Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

samsung schreef:Tis toch belachelijk voor zo'n duur abonnement en met de optie vrij downloaden dat de user hem nog moet gaan bezighouden met meterkes, man man man, ik heb liever 80 gb vast dan te moeten schatten wanneer ik op smalband geraak.

Gelukkig is de snelheid & stabiliteit top voor die hoge prijs maar telenet blijft toch een dief in mijn mening !


Ten eerste hoef je (voorlopig ?)geen rekening te houden met dat meterke.(ik zit nu aan 200gig met turbonet,heb echt niet gekeken naar dag of nacht en sta op stand 5 op de laatste dag) Ik snap best dat iemand die jaren met een limiet gezeten heeft de eerste maanden ruig gaat doen, maar eens je alles binnen hebt ga je naar mijn mening niets snel meer aan die "vrij downloaden" limiet geraken. Doe je dat wel, dan kan je inderdaad beter overstappen naar een VDSL abbo.

Ten tweede betaal je amper minder bij Belgacom als je hun verplichte telefoonlijn meerekent.

Ten derde zijn alle andere internet aanbieders enkel interessant voor de echt grote downloaders.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

iceke schreef:Ten tweede betaal je amper minder bij Belgacom als je hun verplichte telefoonlijn meerekent.

Welke verplichte telefoonlijn?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Astralon schreef:
iceke schreef:Ten tweede betaal je amper minder bij Belgacom als je hun verplichte telefoonlijn meerekent.

Welke verplichte telefoonlijn?


Welk goedkoper Belgacom abbo ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

iceke schreef:
Astralon schreef:
iceke schreef:Ten tweede betaal je amper minder bij Belgacom als je hun verplichte telefoonlijn meerekent.

Welke verplichte telefoonlijn?


Welk goedkoper Belgacom abbo ?

http://www.skynet.be/entertainment-nl/g ... -internet/
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... dsl_res_go

En unlimited pack bijpakken
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... me_pack_25

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Gisteren kreeg ik e-mail met de melding dat ik mijn surfgedrag moest aanpassen terwijl mijn Telemeter nog niet in het rood stond.
Vandaag Krijg ik een e-mail waarin staat dat ik nog 10 GB over heb gedurende deze aanrekeningsperiode.

Ik controleer de Telemeter en deze staat nog steeds niet in het rood...

Charlotte misschien een idee wat er mis aan het gaan is?
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Jelly schreef:Gisteren kreeg ik e-mail met de melding dat ik mijn surfgedrag moest aanpassen terwijl mijn Telemeter nog niet in het rood stond.
Vandaag Krijg ik een e-mail waarin staat dat ik nog 10 GB over heb gedurende deze aanrekeningsperiode.

Ik controleer de Telemeter en deze staat nog steeds niet in het rood...

Charlotte misschien een idee wat er mis aan het gaan is?


Ik wil dat ook wel eens weten, Bij mij was deze uit het rood zelfs gezakt naar oranje, en toch hebben ze me op smalband gegooid. Dus zelfs als die zakt, geeft die toch nog een afstraffing. Zijn er nu echt geen andere manieren om je netwerk te controleren, want dat was toch de reden waarom je deze snelheidsverlaging invoerd ?
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

En ook niet vergeten dat de Telemeter nu ook niet toont hoeveel ik van mijn 'extra' 10 GB gebruik heb gemaakt??
Everything that has a beginning has an end.
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Ik raad iedereen die niet tevreden is met dit vrij downloaden aan om een helpdeskcall te openen en daarna een klacht in te dienen bij www.ombudsmantelecom.be .
Na ettelijke keren afgesnauwd te worden op de helpdesk op de simpele vraag hoeveel ik verbruik en wat dan juist het magische gemiddelde is , had ik er toch wel genoeg van hoor .

momenteel al 4 weken op smallband , die meter is steeds rood .

