Netwerk door de knieen ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Heb je dit eigenlijk al eens getest met een grotere download ? of ga je alleen uit van dat speedtest ding ?
Download eens iets van een usenetserver waarvan je weet dat hij die 30mbps aankan op het moment dat je denkt dat je netwerk traag is<<<<<<<<<

En heb je die test al eens met een andere pc/notebook gedaan ?
voodoodoll
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 dec 2007, 17:36

Ik zie hier eigenlijk geen problemen met de snelheid of latency sinds de FUP. Sinds ik een nieuwe modem heb gekregen (oude kapot geonweerd :P ) zijn de snelheden zelfs verbeterd...

En nu maar hout vasthouden :lol:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Trojan schreef:Zijt gij er nu mee aan het lachen ofzo?
Mijn sarcasme meter is naar de garage voor onderhoud.
Gelukkig maar. Hopelijk komt die met goed vertrouwen terug.

Als IT-er in een groot bedrijf weet ik hoe die dingen werken, Van gebruiker tot grote datacenters.
Ik deel hier mee hoe je het best de snelheid nakijkt en je zegt dat ik er mee lach.
Als de server waar jij je contents vandaan haalt er even door zit, is telenet hier niet voor verantwoordelijk.
Speedtesten zijn ook niet relevant omdat de server zich meestal schuilt houd achter een reeks firewals.
Gebruik je de speedtest server van telenet ?
http://speedtest2.telenet.be/
Geeft deze speedtest verkeerde metingen, dan zal telenet zijn ongelijk toegeven.

Doet TS dit wireless, dan kan daar al een eerste oorzaak zijn. Telenet is hier dus ook niet verantwoordelijk voor.
redman schreef: :lol: Iemand die duidelijk niet snapt hoe een helpdesk werkt :lol:
Ik weet dit dus zeer goed en sta er als technieker on the field met mijn beide voeten in.
Wat je bij de klanten allemaal niet tegenkomt. Mijn ervaring leert dat veel IT-problemen zich bij de klant situeert.

En het uitlezen van een modem leert al heel veel over de kwaliteit tussen modem en node en zeker over de belasting.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

@ mister IT'er : check eens vanaf het begin van dit topic wat de persoon in kwestie juist doet. Dan zal je zien dat hij de files van een TN server afhaalt die niet traag hoort te zijn (9lives etc). En de reden dat speedtests niet relevant genoeg zijn vind ik ook maar bizar. Als je maanden aan een stuk, telkens je test, goede resultaten hebt, verwacht je dat ook altijd. Dit kan eens één of 2 mbit, of misschien zelfs 5 schelen, maar niet de helft van de mogelijkheid van je internetverbinding!

Vergeet overigens niet dat je hier op een min of meer professioneel forum zit, waar mensen eer ze klagen of hulp vragen reeds een pak dingen zullen geprobeerd hebben. 't Is niet gelijk de telenet helpdesk die zegt "wij hebben uw modem gecontroleerd en kunnen geen fouten vinden hier, het ligt dus duidelijk aan u meneer!" terwijl ik met de modem in mijn handen sta, zonder powerkabel aan, zonder coaxkabel, zonder UTP kabel. De antwoorden en vragen die hier worden weergegeven zijn dus meestal uit pure frustratie omdat de zaken die reeds geprobeerd zijn niet werken.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Als de FUP echt de reden is van het niet halen van de maximale snelheid: Waar zijn dat alle userbase gebruikers die hier OOK last van hebben?
Er zijn wel meer klanten van Telenet die hun snelheid niet halen. Ook lang door dat er sprake van van een FUP. Vraag maar aan mensen uit centrum Leuven of Gent of zo.
Als Telenet 100 mbit aanbiedt terwijl hun netwerk dat eigenlijk niet aan kan en daarom mensen limiteert in snelheid: Da's wel zeer triest.
Maar dan nog .... Telenet heeft sindsdien het alleen maar mogelijk gemaakt dat er MEER gedownload kan worden.
Dat zouden ze zeker niet doen als ze elementaire problemen op hun netwerk hebben.
Vermits je me Fibernet 100 in de groene uren altijd je 100 mbit haalt. (of toch 95% hiervan)
En je gaat me niet vertellen dat die groene uren elke dag kloppen voor alle klanten.
Hun netwerk kan het prima aan op de meeste plaatsen.
En als Telenet zegt dat de node waar je op zit geen last heeft van ondercapaciteit dat is dat waarschijnlijk zo.
Ze kunnen dat zien op de helpdesk als ze dat vragen aan de specialisten.
En ook of er nog mensen die op die node zitten geklaagd hebben.

