Verhoging VDSL2 naar 30 Mbps

Nieuws omtrent telecom
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Hier moest men ook eerst alle kabels in kaart brengen want men hield niet bij waar men ze gestoken had.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik ken heel wat mensen in frankrijk.
je hebt non degroupé en degroupé
dat laatste kan je inderdaad 20 halen maar dat is amper 5% van frankrijk
ingrote steden geen probleem maat platte land haal je amper 1 a 2
in vele gebieden gaat de upload sneller dan download hoe raar het ook klinkt
we hebben een huisje gekocht in calonne sur la lys en kunnen niet sneller dan 56k modem wel onbeperkt joepie
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Zit ook veel in Frankrijk en heb daar de volle 20Mbps. ,meer dan de ADSL1 die ik in Belgie heb. (en goedkoper)
Trouwens heb hier zelfs geen contract waar je een jaar aan vast zit; niet tevreden kan direct veranderen.
doeternietoe2
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 jan 2010, 11:56

Trojan schreef:
Lord Utopia schreef:Ik dacht dat het kwam doordat België nogal veel lintbebouwing heeft, dat het daarom duurder is om fiber uit te rollen.
Daarom dat ze aan het testen zijn om de fiber tegen de gevels te plaatsen, zoals telenet.
Mmm, 3 jaar geleden hebben ze in mijn area (straal van 10km) overal nieuwe kabels in de grond gelegd.
De arbeiders wisten zelf niet voorwat deze kabels ging dienen. Zou vdsl2 daar over lopen?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

doeternietoe2 schreef:
Trojan schreef:
Lord Utopia schreef:Ik dacht dat het kwam doordat België nogal veel lintbebouwing heeft, dat het daarom duurder is om fiber uit te rollen.
Daarom dat ze aan het testen zijn om de fiber tegen de gevels te plaatsen, zoals telenet.
Mmm, 3 jaar geleden hebben ze in mijn area (straal van 10km) overal nieuwe kabels in de grond gelegd.
De arbeiders wisten zelf niet voorwat deze kabels ging dienen. Zou vdsl2 daar over lopen?
Ja, absoluut. Maar jij staat op de "black list" en kan het dus niet bekomen 8)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

@doeternietoe2: calm down :) je bent hier nieuw. Wat dommel jou verteld is absoluut niet waar, de theoretische snelheid van VDSL2 is veel hoger en DSL technologie is altijd gebonden aan afstand. Maar tenzij jij niet weet wat theoretisch betekend heb je reeds een antwoord op al jou vragen. In een opstelling zoals die van Belgacom met meer dan een miljoen gebruikers is uniformiteit zeer belangrijk, vandaar werkt men met profielen dewelke waar men in de meeste gevallen zeker van is dat ze überhaupt zonder problemen werken. Stel je maar eens voor dat er een vlindereffect zou ontstaan wanneer Belgacom niet de voorzorgen zou nemen dit te voorkomen. Ben je dan nog steeds tevreden met je lijn van 200Mbit die bij wijze van spreken uitvalt wanneer je buren de WC doorspoelen of wanneer piet die 4 straten verder woont zijn modem even uittrekt om te kunnen stofzuigen? Die hoge snelheden zijn in wezen enkel mogelijk in perfecte omstandigheden (een 100% uniforme omgeving waar geen variabelen bestaan zoals bijvoorbeeld mensen die hun modem elke avond uitzetten voor het slapen gaan). Met de huidige aankomende verhoging naar 30Mbit is wel meer gemoeid als er ff over praten zoals je het wilt laten uitschijnen. Dat is niet zoals even RAM in je PC bijsteken hoor ;)