En als ik zeg traag dan bedoel ik dit :
Afbeelding

Wie wil hier nu 80€ per maand voor betalen ??!
bart2740
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 apr 2010, 14:34
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

criminala schreef:Ik raad iedereen die niet tevreden is met dit vrij downloaden aan om een helpdeskcall te openen en daarna een klacht in te dienen bij http://www.ombudsmantelecom.be .
Na ettelijke keren afgesnauwd te worden op de helpdesk op de simpele vraag hoeveel ik verbruik en wat dan juist het magische gemiddelde is , had ik er toch wel genoeg van hoor .

momenteel al 4 weken op smallband , die meter is steeds rood .

En als ik zeg traag dan bedoel ik dit :
--afbeelding KNIP--

Wie wil hier nu 80€ per maand voor betalen ??!


Misschien even meedelen hoeveel je gebruikt hebt ;)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

criminala schreef:Ik raad iedereen die niet tevreden is met dit vrij downloaden aan om een helpdeskcall te openen en daarna een klacht in te dienen bij http://www.ombudsmantelecom.be .
Na ettelijke keren afgesnauwd te worden op de helpdesk op de simpele vraag hoeveel ik verbruik en wat dan juist het magische gemiddelde is , had ik er toch wel genoeg van hoor .


Telenet is VERPLICHT deze cijfers mede te delen (jouw verbruik, gemiddeld verbruik alle gebruikers met jouw product). Hoe kan je anders weten of Telenet het FUP spel eerlijk speelt ? Dat kan helaas niet met de huidige 'meter' die eigenlijk niks objectief meet.

Toen Jeroen belde om mij mede te delen dat ik in de top stond, vertelde hij doodleuk dat ze het allemaal heel nauwkeurig bijhouden, mochten ze daarrond ooit controle rond krijgen. Maar de ervaring leert dat wij als eindklant mogen fluiten naar deze exacte cijfers. Moeten we Telenet eerst voor de rechtbank slepen en een precedent creëren alvorens we deze cijfers mogen raadplegen ?

Zelfs op een aangetekend schrijven wordt doodleuk een standaard brief teruggestuurd met de uitleg van de vage fupmeter, ipv een antwoord op mijn vraag, en dat is het vrijgeven van deze cijfers. Ik heb ondertussen ook klacht neergelegd bij de ombudsdienst.

Dit systeem is voornamelijk in het voordeel van Telenet: door het niet vrijgeven van cijfers zullen gebruikers altijd minder downloaden dan waar ze recht op hebben, omdat ze weten dat ze vroeg of laat op smallband/verlaagde snelheid gaan staan, zonder de finish exact te kennen. De onbetrouwbaarheid van de meter werkt dus vooral in het voordeel van Telenet, en dit vinden we niet fair.

criminala schreef:momenteel al 4 weken op smallband , die meter is steeds rood .

En als ik zeg traag dan bedoel ik dit :
Afbeelding

Wie wil hier nu 80€ per maand voor betalen ??!


Ga naar een provider waarbij je tenminste weet waar je staat.... dus bye bye Telenet.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

criminala schreef:momenteel al 4 weken op smallband , die meter is steeds rood .

Wie wil hier nu 80€ per maand voor betalen ??!


Al 4 weken op smallband is toch niet normaal ??! ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Je nog 10 GB geven, terwijl je volgens de Telemeter in verhouding tot de rest van de klanten met hetzelfde product nog niet te veel verbruikt, vind ik ook niet echt normaal.
Hun Telemeter en 'smallband' functie heeft zo zijn kuren met momenten...
Everything that has a beginning has an end.
samsung
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:50
Locatie: Oudenaarde
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Wat ik al eerder zei, je bent beter af met een vast volume dan met beperkt downloaden en nog meer metertjes in de gaten moet houden dan mensen met een vast volume.

Mensen op smallband gooien en hun internet beperken is geen vrij downloaden meer en zeker al niet voor zo'n kostprijs, ik noem dit DIEFSTAL.
Ryõsuke
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jul 2010, 17:06

Patje schreef:
criminala schreef:momenteel al 4 weken op smallband , die meter is steeds rood .