Het probleem heeft dus waarschijnlijk een andere oorzaak. Ik zeg niet dat het NIET bij Telenet ligt. Ik denk dat de TS zijn technische zaken wel op orde heeft. Maar er zal waarschijnlijk iets anders aan de hand zijn. En ik betwijfel of het te maken heeft met de FUP.
Dat zou betekenen dat elke moment dat hij test er wel iemand aan volle snelheid aan het downloaden is ergens in zijn buurt.
Lijkt me onwaarschijnlijk. Zelfs met 800GB te downloaden in Juli heb ik nog geen 24 uur mijn verbinding gebruikt aan volle snelheid !
Als ik met mijn verbinding iemand tot last zou zijn zou ik mijn verbinding constant moet gebruiken aan 100 mbit.
Maar dan kan niet want buiten de groene zone word mijn snelheid naar 512 kbit gezet.
Dus hoe kan ik dan iemand anders zijn snelheid beïnvloeden ?

En waarom spreek ik eigenlijk over FUP. Telenet heeft helemaal geen FUP maar gewoon een limiet. Vroeger een harde en nu een dynamische. Maar nog steeds een irritante limiet.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

krisken schreef:@ mister IT'er : check eens vanaf het begin van dit topic wat de persoon in kwestie juist doet. Dan zal je zien dat hij de files van een TN server afhaalt die niet traag hoort te zijn (9lives etc). En de reden dat speedtests niet relevant genoeg zijn vind ik ook maar bizar. Als je maanden aan een stuk, telkens je test, goede resultaten hebt, verwacht je dat ook altijd. Dit kan eens één of 2 mbit, of misschien zelfs 5 schelen, maar niet de helft van de mogelijkheid van je internetverbinding!

Vergeet overigens niet dat je hier op een min of meer professioneel forum zit, waar mensen eer ze klagen of hulp vragen reeds een pak dingen zullen geprobeerd hebben. 't Is niet gelijk de telenet helpdesk die zegt "wij hebben uw modem gecontroleerd en kunnen geen fouten vinden hier, het ligt dus duidelijk aan u meneer!" terwijl ik met de modem in mijn handen sta, zonder powerkabel aan, zonder coaxkabel, zonder UTP kabel. De antwoorden en vragen die hier worden weergegeven zijn dus meestal uit pure frustratie omdat de zaken die reeds geprobeerd zijn niet werken.
Wat ik in dit topic kan afleiden is iemand die op het domein van speedtest.net regelmatig een testje doet. Dit zelfs een hele nacht laat doen om de 20 a 30 minuten. Voor de rest lees ik alleen maar, " ik heb die snelheid ". Voor de rest niets meer dan dat.

speedtest.net is geen domein van telenet. Enkel de speedtest.telenet.be of speedtest2.telenet.be is relevant voor dergelijke testen. Deze haalt hij ook aan in in het begin van dit topic, maar dat was maar de eerste dag. En bij mijn weten heeft hij de modem niet in zijn hand . :roll:

Ook kan ik niet afleiden dat hij dit niet wireless doet of met een hub/router tussen. Ik probeer TS ook maar te helpen, maar dat zal ik in het vervolg dan niet meer doen.

Ik ken niemand persoonlijk op userbase, dus kan ik niet oordelen over de kennis van iedereen hier aanwezig. Enkel over mijn kan ik oordelen. :beerchug:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De mechelen server die speedtest.net gebruikt is wel degelijk gewoon de speedtest van Telenet, hoor.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

redman schreef:
Ofloo schreef:
ik heb de laatste tijd bij edpnet ook vertragingen opgemerkt ik weet niet of het één met het ander te maken heeft maar dacht dat het misschien interessant kon zijn dit te weten. Alhoewel ik moet zeggen dat het op dit moment weer beter lijkt.

Het is wel bergaf gegaan sindsdien ik het FUP pakket besteld hebt, lijkt me verdacht :p
Misschien kan het te maken hebben met de FUP, maar kan ook een "overbooking" probleem zijn. Heb je vdsl2?
K heb ook vdsl2 edpnet maar geen fup, haal altijd mijn volledige snelheid
nee gewoon dsl..
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Kan goed zijn, maar heb jij nog nooit 2 keer na elkaar die test gedaan omdat je dacht, "die test klopt niet"' ?

