Commerciële reden sinds meer dan 10 jaarphilippe.deleye schreef:[*] Is dit een commerciële reden (dixit Astralon): om de "professionele" abonnementen met fixed IP een reden van bestaan te geven?
[*] Een technische reden ?
[*] Een adminstratieve reden ? (vb bijhouden van de volumes per sessie)
BBOX2 automatisch doen reconnecten op gegeven tijdstip
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
- Locatie: Vottem
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Dit was ik inderdaad vergeten. Nu werkt alles. Bedanktogy schreef:mss de laatste stap vergeten?snakeboots schreef:Bij mij lukt dit dus niet. Heb al verschillende dingen geprobeerd maar het lukt niet. Wat doe ik fout?
Name: PPPOE
Settings: All week between 02:55-03:00
Status: Active
"Dan naar "network interfaces", "WAN PPPoE", "settings", en naast "schedule" kies je voor de schedule die je net aangemaakt hebt. "apply" en het is gebeurd."
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Dat heeft er helemaal niets mee te maken. Tot de lancering van BGC TV in 2005 had met enkel internet (inclusief de disconnects op de mass market producten). Vanaf dan was het dual play service. Met de invoering van I-Talk was het triple play service. Maar deze diensten zijn totaal van elkaar gescheiden. Ik herinner mij nog discussies op verschillende fora waaronder tweakers.net dat ze (onwetenden) zo moesten lachen dat het niet lang zou duren alvorens je geen TV meer zou kunnen bekijken omdat men over z'n datalimiet zou zitten. Uiteraard is dit volledig gescheiden van het internet. Hetzelfde geldt ook voor I-Talk. Wat wel klopt, maar dat doet Belgacom niet met opzet, is het feit dat indien je een alternatieve VOIP provider neemt je dus wel hinder ondervindt tijdens die disconnect. Maar nogmaals, dat is géén productbescherming. Hoogstens zou je kunnen stellen dat dit "mooi" is meegenomenhonda4life schreef:Neen, dat noemen ze dan ook productbescherming.Smooth schreef:Mag ik even een hele (waarschijnlijk) stomme vraag stellen?
Heeft die 36u reconnect ook een invloed op je BelgacomTV? Dus als je iets opneemt dat je opname dan onderbroken wordt? Want iedereen lijkt hier te babbelen over telefoon en internet, maar niet over TV.
Grtz,
Smooth
Indien het mogelijk zou zij elders digitale tv over het internet te bekijken, heb je er wel last van.
Hetzelfde verhaaltje voor je downloadlimiet, daar zit digitale tv niet in inbegrepen
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik heb nog een vraagje. Als ik de BBOX2 instel om 5 minuten geen connectie meer te hebben, heeft dit dan ook invloed op een aangesloten router die zelf een PPPoE-connectie opbouwt? Of blijft die connectie van de router behouden?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Neen (heeft geen invloed):
Een aangesloten router gebruikt alléén de VDSL modem van de BBox2, niet de internetverbinding. Dus de disconnect op het internet van de BBox2 (PPPoE) heeft géén invloed op de PPPoE sessie van de aangesloten router.
Maar onafhankelijk van de Bbox2, zal je aangesloten router ook om de 36-u disconnecten (tenzij je deze ook manueel om de 24u onderbreekt)
Philippe.
Een aangesloten router gebruikt alléén de VDSL modem van de BBox2, niet de internetverbinding. Dus de disconnect op het internet van de BBox2 (PPPoE) heeft géén invloed op de PPPoE sessie van de aangesloten router.
Maar onafhankelijk van de Bbox2, zal je aangesloten router ook om de 36-u disconnecten (tenzij je deze ook manueel om de 24u onderbreekt)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Bedankt Philippe.
De router, de bekende Fritzbox , is ingesteld om iedere nacht even te disconnecten.
Maar als een reconnect van een BBOX dus geen invloed heeft op de fritzbox, ben ik aan het overwegen om mijn back-up (doelstation) achter de BBOX te hangen.