Wie wil hier nu 80€ per maand voor betalen ??!


Al 4 weken op smallband is toch niet normaal ??! ....

Bij mij heeft die Telemeter ook een eigen leven. Ik ga van stand 1 naar 7 terwijl ik nog geen 4,6GB verbruikt had. Das nu 3 dagen geleden (heb niks meer gedownload, gewoon standaard internetverkeer) en hij stond nu terug op stand 5. Nu zonder reden staat hij ineens terug op stand 6, dus ik kijk naar mijn verbruik de afgelopen 24u: 230MB.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

criminala schreef:Ik raad iedereen die niet tevreden is met dit vrij downloaden aan om een helpdeskcall te openen en daarna een klacht in te dienen bij http://www.ombudsmantelecom.be .
Na ettelijke keren afgesnauwd te worden op de helpdesk op de simpele vraag hoeveel ik verbruik en wat dan juist het magische gemiddelde is , had ik er toch wel genoeg van hoor .

momenteel al 4 weken op smallband , die meter is steeds rood .

En als ik zeg traag dan bedoel ik dit :
Afbeelding

Wie wil hier nu 80€ per maand voor betalen ??!

't Is wel een wereld van verschil met dit plaatje:

Afbeelding
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Misschien is het wijzerke helemaal rond gegaan ... :angel:
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Manee, ge ziet toch dat het wijzerke in het rood is, ge krijgt nog 10GB tot het einde van uw aanrekeningsperiode.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

Deze thread wordt leuker en leuker :banana:
Jammer genoeg is het aantal userbase lezers vergeleken met het aantal telenet klanten relatief beperkt.
Misschien eens een kettingmailtje verspreiden met de link naar deze thread er in :angel:
"klik op deze link en ontvang een jaar lang gratis telenet internet" :twisted:
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

Zo weer even na de vakantie bijgelezen :-D

En natuurlijk een nachtje ingehaald met downloaden. De 1ste nacht uit mijn nieuwe periode, die al een aantal dagen bezig is, meter nauwelijks verschoven, dus begin groen, zoals het hoort.....

Toen door foutje mijn kant 2,2 Gb buiten de nacht gepakt, metertje meteen ver over de helft :eek: ....

Dus nogmaals mijn bevinding, downloaden doe je in de nachten...want overdag is dat haast onmogelijk.

Wat mij wel gisteravond opviel was een snelheid van 1,1 in de avond i.p.v. de 3,5 die ik normaal haal...terwijl ik niet op smallband sta...dat ga ik toch eens vaker controleren, want dat had ik vorige maand niet.

Deze maand slechts een 400Gb op het programma (voorlopig :wink:) dus dat moet geen probleem zijn in vergelijking met mijn vorige maand.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

criminala schreef:Ik raad iedereen die niet tevreden is met dit vrij downloaden aan om een helpdeskcall te openen en daarna een klacht in te dienen bij http://www.ombudsmantelecom.be .
Na ettelijke keren afgesnauwd te worden op de helpdesk op de simpele vraag hoeveel ik verbruik en wat dan juist het magische gemiddelde is , had ik er toch wel genoeg van hoor .

momenteel al 4 weken op smallband , die meter is steeds rood .
(...)


Kun je me je klantgegevens even bezorgen via een privébericht ajb? Dan kunnen we even uitzoeken wat er aan de hand is. De snelheid zou op zijn minst 512 Kbps moeten zijn en dit voor hoogstens een paar uur per dag (met uitzondering van zondag).
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Vrij downloaden lijkt een overjaars duplicaat van de abbo's met limiet van EDPnet en Dommel waar nachtdownloads maar voor 50% tellen. Alleen bij hen reeds jaren geleden ingevoerd en perfect transparant; en met een meting waar je weet waar je staat.
Vrij downloaden lijkt toch op zijn minst enigzins misleidend.
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

samsung schreef:Wat ik al eerder zei, je bent beter af met een vast volume dan met beperkt downloaden en nog meer metertjes in de gaten moet houden dan mensen met een vast volume.

