Belgacom en klanten oriëntatie

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
L4mp
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2010, 10:07

Hallo,

Zelf ben ik een ex-telenet klant, waar ik een shake had met digitale TV en internet. Omwille van technische problemen is het niet mogelijk om kabel distributie te verkrijgen in mijn nieuwe woonst, vandaar de overstap naar één van de packs van belgacom (TV + internet).

Bij het aanvragen van mijn abonnement had ik vermeld dat mijn werkgever een vast bedrag maandelijks betaald als deel van mijn loon, dit was allemaal geen probleem en een paar weken later had ik internet en digitale tv. Twee maand na mijn contract afsluiting kreeg ik een telefoontje met als boodschap; Meneer er is een probleem met uw facturatie, op dat moment kon ik niet aan de lijn blijven omwille van mijn dagtaak en vroeg ik om mij later terug te bellen. Dit was geen probleem en een paar dagen later werd ik weer opgebeld.

Ik beschrijf even in grote lijnen het facturatie probleem:
- 3 maanden gratis internet promotie was niet doorgerekend
- bijdrage van de werkgever was niet doorgerekend
- een pack kan je niet nemen indien je werkgever een bijdrage doet, waardoor ik een korting misloop

Ik zei aan deze mevrouw dat dit mij niet was gezegd bij het aanvragen vh abonnement dat mijn werkgever een stukje betaald , maar dat ik in principe daar geen probleem mee had aangezien het niet aan mij is om het proces van belgacom te bepalen. Het geen waar ik wel op stond was die 3 maanden gratis internet, omwille van het feit dat ik nieuwe klant ben en dat deze promotie los staat van het pack.

Mevrouw X kwam met het volgende voorstel:
De eerste drie maanden van mijn abonnement zou ik een pack blijven hebben, waardoor ik die promotie had maar mijn werkgever zou die 3 maanden niets betalen en dus mijn volledig loon niet betalen, na die 3 maanden zou split billing in werking worden gestoken.
Hierop reageerde ik dat de split billing al vanaf dag 1 in werking moet worden gezet, om geen problemen te verkrijgen bij mijn werkgever.
Telkens greep mevrouw X terug op haar voorstel, waarop ik weer negatief antwoordde en op de duur begon de conversatie agressiever te worden en werd ik zelfs op speaker geplaatst en moest ik opnieuw het verhaal doen maar telkens werd ik onderbroken. Op dat moment werd ikzelf zeer kort en vervolgens was het gesprek vrij snel gedaan.

Het besluit van mevrouw X was dat de split billing werd gestart van dag 1, en dat ik geen 3 maanden gratis internet verkreeg.
Hierop heb ik een aangetekende brief gestuurd met daarin mijn kant van het verhaal, ik hoop dat het hierna afgesloten zal zijn.

Nu wil ik even vragen, het voorstel van mevrouw X is zeer gunstig voor mijn werkgever maar aangezien het abonnement op mijn naam staat en niet op die van mijn werkgever ben ik de klant en is de promotie toch voor mij?

Met vriendelijke groet,

een iets of wat gefrustreerde nieuwe klant van Belgacom.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als ik het goed begrijp, wil jij geld verdienen op kap van je werkgever ?
Je wil je werkgever laten betalen voor iets wat jij gratis krijgt ?
Je internet kost bv. 30 eur/maand, je wil dat Belgacom jouw werkgever 30 eur factureert, en deze 30 eur (gedurende 3 maanden) aan jou terugbetaalt ??

Ik denk dat niet alleen Belgacom, maar geen enkel bedrijf zoiets zou doen, ook Telenet niet. Dit is niet alleen on-etisch, maar heeft ook fiscale gevolgen: bedragen die je van je werkgever krijgt, waarvoor je geen kosten hebt zijn in principe te belasten als loon of voordeel in natura ...

... tenzij ik jouw verhaal verkeerd begrijp ?

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

ik kan hier alleen maar Philippe volgen...
Het originele voorstel dat men deed was toch ok?
Je had je drie maanden gratis en daarna betaalt jouw werkgever zijn deel. Hoe kan je werkgever nu 30EUR betalen op een gratis abonnement? Dit lijkt mij nogal lastig uit te leggen aan de fiscus...

Het feit dat je zogezegd minder verdient tijdens die maanden klopt toch ook niet? Als je geen internet zou hebben krijg je die 30EUR toch ook niet?
L4mp
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2010, 10:07

philippe.deleye schreef:Als ik het goed begrijp, wil jij geld verdienen op kap van je werkgever ?
Je wil je werkgever laten betalen voor iets wat jij gratis krijgt ?
Je internet kost bv. 30 eur/maand, je wil dat Belgacom jouw werkgever 30 eur factureert, en deze 30 eur (gedurende 3 maanden) aan jou terugbetaalt ??