Belgacom laat zich trouwens zeer nauw bijstaan door Alcatel Lucent, volgens mij dé firma als we spreken over DSL technologie. Dat men in Azië gigantische dingen doet met DSL technologie kan allemaal best zijn, maar de manier van leven en vooral de manier van bouwen is in die gebieden is totaal anders en daardoor zijn de omstandigheden totaal verschillend met die van hier.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
doeternietoe2
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 jan 2010, 11:56

gr4vity schreef:@doeternietoe2: calm down :) je bent hier nieuw.
Defineer nieuw? doeternietoe2 Geregistreerd op: 27 jan 2010. Ik was ook doeternietoe Geregistreerd op: 05 jul 2006 maar blijkbaar was er iets mis gegaan toen userbase een upgrade kreeg. Dus heb ik mij maar gemakkelijkheids halve terug registereerd.
En wat doe ik verkeerd? Ik stel vragen, deel mijn bevindingen mee en ik scheld niemand op dit forum uit in tegenstelling tot *quistnix".

quistnix vs mij:
Als nieuwe poster heb jij wel véél noten op je zang. Ik doe in ieder geval geen enkele moeite meer om op jouw supernegatieve reacties te reageren (buiten deze allerlaatste)

Gevolgd door een gepast antwoord van Goztow moderator:
Elke user heeft natuurlijk gewoon het recht om zijn mening te uiten. Elke andere gebruiker zal dan wel de geloofwaardigheid beoordelen.

-> Niemand is verplicht om te reageren.
En nu :beerchug: :beerchug: :beerchug: :beerchug: i.p.v. dat vrouwen gekibbel :)
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

doeternietoe2 schreef:
quistnix schreef:Ik doe speciaal voor jou dan nog eens een "efforken": SD stream neemt 3 Mbit in beslag, HD stream neemt 9 Mbit in beslag. Dus, de formule is zéér simpel. Eén HD bekijken én één SD opnemen laat je surfsnelheid zakken naar 20 - 9 - 3 = 8 Mbps. En néén, je hebt NIET betaald voor 20 Mbps !
Dat is gewoon bullshit! De theoretische vdsl2 snelheid kan makkelijk tot 85mbit gaan.Dit heeft Dommel mij eens wijs gemaakt. Ook met het verhaal dat ik maar 300m van het kastje in de straat zou wonen. Volgens hun is de hardware nog niet aangepast of ze cappen de lijnen.

Nu opeens verhogen ze de snelheid naar 30mbit. Zo losjes in de pols. Zo zie je maar dat het toch maar flauwe kul is.
Iemand die wat tv heeft moet "+8 Mbps" er bij geteld krijgen.
Intense = 20 mbit. Heb je TV erbij moeten ze je op 28mbit zetten. Ongeacht wat aanstaat moet je uw max 20mbit voor internet behouden. Dit is volgens mij perfect mogelijk omwille van de 2 IP's (internet & tv).

Conclusie: Als men 8mbit achter de hand zou houden dan zou de klant zich minder bedrogen voelen.
En ik zou jou hiermee uitschelden ? Ik had op dat moment al tweemaal volledig neutraal geantwoord en dan krijg ik een "Bullshit" antwoord van jou ! En dat getuigt van weinig respect en vind ik op de persoon spelen. Je zou toch iets anders kunnen reageren ? Iets van "Sorry, dit is niet correct volgens mij". Wie scheldt er wie dan uit ? Dan geef je op dat moment nota bene aan dat Dommel jou dit had wijs gemaakt !
doeternietoe2 schreef:En wat doe ik verkeerd? Ik stel vragen, deel mijn bevindingen mee en ik scheld niemand op dit forum uit in tegenstelling tot *quistnix".
Mag ik dit in twijfel trekken ? Het is ook niet omdat moderator Goztow stelt dat "Elke user heeft natuurlijk gewoon het recht om zijn mening te uiten. Elke andere gebruiker zal dan wel de geloofwaardigheid beoordelen" dat Gr4vity terecht opmerkt dat je toch een beetje zou mogen kalmeren:
Gr4vity schreef:je bent hier nieuw. Wat dommel jou verteld is absoluut niet waar, de theoretische snelheid van VDSL2 is veel hoger en DSL technologie is altijd gebonden aan afstand. Maar tenzij jij niet weet wat theoretisch betekend heb je reeds een antwoord op al jou vragen. In een opstelling zoals die van Belgacom met meer dan een miljoen gebruikers is uniformiteit zeer belangrijk, vandaar werkt men met profielen dewelke waar men in de meeste gevallen zeker van is dat ze überhaupt zonder problemen werken. Stel je maar eens voor dat er een vlindereffect zou ontstaan wanneer Belgacom niet de voorzorgen zou nemen dit te voorkomen. Ben je dan nog steeds tevreden met je lijn van 200Mbit die bij wijze van spreken uitvalt wanneer je buren de WC doorspoelen of wanneer piet die 4 straten verder woont zijn modem even uittrekt om te kunnen stofzuigen?
Ik sluit me wel aan bij je eindreactie: :beerchug: :beerchug: :beerchug: :beerchug: :beerchug: Cheers :-D
Laatst gewijzigd door quistnix 08 aug 2010, 22:53, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zolazng meningen op een correcte manier, lierfst ook geargumenteerd, en met een minimum aan respect en vriendelijkheid worden gegeven, zijn ze welkom.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Goztow schreef:Zolang meningen op een correcte manier, liefst ook geargumenteerd, en met een minimum aan respect en vriendelijkheid worden gegeven, zijn ze welkom.
En dat minimum aan respect en vriendelijkheid, dat mis ik hier een beetje de laatste tijd in sommige discussies :cry: .