En dan de reconnect in te stellen net voor dat de backup start.
Dat lijkt me de beste opzet:
- de back-up zit in een ander netwerk dan de computers die met de fritzbox connecteren, en is dus volledig onzichtbaar voor hen.
- ik kan op de BBOX een andere login instellen, zodat het volume van de fritzbox volledig door die aangesloten computers verbruikt geweest is.
- de fritzbox kan uitgeschakeld worden als er niet gesurfd wordt, terwijl de backups toch nog gebeuren.
Het klinkt ingewikkeld, maar ik vermoed dat je het plaatje wel begrijpt.
Klopt mijn redenering een beetje, of zie ik iets over het hoofd?
De router, de bekende Fritzbox , is ingesteld om iedere nacht even te disconnecten.
Maar als een reconnect van een BBOX dus geen invloed heeft op de fritzbox, ben ik aan het overwegen om mijn back-up (doelstation) achter de BBOX te hangen.
En dan de reconnect in te stellen net voor dat de backup start.
Dat lijkt me de beste opzet:
- de back-up zit in een ander netwerk dan de computers die met de fritzbox connecteren, en is dus volledig onzichtbaar voor hen.
- ik kan op de BBOX een andere login instellen, zodat het volume van de fritzbox volledig door die aangesloten computers verbruikt geweest is.
- de fritzbox kan uitgeschakeld worden als er niet gesurfd wordt, terwijl de backups toch nog gebeuren.
Het klinkt ingewikkeld, maar ik vermoed dat je het plaatje wel begrijpt.
Klopt mijn redenering een beetje, of zie ik iets over het hoofd?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het klinkt idd ingewikkeld, en ik vrees dat ik het plaatje niet volledig begrijp ....johcla schreef: Het klinkt ingewikkeld, maar ik vermoed dat je het plaatje wel begrijpt.
Klopt mijn redenering een beetje, of zie ik iets over het hoofd?
- je wil dus backup's maken vanaf je PC's achter de FritzBox naar een harddisk achter de BBox ?
- wat bedoel je met een "andere login" in te stellen ? Heb je dan meerdere Belgacom accounts ?
Wat ik in het plaatje niet echt begrijp is dat je een backup wil maken naar een doelstation op dezelfde locatie van je PC's, en dit over het internet te laten lopen ? Want een verbinding maken tussen een PC achter de FritzBox met een doelstation achter de BBox2 zal dubbele traffiek veroorzaken op je data volume (of op je 2 accounts) ?
Misschien snap ik inderdaad het plaatje niet
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Hij kan natuurlijk 2 x dezelfde Skynet login gebruiken, 2 verschillende PPPOE sessies, 2 x verschillende IP adressen.philippe.deleye schreef: - wat bedoel je met een "andere login" in te stellen ? Heb je dan meerdere Belgacom accounts ?
Philippe.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Inderdaad ... vandaar mijn vraag waarom een "andere login" ....quistnix schreef:Hij kan natuurlijk 2 x dezelfde Skynet login gebruiken, 2 verschillende PPPOE sessies, 2 x verschillende IP adressen.
En ... trafiek tussen 2 IP adressen van dezelfde login telt wel mee voor je data volume (zelfs dubbel neem ik aan: de download van de ene sessie is gelijk aan de upload van de andere sessie).
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Sorry, ik zal het beter uitleggen, al vermoed ik dat we dan off-topic gaan.philippe.deleye schreef: Het klinkt idd ingewikkeld, en ik vrees dat ik het plaatje niet volledig begrijp ....
- je wil dus backup's maken vanaf je PC's achter de FritzBox naar een harddisk achter de BBox ?
- wat bedoel je met een "andere login" in te stellen ? Heb je dan meerdere Belgacom accounts ?
