gemiddeld stroomverbruik
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
hallo ik had graag even mijn jaarverbruik gezget en zo eens vergeleken met andere mensen...
jaarverbruik elektriciteit 2068 kwh
Dit verbruik is van 1 persoon,en dit op een studio van 55 m2 groot.....
is dit een hoog verbruik of best te doen?
ik kook op aardgas en verwarm op aardgas:-)
groeten,
jaarverbruik elektriciteit 2068 kwh
Dit verbruik is van 1 persoon,en dit op een studio van 55 m2 groot.....
is dit een hoog verbruik of best te doen?
ik kook op aardgas en verwarm op aardgas:-)
groeten,
Hmm in principe als je op het internet vergelijkt zou je verbruik normaal moeten zijn. Een normaal gezin van 4 personen ligt rond de 5000 kwh per jaar. Moet je wel rekenen dat het niet uitmaakt of het 1 persoon of 4 personen is. Standaard dingen zoals een ijskast, computer, etc etc noem maar op draaien toch. Ik zou zeggen dat je verbruik normaal is mja alhoewel sinds je op gas kookt en verwarmt op aardgas, beiden verbruiken nu toch ook wel makkelijk 500 kwh per jaar en de andere waarschijnlijk nog meer. Maar khoop dat die info iets of wat nuttig was.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
3500kwh per jaar hier, dikke plasma, elke dag vaatwasser,airco in de zomer,en overal 120w(X4) verlichting, koken en verwarmen met gas. 2 personen
Nergens geen ernergie besparende maatregelen, alleen zorgen we er wel voor dat het licht enkel aan is wanneer het ook moet aan zijn en wassen en plassen we na 9 of zoveel mogelijk in het weekend, ook zetten we alle multimedia pas aan wanneer we ze echt gebruiken en staan die dingen nooit op standby maar echt af.
Je ziet regelmatig mensen met zonnepanelen langskomen, en dan merk ik op dat die hun verbruik meestal veel hoger zit...
(hun gas verbruik niet trouwens )
Nergens geen ernergie besparende maatregelen, alleen zorgen we er wel voor dat het licht enkel aan is wanneer het ook moet aan zijn en wassen en plassen we na 9 of zoveel mogelijk in het weekend, ook zetten we alle multimedia pas aan wanneer we ze echt gebruiken en staan die dingen nooit op standby maar echt af.
Je ziet regelmatig mensen met zonnepanelen langskomen, en dan merk ik op dat die hun verbruik meestal veel hoger zit...
(hun gas verbruik niet trouwens )
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Hier de laatste jaren rond de 5500kwh met twee personen in een alleenstaand huis. het electrisch verwarmen van water is al ongeveer 3kwh/jaar. We zullen zien wat het nu gaat geven, een aantal halogeenspots van 50watt werden vervangen door led van 9watt.
J.
J.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Geen idee: ik betaal al bijna 4 jaar voor mijn gebuur en hij voor mij. De gebuur in kwestie heel trouwens een veel lager gebruik dan mij, dus ik steek de interesten in mijn zak . Er lijkt nu eindelijk schot in die zaak te komen.
Maar ja, met een vrouw die zweert bij haar 300 W staanlamp om de avond door te komen, daarmee kan je weinig energie besparen .
Maar ja, met een vrouw die zweert bij haar 300 W staanlamp om de avond door te komen, daarmee kan je weinig energie besparen .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Alleenstaand huis met 1 persoon: 9500 kWh (koken is elektrisch).
Ik verbruik sowieso al meer dan 2000 kWh aan computerapparatuur .
Een NAS die continue draait verbruikt ongeveer 500 kWh per jaar en mijn desktop verbruikt toch ook een 200-300 Watt per uur.
Ik verbruik sowieso al meer dan 2000 kWh aan computerapparatuur .
Een NAS die continue draait verbruikt ongeveer 500 kWh per jaar en mijn desktop verbruikt toch ook een 200-300 Watt per uur.
Laatst gewijzigd door Astralon 17 aug 2010, 13:25, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- Elec: 6000 kWh, waarvan 3.300 kWh piek en 2.700 kWh dal.
- Gas: 25.000 kWh (2.150 m3).