't is toch maar normaal dat Telenet eerst zijn rijtje voor de hand liggende oplossingen voorstelt eer ze echt gaan nakijken wat er mis is.
Na 3 dagen op een mail reageren dat ze die node nagekeken hebben vind ik trouwens zelf niet slecht.
Ondertussen zou iedereen moeten weten dat telenet ook een 0800 nummer heeft.


Voor de tweede keer, test met een voldoende grote download op een usenetserver waarvan je weet dat hij 30mbps aankan & liefst op een andere pc, direct aangesloten op de modem met een nieuwe netwerkkabel.

Volgens mij is uwen modem defect.(Alé telenet zijne modem)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mailracer schreef:Als IT-er in een groot bedrijf weet ik hoe die dingen werken, Van gebruiker tot grote datacenters.
Ik deel hier mee hoe je het best de snelheid nakijkt en je zegt dat ik er mee lach.
Wel beste mailracer ik weet ook hoe dingen werken... dus met je vragen moest ik ook even lachen, maar jij gaat er dan ook vanuit dat ik een domme user ben. Het probleem is dat de domme helpdeskers (al had ik van jou anders verwacht) ook niet in staat zijn vragen correct te analyseren, of de klant correct in te schatten (want dan zou men weten dat men niet met domme antwoorden moet afkomen). Hun flowchart geeft gewoon aan, als het woordje "snelheid" voorkomt in de vraag, antwoord dan met "virussen, trojans, ...".

Verder wil ik nogmaals een aantal feiten op een rijtje zetten

- testen gebeuren natuurlijk steeds wired
- hardware/software is prima in orde (nee, geen virussen, trojans, ...)
- er is geen andere netwerk activiteit (ik neem de vrouw haar laptop even af, en de sniffer laat ook niets zien)
- testen gebeuren zowel naar speedtest.telenet.be als speedtest.net (resultaten zijn trouwens identiek !)
- problemen doen zich hoofdzakelijk voor tijdens de piekuren (wat rood is in de TN "FUP meter")
- testen werken op andere uren (en de afgelopen maanden) steeds zonder probleem
- resultaten schommelen wat tijdens de pieken (soms 5 Mbits, soms 12 Mbits, soms 20 Mbits)

En nu mag je nog eens een conclusie trekken... met m'n ogen dicht kan ik ze zelfs op één hand tellen !
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

r2504 schreef:
mailracer schreef:Als IT-er in een groot bedrijf weet ik hoe die dingen werken, Van gebruiker tot grote datacenters.
Ik deel hier mee hoe je het best de snelheid nakijkt en je zegt dat ik er mee lach.
Wel beste mailracer ik weet ook hoe dingen werken... dus met je vragen moest ik ook even lachen, maar jij gaat er dan ook vanuit dat ik een domme user ben. Het probleem is dat de domme helpdeskers (al had ik van jou anders verwacht) ook niet in staat zijn vragen correct te analyseren, of de klant correct in te schatten (want dan zou men weten dat men niet met domme antwoorden moet afkomen). Hun flowchart geeft gewoon aan, als het woordje "snelheid" voorkomt in de vraag, antwoord dan met "virussen, trojans, ...".

Verder wil ik nogmaals een aantal feiten op een rijtje zetten

- testen gebeuren natuurlijk steeds wired
- hardware/software is prima in orde (nee, geen virussen, trojans, ...)
- er is geen andere netwerk activiteit (ik neem de vrouw haar laptop even af, en de sniffer laat ook niets zien)
- testen gebeuren zowel naar speedtest.telenet.be als speedtest.net (resultaten zijn trouwens identiek !)
- problemen doen zich hoofdzakelijk voor tijdens de piekuren (wat rood is in de TN "FUP meter")
- testen werken op andere uren (en de afgelopen maanden) steeds zonder probleem
- resultaten schommelen wat tijdens de pieken (soms 5 Mbits, soms 12 Mbits, soms 20 Mbits)

En nu mag je nog eens een conclusie trekken... met m'n ogen dicht kan ik ze zelfs op één hand tellen !
conclusie 1 : Ik ben blij te horen dat je dit wired doet. :-o
conclusie 2 : Ik geef je een zo simpel mogelijke test, en je zegt dat ik er mee lach. :nono:
conclusie 3 : vragen analyseren kan niemand correct. De telenet helpdesk werkt in zo'n situatie gewoon een lijstje af met wat ze moeten doen en controleren. :roll:
conclusie 4 : De telenet helpdesk bestaat niet uit opgeleid IT personeel. Ze werken net zoals elk klachtencentrum met flowchart met vraag en antwoord. :!:
conclusie 5 : Door niet opnieuw telenet te contacteren gaat je probleem niet opgelost geraken. :nono:

Voila, je kan ze op een hand tellen.