Mensen op smallband gooien en hun internet beperken is geen vrij downloaden meer en zeker al niet voor zo'n kostprijs, ik noem dit DIEFSTAL.


Smalband = RIP
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

giallorossi90 schreef:
samsung schreef:Wat ik al eerder zei, je bent beter af met een vast volume dan met beperkt downloaden en nog meer metertjes in de gaten moet houden dan mensen met een vast volume.

Mensen op smallband gooien en hun internet beperken is geen vrij downloaden meer en zeker al niet voor zo'n kostprijs, ik noem dit DIEFSTAL.


Smalband = RIP

512 kbps vind ik toch de naam "smalband" waard, zeker in dit tijdperk. (goed, het tijdperk dat al sinds de opkomst van Youtube bezig is, toen wij nog met 12 GB limieten zaten)
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Tarq schreef:Wat mij wel gisteravond opviel was een snelheid van 1,1 in de avond i.p.v. de 3,5 die ik normaal haal...terwijl ik niet op smallband sta...dat ga ik toch eens vaker controleren, want dat had ik vorige maand niet.

Dat ligt aan je firewall / bittorrent / modem / virus / ... maar zeker niet aan het netwerk van Telenet. :wink:
Victory Not Vengeance
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

testertje schreef:
Tarq schreef:Wat mij wel gisteravond opviel was een snelheid van 1,1 in de avond i.p.v. de 3,5 die ik normaal haal...terwijl ik niet op smallband sta...dat ga ik toch eens vaker controleren, want dat had ik vorige maand niet.

Dat ligt aan je firewall / bittorrent / modem / virus / ... maar zeker niet aan het netwerk van Telenet. :wink:


Tja, ik denk aan de afkoeling van het weer waardoor de kabel krimpt :lol: gelukkig is het nu beter met de snelheid, zal een klein dipje geweest zijn (niet bij mij bedoel ik dan)...

enne virussen heb ik niet (geen actieve in elk geval) & bittorrent gebruik ik nooit (ik ben nederlander, te krenterig om wat terug te geven :wink: )...
firewall lijkt me stug want die is niet verandert tov vorige momenten
modem, tja, buiten een reset door stroomuitval (kids he :cop: ) maar goed, nu ziet het er beter uit, dus slaap ik weer gerust, de kabels zijn weer terug uitgezet naar de normale dikte zeker, in elk geval txs voor suggesties...
csmits
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2010, 14:43

een duidelijk vraag waar hopelijk iemand van Telent een duidelijk antwoord op kan geven.

Heb turbonet en ik heb deze maand ongeveer een 150GB a 200Gb gedownload (exacte cijfers ken ik niet)
Natuurlijk direct in het rood. Ik download wel meestal tijdens de normale uren (de telenet rode uren) en vindt persoonlijk niet dat ik dit s'nachts moet doen.
Kreeg dan op een bepaald moment een bericht + email dat ik nog 10gb zou krijgen tot het einde van de periode.

Als deze zijn opgebruikt (en tja, hoeveel heb ik daar al van gebruikt, joost mag het weten) is het dan onherroepelijk tot de einde van de afrekenperiode op smallband of niet?
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

csmits schreef:een duidelijk vraag waar hopelijk iemand van Telent een duidelijk antwoord op kan geven.

Heb turbonet en ik heb deze maand ongeveer een 150GB a 200Gb gedownload (exacte cijfers ken ik niet)
Natuurlijk direct in het rood. Ik download wel meestal tijdens de normale uren (de telenet rode uren) en vindt persoonlijk niet dat ik dit s'nachts moet doen.
Kreeg dan op een bepaald moment een bericht + email dat ik nog 10gb zou krijgen tot het einde van de periode.

Als deze zijn opgebruikt (en tja, hoeveel heb ik daar al van gebruikt, joost mag het weten) is het dan onherroepelijk tot de einde van de afrekenperiode op smallband of niet?


