Gebeld door Telenet: nummer 5 van de grootgebruikers.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Heb je zelf ervaring met die provider, hun service, performantie van de verbinding? Weet je welke bijkomende voorwaarden of kosten er zijn?

Als je even naar de kleine letterjes kijkt:
"Avec Internet seul de SFR, vous devez disposer d'une ligne fixe avec l'opérateur historique et le modem routeur WiFi neufbox est proposé en location à 3€/mois"

Dus, je moet wel een vaste lijn van France Telecom hebben die je apart betaalt (16 euro) en er komt dan nog eens 3 euro huur per maand bij voor de wifi modem. Dus reken maar minstens 34 euro ipv 14,95!
Zoals in een andere post reeds vermeld ben ik veel in Frankrijk en heb ervaring met dat abbo.
Er zijn geen bijkomende kosten en evenmin een 12maand verbintenis. (niet tevreden ben je weg)
En moet je in Belgie voor DSL geen vaste lijn en modem hebben? Je kan er hier ook een kopen.

Het punt is dat je daar voor die prijs echt ongelimiteerd internet hebt ZONDER kleine lettertjes.
Waarom dacht je anders dat ik het als voorbeeld vermelde?
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Heb eens heel deze post doorgelezen, zeer interessant, met dank aan Kainiac en Jeroen@TN:
dendirk schreef:Ik vind het positief dat er eindelijk wat meer openheid komt van Telenet over het "vrij downloaden".
Mijn suggestie is om grootverbruikers een lagere QoS te geven tegenover andere gebruikers voor de resterende periode in de maand, waardoor hun snelheid niet meer 'gegarandeerd' is maar in de meeste gevallen toch nog wordt gehaald.
Voor mij, een kleine grootverbruiker die steeds actief is in de 'rode' uren, had dit een aanvaardbare oplossing geweest.
In de huidige regeling kwam ik echter (zoals de nummer 4 in de lijst) na een 200-tal MB bij de grootverbruikers terecht, waardoor de meerprijs tegenover Belgacom Intense in mijn geval niet meer te verantwoorden viel. Ik heb namelijk een redelijke minimumsnelheid nodig voor telewerken.
Zeer goede suggestie.
r2504 schreef:... (dus nogmaals Charlotte, stop met jullie als bedrijf belachelijk te maken en geef toe dat je niet tegen BGC opkan, net zoals zij niet tegen jullie opkunnen wat snelheid betreft).
Volledig mee eens.
mailracer schreef:Die 2000 Euro iswaarschijnlijk niet voor een internetlijn, maar voor een rechtstreekse datalijn van/naar het moederbedrijf.

Bij den NMBS hebben we veel last-mile lijntjes op deze manier voor commerciele klanten. SLA is een duur begrip als het hierop aankomt. Een bedrijf ligt daar eerlijk gezegd niet wakker van, Het moet opgelost zijn, wat de oorzaak ook is, en de verzekering of de dader betaald. Zo simpel is het.
Inderdaad, dat zijn de EFM (Ethernet First Mile) fiberverbindingen en die gaan tot (bi)directioneel) 100 Mbps.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

zeg nu niet het een of het ander als ze altijd de top 10 bellen heeft het toch niks meer te maken met vrij downloaden, .. dan zegt men al gewoon wie de 10 meeste gedownload heeft of dit nu 1000gb is of 10gb gaan we bellen !?
sheeva
Starter
Starter

ik snap het nog steeds niet,
ik heb altijd op stand 9 gestaan (fn100)
had een verbruik van +-800 gb op 4 dagen
ben dan op die flexibele smallband gekomen voor 2 dagen
daarna nog 3.5 weken gelimiteerd aan 512k

wat is er mis ...
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

sheeva schreef:ik snap het nog steeds niet,
ik heb altijd op stand 9 gestaan (fn100)
had een verbruik van +-800 gb op 4 dagen
ben dan op die flexibele smallband gekomen voor 2 dagen
daarna nog 3.5 weken gelimiteerd aan 512k

wat is er mis ...
Zou Telenet dan toch een "vrije" bovengrens aka limiet hebben?
't Lijkt er anders wel heel sterk op.

Hier nog een bericht van iemand die al vier weken op smalband staat: Onderwerp: Vrij Downloaden - FAQ
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”