Ik heb 2 adressen: mijn hoofdadres (VDSL, BBOX2 + fritzbox) en een adres aan zee (nu ADSL via fritzbox, vanaf maandag ook VDSL, dus ook een BBox erbij). Mijn data staat op een NAS thuis en iedere nacht wordt een back-up genomen naar een NAS die op het 2e adres staat. Het verblijf aan zee wordt ook verhuurd, waarbij de huurders via wifi de fritzbox kunnen gebruiken.
Dit werkt goed, maar omdat nu die BBOX erbij komt, was ik aan het bekijken wat de beste opstelling is. Ik kan natuurlijk de BBOX enkel als modem gebruiken en verder alles hetzelfde laten.
Ik ben echter van plan om de NAS op adres2 (die enkel als back-up dient) rechtstreeks op de BBOX te plaatsen. Voordeel is dat een huurder via de fritzbox (met eigen PPPoE-connectie) surft en die NAS dan zelfs niet in zijn netwerkomgeving ziet staan, ook al is die NAS goed beveiligd.
Vermits ik op adres2 van onbeperkt ADSL overstap naar VDSL met 200 GB, zullen huurders voortaan 5 GB/dag hebben. (de resterende 50GB voor mijn backups). Maar als ik op de BBOX de login van mijn adres1 ingeef, komt het volume van de backups bij dat abonnement, en wordt het abonnement van adres2 uitsluitend door de huurder gebruikt, zodat er geen discussie mogelijk is als er teveel verbruik is.
Het derde puntje in mijn vorige post is nu ook duidelijker. Als er niemand aanwezig is op adres2, kan de fritzbox uitgezet worden en blijven de back-ups toch gebeuren.
Natuurlijk wil ik vermijden dat de 36h disconnect gebeurt terwijl de backup bezig is, vandaar mijn oorspronkelijke vraag in dit topic
Als ik het goed begrijp, kan ik op 1 abonnement de optie onbeperkt volume nemen, en dan die login op beide locaties gebruiken?quistnix schreef: Hij kan natuurlijk 2 x dezelfde Skynet login gebruiken, 2 verschillende PPPOE sessies, 2 x verschillende IP adressen.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Is misschien niet de oorspronkelijke bedoeling "marketing wise" maar technisch: ja, dat werkt absoluutjohcla schreef:Als ik het goed begrijp, kan ik op 1 abonnement de optie onbeperkt volume nemen, en dan die login op beide locaties gebruiken?
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dan heb je toch nog een abonnement op dat adres nodig? om een actieve internetlijn te hebben?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Dat wel, maar als je dezelfde login op 2 locaties kan gebruiken, heb je voldoende aan een licht en een zwaarder abonnement om op beide locaties van het zwaar abonnement te genieten. Het lichtere abonnement dient dan inderdaad enkel om de actieve internetlijn te hebben, al bepaalt dat waarschijnlijk wel de snelheid op die locatie.honda4life schreef:Dan heb je toch nog een abonnement op dat adres nodig? om een actieve internetlijn te hebben?
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
een lichter VDSL abonnement dan?
De snelheid van de lijn hangt inderdaad af van de locatie en niet van de login.
Wat er gebeurt als je erna de lichte lijn opzegt is natuurlijk een vraagteken e
De snelheid van de lijn hangt inderdaad af van de locatie en niet van de login.
Wat er gebeurt als je erna de lichte lijn opzegt is natuurlijk een vraagteken e
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Punt is dat je je login nomadisch mag gebruiken. Dat hangt niet af van de plaats op dewelke je abonnement geboekt staat. Als ik een Intense abbo heb en ik ga bij een vriend die een Starter abbo heeft, dan is het mij legaal toegelaten om daar met mijn login een PPPOE sessie te starten. De snelheid kan dan lager of hoger liggen naargelang de afstand/verzwakking maar de downloadlimiet veranderd uiteraard wél.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Nu vraag ik me wel af waarom deze reden er nog altijd is,36 uur disconnect ..... Commerciële reden sinds meer dan 10 jaar
terwijl je bij telenet als resedentieel gebruiker geen enkele disconnect krijgt en perfect je (dynamisch) IP kunt behouden zolang je router online blijft(geen onderbreking van langer dan een uur) is.
