gratis domeinnaam en webhosting

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Om eens te testen met joomla ben ik op zoek naar gratis webruimte en een gratis domeinnaam.
Ik heb al serieus wat gegoogled maar ondervind toch dat er uitereindelijk toch wat moet betaald worden. Soms krijg je wel gratis webruimte maar dan moet je een domeinnaam aankopen.
Momenteel is het enkel gelukt om alles gratis te bekomen via woelmuis.nl maar daar blijken er dan weer problemen te zijn met het installeren van onderdelene en templates in joomla.

Het liefst zou ik gebruik maken van de gratis webruimte van mijn provider maar daar vind ik bij Scarlet niets over terug.

Heeft er iemand een idee welke free hostingprovider ik het best kan gebruiken om ff te testen?

thx,

Yves
Laatst gewijzigd door dr.trimble 06 aug 2010, 12:20, in totaal 1 gewijzigd.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Gratis webruimte waar je extra database en rekenkracht voor nodig hebt...
Zonder reclame niet hoor.

De webruimte bij Scarlet (net zoals bij alle andere) is enkel "opslag" van statische pagina's.
Wil je Joomla... worden de pagina's gegenereerd en komen de gegevens ook uit een database.

Ik zou zeggen, installeer Apache, PHP en MySQL maar eens op een oudere computer, je zal het wel merken waarom je rekenkracht nodig hebt bij Joomla :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Er is een website (naam ontgaat me even) waar je alle mogelijke CMS kan vinden, en ook testen.

Trouwens als je dat louter wil testen... zet het gewoon op je eigen PC, daar hoef je toch geen hosting voor ?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Er zijn zo veel kant en klare setups voor lokaal te hosten inderdaad...
Zelfs specifieke voor Joomla
Maar ik heb het toch liever zelf geïnstalleerd ipv. die paketten.

je zou bijvoorbeeld eens kunnen zoeken naar wampserver :wink:
(maar het wordt nog eens zo leuk als je het op een andere computer zet, en eens bij je taakbeheer je prestaties volgt, en dan snap je m'n vorige post zeker wel :wink: )
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
dr.trimble
Pro Member
Pro Member

wampserver heb inderdaad ook geprobeerd, maar ik heb het liever online draaien, zo kan ik er vanop verschillende locaties aan werken :-D
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

Port 80 forwarden en dyndns lossen het op voor je :wink:
Vergeet bij WAMP wel niet in te stellen dat hij van op afstand bereikbaar is (hetzelfde geldt voor PHPMyAdmin denk ik)
dr.trimble
Pro Member
Pro Member

honda4life schreef:Port 80 forwarden en dyndns lossen het op voor je :wink:
Vergeet bij WAMP wel niet in te stellen dat hij van op afstand bereikbaar is (hetzelfde geldt voor PHPMyAdmin denk ik)

das idd ook een oplossing maar een online webspace lijkt me toch net iets makkelijker denk ik :-)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Waarom gratis? Voor één dikke € per maand heb je alles wat je vraagt. dat is volgens mij toch bijna gratis en dan heb je meteen ook een professionele environment.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dr.trimble
Pro Member
Pro Member

Goztow schreef:Waarom gratis? Voor één dikke € per maand heb je alles wat je vraagt. dat is volgens mij toch bijna gratis en dan heb je meteen ook een professionele environment.
zoals ik al zei is het om het een en het ander eens te testen, dus als er sites zijn waarop ik het gratis kan doen, waarom er dan voor betalen.
Ik heb trouwens al jaren een betalende account bij one.com.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Kan je die dan niet gebruiken? ;)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dr.trimble
Pro Member
Pro Member

daar staat al een joomla installatie op die moet blijven draaien en ik heb eigenlijk nog niet gevonden of ik een 2de joomla installatie zou kunnen draaiende krijgen en hoe dit moet.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster

ALs je plaats hebt ik je database kan je de prefix van je tabellen toch aanpassen, er van uitgaande dat je geen 2e database kan aanmaken
Lijkt me toch mogelijk?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

dr.trimble schreef:das idd ook een oplossing maar een online webspace lijkt me toch net iets makkelijker denk ik :-)
Je wil dus alles, maar het mag niks kosten :roll:

Ofwel registreer je een tweede domain, ofwel neem je een hosting die ondersteuning heeft voor subdomains... als je het dan toch niet op je eigen PC wil draaien (en beschikbaar maken via DynDNS).
dr.trimble
Pro Member
Pro Member

honda4life schreef:ALs je plaats hebt ik je database kan je de prefix van je tabellen toch aanpassen, er van uitgaande dat je geen 2e database kan aanmaken
Lijkt me toch mogelijk?

euhumm, ik ben een leek op dat gebied :? 'k zou niet weten hoe ik er moet aan beginnen om dit te doen. ik ben al blij dat ik 1 site heb draaiende gekregen :wink:
dr.trimble
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
dr.trimble schreef:das idd ook een oplossing maar een online webspace lijkt me toch net iets makkelijker denk ik :-)
Je wil dus alles, maar het mag niks kosten :roll:

en dan??? Als er gratis providers zijn, waarom er dan geen gebruik van maken.

Ik wil gewoon ff vlug een site opmaken om iets te tonen aan iemand. Moet ik dan speciaal een domein registreren om een paar dagen of weken te gebruiken, mss ?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

dr.trimble schreef:en dan??? Als er gratis providers zijn, waarom er dan geen gebruik van maken.
Voor niets gaat de zon op.