Ik denk dat niet alleen Belgacom, maar geen enkel bedrijf zoiets zou doen, ook Telenet niet. Dit is niet alleen on-etisch, maar heeft ook fiscale gevolgen: bedragen die je van je werkgever krijgt, waarvoor je geen kosten hebt zijn in principe te belasten als loon of voordeel in natura ...

... tenzij ik jouw verhaal verkeerd begrijp ?

Philippe.


Natuurlijk wil ik niet dat mijn werkgever betaalt voor iets wat ik gratis krijg, ik wil gewoon van dag 1 in orde zijn maw split billing (aangezien het niet kan zoals bij telenet). Je moet weten dat bij telenet dit allemaal automatisch ging en ik dus dezelfde resultaten verwachtte bij Belgacom.

Telenet logica:
Jij bent klant en neemt een pack, waardoor je korting krijgt. Daarbovenop krijg je een promotie welke naar de klant wordt doorgerekend ipv de werkgever. Daarnaast betaalt de werkgever een stukje van de totale kostprijs.

Belgacom logica:
Jij bent klant en neemt een pack, aangezien je werkgever een stukje betaalt krijg je geen korting en verlies je je promotie.
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

L4mp schreef: .......... Natuurlijk wil ik niet dat mijn werkgever betaalt voor iets wat ik gratis krijg, ik wil gewoon van dag 1 in orde zijn maw split billing (aangezien het niet kan zoals bij telenet). Je moet weten dat bij telenet dit allemaal automatisch ging en ik dus dezelfde resultaten verwachtte bij Belgacom ............


Beste, klein vraagje.
Bij Telenet lukte het dus wel in een identieke situatie als nu bij Belgacom of heeft die situatie zich daar niet voorgedaan in het verleden; "je werkgever laten betalen voor iets dat niet moet betaald worden"???

Groetjes Twen


Edit: Wat Belgacom je tracht duidelijk te maken is volgens mij vrij simpel:
Je krijgt een korting en dan kan je werkgever niet betalen wat niet betaald moet worden
OFWEL
Je werkgever krijgt de rekening van wat er moet betaald worden en dat is het normaal verschuldigd bedrag maar dan lukt een korting niet.

Zo moeilijk lijkt het mij toch niet dit te begrijpen. Sorry, maar ik ben niet mee. Of wil je dit:

Bedrag totaal verzonnen: 50,00€ // Korting: 50,00€// Factuur aan je werkgever: 0,00€
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Maar nee, de TS neemt een pack met BV. Telefoon+internet+BGCT en vraag split billing aan, omdat hij nieuwe klant is krijgt hij 3 maand gratis internet.

Wat de TS wil is dat de split billing vanaf maand 1 ingaat op het pack, dus maand 1 : werkgever 0€ TS 0€,dus maand 2 : werkgever 0€ TS 0€, maand 3 : werkgever 0€ TS 0€,Maand 4 werkgever 20€ TS de rest van het bedrag.
Bij belgacom gaat dit blijkbaar niet, ze stellen voor om : maand 1 : werkgever 0€ TS 0€,dus maand 2 : werkgever 0€ TS 0€, maand 3 : werkgever 0€ TS 0€,Maand 4 nieuwe formule zonder packs, dus alles afzonderlijk betalen waarbij de werkgever bv. 20€ van het internet abbo betaald, en niks van de telefoon of BGCTV.
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Iceke, bedankt voor je reactie, maar ik had liever een reactie gelezen van de opener van het topic.
Maar eerlijk gezegd, ik vrees dat die er niet meer gaat komen.
Groetjes Twen.
L4mp
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2010, 10:07

Iceke heeft het juiste beeld, de reden hierachter is dat indien de splitbilling 3 maand later gebeurt mijn contract opnieuw start.
Wat resulteert dat mijn abonnement verlengd wordt en de periode van 1 jaar eigelijk verlengd wordt met 3 maanden.
Dit is iets wat ik niet wil aangezien ik mijn contract wil kunnen opzeggen gelijktijdig met mijn huurcontract.

Twen, het is niet dat ik niet wil antwoorden maar ik heb een zeer drukke agenda en niet elke moment tijd om een forum te checken.


Groetjes

L4mp
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Fijn je melding.
Groetjes Twen
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”