Ik heb hier nu al meer dan een half jaar geen disconnect gehad en nog altijd hetzelfde IP.
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
'k vraag mij dat ook af, hier met telenet ook al sinds begin dit jaar hetzelfde IP, bij belgacom fixed IP vdsl vlieg je er iedere dag wel eens uit... Als je die lijn dan gaat gebruiken voor audio over IP etc., dan kun je niet echt spreken van een stabiele lijn hé...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
komt omdat je PPOE/PPOA sessie (soort vpn) een maximum tijdsduur krijgt van 36h ...
dus elke 36 krijg je een nieuwe sessie... met een nieuw ip
inherent bij de meeste adsl/vdsl leveranciers...
bij een consumenten abbo hoort nu eenmaal een "dynamisch" ip...en geen "fixed" ip...
imho geen probleem bij skype/googletalk ....en als je je eigen webradio hebt zal het wel via shoutcast/dyndns zijn met de nodige buffering?
dus elke 36 krijg je een nieuwe sessie... met een nieuw ip
inherent bij de meeste adsl/vdsl leveranciers...
bij een consumenten abbo hoort nu eenmaal een "dynamisch" ip...en geen "fixed" ip...
imho geen probleem bij skype/googletalk ....en als je je eigen webradio hebt zal het wel via shoutcast/dyndns zijn met de nodige buffering?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Ja, krijgt... t'is daar waar we over spreken, waarom krijgt ie 36 uur.skynetbbs schreef:komt omdat je PPOE/PPOA sessie (soort vpn) een maximum tijdsduur krijgt......
Dit heeft niets te maken met dat het een PPP verbinding is aangezien er ISP's zijn/waren dit dat niet deden. (kijk maar naar EDPnet bv.)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
dat is idd een setting die de ISP kan instellen... (tijdsduur, bytes duur, ...)SplinterByte schreef:Ja, krijgt... t'is daar waar we over spreken, waarom krijgt ie 36 uur.skynetbbs schreef:komt omdat je PPOE/PPOA sessie (soort vpn) een maximum tijdsduur krijgt......
Dit heeft niets te maken met dat het een PPP verbinding is aangezien er ISP's zijn/waren dit dat niet deden. (kijk maar naar EDPnet bv.)
er waren in het verleden mogelijkheden om je ppp sessie bijv op 35h59 minuten te stoppen...en terug te starten... dan had je grote kans dat je hetzelfde ip kreeg
maar dan is je "audio over ip" sessie wel onderbroken
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
- Locatie: Vottem
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Dag allemaal,
Mijn 24h disconnects werken nietmeer en is terug 36h. Ik heb alles goed ingesteld en het heeft zeker een maand gewerkt. Voip ip staat op disabled dus kan geen updates ontvangen hebben via ZTC (zero touch configuration). Heb ook al eens mijn modem herstart maar dit helpt ook niet. Weet iemand een oplossing?
Ik heb achter mijn b-box2 een siemens router staan van dommel maar zelfs met de originele siemens software kan die via ethernet modus de 24h disconnects niet zelf doen. Vraag me niet waarom want heb contact gehad met sagem(siemens) en volgens hun zou het wel gaan maar de opties die zij zeggen heb ik daar niet
Mijn 24h disconnects werken nietmeer en is terug 36h. Ik heb alles goed ingesteld en het heeft zeker een maand gewerkt. Voip ip staat op disabled dus kan geen updates ontvangen hebben via ZTC (zero touch configuration). Heb ook al eens mijn modem herstart maar dit helpt ook niet. Weet iemand een oplossing?