Moet ik nog verder gaan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mailracer schreef:conclusie 2 : Ik geef je een zo simpel mogelijke test, en je zegt dat ik er mee lach. :nono:
Als je een zeer klein beetje moeite had gedaan had je geweten dat ik meestal wel weet wat ik zeg... ik denk niet dat jij het leuk zou vinden moest één van je leveranciers je vragen of je het stopcontact wel hebt insteken bij het rapporteren van een probleem. Als je veel centen uitgeeft aan support (daarom is TN toch duurder dan de rest, vanwege hun goede support, of niet ?) dan verwacht je ook ernstig genomen te worden.
mailracer schreef:conclusie 3 : vragen analyseren kan niemand correct.
Ik weet nochtans na enkele zinnen welk vlees ik in de kuip heb... maar ik doe dan ook geen helpdesk.
mailracer schreef:Ze werken net zoals elk klachtencentrum met flowchart met vraag en antwoord. :!:
Misschien moet men dan maar een optie toevoegen... ben je een domme gebruiker ja/nee zodat men je kan sparen van verdere domme vragen over trojans, virussen, ... en andere klassiekers die men gebruikt om klanten af te schepen en richting hun betaalnummer te pushen !
mailracer schreef:conclusie 5 : Door niet opnieuw telenet te contacteren gaat je probleem niet opgelost geraken.
Ik heb momenteel andere prioriteiten... verlof :banana: Het topic is dus zeker nog niet ten einde :nono:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Geniet van je verlof,

en als je nog eens de helpdesk aan de lijn hebt, laat je dan ook eens goed gaan zoals in dit topic. Dan zal je wel resultaat zien.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mailracer schreef:als je nog eens de helpdesk aan de lijn hebt, laat je dan ook eens goed gaan zoals in dit topic. Dan zal je wel resultaat zien.
Ik behandel de helpdesk steeds met respect (wat niet wegneemt dat zij die niet verder kijken dan hun flowchart louter kanonnenvlees zijn), maar men zal zich dan niet kunnen verschuilen achter het webformuliertje waar geen eenvoudig weerwoord op mogelijk is.

Huidige resultaten zijn...
Download Speed: 26683 kbps (3335.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1162 kbps (145.3 KB/sec transfer rate)
Latency: 23 ms
... wat normaal is (m'n virussen en trojans zullen afstaan :lol: )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Oei... er is een virus wakker geworden...
Download Speed: 24730 kbps (3091.3 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1163 kbps (145.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 23 ms
... en zitten we bijna 20% onder de specificaties. Op zich kan ik met die snelheden trouwens allemaal nog leven... zolang ik het niet merk tijdens het surfen (en daar begon het te storen/op te vallen, en dan gaat het over héél andere cijfers dan maar 20% !).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

En om je helemaal een idee te geven welke fluctuaties erop zitten op amper enkele minuten tijd...
Download Speed: 22159 kbps (2769.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1161 kbps (145.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 22 ms
... en toch Ooo zo bizar dat dit enkel tijdens de piekuren is en sinds de invoering van het "vrije downloaden" (of misschien wel 5 nieuwe Fibernetters in m'n buurt).

En voor wie twijfelt over de stabiliteit of pingtijden...
Ping statistics for 195.130.131.39:
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 8ms, Maximum = 12ms, Average = 10ms
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Goed, de piekuren zijn niet alleen van 18 tot 23 uur overigens, dus er moet een andere reden zijn dan overbelasting.
Dit kan te maken hebben met de dynamisch snelheid waarbij de smalband ingaat bij sommige gebruikers in je straat of wijk.
Ik had diene jeroen aan de lijn ivm de FUP. zoals velen naar het schijnt. Hij sprak me van parameters die hij of de technische dienst hadden ingesteld voor monitoring en controle van het netwerk. Vermoedelijk tijdens de uren waar jij last van ondervind.