Ik ben wel niet van Telenet, maar wel bij Telenet :wink:

Als je op smallband komt is dit tot het einde van je periode. Deze verlaagde snelheid is echter niet op elk moment van de dag van toepassing. Ik heb zelf een hele zondag op verlaagde snelheid gezeten in de vorige periode, maar de maandag zat ik gewoon op mijn normale snelheid. Er is echter nergens na te gaan wanneer je wel en wanneer je niet op die langzame snelheid zit. Telenet zegt vooral tijdens de rode uren, maar dat betekent niet ALLE rode uren (eigen ervaring).

Hopelijk beantwoord dit ook je vraag.
tuttefrut66
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2010, 11:02

enkel in de rode periodes blijkbaar
csmits
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2010, 14:43

Dank voor de snelle reacties

Zie hier dat iemand van Telenet het volgende heeft gezegd over smallband.

De snelheid zou op zijn minst 512 Kbps moeten zijn en dit voor hoogstens een paar uur per dag (met uitzondering van zondag).


Dus blijkbaar zoiezo smallband op zondag (als je in het rood zit en een herinnering hebt gekregen), de rest van de dagen max een paar uur per dag (en dat dan waarschijnlijk tijden de rode uren)

Goed om weten dus.

Blijft de vraag, kan of wordt je dan in de "groene" uren nooit op smallband gezet?
pfff wat een onduidelijkheid wederom van Telenet :-(
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

nee, tijdens de groene/gele uren behoud je je volledige snelheid.
Enkel vooravond en zondag heb je minder snelheid...
furre69
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jun 2010, 11:21

Ik heb deze nacht ongeveer 35GB gedownload. ( GROENE UREN !!! )

En nu krijg ik deze boodschap:

Afbeelding
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

Herkenbaar, zag vandaag hetzelfde bij mij staan (na 2 nachten downloaden)... maar dit heeft verder tot nu toe toch geen enkele betekenis, erboven staat dat je surft op normale snelheid (stond bij mij ook)...
Ze hebben blijkbaar een nieuw tekstje uitgevonden, en ik vermoed dat dit tekstje komt als je verder dan rood staat??
Anderen die deze ervaring delen??
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Tarq schreef:Anderen die deze ervaring delen??


Wat kan mij die meter nu schelen. Als je FN100 hebt, dan ben je zowiezoe een grootverbruiker. Dus let ik er niet meer op. Dat ze hem steken waar het daglicht niet komt. En de smalband ..... ....... ook.

Waarom nog 's nachts downloaden als je toch al na een paar 100 megabytes in het rood staat en nadien zowiezo op smalband.
Liever zo snel mogelijk die berichtjes paseren, en de smalband totaal negeren. En je bent voor een tijdje weer gerust. :-D
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

mailracer schreef:Liever zo snel mogelijk die berichtjes paseren, en de smalband totaal negeren. En je bent voor een tijdje weer gerust. :-D

Hm, vreemd. Zo veel geld betalen voor supersnel internet en dan op smallband komen en het niet erg vinden :eek: .
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Astralon schreef:
mailracer schreef:Liever zo snel mogelijk die berichtjes paseren, en de smalband totaal negeren. En je bent voor een tijdje weer gerust. :-D

Hm, vreemd. Zo veel geld betalen voor supersnel internet en dan op smallband komen en het niet erg vinden :eek: .


Het is maar 5 a 6 uur per dag. Deze uren ben ik met andere dingen bezig. Het is wel vervelend, maar als je vroeger wat te neig deed stond je gans de dag op smalband, tenzij je in je buidel tastte natuurlijk. Nu pas je je een klein beetje aan.
criminala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 10 keer

Het systeem wat telenet momenteel handeert is verschrikkelijk scheef . En hoe meer je er over nadenkt hoe schever het wordt .

Belgacom heeft een systeem van gewone limieten zie ik net , indien je een pack aankoopt voor unlimited betaal je 10€ . Wel , voor hen is het simpel om 2 groepen te onderscheiden : enerzijds de mensen voor een abonnement kiezen voor de snelheid , anderzijds een groep mensen die kiest voor het volume (misschien in combinatie met de snelheid) . Telenet gooit dit hele gebeuren allemaal samen en probeert dan gemiddeldes te nemen , wat natuurlijk niet realistisch is .

