dB
attenuation: 8.8 dB
avg. margin: 28.0 dB
avg. snr: 44.2 dB
Het valt mij op dat ik nu wel dichter bij de geadverteerde snelheden zit van mijn abo (Generation). Vroeger raakte ik nooit boven 19 Mbit down en ook amper 1 Mbit up. Waarschijnlijk is dit omdat de modem veel hoger synct en de snelheid gecapped wordt, zodat er minder overhead is. Mij hoor je in ieder geval niet klagen.
Om één of andere reden krijg ik altijd enorm lage uploadsnelheid (minder dan 0.5 Mbit) als ik speedtest.telenet.be gebruik. Ik krijg de beste resultaten via speedtest.net en dan de server van Brussel nemen.
-
- Erelid
Toekomstgericht zijn, hé.
Kan onmogelijk zijn dat ze voor eeuwig en altijd op 20 Mbps blijven zitten, denk ik.
Kan onmogelijk zijn dat ze voor eeuwig en altijd op 20 Mbps blijven zitten, denk ik.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dat is volgens mij ter voorbereiding telenet nogmaals te overtreffen in de toekomst (voor de mensen die de snelste upload willen )
Kwestie van uitdagen
Kwestie van uitdagen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ze zouden wel eens de beste kunnen worden op uploadsnelheid, volume en prijs
Het enige wat je bij TN dan nog hebt is de downloadsnelheid en hun "vrij downloaden"
Sinds BC hun FUP heeft gelanceerd is het volgens mij harde concurrentie
Het enige wat je bij TN dan nog hebt is de downloadsnelheid en hun "vrij downloaden"
Sinds BC hun FUP heeft gelanceerd is het volgens mij harde concurrentie
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- tomw
- Premium Member
Wow zo snel had ik het nu ook weer niet verwacht. De meeste mensen hebben zelfs nog geen 30Mbit profiel denk ik.quistnix schreef:Binnen één week zal je anders praten. C U thengm123 schreef:Kans dat dit op particuliere abonnementen komt is vrij nihil.