Er is niets mis met een goede discussie, en daarvoor is er een Forum, waar iedere mening welkom is. Ik heb hier ook al menige discussie gevoerd en misschien soms een beetje te langdradig (vandaar dat ze mij een zaag noemen) .. en ik wil ook graag gelijk krijgen (en ik heb soms ongelijk). We leren hieruit ook iedere dag bij.

Maar die persoonlijke aanvallen zijn echt niet nodig, en dragen niet bij tot een goede discussie.
Sommigen zijn natuurlijk wel vlug op de tenen getrapt, of voelen zich ten alle tijde geroepen om voor hun werkgever (of opdrachtgever) op te komen .... wat hen natuurlijk siert (ik zou ook zo'n werknemers willen), maar niet altijd heel objectief is. Neem kritiek aub niet altijd als een persoonlijke aanval ;).

Maar stop a.u.b ook niet met jullie persoonlijke meningen (met of zonder goede argumenten) te geven, zolang je openstaat voor andere meningen.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

philippe.deleye schreef: En dat minimum aan respect en vriendelijkheid, dat mis ik hier een beetje de laatste tijd in sommige discussies :cry: .

Er is niets mis met een goede discussie, en daarvoor is er een Forum, waar iedere mening welkom is. Ik heb hier ook al menige discussie gevoerd en misschien soms een beetje te langdradig (vandaar dat ze mij een zaag noemen) .. en ik wil ook graag gelijk krijgen (en ik heb soms ongelijk). We leren hieruit ook iedere dag bij.

Maar die persoonlijke aanvallen zijn echt niet nodig, en dragen niet bij tot een goede discussie.
Sommigen zijn natuurlijk wel vlug op de tenen getrapt, of voelen zich ten alle tijde geroepen om voor hun werkgever (of opdrachtgever) op te komen .... wat hen natuurlijk siert (ik zou ook zo'n werknemers willen), maar niet altijd heel objectief is. Neem kritiek aub niet altijd als een persoonlijke aanval ;).

Maar stop a.u.b ook niet met jullie persoonlijke meningen (met of zonder goede argumenten) te geven, zolang je openstaat voor andere meningen.

Philippe.
*knip*
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

philippe.deleye schreef:En dat minimum aan respect en vriendelijkheid, dat mis ik hier een beetje de laatste tijd in sommige discussies :cry: .
Vindt ik ook, men doet de moeite om iets nogmaals uit te leggen en het eerste woord van de reply is Bullshit :twisted:

Ahum, bijgewerkt omwille van een wel zeer stomme taalfout van mij: Vindt ik ook -> Vind ik ook 8)

Met dank aan THDBASED.
Laatst gewijzigd door quistnix 09 aug 2010, 00:54, in totaal 4 gewijzigd.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Modbreak:
Reactie ongepast.
quistnix schreef:Vindt ik ook
My eyes are f*** burning...
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

door philippe.deleye op 08 aug 2010, 12:50

Goztow schreef:
Zolang meningen op een correcte manier, liefst ook geargumenteerd, en met een minimum aan respect en vriendelijkheid worden gegeven, zijn ze welkom.