Ik heb ongeveer dezelfde waarden bij ping en tracert opdrachten. Kan ik even naar jouw IP adres pingen ?
kandanog
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jul 2010, 18:05
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

"r2504" IT vriend lijkt wel een robot met verouderde software, wil je een tv aansluiten, mag je zeker niet vergeten de stekker in het stopcontakt te steken,het is maar dat je weet dat anders je tv niet gaat werken.Beste IT vriend ,het probleem heden ten dagen wat shommelingen in zowel ,us ,ds , snelheden betreft zijn geen uitzondering meer ,dit verschijnsel is te wijten aan wat ??? , wat het resultaat is , ondervinden wij ,voor de oorzaak of oplossing even bellen naar helpdesk ,technieker ,software om te vernemen dat ,na een tiental testen (modem) er geen probleem schijnt te zijn.
1 je router niet deugd ,weg met die handel ,schaf een dlink aan (resultaat geen) (dlink niet aangeschaft)
2 sluit je pc met netwerkkabel rechtstreeks op je modem aan. (resultaat geen)
3 ga eens met je pc naar de winkel ,"vraag ? warom" formateren ,ow (resultaat geen)
vraag en andwoord start :
1 TN het is normaal dat er snelheidshommelingen optreden (van 30Mbts naar 25Mbtps) aanvaardbaar
2 sneleheden gaan wel een stuk lager !!
3 TN ja en wat denk je dat ze bij BGC hebben ? hoeveel procent halen daar hun snelheid ? (mischien heb je wel gelijk maar is niet mijn zaak)
3 pardon ik heb buiten TN TURBONET 30/1.25 ,ook een BGC VDSL2 Intense abonnement 20/2 rop op 199m 17A profile (de beloofde snelheid en stabiel)
4 TN verbinding is verbroken.
Volgende dag terug gebeld Helpdesk
1 werd doorverbonden ,TN we hebben vernomen dat je een snelheids probleem heb, (inderdaat)
2 TN aangezien je probleem niet opgelost is ,stellen we voor een afspraak te maken dat onze technieker langs komt ,om de zaak na te kijken.
Heb daar vriendelijk voor dankt.
enkel meetingen :
Last Result:
Download Speed: 22997 kbps (2874.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1132 kbps (141.5 KB/sec transfer rate)
Latency: 10 ms
woensdag 28 juli 2010 17:09:07

Last Result:
Download Speed: 15497 kbps (1937.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1133 kbps (141.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 10 ms
woensdag 28 juli 2010 17:10:34

Last Result:
Download Speed: 14600 kbps (1825 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 620 kbps (77.5 KB/sec transfer rate)
Latency: 10 ms
donderdag 29 juli 2010 18:38:57

Last Result:
Download Speed: 13296 kbps (1662 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 955 kbps (119.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 10 ms
woensdag 28 juli 2010 22:19:24

Last Result:
Download Speed: 10635 kbps (1329.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 846 kbps (105.8 KB/sec transfer rate)
Latency: 10 ms
maandag 2 augustus 2010 19:10:43

Last Result:
Download Speed: 10226 kbps (1278.3 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1141 kbps (142.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 15 ms
maandag 2 augustus 2010 21:09:20

Last Result:
Download Speed: 9705 kbps (1213.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1138 kbps (142.3 KB/sec transfer rate)
Latency: 15 ms
maandag 2 augustus 2010 23:20:52

Last Result:
Download Speed: 28275 kbps (3534.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1132 kbps (141.5 KB/sec transfer rate)
Latency: 15 ms
dinsdag 3 augustus 2010 1:10:36

Geen haat of mispijzen , gewoon een internet gebruiker.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Een Duvel, Kandanog?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

wat "kandanog " eigenlijk wil zeggen is dat hij dezelfde problemen heeft en dat dit schijnbaar aantoont dat er problemen zijn op het netwerk. Alhoewel ik daar aan twijfel omdat ik mijn snelheid van 100 mbit wel haal.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

mailracer schreef:wat "kandanog " eigenlijk wil zeggen is dat hij dezelfde problemen heeft en dat dit schijnbaar aantoont dat er problemen zijn op het netwerk. Alhoewel ik daar aan twijfel omdat ik mijn snelheid van 100 mbit wel haal.
ik haal hier anders ook altijd 24/7 mijn 100mbit zonder schommelingen hoor.
lijn is super stabiel hier en ik zit toch in hoboken / antwerpen waar het altijd druk is.

Ook heb ik weet van tenminste 6 andere fibernetters hier in de wijk en toch haal ik altijd de volle pot zonder schommelingen.

