adsl rocket (8Mbps)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
unifirmke
Starter
Starter

wat zie ik hier op nen site: (http://www.xs4all.be/index.php?nid=38&taal=n)

adsl rocket: 8mbit down, 256kbit up en 15gb traffiek en enkel 41.02€

euh, is dit effectief zo snel? en indien zo, ist makkelijk om over te stappen van skynet naar xs4all?

Edited by The Oddity
Just adjusted the title a little, was a bit vague...
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

enkel ?????? skynet is goedkoper

ma as u echt wilt overstappen moet u uw contract per aangetekend schrijven uiterlijk 14 dagen voor de vervaldatum naar skynet opsturen en dat is inorde :mrgreen:
Registered Linux user #286313
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Maar als ge even goed leest ziet ge dat ze maar 100 nieuwe inschrijvingen per maand aanvaarden. Ik zou dus aanraden vooralleer dat ge uw skynet weg doet ervoor te zorgen dat ge een nieuw abonnement hebt he.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

PiR²

effe opmerken dat dit volledig weg gaan betekent bij Belgacom en Skynet.

Xs4all maakt namelijk gebruik van de DSLAM diensten van KPN Belgium.Je zal dus niet enkel je abo bij Skynet moeten stopzetten, maar ook je adsllijn deactiveren bij Belgacom, want die loopt over een BGC DSLAM. Dan zal je pas je abo kunnen aanvragen om je lijn aan te sluiten op een KPN DSLAM.

Hoe je het draait of keert: downtime op adsl (bij switchen) is verzekerd!

Wat betreft de effectieve snelheden dat weet nog niemand want er is nog niemand die er mee surft, hou wel rekening dat xs4all hun netwerk dit moet ondersteunen, of je verzuipt op het trage netwerk met je supersnelle lijn. (cfr. wannadoo met 3.3upgrade!!!).

Idd ze laten maar 100 per maand toe, ik vrees dat dit een eerste maatregel is (waarop vele zullen volgen), want wat zij aanbieden, denk ik dat ze nog niet klaar voor zijn.... (die regel was er pakweg 14d geleden nog niet)

Als ik eerlijk mag zijn, ben ik niet geneigd over te stappen: ga eerst kat uit de boom kijken wat de resultaten van die abo's zijn, want je kan overstappen en dan op een netwerk terechtkomen dat maar 3.3Mbits aankan en dan sta je daar met je lijn.

Hou ook in rekening dat je die dienst niet overal beschikbaar is, er zijn nu slechts een beperkt aantal Belgacom Centrales uitgerust met KPN -DSLAMS!! En onthou ook dat hoe hoger de downstream-snelheid wordt, hoe kleiner de cirkel rond de centrale wordt, alvorens je de maximale snelheid kan halen. Met 8Mbits zal die straal rond de centrale die van de de 3.3Mbits/ nog eens halveren maw: de maximale snelheid - als ze al gehaald zou worden - zal enkel voor die mensen zijn die echt dicht tegen de centrale wonen!
I love it when a plan comes together!
Simplicity
Member
Member

idd, da zou ik ook nooit doen, want volgens mij heeft die provider toch nie de ervaring en de installaties zoals belgacom/skynet heeft en dat ge (toch zeker in het begin) vrij veel problemen zult hebben, geef mij maar adsl 3.3 mbps :) al is het maar op 31 maart :(
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Simplicity schreef:idd, da zou ik ook nooit doen, want volgens mij heeft die provider toch nie de ervaring en de installaties zoals belgacom/skynet heeft en dat ge (toch zeker in het begin) vrij veel problemen zult hebben, geef mij maar adsl 3.3 mbps :) al is het maar op 31 maart :(

Welja, ik wil toch eerst eens de kwaliteit en de capaciteiten eerst en vooral van KPN zien... (hebben reeds een klap gekregen met KPNQuest) en tja xs4all hebben zij een backbone die dit aankan???? Ik vrees er een beetje voor. We zullen zien eh.
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ha, daar had ik nog niet op gelet dat ze via KPN gaan. Maar alleszins, als ze maar 100 mensen per maand toelaten hangt er een luchtje aan, als ze het vrij zouden laten, zouden de klanten toestromen, onbegrijpelijk hoe ze dit niet toelaten.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Pi R² schreef:Ha, daar had ik nog niet op gelet dat ze via KPN gaan. Maar alleszins, als ze maar 100 mensen per maand toelaten hangt er een luchtje aan, als ze het vrij zouden laten, zouden de klanten toestromen, onbegrijpelijk hoe ze dit niet toelaten.