4 slpk familiewoning: vroeger 3 kinderen, waarvan nu nog één op kot (die in 't weekend naar huis komt met de was ).
home werker (3.5 dag/week).
koken electrisch, verwarming + warm water gas.
Philippe.
- Gas: 25.000 kWh (2.150 m3).
4 slpk familiewoning: vroeger 3 kinderen, waarvan nu nog één op kot (die in 't weekend naar huis komt met de was ).
home werker (3.5 dag/week).
koken electrisch, verwarming + warm water gas.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Heeft er hier iemand ervaring met 'energy monitoring'?
Zoiets als de producten waar google mee werkt.
http://www.google.com/powermeter/about/
Zoiets als de producten waar google mee werkt.
http://www.google.com/powermeter/about/
Everything that has a beginning has an end.
Ons verbruik (2 personen, appartement 100 m²):
- Elektriciteit (koken ook elektrisch): 1250 kWh / jaar
- Gas (verwarming + warm water): 8500 kWh / jaar
We leven heel energiezuinig en dat loont dus:
- spaarlampen indien mogelijk
- energiezuinige toestellen (diepvries A+)
- sluipverbruik beperken (met schakelaars worden bv. modem, decoder TV en TV volledig afgezet tenzij ze gebruikt worden)
Leuke besparing die we ook voelen: we zijn voor elektriciteit klant (en aandeelhouder) van Ecopower, de stroom is te betalen per verbruikte kWh (geen abonnement, meterstanden, ...)
Verwarmen doen we ook zo zuinig mogelijk, we verwarmen enkel de woonkamer in de winter en kruipen dicht bij elkaar onder een dekentje voor de TV.
In onze nieuwbouwwoning die binnenkort gebouwd wordt, proberen we even goed te doen: het wordt een passiefwoning.
- Elektriciteit (koken ook elektrisch): 1250 kWh / jaar
- Gas (verwarming + warm water): 8500 kWh / jaar
We leven heel energiezuinig en dat loont dus:
- spaarlampen indien mogelijk
- energiezuinige toestellen (diepvries A+)
- sluipverbruik beperken (met schakelaars worden bv. modem, decoder TV en TV volledig afgezet tenzij ze gebruikt worden)
Leuke besparing die we ook voelen: we zijn voor elektriciteit klant (en aandeelhouder) van Ecopower, de stroom is te betalen per verbruikte kWh (geen abonnement, meterstanden, ...)
Verwarmen doen we ook zo zuinig mogelijk, we verwarmen enkel de woonkamer in de winter en kruipen dicht bij elkaar onder een dekentje voor de TV.
In onze nieuwbouwwoning die binnenkort gebouwd wordt, proberen we even goed te doen: het wordt een passiefwoning.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
GAS: 8200 kWh
Elektriciteit: 3400 kWh waarvan 1400 kWh piek en 2000 kWh dal
HOB, 3 volwassen personen
Bijna nergens standby, wel vaatwasser
Modem, router en telefoons staan af tussen 23u en 6u.
TV wordt (bijna) niet gebruikt
Strijken, wassen en drogen na 21u of in weekend
Koken en verwarmen op gas
Zonneboiler
Elektriciteit: 3400 kWh waarvan 1400 kWh piek en 2000 kWh dal
HOB, 3 volwassen personen
Bijna nergens standby, wel vaatwasser
Modem, router en telefoons staan af tussen 23u en 6u.
TV wordt (bijna) niet gebruikt
Strijken, wassen en drogen na 21u of in weekend
Koken en verwarmen op gas
Zonneboiler
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Elektriciteit (inclusief koken) : +/- 4.750KWh per jaar (+/- 2.000KWh dagtarief en 2.750KWh nachttarief)
Verwarming (inclusief warm water) : 3.500 liter stookolie per jaar
2 volwassenen en 2 kinderen
Huis van begin jaren 70 met weinig isolatie .... we're working on it
Verwarming (inclusief warm water) : 3.500 liter stookolie per jaar
2 volwassenen en 2 kinderen
Huis van begin jaren 70 met weinig isolatie .... we're working on it
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
een kilowatuurmetertje plaatsen ?
Je kan tegenwoordig van die metertjes kopen, ze zijn de breedte van één zekering en passen op de rail in je zekeringkast.