En dat minimum aan respect en vriendelijkheid, dat mis ik hier een beetje de laatste tijd in sommige discussies .

Maar stop a.u.b ook niet met jullie persoonlijke meningen (met of zonder goede argumenten) te geven, zolang je openstaat voor andere meningen.
Goede analyse, maar de laatste zin geeft de oorzaak aan waar de discussie meestal ontaard.
Iedere discussie heeft slechts zin met goede argumenten en ontaard gemakkelijk zonder.

Sommigen kunnen het blijkbaar niet laten te pas en te onpas onnodig te reageren.
Veelal brengen die reacties niets bij aan het topic. (tenzij die met een portie humor)
En daarna voelen ze zich aangevallen als er met argumenten op geantwoord word.

De helft van de verhitte discussies zouden verdwijnen met minder impulsieve reacties.
Om dan nog over misverstanden te zwijgen. En meestal ligt de waarheid in het midden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

tonym schreef:Goede analyse, maar de laatste zin geeft de oorzaak aan waar de discussie meestal ontaard.
Iedere discussie heeft slechts zin met goede argumenten en ontaard gemakkelijk zonder.
Het probleem is dat de feiten niet altijd duidelijk zijn, of zeer complex zijn.

Wat ik bedoel is dat in deze thread de feiten duidelijk waren en quistnix ook goed weet waarover hij spreekt, in tegenstelling tot doeternietoe die er gewoon in vloog met de botte bijl en duidelijk ook zonder veel kennis van de materie (dixit heeft laten wijsmaken). Wat mij betreft hoeft dergelijke discussie niet uit de hand te lopen als quistnix kalm blijft (gewoon het bullshit gedoe counteren met aantoonbare feiten is daar de beste oplossing).

In een andere thread (encrypteren/copieren van digitale TV) zijn de feiten niet zo duidelijk, of althans zeer complex. De ene groep tracht hier aan te geven dat opnames op eigen hardware illegaal zijn, maar het enige feit dat ik daar hoorde was "omdat Hollywood dit eist" zonder verdere verklaring. De andere groep gaf duidelijk aan dat er een wet en bijdrage is voor de thuiskopie, alsook dat veel providers dit wel toestaan. Hier heb je dus de nodige conflicten met als gevolg dat het uiteindelijk ook ontaard.

Nu conflicten zal je altijd hebben... en op zich is dat geen probleem zolang men het niet persoonlijk gaat spelen (en dat was zeker het geval in encrypteren/copieren van digitale TV waarbij men neerbuigend deed over iemand z'n bijdrages waar dit volgens mij totaal onterecht was). Het belangrijkste in dit alles is dus respect, respect, respect... ook al zijn de meningen anders.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik heb wel iet heel eigenaardigs aan de hand is me beginnen opvallen.
Op zondag heb ik veel dat mijn modem herstart
36 uur kan ik begrijpen maar de zondag doet hij het ne keer of 5
Laatst gewijzigd door proximusboyke 09 aug 2010, 19:11, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Kan zijn dat je die nieuwe firmware hebt gekregen, dan reboot die wel een paar keer na mekaar.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

proximusboyke schreef:ik heb wel iet heel eigenaardigs aan de hand is me behinnen opvellen.
Op zondag heb ik veel dat mijn moedem herstart
36 uur kan ik begrijpen maar de zindag doet hij het ne keer of 5
Nu is het moendag, goe is het ne ? 8)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

sorry maar met die nieuwe laptop kan ik da touchpad nie continu afleggen en heb ik rare woordenomdat mijn cursor verspringt.
wat ik wil zeggen dat is nu al een maand of 2 dat mijn modem op zondag voortdurend uitvalt en heropstart .
Het valt me op omdat het de enige dag is dat ge belgacom niet kunt bereiken.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

proximusboyke schreef:Het valt me op omdat het de enige dag is dat ge belgacom niet kunt bereiken.
Belgacom is bijna altijd bereikbaar voor technische problemen op het gratis nummer 0800 22 700 (ook met GSM) van ma-vr 7u00 tot 22u00 en zaterdag en ZONDAG van 8u00 tot 22u00 uitgezonderd de meeste feestdagen.