Heb je al eens gekeken of er uberhaupt wel providers zijn die gratis aanbieden hetgeen gij nodig hebt?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member

Trojan schreef:
dr.trimble schreef:en dan??? Als er gratis providers zijn, waarom er dan geen gebruik van maken.

Heb je al eens gekeken of er uberhaupt wel providers zijn die gratis aanbieden hetgeen gij nodig hebt?

daar ben ik mee bezig, vandaar mijn vraag hier, hé
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

En verschiet je er van dat niemand een bedrijf kan opnoemen?
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Je kan je altijd eens opgeven voor het testen van een vps, die geven soms een maand of week gratis ( wel slecht 512mb). Daar kan je dan het nodige op installeren maar dat lijkt me veel werk...

Gebruik gewoon een eigen pc en zet de nodige poorten op dan lukt dat ook van gelijk waar ...

Ik zie het probleem niet ...
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

http://www.freejoomlas.com/main.php

Features:

* 100% FREE;
* FREE subdomains of your choice;
* FULL control of your Joomla site;
* UNLIMITED data transfer;
* UNLIMITED users;
* INSTANT activation;
* Free technical support;
* own unique skins and templates
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

iceke schreef:http://www.freejoomlas.com/main.php

Features:

* 100% FREE;
* FREE subdomains of your choice;
* FULL control of your Joomla site;
* UNLIMITED data transfer;
* UNLIMITED users;
* INSTANT activation;
* Free technical support;
* own unique skins and templates
smells fishy to me.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

dr.trimble schreef:Ik wil gewoon ff vlug een site opmaken om iets te tonen aan iemand. Moet ik dan speciaal een domein registreren om een paar dagen of weken te gebruiken, mss ?
Wees dan een grote jongen en host het dan zelf op je eigen PC.
bart2740
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

http://www.000a.biz/ Zelf heb ik hier vanalles op draaien... Joomla heeft hier ook eens op gedraaid. Je moet wel om de 30 dagen inloggen op het Cpanel (anders word je account verwijdert. Voor de rest krijg je:

Disk Space - 11000 MB
Bandwidth - 400 GB
Control Panel? - Yes, Limited Basic
24/7 Support - No
99.9% Uptime Guarantee - No
Account Backups - No
30 Day Money Back - No
Search Engine Credits - No
SSL Secure Server - No
Addon Domains - 100
Parked Domains - 100
Sub Domains - 100
FTP Accounts - 1
POP3 Email Accounts - 1 (Catchall Only)
MySQL Databases - Yes
Free Domain Name? - Yes
cURL? - Yes
safe_mode off? - Yes
Site Builder? - Yes
Script Installed? - Limited Basic

http://www.free-webhosts.com/reviews/My ... ohost=000a

+
youtube Review;
http://www.youtube.com/watch?v=cFdyBede ... tube_gdata
Laatst gewijzigd door bart2740 12 aug 2010, 21:40, in totaal 2 gewijzigd.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer

dr.trimble
Pro Member
Pro Member

thx, voor de link.
ik heb momenteel joomla perfect lokaal draaien maar zou het graag draaiende krijgen naast een andere website bij one.com .
Kan iemand me vertellen hoe ik dit het best kan verwezenlijken?

Thx
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer

dr.trimble schreef:thx, voor de link.
ik heb momenteel joomla perfect lokaal draaien maar zou het graag draaiende krijgen naast een andere website bij one.com .
Kan iemand me vertellen hoe ik dit het best kan verwezenlijken?

Thx
Weet natuurlijk niet wat je mogelijkheden zijn bij one.com maar als je onder de httpdocs een extra directory kan aanmaken en nog een db kan aanmaken, installeer het daar dan, neem een zogenaamd freedomain (zoiets als joynic ed leveren) en je hebt je tweede site online.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

dr.trimble schreef:Om eens te testen met joomla ben ik op zoek naar gratis webruimte en een gratis domeinnaam.
Ik heb al serieus wat gegoogled maar ondervind toch dat er uitereindelijk toch wat moet betaald worden. Soms krijg je wel gratis webruimte maar dan moet je een domeinnaam aankopen.
Momenteel is het enkel gelukt om alles gratis te bekomen via woelmuis.nl maar daar blijken er dan weer problemen te zijn met het installeren van onderdelene en templates in joomla.

Het liefst zou ik gebruik maken van de gratis webruimte van mijn provider maar daar vind ik bij Scarlet niets over terug.

Heeft er iemand een idee welke free hostingprovider ik het best kan gebruiken om ff te testen?

thx,

Yves
er zijn voldoende free hosting, .. neem een tk domein en forward als je dan toch perse een domein nodig hebt om te testen, .. dit is gewoon overbodig volgens mij als je enkel wil testen, ..

hangt ervanaf natuurlijk, free domain, .. als je daarmee sub domein bedoelt tja dan moet je maar eens google proberen dan zal je dat makkelijk vinden maar dan moet je niet naar free domain zoeken maar gewoon free hosting.

volgens mij ga je het ook niet vinden, .. soms gebeurd het wel eens dat een domein 1 jaar gratis is maar dat is het dan ook net zoals .be tijd geleden, ..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”