Te krijgen in de elektrozaak, de grotere doe-het-zelf winkels, of ook bij zonnepanelen installateurs.
Plaats zo eentje tussen het stopcontact van je bbox2 ...
Philippe.
Je kan tegenwoordig van die metertjes kopen, ze zijn de breedte van één zekering en passen op de rail in je zekeringkast.
Te krijgen in de elektrozaak, de grotere doe-het-zelf winkels, of ook bij zonnepanelen installateurs.
Plaats zo eentje tussen het stopcontact van je bbox2 ...
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Hier ongeveer 19.000 kWh/jaar inclusief verwarming met warmtepomp.
Half open bebouwing, 250 m² verwarmd, 2 personen, 45% dag/55% nacht, dakisolatie nog niet in orde.
Half open bebouwing, 250 m² verwarmd, 2 personen, 45% dag/55% nacht, dakisolatie nog niet in orde.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ons verbruik: 5500 Kwh/jaar, dag/nacht is ongeveer evenveel.
Alleenstaand huis, 5 personen. Er is praktisch altijd wel iemand thuis.
Bij aankoop van nieuwe toestellen houden we rekening met het verbruik.
Onlangs zijn we overgestapt van Ecopower naar Lampiris groene stroom. Dat zou een besparing van meer dan 100 EUR moeten opleveren.
Alleenstaand huis, 5 personen. Er is praktisch altijd wel iemand thuis.
Bij aankoop van nieuwe toestellen houden we rekening met het verbruik.
Onlangs zijn we overgestapt van Ecopower naar Lampiris groene stroom. Dat zou een besparing van meer dan 100 EUR moeten opleveren.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Goh, we zijn daar niet alleen in blijkbaar. De gloeilampen zijn allen spaarlampen geworden. Standby-zaken vermijden (bv versterker verbruikt 35 watt in standby). Op onze wasmachine heb ik ook een tijdsschakelaar staan. Dat ding verbruikt volgens zo'n energiemeter constant 10watt. Senseo zou je eigenlijk ook moeten afschermen, alleen een beetje minder comfortabel om de schakelaar altijd aan/af te moeten zetten. Bij de aankoop van elektrische apparaten ook naar energielabel kijken.iceke schreef:Dfrog schreef:+-3000kwh/jr 2 volwassenen+kleuter, elektrisch koken.
Wow, das wel heel weinig.. Hoe krijg je dat voor elkaar ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
1074 kwh in 2009, waarvan 656 kwh tijdens de nacht.
Beat this!
Beat this!
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ik heb van Elektrabel zo'n energie meter gekregen deze zomer, ik ga m'n verbruik van de verschillende toestellen in huis eens nameten in de nabije toekomst.Dfrog schreef:Goh, we zijn daar niet alleen in blijkbaar. De gloeilampen zijn allen spaarlampen geworden. Standby-zaken vermijden (bv versterker verbruikt 35 watt in standby). Op onze wasmachine heb ik ook een tijdsschakelaar staan. Dat ding verbruikt volgens zo'n energiemeter constant 10watt. Senseo zou je eigenlijk ook moeten afschermen, alleen een beetje minder comfortabel om de schakelaar altijd aan/af te moeten zetten. Bij de aankoop van elektrische apparaten ook naar energielabel kijken.iceke schreef:Dfrog schreef:+-3000kwh/jr 2 volwassenen+kleuter, elektrisch koken.
Wow, das wel heel weinig.. Hoe krijg je dat voor elkaar ?
DIe oude gekregen diepvriezer zal we niet zogoed meer scoren denk ik
En van die Nomad armaturen in elke kamer heb ik ook al een beetje spijt, mooi zijn ze wel, maar er zit telkens 4 X 75w in (of120w ik weet het niet meer juist) vergelijkbare ledlampen kosten 60€ stuk, dus ff wisselen kost een aardige cent.
De ar111 spotjes zijn dan weer wel betaalbaar om te wisselen naar 7w ledjes, die kosten maar 10€ 't stuk.
Voor de elektrische apparaten heb ik in de Makro 8 van die uitschakelbare stopcontacten met rf afstandsbediening gekocht en dat werkt perfect(<30€), tv/versterker/moodlight/routers/GSO systeem gaat gewoon uit wanneer we het niet gebruiken en dect staat op spaarstand.