Telenet kan het dus degelijk wel aan denk ik dan.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 08 jul 2010, 13:18
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer

Hmmm als het inderdaad alleen in de piekuren is. Misschien zit r2504 op een node die de laatste maanden een aantal fibernetters 100 heeft bijgekregen en zitten die nu regelmatig te downloaden en ook overdag. En kan de node niet altijd volgen.
Maar als dat zo is zou Telenet dat toch moeten zien in hun logs?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Kainiac schreef:Maar als dat zo is zou Telenet dat toch moeten zien in hun logs?
Misschien heeft first line daar geen toegang toe?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
kandanog
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jul 2010, 18:05
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

mailracer schreef:wat "kandanog " eigenlijk wil zeggen is dat hij dezelfde problemen heeft en dat dit schijnbaar aantoont dat er problemen zijn op het netwerk. Alhoewel ik daar aan twijfel omdat ik mijn snelheid van 100 mbit wel haal.
Zoals de testen er staan zijn ze ook gemeten met "speedtest.telenet.be" zoals onze IT vriend naar verwees.
kandanog
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jul 2010, 18:05
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

Goztow schreef:Een Duvel, Kandanog?
zeker weete :beerchug:
kandanog
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 jul 2010, 18:05
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

Opus schreef:
mailracer schreef:wat "kandanog " eigenlijk wil zeggen is dat hij dezelfde problemen heeft en dat dit schijnbaar aantoont dat er problemen zijn op het netwerk. Alhoewel ik daar aan twijfel omdat ik mijn snelheid van 100 mbit wel haal.
ik haal hier anders ook altijd 24/7 mijn 100mbit zonder schommelingen hoor.
lijn is super stabiel hier en ik zit toch in hoboken / antwerpen waar het altijd druk is.

Ook heb ik weet van tenminste 6 andere fibernetters hier in de wijk en toch haal ik altijd de volle pot zonder schommelingen.

Telenet kan het dus degelijk wel aan denk ik dan.
Heb daar voor enkele maanden ook NOOIT een probleem mee gehad. 9jaar klant.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Opus schreef:
mailracer schreef:wat "kandanog " eigenlijk wil zeggen is dat hij dezelfde problemen heeft en dat dit schijnbaar aantoont dat er problemen zijn op het netwerk. Alhoewel ik daar aan twijfel omdat ik mijn snelheid van 100 mbit wel haal.
ik haal hier anders ook altijd 24/7 mijn 100mbit zonder schommelingen hoor.
lijn is super stabiel hier en ik zit toch in hoboken / antwerpen waar het altijd druk is.

Ook heb ik weet van tenminste 6 andere fibernetters hier in de wijk en toch haal ik altijd de volle pot zonder schommelingen.

Telenet kan het dus degelijk wel aan denk ik dan.
Ja maar volgens TS ten koste van andere gebruikers (niet fibernetters).
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Daar begint het inderdaad wel op te lijken. Fibernetters die 100Mbit halen op het moment dat "gewone" klanten naar 10-15 Mbit wegvallen. Zelf merk ik het ook (op kot, geen Telenetklant). En ik vermoed dat het hier een gewone expressnet is.

Misschien gaat TN ervan uit dat de meeste niet-fibernetters digibeten zijn die het niet opmerken/er niets achter gaan zoeken als ze die vertragen om de fibernetters de volle snelheid te geven. Die laatste groep gaat namelijk duidelijk wél voor de snelheid :)
Genasi
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2010, 19:55

Of het wel of niet aan fibernetters ligt interesseert mij eigenlijk niet, ik denk de TS ook niet eerlijk gezegd. Alhoewel de timing wanneer deze problemen begonnen zijn alsook de uren van de dag zijn wat ze zijn. Zolang onze 24/7 stabiele snelheid van een maand+ geleden maar terug komt. Die conclusies van defecte modem, verkeerde speedtest of wat dan ook zijn wel lachwekkend om het nog zacht uit te drukken. Dit ligt wel degelijk bij Telenet zelf hoor, zonder twijfel.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Opus schreef:
mailracer schreef:wat "kandanog " eigenlijk wil zeggen is dat hij dezelfde problemen heeft en dat dit schijnbaar aantoont dat er problemen zijn op het netwerk. Alhoewel ik daar aan twijfel omdat ik mijn snelheid van 100 mbit wel haal.
ik haal hier anders ook altijd 24/7 mijn 100mbit zonder schommelingen hoor.
lijn is super stabiel hier en ik zit toch in hoboken / antwerpen waar het altijd druk is.