Moest telenet nu een gemiddelde nemen van de TOP 25 downloaders (die ze net gepubliceerd hebben) , en dat gebruiken als bovenste limiet ! Die getallen zijn immers tot stand gekomen door mensen die dan nog constant op smallband gegooid werden . Het gemiddelde wat je dan krijgt zal een veel beter volume opleveren waarmee slechts 10 mensen ontevreden gaan zijn .

Dan het 512 kbit smallband verhaal (als je dat al haalt) . Met 4 of meer mensen het internet gebruiken is dan onmogelijk . Zelfs een simpel online steam spel zoals alien swarm wordt dan onspeelbaar voor 1 persoon . Geef toch 10mbit of zo , wie zou er dan nog klagen dat ze even trager surfen . Met 512kbit of minder is het simpelweg onbruikbaar .


Teveel mensen wachten op goodwill van telenet , open uw ogen : die komt er niet . Vandaar mijn klacht bij www.ombudsmantelecom.be . Enkel zij of test aankoop kunnen onze stem luid genoeg laten horen . Voor telenet telt kassa kassa . 10gbyte download volstond voor hen jarenlang om mensen op smallband te gooien , en teveel mensen pikken dit gewoon . Terwijl omliggende landen wel op de barricades gaan staan en al daarom ook lang geen downloadlimieten en fups , laat staan een term als smallband meer kennen .


Hier nog een artikel van 25 augustus 2008 ! dat is nog maar 2 jaar geleden he jongens !!
"Wie bij Telenet over zijn datalimiet gaat, kan vanaf deze week sneller surfen dan gewoonlijk. De kabelprovider trekt voor alle abonnementen de snelheid bij smalband op van 32 naar 192 Kbps voor downstream-verkeer en van 16 naar 64 Kbit voor verzonden data."
Ver-schrikkelijk .


Zoveel mensen vallen voor hun charmes en worden "blij" gemaakt met een dode mus (zie ook weer het geval hier boven van een 100€ abo per maand die zich er bij neerlegt dat hij op smallband gaat voor een paar u per dag) . Onbegrijpelijk .
Tarq
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jul 2010, 21:52

criminala schreef:Het systeem wat telenet momenteel handeert is verschrikkelijk scheef . En hoe meer je er over nadenkt hoe schever het wordt .

Belgacom heeft een systeem van gewone limieten zie ik net , indien je een pack aankoopt voor unlimited betaal je 10€ . Wel , voor hen is het simpel om 2 groepen te onderscheiden : enerzijds de mensen voor een abonnement kiezen voor de snelheid , anderzijds een groep mensen die kiest voor het volume (misschien in combinatie met de snelheid) . Telenet gooit dit hele gebeuren allemaal samen en probeert dan gemiddeldes te nemen , wat natuurlijk niet realistisch is .

Moest telenet nu een gemiddelde nemen van de TOP 25 downloaders (die ze net gepubliceerd hebben) , en dat gebruiken als bovenste limiet ! Die getallen zijn immers tot stand gekomen door mensen die dan nog constant op smallband gegooid werden . Het gemiddelde wat je dan krijgt zal een veel beter volume opleveren waarmee slechts 10 mensen ontevreden gaan zijn .

Dan het 512 kbit smallband verhaal (als je dat al haalt) . Met 4 of meer mensen het internet gebruiken is dan onmogelijk . Zelfs een simpel online steam spel zoals alien swarm wordt dan onspeelbaar voor 1 persoon . Geef toch 10mbit of zo , wie zou er dan nog klagen dat ze even trager surfen . Met 512kbit of minder is het simpelweg onbruikbaar .


