files redden nog mogelijk NA reinstall windows ?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Bestaat er freewaresoftware om files terug te halen welke stonden op een laptop die ondertussen al herinstalleerd is (win xp - ntfs bestandssysteem).
De format was van het type quick.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

EASEUS Data Recovery Wizard Free Edition 5.0.1

Dit bedrijf maakt overigens heel wat soft voor disk management en het partitioneren.
Bovenstaande kan ook bestanden herstellen NA formateren

http://www.easeus.com/datarecoverywizar ... ftware.htm
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Recuva (gratis)
Meeste succes behaal ik met GetDataBack (maar betalend)
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Heb vandaag op het werk net hetzelfde voorgehad ...

GetDataBack is nog aan het lopen (nogal grote schijf)

Ik hoor ook goede dingen over "RecoverMyFiles", zou zelfs van dezelfde maker als GetDataBack zijn ... (aan de naam te zien alleen al)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
fredo66
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de tips. Zal in de toekomst nog wel van pas komen. Deze keer werd er hier eerst geprobeerd met recover data fat ntfs echter zonder succes voor de te vinden bestanden.

Betrokkene probeerde thuis nog verschillende programma's en had enkel succes met het betalende "advanced file recovery" maar betaalde dat graag in dit geval ... :wink:
bart2740
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Je ziet .. Backups zijn gratis alleen moet je opslag hebben :). De meeste leren het dan ook wel.

Gr.Bart
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Als op deze schijf nu reeds windows is geinstaleerd, dan vrees ik ervoor dat je nog iets kan redden.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ik vrees ervoor dat je nog veel zal kunnen herstellen om eerlijk te zijn.
Backuppen leren sommige mensen maar hardleers.
Maak een aparte partitie aan voor je documenten, zo gaan deze niet verloren als je je computer formatteert.
Oké, een nieuwe lei, hou er dan van in het begin de orde in, downloads enzo met hun vreemde bestandsnamen maken snel een puinhoop van je computer anders, en je verspeelt veel tijd om ze terug te zoeken zonder logische naam.

Als je wat bezorgd bent om je data zoals mij, heb je:
1 realtime synchronisatie van je huidige documenten
1 backup in huis
1 backup op externe opslagruimte

denk er aan in de toekomst :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Opslag is tegenwoordig zo goedkoop... 66 € voor 1 TB interne HDD. Stop één extra interne HDD bij in je PC en laat een programma elke dag een incrementele backup maken. Daarnaast nog een externe HDD waar je elke maand of zo de backups op overzet.

Om het helemaal fool proof te maken, zou je die externe HDD in een ander gebouw moeten leggen (op je werk of zo), om data loss bij brand te vermijden maar ik vermoed dat je bij brand wel grotere problemen zal hebben :P.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster

Sommige posters lazen blijkbaar over mijn reactie van vorige maand: de informatie (in dit geval voicebestanden) werd wel nog gered, met hierboven vermelde (betalende) software.

Conclusie is dus dat het ene undeleteprogramma beter zijn werk doet dan het andere. Alle interviews stonden er nog op en dit dus terwijl windows eroverheen geinstalleerd werd en de verschillende undelete software progs werden rechtstreeks op het toestel gebruikt (terwijl het natuurlijk aan te bevelen is de schijf te benaderen vanop een andere machine waarop je daar dan de undelete software opzet ...).

Wat backup betrof: de gebruiker had backup mogelijkheid maar was er zich niet van bewust dat die voicebestanden niet tss haar documenten stonden en alleen die locatie valt onder de netwerkbackup ...

Wat install en partities betreft: hier werkt men met installatie over netwerk, bij config kan men geen installatiepartitie meegeven, de hele schijf wordt dus snel geformateerd.
Het gebruik van partities is dus niet echt nuttig hier.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

En zijn die voicebestanden zonder storingen te beluisteren nog?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fredo66
Elite Poster
Elite Poster

Ik neem aan van wel, tenzij zij ze nog niet allemaal zou verwerkt hebben ...
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”