Ook heb ik weet van tenminste 6 andere fibernetters hier in de wijk en toch haal ik altijd de volle pot zonder schommelingen.

Telenet kan het dus degelijk wel aan denk ik dan.
Je weet het waarschijnlijk niet, maar daar staat één van hun grootste centrale's :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Genasi schreef:Alhoewel de timing wanneer deze problemen begonnen zijn alsook de uren van de dag zijn wat ze zijn. Zolang onze 24/7 stabiele snelheid van een maand+ geleden maar terug komt. Die conclusies van defecte modem, verkeerde speedtest of wat dan ook zijn wel lachwekkend om het nog zacht uit te drukken. Dit ligt wel degelijk bij Telenet zelf hoor, zonder twijfel.
Toch nog mensen die het begrijpen... en die het probleem ook ondervinden (ik beweer trouwens ook niet dat dit een algemeen probleem is, vandaar reeds m'n eerste vermoeden over een overbelaste node). Ik lig trouwens al evenmin wakker van 25 of 30 Mbps, maar wel van snelheden die opvallen tijdens het surfen.

Momenteel is er trouwens geen enkel probleem...
Download Speed: 27775 kbps (3471.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1161 kbps (145.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 20 ms
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

En het is weer 18:30... showtime...
Download Speed: 21838 kbps (2729.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1161 kbps (145.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 18 ms
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Een virus met ingebouwde wekker. Ge hebt geen chance!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Download Speed: 20731 kbps (2591.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1151 kbps (143.9 KB/sec transfer rate)
Latency: 20 ms
'k Heb het ook weer zitten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het is trouwens ook niet altijd slecht tijdens de piekuren...
Download Speed: 28039 kbps (3504.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1164 kbps (145.5 KB/sec transfer rate)
Latency: 18 ms
Kortom, tijdens piekuren veel kans op lagere snelheden, daarbuiten en tijdens de piekuren meestal alles prima... het lijkt me dan wel echt straf om te beweren dat er geen capaciteitsproblemen zijn op de node.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Lees deze reactie op Tweakers eens? http://tweakers.net/reacties.dsp?Action ... ID=4084288

Geeft nog eens een nuchtere kijk op de opzet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Lees deze reactie op Tweakers eens? http://tweakers.net/reacties.dsp?Action ... ID=4084288

Geeft nog eens een nuchtere kijk op de opzet.
Dat er een beperking is in de totale capaciteit en er concepten bestaan als overbooking is niet nieuw... wel dat dit nu (iedereen die er last van heeft geeft aan dat het pas zeer recent is gestart, vermoedelijk met de invoering van FUP of hogere volumes in het algemeen) zorgt voor problemen.

TN heeft trouwens altijd volgehouden dat hun dure prijs net is om kwaliteit (lees vooral snelheid) te bieden... maw. dit zijn dus verwachtingen die ze zelf geschept hebben (en waaraan ze zich best houden zolang men hun luipaard reclames blijft gebruiken).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dat je snelheid schommelt tussen de 20 en 30mbps tot daar aan toe, maar in je grafiekje zie ik 1/3 snelheden tussen 5 en 10mbps, das toch niet normaal ?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

meon schreef:Lees deze reactie op Tweakers eens? http://tweakers.net/reacties.dsp?Action ... ID=4084288

Geeft nog eens een nuchtere kijk op de opzet.
Schitterende link Meon, hier wordt meestal gedaan of alleen DSL een probleem heeft van "gegarandeerde" snelheden maar ook via de kabel heb je net hetzelfde probleem, alleen niet om dezelfde technische redenen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

quistnix schreef:
meon schreef:Lees deze reactie op Tweakers eens? http://tweakers.net/reacties.dsp?Action ... ID=4084288

Geeft nog eens een nuchtere kijk op de opzet.
Schitterende link Meon, hier wordt meestal gedaan of alleen DSL een probleem heeft van "gegarandeerde" snelheden maar ook via de kabel heb je net hetzelfde probleem, alleen niet om dezelfde technische redenen.

Je hebt 100% gelijk. :bang:
Bij TN kan je snelheid zakken tijdens de drukke uren
Bij BGC zakt snelheid 24u/24u tot ze beslissen iets aan hun infrastructuur te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”