Neemt niet weg dat het vreemd is dat hij elke zondag uitvalt, weet je precies wanneer, het uur ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:Het valt me op omdat het de enige dag is dat ge belgacom niet kunt bereiken.
Ik kan Belgacom 24/7 lastig vallen (corporate helpdesk), al heb ik het gevoel dat de callmaster gewoon langs hun bed staat s'nachts :P.
En de kennis van de meeste firstliners laat het ook wel afweten :). Ik denk dat ze hun firstline evengoed kunnen uitbesteden aan de gebruikers van userbase, daar hebben de mensen meer aan :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

gr4vity schreef:
proximusboyke schreef:Het valt me op omdat het de enige dag is dat ge belgacom niet kunt bereiken.
Ik kan Belgacom 24/7 lastig vallen (corporate helpdesk), al heb ik het gevoel dat de callmaster gewoon langs hun bed staat s'nachts :P.
En de kennis van de meeste firstliners laat het ook wel afweten :). Ik denk dat ze hun firstline evengoed kunnen uitbesteden aan de gebruikers van userbase, daar hebben de mensen meer aan :)
De corporate helpdesk is er wel één die in 3 ploegen werkt. Die is dus 24/24 7/7 bereikbaar. Zij zijn ook gemachtigd om de verschillende mensen van wacht op te bellen bij storingen, of het nu een DSLAM is, een leased line verbinding, een BAS, een EPE router voor Explore, het Internet Expert Team, Het Firewall & Security Team, you name it. Het verwonderd mij dat je er blijkbaar niet echt tevreden mee bent, maar soit, als jij dat aan den lijve ondervindt zal het zo zijn. Je laatste zin vindt ik schitterend :wink:
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

First line wordt grotendeels gedaan door externe bedrijven zoals ipg, dewelke ook telenet support doen. :p

Ze zouden die first line beter ineens afschaffen en wat meer geld steken in deftig personeel voor 2nd line.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

storingen zijn da nie meer van belgacom zelf zoals vroeger
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Misschien moeten ze op hun website bij contact ook ergens userbase.be vermelden voor minder dringende online technische support ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

quistnix schreef:Het verwonderd mij dat je er blijkbaar niet echt tevreden mee bent, maar soit, als jij dat aan den lijve ondervindt zal het zo zijn. Je laatste zin vindt ik schitterend :wink:
Het valt mij gewoon op dat als je een te technische vraag stelt er een vrij lange stilte is en ze dan vragen wat je bedoelt, om daarna te antwoorden "dat weet ik niet". Ik heb mijn B-Box2 laatst kapot gehad, dossier aangemaakt en contactpersoon toegewezen gekregen (die overigens zeer goed zijn best deed). Maar om tot op de stap te komen dat iemand mij meer kon vertellen als "wij kunnen inderdaad niet inloggen op de router" waren de eerste 4u van mijn 8u SLA wel al verlopen. Maar zoals ik zeg, de 2th liner heeft meer dan zijn best gedaan en de technieker die uiteindelijk de modem moest vervangen was ook zeer snel ter plaatsen.