Teveel mensen wachten op goodwill van telenet , open uw ogen : die komt er niet . Vandaar mijn klacht bij http://www.ombudsmantelecom.be . Enkel zij of test aankoop kunnen onze stem luid genoeg laten horen . Voor telenet telt kassa kassa . 10gbyte download volstond voor hen jarenlang om mensen op smallband te gooien , en teveel mensen pikken dit gewoon . Terwijl omliggende landen wel op de barricades gaan staan en al daarom ook lang geen downloadlimieten en fups , laat staan een term als smallband meer kennen .


Hier nog een artikel van 25 augustus 2008 ! dat is nog maar 2 jaar geleden he jongens !!
"Wie bij Telenet over zijn datalimiet gaat, kan vanaf deze week sneller surfen dan gewoonlijk. De kabelprovider trekt voor alle abonnementen de snelheid bij smalband op van 32 naar 192 Kbps voor downstream-verkeer en van 16 naar 64 Kbit voor verzonden data."
Ver-schrikkelijk .


Zoveel mensen vallen voor hun charmes en worden "blij" gemaakt met een dode mus (zie ook weer het geval hier boven van een 100€ abo per maand die zich er bij neerlegt dat hij op smallband gaat voor een paar u per dag) . Onbegrijpelijk .


Ik vind het vrij normaal dat een provider in het begin zijn grenzen afbakent en die tussentijds bijstelt. Ze wisten niet van te voren wat ze konden verwachten en hebben een zeer lage smallband ingevoerd. Ik vermoed en verwacht dat zij deze in de loop van de tijd echt wel gaan optrekken.... ik denk dat iedereen geduld moet hebben en blij moet zijn met de vooruitgang die nu al gemaakt is. Men kan aanzienlijk meer binnen halen dan voorheen, dat is al een plus punt.
Vergelijken met belgacom heeft geen nut, je kan een kabel- en een telefoonlijninternet (kan even niet op de juiste woorden komen) niet met elkaar vergelijken. In Nederland heeft Zeelandnet (kabel-) ook trager alles kunnen invoeren dan menig DSL-provider, maar als men jaren later kijkt, is Zeelandnet een stuk stabieler met snelheid (en ook de beloftes hieromtrent) dan die menige DSL-provider...

Dus gezien mijn ervaring destijds met die perikelen (Deja-vu voor mij) verwacht ik hier een soortgelijke ontwikkeling, maar wil niet teveel allemaal in eens en spreid zelf ook een beetje.....

Amen
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

criminala schreef:Teveel mensen wachten op goodwill van telenet , open uw ogen : die komt er niet . Vandaar mijn klacht bij http://www.ombudsmantelecom.be . Enkel zij of test aankoop kunnen onze stem luid genoeg laten horen.

Ik verwacht niet dat de ombudsman of Testaankoop hier veel kunnen aan veranderen.

Voor de mensen waar VDSL beschikbaar is, zijn er natuurlijk wel alternatieven.
Het voordeel van deze alternatieven zijn dat ze (bijna) onmiddellijk beschikbaar zijn en dat Telenet dat onmiddellijk voelt.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Ik verwacht niet dat de ombudsman of Testaankoop hier veel kunnen aan veranderen.

Voor de mensen waar VDSL beschikbaar is, zijn er natuurlijk wel alternatieven.
Het voordeel van deze alternatieven zijn dat ze (bijna) onmiddellijk beschikbaar zijn en dat Telenet dat onmiddellijk voelt.


De ombudsman kan inderdaad niets meer doen dan bemiddelen zonder enige succes garantie.
In de praktijk betekent dit dat Telenet er niets zal aan doen; ze voelen zich niet in het minst
in de fout. Ze hebben een product verkocht waarvan zij overtuigd zijn tot bewijs van tegendeel.

En het enige wat hen tot een andere overtuiging zou kunnen brengen is een voelbaar klantenverloop.
csmits
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2010, 14:43

Maar als je niet op smallband zal worden gezet in de groene periode en slechts enkele uren per dag tijdens de rode periode, wat is dan de bedoeling (of het nut) van die verwitting die je krijgt, waarbij men zegt dat je nog slechts 10GB zal krijgen?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”