Ik heb achter mijn b-box2 een siemens router staan van dommel maar zelfs met de originele siemens software kan die via ethernet modus de 24h disconnects niet zelf doen. Vraag me niet waarom want heb contact gehad met sagem(siemens) en volgens hun zou het wel gaan maar de opties die zij zeggen heb ik daar niet
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Sinds Scarlet bij Belgacom is, is EDPnet wholesales bij Belgacom. En die hebben nu een disconnect van 48 uur.SplinterByte schreef:Ja, krijgt... t'is daar waar we over spreken, waarom krijgt ie 36 uur.skynetbbs schreef:komt omdat je PPOE/PPOA sessie (soort vpn) een maximum tijdsduur krijgt......
Dit heeft niets te maken met dat het een PPP verbinding is aangezien er ISP's zijn/waren dit dat niet deden. (kijk maar naar EDPnet bv.)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Maar het kan in ieder geval ingesteld worden op oneindig door de ISP die het netwerk in handen heeft als ze dat willen.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Klopt. En voor Wholesale klanten van Belgacom die op het netwerk van Belgacom zitten geldt dat ze de timeout aan Belgacom moeten laten weten zodat deze in de BASsen kan geconfigureerd worden.SplinterByte schreef:Maar het kan in ieder geval ingesteld worden op oneindig door de ISP die het netwerk in handen heeft als ze dat willen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Ah, dus mijn geval is het BASE die de 24h disconnect hebben ingesteld/doorgegeven (adsl via BROBA) ?
-
- Plus Member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb hier ook op 2 verschillende plaatsen de disconnects op 24u gezet, en regelmatig werken deze plots niet meer. Dan moet ik terug wat prutsen (even afleggen, of andere rule instellen) en dan lijkt het weer ff te werken...snakeboots schreef:Mijn 24h disconnects werken nietmeer en is terug 36h. Ik heb alles goed ingesteld en het heeft zeker een maand gewerkt. Voip ip staat op disabled dus kan geen updates ontvangen hebben via ZTC (zero touch configuration). Heb ook al eens mijn modem herstart maar dit helpt ook niet. Weet iemand een oplossing?
Waarom kan Belgacom gewoon niet zelf die disconnect op 24 of 48 uur zetten, dan moeten wij niet klooien met die brakke bbox firmware :s
Is er iets anders die we over het hoofd zien ?
groetjes,
cougare
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Een disconnect maakt een thuis abonnement commercieel niet interessant
24 of 48 uur, boeit niemand dat je 's nachts een disconnect hebt (je website enzo gaan er dan wel even uit)
Maar overdag om de 2 dagen met 36 uur... Verlies je tijd mee, laat staan dat je VoIP gebruikt voor te bellen met je klanten
24 of 48 uur, boeit niemand dat je 's nachts een disconnect hebt (je website enzo gaan er dan wel even uit)
Maar overdag om de 2 dagen met 36 uur... Verlies je tijd mee, laat staan dat je VoIP gebruikt voor te bellen met je klanten
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Een geforceerde disconnect door de ISP op 24 of 48 uur is geen oplossing voor het probleem.cougare schreef: Waarom kan Belgacom gewoon niet zelf die disconnect op 24 of 48 uur zetten, dan moeten wij niet klooien met die brakke bbox firmware
Je wilt zo'n disconnect op een tijdstip met het minste ongemak, voorbeeld 3 uur 's nachts. Een 24 of 48 uur disconnect zal misschien een tijdje goed werken (dan moet je wel 's nachts om 3 uur je modem eens rebooten).
Maar van zodra je om een of andere reden een re-sync hebt tijdens de dag, dan krijg je natuurlijk 's anderendaags op hetzelfde uur terug een disconnect (en dan mag je terug 's nachts eens opstaan om je modem te rebooten)
Er zijn maar 2 goede oplossingen:
1) ofwel schaft de ISP deze geforceerde disconnect af.
2) ofwel gebruik je een goede router waar je zo'n 24 uur disconnect zelf kan instellen.
In het laatste geval is een 36 uur disconnect ideaal: je krijgt hiermee wat speling om je eigen 24 uur disconnect in te stellen.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
even muggeziften: 36 x 2 / 24 = 3, dus de disconnect is om de 3 dagen overdaghonda4life schreef: Maar overdag om de 2 dagen met 36 uur...