Nu, als de 1st line van de corporate helpdesk effectief bij IPG zit kan ik wel begrijpen dat ze niet echt op de hoogte zijn ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

gr4vity schreef:
Nu, als de 1st line van de corporate helpdesk effectief bij IPG zit kan ik wel begrijpen dat ze niet echt op de hoogte zijn ;)
Targetpower is er nog zo één. Tis nie alleen IPG die firstline doet.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Goztow schreef:Misschien moeten ze op hun website bij contact ook ergens userbase.be vermelden voor minder dringende online technische support ;).
Ik denk dat belgacom er goed aan zou doen om een paar "afgezanten" (liefst met ervaring) los te laten op het internet. Mensen naar wie ze kunnen pm'en met hun gegevens en dat die mensen dan vanop afstand beoordelen of een technieker nodig is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Trojan schreef:
Goztow schreef:Misschien moeten ze op hun website bij contact ook ergens userbase.be vermelden voor minder dringende online technische support ;).
Ik denk dat belgacom er goed aan zou doen om een paar "afgezanten" (liefst met ervaring) los te laten op het internet. Mensen naar wie ze kunnen pm'en met hun gegevens en dat die mensen dan vanop afstand beoordelen of een technieker nodig is.
Je bedoeld gewone lijnmetingen? BIQ toestanden?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

krisken schreef:
Trojan schreef:
Goztow schreef:Misschien moeten ze op hun website bij contact ook ergens userbase.be vermelden voor minder dringende online technische support ;).
Ik denk dat belgacom er goed aan zou doen om een paar "afgezanten" (liefst met ervaring) los te laten op het internet. Mensen naar wie ze kunnen pm'en met hun gegevens en dat die mensen dan vanop afstand beoordelen of een technieker nodig is.
Je bedoeld gewone lijnmetingen? BIQ toestanden?
En veel meer.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Valt me ten andere ook op dat het al lang geleden is dat ik nog eens een post van Eva heb gezien, kan me vergissen uiteraard.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Inderdaad Quistnix, sinds de enquête heeft ze niets meer gezegd :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Is inderdaad vreemd want op Tik was ze recent toch nog actief.
Misschien gaat zij/hij ervan uit dat we het hier wel redden :P ..
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

of ze zijn de negatieve attitude tegen isp vertegenwoordigers beu... :)

Als je ziet wat de mensen die iets pro-isp durven zeggen al naar hun hoofd geslingerd krijgen door nieuwe gebruikers en de oude bekende trolls.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

FlashBlue schreef:of ze zijn de negatieve attitude tegen isp vertegenwoordigers beu... :)

Als je ziet wat de mensen die iets pro-isp durven zeggen al naar hun hoofd geslingerd krijgen door nieuwe gebruikers en de oude bekende trolls.
Het zal wel zoiets zijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

Trojan schreef:
FlashBlue schreef:of ze zijn de negatieve attitude tegen isp vertegenwoordigers beu... :)

Als je ziet wat de mensen die iets pro-isp durven zeggen al naar hun hoofd geslingerd krijgen door nieuwe gebruikers en de oude bekende trolls.
Het zal wel zoiets zijn.

Volgens mij krijgen die soms wel veel kritiek hoor...

Zijn er al veel mensen omgeschakeld naar 30mbit? Ik vermoed dat dit enkel BGC TV klanten zijn? Ik wil zeker niet opnieuw beginnen afgeven op BGC (ben er tevreden over) maar het principe van eerst BGC TV en nieuwe klanten over te zetten en pas als laatste de huidige begrijp ik toch niet zo goed...

Greetz
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Huidige klanten hebben er geen voordeel bij dacht ik, de hogere snelheid moet er juist voor zorgen dat de internetsnelheid niet moet inboeten als er tv gekeken wordt :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

honda4life schreef:Huidige klanten hebben er geen voordeel bij dacht ik, de hogere snelheid moet er juist voor zorgen dat de internetsnelheid niet moet inboeten als er tv gekeken wordt :wink:
Oké dat lijkt me een logische aanpassing maar ze kunnen andere klanten toch ook op een hoger profiel zetten :wink: ? Vooral als het (volgens de simulatie) mogelijk is en je kort genoeg bij de ROP zit.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Maar je merkt het niet... dus waarom???
(volgens mij gaat hogere snelheden ook gepaard met groter energieverbruik, voor zo één kastje lijkt dat te verwaarlozen, maar voor één landje niet meer vermoed ik)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Geef ze een vinger en ze nemen een hele arm.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”