Waarom ze dit niet openstellen voor grote publiek? Omdat dergelijke snelheden en abo's bandwidth zuipen en zeer belastend zijn voor hun netwerk. Wanneer zij niet zeker zijn van hun netwerk of hun netwerk nog niet volledig is aangepast, wel dan krijg je derglijke maatregelen. Zo beperken ze automatisch de traffic en belasting. Zo houden ze het een beetje in de hand. Wanneer ze direct open zouden stellen, vrees ik dat hun netwerk het begeeft :D :overdreven!:
Flamethrower
Starter Plus
Starter Plus

The Oddity schreef:
Hoe je het draait of keert: downtime op adsl (bij switchen) is verzekerd!

Inderdaad, uw positie in de dslam wordt vrijgemaakt en ge wordt op een andere kaart gezet.

The Oddity schreef:Idd ze laten maar 100 per maand toe, ik vrees dat dit een eerste maatregel is (waarop vele zullen volgen), want wat zij aanbieden, denk ik dat ze nog niet klaar voor zijn.... (die regel was er pakweg 14d geleden nog niet)!

Hehe , waarschijnlijk omda het zo mis loopt :)
Ik moet namelijk die dingen configgen .... en kan nie volgen :D :D

En voor zover ik weet zijn die poorten op 8 meg geconfigged maar zijn de traffic descriptors maar 2 MBit down en 256 up.

Let wel , deze zijn op dedicated card geconfigged ... da wil zeggen op een kaart waarvan KPN (want da is XS4ALL) de eigenaar van is en laat opzetten wa KNP zelf wilt.
Ik weet dat KPN een eigen BAS heeft maar een eigen DSLAM daar twijfel ik toch aan hoor. Zal da is ne keer tegoei navragen.
Maar ik ben er dus wel zeker van dat er verbindingen zijn van kaarten in onze dslams tot hun bas.

Greetz

Flamethrower
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

hmja, je kan wel gelijk hebben met BAS - DSLAM. Kan zijn dat het slechts een BAS is, ik weet het niet, dacht dat ik ergens gelezen had dat ze DSLAMS in de centrales van BGC wouden zetten, maar dat BGC dat in eerste instantie niet zag zitten. Maar uiteidelijk toch in zee zijn gegaan....

Twijfel wel of Xs4all = KPN zenne, want KPN das Nederlands en bij mijn weet is xs4all toch een bedrijfje hier uit het gentse.. dacht niet dat dat die van hetzelfde zijn, tenzij die onlangs zouden zijn gefusioneerd of op een bepaald vlak samenwerken..
Flamethrower
Starter Plus
Starter Plus

Als er bij ons een werkbevel binnenkomt staat er altijd als provider KPN voor de volgende "ISP's"

213.x.x.x EUDSL
195.x.x.x KPN
212.x.x.x XS4ALL

Het zullen misschien wel apparte bedrijven zijn maar ben er zeker van dat ze afhangen van KPN. Ikzelf heb ook contacten met mensen van KPN.
Zal het ne keer goe vragen se ... dan weten we't allemaal he :)

Greetz

Flamethrower
All Your Base
Plus Member
Plus Member

Ik heb ook al verschillende keren gehoord dat KPN ruimte eiste om hun eigen DSLAM's in de BGC gebouwen te installeren en dat Belgacom daartoe verplicht is geweest. 't zou wel kunnen dat het ondertussen nog niet zo ver is in praktijk en dat ze het nu stellen met eigen kaarten op de DSLAM's...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”