Maar zoals Philippe reeds stelt: Ofwel de disconnect zelf instellen, ofwel geen disconnect natuurlijk.
Persoonlijk heb ik er niet echt hinder van. Disconnect gebeurt tussen 1 en 2 's nachts; om 2u start de online back-up en via dyndns verwijzen mijn domeinnamen netjes naar mijn ip-adres.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Alternatief: bij Belgacom aandringen dat ze bij een volgende Firmware update de mogelijkheid voorzien om dit eenvoudig in de BBox2 in te stellen.johcla schreef: Maar zoals Philippe reeds stelt: Ofwel de disconnect zelf instellen, ofwel geen disconnect natuurlijk.
Hoewel er geen enkele technische noodzaak bestaat voor deze geforceerde 36u disconnect, laat ons aannemen dat Belgacom daar zijn goede redenen voor heeft (wat ik betwijfel) - dan mogen we van Belgacom ook verwachten dat ze hun users, die daar last van ondervinden, helpen met een oplossing. Hoop doet leven
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik denk niet dat er een goede reden is. Als het in de richting van 'het is een concumenten abbo' gaat, klopt het al niet, aangezien je als klant bij telenet met een consumenten abbo nooit disconnects hebt...philippe.deleye schreef:laat ons aannemen dat Belgacom daar zijn goede redenen voor heeft (wat ik betwijfel)
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Bij Telenet heb je ook regelmatig (bijna elke dag/nacht) een disconnect. Echter bij Telenet merk je er minder van omdat je hetzelfde IP adres krijgt.SplinterByte schreef:Ik denk niet dat er een goede reden is. Als het in de richting van 'het is een concumenten abbo' gaat, klopt het al niet, aangezien je als klant bij telenet met een consumenten abbo nooit disconnects hebt...philippe.deleye schreef:laat ons aannemen dat Belgacom daar zijn goede redenen voor heeft (wat ik betwijfel)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat je bij Telenet meestal hetzelfde IP adres terugkrijgt is juist (binnen de lease periode).Astralon schreef:Bij Telenet heb je ook regelmatig (bijna elke dag/nacht) een disconnect. Echter bij Telenet merk je er minder van omdat je hetzelfde IP adres krijgt.
Dat je regelmatig (bijna elke dag/nacht) een disconnect hebt is zeer abnormaal.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Goh, ik kan direct 1 reden bedenken:SplinterByte schreef:Ik denk niet dat er een goede reden is. Als het in de richting van 'het is een concumenten abbo' gaat, klopt het al niet, aangezien je als klant bij telenet met een consumenten abbo nooit disconnects hebt...philippe.deleye schreef:laat ons aannemen dat Belgacom daar zijn goede redenen voor heeft (wat ik betwijfel)
De disconnect zijn vooral voor het ip te vernieuwen. Klanten die geen statisch ip krijgen kunnen moeilijk (semi-) professionele services uitbaten van thuis uit (ik denk dan aan web en mail servers). Het is dus ook niet mogelijk om rechstreeks een website te koppelen aan uw ip thuis (dyndns is maar een halfbakken oplossing en vergt veel geknoei met uw dns servers om dat in orde te krijgen).
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
En daarmee bevestig je dat er geen enkele technische reden is voor die disconnect, alleen een commerciële reden.Trojan schreef: Goh, ik kan direct 1 reden bedenken: De disconnect zijn vooral voor het ip te vernieuwen.
Klanten die geen statisch ip krijgen kunnen moeilijk (semi-) professionele services uitbaten van thuis uit.
Zelfs zonder die geforceerde disconnect, zou het toch niet mogelijk (of moeilijk) zijn om services uitbaten van thuis uit. Zolang je geen statisch IP hebt, ben je nooit zeker om je IP te behouden. Bij iedere reboot van de modem (om welke reden ook) riskeer je toch om een ander IP te krijgen. Vandaar dat ik ook deze commerciële reden achterhaald vind.