Verder staat m'n domotica zo geprogrammeerd dat er geen enkel licht te lang blijft branden en een "allesuitknop" om niks niks te vergeten als we het huis uit zijn.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
De vraag is of je al die investeringen er op middellange termijn wel uithaalt? Ik heb het dan voornamelijk over domotica.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Hangt er maar vanaf waar je het koopt (rechtstreeks uit singapore valt wel mee).Goztow schreef:De vraag is of je al die investeringen er op middellange termijn wel uithaalt? Ik heb het dan voornamelijk over domotica.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Tja, wat is domotica natuurlijk. Ik ben er van overtuigd dat ik mijn simpele domotica (tijdschakelaars, schakelaars die meteen alles uitschakelen, aanwezigheidsdetectie, HL-LED's, etc) er zeker en vast wel uithaal.Goztow schreef:De vraag is of je al die investeringen er op middellange termijn wel uithaalt? Ik heb het dan voornamelijk over domotica.
Je kan zeer vele zaken zelf installeren/in elkaar knutselen, wat de prijs toch enorm drukt.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Verbruik: 2153kWh voor 2 volwassenen - centrale verwarming & water verwarming is op gas, de rest op electriciteit...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
onlangs eens een Energy Meter tegengekomen die je kan koppelen aan het internet en dit toestel vergelijkt dan je resultaten met andere gebruikers van dit toestel
was ± 250€ maar ik kan het niet meer terugvinden! iemand enig idee wat ik bedoel
was ± 250€ maar ik kan het niet meer terugvinden! iemand enig idee wat ik bedoel
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Moet je eens zoeken op "kill a watt".q-tec schreef:onlangs eens een Energy Meter tegengekomen die je kan koppelen aan het internet en dit toestel vergelijkt dan je resultaten met andere gebruikers van dit toestel
Geen idee of je die kant en klaar gemodificeerd kan kopen, maar ook wel leuk speelgoed
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
To use Calc-Electric you need to have a traditional electricity meter like the one shown below or an electronic meter with an led which flashes as power is used (see bottom of page).
Bij onze teller is dit niet het geval hoor, het mogelijke flikkerende ledje is van de aansturing dag/nacht-tarief
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- rowan
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 21 keer
iceke schreef:Yup's, alles vanuit de luie zetel met een paar drukken op de knop, juist voor m'n bier en eten heb ik nog zo'n ouderwets analoog ding rondlopen....
Je kan dat ook vervangen door een jonger model hé
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Brrr... bij mij 5500 kWh... enkel electrisch koken (en een vrouwtje dat graag wast, droogt, strijkt ).
Moet toch eens gaan nadenken over m'n server welke alléén al 1500 kWh voor z'n rekening neemt.
Moet toch eens gaan nadenken over m'n server welke alléén al 1500 kWh voor z'n rekening neemt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
4375kWh 2 volwassenen, 1 peuter;
centrale verwarming & water op gas;
vitrokeramisch electrisch vuur... condensatie droogkast...wasmachine
btw metingen via www.flukso.net
kost minimum 70 euro en "klik" je rond dde leiding die naar je teller gaat....
aan de andere kant steek je even ene netwerkkabel en vul je je wifi ssid & paswoord in
je hebt dan alle gegevens realtime op hun site...
ze zijn nu bezig met water/gas metingen toe te voegen...
zelf meet ik m'n verbruik & opbrengst (32 zonnepanelen)...
alleen zijn er sinds vorige maandag 2 pv-inverters bijgekomen... heb nu een extra flukso nodig voor de extra bekabeling te meten
centrale verwarming & water op gas;
vitrokeramisch electrisch vuur... condensatie droogkast...wasmachine
btw metingen via www.flukso.net
kost minimum 70 euro en "klik" je rond dde leiding die naar je teller gaat....
aan de andere kant steek je even ene netwerkkabel en vul je je wifi ssid & paswoord in
je hebt dan alle gegevens realtime op hun site...
ze zijn nu bezig met water/gas metingen toe te voegen...
zelf meet ik m'n verbruik & opbrengst (32 zonnepanelen)...
alleen zijn er sinds vorige maandag 2 pv-inverters bijgekomen... heb nu een extra flukso nodig voor de extra bekabeling te meten