Met het risico dat ik terug een hoop defensieve reacties krijg van de Belgacom fans, moeten we toch eerlijk toegeven dat dit een plus punt is van Telenet t.o.v. xDSL.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Uiteraard. Moest ik belgacom zijn, ik zou hetzelfde doen hoor.philippe.deleye schreef:En daarmee bevestig je dat er geen enkele technische reden is voor die disconnect, alleen een commerciële reden.Trojan schreef: Goh, ik kan direct 1 reden bedenken: De disconnect zijn vooral voor het ip te vernieuwen.
Klanten die geen statisch ip krijgen kunnen moeilijk (semi-) professionele services uitbaten van thuis uit.
Iemand die pro wil doen pakt een bizz pro, daar krijg je wel een fixed ip, een sla, echt onbeperkt internet en het is nog steeds goedkoper dan telenet en hun pro abo's.
Vervang xDSL door belgacom en ik geef u een beetje gelijk.Met het risico dat ik terug een hoop defensieve reacties krijg van de Belgacom fans, moeten we toch eerlijk toegeven dat dit een plus punt is van Telenet t.o.v. xDSL.
Philippe.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Och, zo moeilijk heb ik het anders niet om iets toe te geven als het gegrond is. Dus ja, het is een voordeel van Telenet. Maar geef toe, ook bij hen kan je niet het risico lopen om een éénmaal verkregen IP adres te kunnen claimen als jouw vast IP adres. Het is niet omdat je meestal hetzelfde geleasde IP adres terug krijgt bij TN dat dit tot het einde der tijden zo is. Begrijpen we elkaar Philippe ?philippe.deleye schreef:Met het risico dat ik terug een hoop defensieve reacties krijg van de Belgacom fans, moeten we toch eerlijk toegeven dat dit een plus punt is van Telenet t.o.v. xDSL.
Philippe.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Het voordeel van TN is niet dat je 90% kans hebt dat je hetzelfde ip behoud, maar dat je geen disconnects hebt om de x aantal uur.
Iemand waarvoor het ip adres belangrijk is zal wel voor een abbo gaan met fixed ip zeker ?
Iemand waarvoor het ip adres belangrijk is zal wel voor een abbo gaan met fixed ip zeker ?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
@quitsnix
Ja, natuurlijk begrijpen we mekaar. Meestal zijn we het roerend eens met mekaar (maar beseffen het niet altijd) .
Mijn Amerikaanse (ex)chef had daar een mooie uitdrukking voor, als ik weer eens in discussie ging: "We are in violent agreement" .
@iceke
Ook roerend eens: het ongemak is inderdaad niet de IP wissel (die heb je bij Telenet ook als je de modem uitschakelt), maar de disconnect zelf.
Ik zag bij collega's in Nederland die adsl hebben van kpn dat ze daar geen disconnects krijgen. Misschien komt dit hier ook nog eens (hoopt doet leven).
Philippe.
Ja, natuurlijk begrijpen we mekaar. Meestal zijn we het roerend eens met mekaar (maar beseffen het niet altijd) .
Mijn Amerikaanse (ex)chef had daar een mooie uitdrukking voor, als ik weer eens in discussie ging: "We are in violent agreement" .
@iceke
Ook roerend eens: het ongemak is inderdaad niet de IP wissel (die heb je bij Telenet ook als je de modem uitschakelt), maar de disconnect zelf.
Ik zag bij collega's in Nederland die adsl hebben van kpn dat ze daar geen disconnects krijgen. Misschien komt dit hier ook nog eens (hoopt doet leven).
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Inderdaad, de disconnect is het irritante, niet de IP verandering.
@quistnix: als je bij belgacom een vast IP neemt, krijg je dan nog een disconnect? Ik denk van wel he ?
@quistnix: als je bij belgacom een vast IP neemt, krijg je dan nog een disconnect? Ik denk van wel he ?